Mekking, vårpuss og slikt ...

... om verktøy, service, tekniske og mekaniske problemer, reparasjoner og modifiseringer
Svar
Brukeravatar
Gizmodude
Innlegg: 229
Registrert: 04 jun 2009, 21:47
Motorsykkelen din: Honda CBR1000F 91'
Sted: Trondheim
Kontakt:

Mekking, vårpuss og slikt ...

Legg inn av Gizmodude »

Da er bestilling på deler for "vinterjobben" sendt til David Silver Spares \:D/

For å spare litt på fortulling så får jeg den sendt "poste restante" til Superpris på Storlien :thumleft

Om en ukes tid er det full overhaling av gaffler (bushings, simring m.m.), samt bytte støtdemperen bak til en Wilbers demper.
I tillegg blir det full service på motoren selvsagt ...

Begynner å bli litt våryr nå kjenner jeg :bananas
Sist redigert av Gizmodude den 08 feb 2011, 16:17, redigert 1 gang totalt.
'91 Honda CBR1000F

NAF-MC Trondheim

Brukeravatar
Relax
Innlegg: 1437
Registrert: 12 okt 2006, 10:07

Re: Endelig ...

Legg inn av Relax »

Smart den leveringsadressen ;)

Lurer på om det finnes noen tilsvarende her sørpå...Svinesund eller Charlottenberg ?
"Do the right thing"

Brukeravatar
AJ
Administrator
Innlegg: 38048
Registrert: 30 sep 2006, 18:46
Motorsykkelen din: KTM 1290 SA S, ('18), Moto Guzzi v7 850 Special 100 year Anniversary
Sted: Lunner på Hadeland
Kontakt:

Re: Endelig ...

Legg inn av AJ »

Relax skrev:Smart den leveringsadressen ;)

Lurer på om det finnes noen tilsvarende her sørpå...Svinesund eller Charlottenberg ?
Lurer jeg på også! Har hørt om slik levering tidligere og det skal visstnok går helt fint å sendt varene på denne måten.
Noen her med erfaringer for oss søringer... ;-);)
________________________________________________________________________
De som ønsker å bidra økonomisk til driften av forumet kan benytte et av alternativene her.

MC'er:
Suzuki GSX 1100 EF, 1985 (1991), Yamaha TDM 900, 2006 (2006 - 2010), Triumph Tiger 1050 SE, 2010 (2010 - 2012), Moto Guzzi Stelvio 8V, 2012 (2012 - 2015), KTM 1290 Super Adventure, 2015 (2015 - 2018), KTM 1290 Super Adventure S, 2018 (2018 - -->), KTM 390 Duke, 2021 (2021 - 2023), Moto Guzzi V7 850 Special 100 Anniversary (2023 - -->)
KTM 1290 SA S - nok en god grunn til oppmaskinering Bilde

pelsen
Innlegg: 1275
Registrert: 11 des 2004, 14:08
Motorsykkelen din: ja

Re: Endelig ...

Legg inn av pelsen »

AJ skrev:
Relax skrev:Smart den leveringsadressen ;)

Lurer på om det finnes noen tilsvarende her sørpå...Svinesund eller Charlottenberg ?
Lurer jeg på også! Har hørt om slik levering tidligere og det skal visstnok går helt fint å sendt varene på denne måten.
Noen her med erfaringer for oss søringer... ;-);)
er vel ikke noe å lure på, poste restante kan man jo sende hvorsomhelst, f,eks til Strømstad

Brukeravatar
AJ
Administrator
Innlegg: 38048
Registrert: 30 sep 2006, 18:46
Motorsykkelen din: KTM 1290 SA S, ('18), Moto Guzzi v7 850 Special 100 year Anniversary
Sted: Lunner på Hadeland
Kontakt:

Re: Endelig ...

Legg inn av AJ »

pelsen skrev: er vel ikke noe å lure på, poste restante kan man jo sende hvorsomhelst, f,eks til Strømstad
Litt langt unna.
Hva med Charlottenberg og Töcksfors?
Noen med erfringer fra disse stedene?
________________________________________________________________________
De som ønsker å bidra økonomisk til driften av forumet kan benytte et av alternativene her.

MC'er:
Suzuki GSX 1100 EF, 1985 (1991), Yamaha TDM 900, 2006 (2006 - 2010), Triumph Tiger 1050 SE, 2010 (2010 - 2012), Moto Guzzi Stelvio 8V, 2012 (2012 - 2015), KTM 1290 Super Adventure, 2015 (2015 - 2018), KTM 1290 Super Adventure S, 2018 (2018 - -->), KTM 390 Duke, 2021 (2021 - 2023), Moto Guzzi V7 850 Special 100 Anniversary (2023 - -->)
KTM 1290 SA S - nok en god grunn til oppmaskinering Bilde

Brukeravatar
Relax
Innlegg: 1437
Registrert: 12 okt 2006, 10:07

Re: Endelig ...

Legg inn av Relax »

AJ skrev:
pelsen skrev: er vel ikke noe å lure på, poste restante kan man jo sende hvorsomhelst, f,eks til Strømstad
Litt langt unna.
Hva med Charlottenberg og Töcksfors?
Noen med erfringer fra disse stedene?

Pelsen ( over) har vel et poeng.... Egentlig kan man sende poste restante til hvilkets som helst postkontor og hente det ut der ;e Så finn et postkontor i Charlottenberg og sett leveringsadresse dit :)
Kan vel hende jeg ville ringe postkontoret på forhånd for dobbeltsjekk, men teorien her er jo grei :)
"Do the right thing"

Brukeravatar
Globe
Innlegg: 4957
Registrert: 22 aug 2009, 10:14
Motorsykkelen din: Yamaha R1
Sted: Fredrikstad
Kontakt:

Re: Endelig ...

Legg inn av Globe »

Gizmodude skrev:Da er bestilling på deler for "vinterjobben" sendt til David Silver Spares \:D/

For å spare litt på fortulling så får jeg den sendt "poste restante" til Superpris på Storlien :thumleft

Om en ukes tid er det full overhaling av gaffler (bushings, simring m.m.), samt bytte støtdemperen bak til en Wilbers demper.
I tillegg blir det full service på motoren selvsagt ...

Begynner å bli litt våryr nå kjenner jeg :bananas

Høres bra ut dette Gizmodude :thumleft

Du har jo benyttet denne mottaksmuligheten flere ganger. Kan du gi oss en kjapp innføring?
Tar du kontakt med postkontoret først? Noe annet spes. en skal være oppmerksom på når en sender ved bruk av poste restante?

Banditmannen
Innlegg: 2419
Registrert: 02 mar 2010, 18:40
Motorsykkelen din: 1995 Honda CB500
Sted: Skien

Re: Endelig ...

Legg inn av Banditmannen »

Relax skrev:
AJ skrev:
pelsen skrev: er vel ikke noe å lure på, poste restante kan man jo sende hvorsomhelst, f,eks til Strømstad
Litt langt unna.
Hva med Charlottenberg og Töcksfors?
Noen med erfringer fra disse stedene?

Pelsen ( over) har vel et poeng.... Egentlig kan man sende poste restante til hvilkets som helst postkontor og hente det ut der ;e Så finn et postkontor i Charlottenberg og sett leveringsadresse dit :)
Kan vel hende jeg ville ringe postkontoret på forhånd for dobbeltsjekk, men teorien her er jo grei :)
Står noe om poste restante her: http://forbrukerportalen.no/Artikler/fo ... 5878485.92" onclick="window.open(this.href);return false;
I følge denne siden holder det ikke med et vanlig postkontor, men det må være et «postcenter». :-k
Men ser at dette er fra 2004, så det kan jo være at praksisen er annerledes nå... Er vel best å sjekke først! :janikk

PS. Kan kanskje finne ut noe her, under "Fråga Posten": http://www.posten.se/c/a_o_posterestant ... terestante" onclick="window.open(this.href);return false;

Brukeravatar
Relax
Innlegg: 1437
Registrert: 12 okt 2006, 10:07

Re: Endelig ...

Legg inn av Relax »

Banditmannen skrev:
Relax skrev:
AJ skrev:
pelsen skrev: er vel ikke noe å lure på, poste restante kan man jo sende hvorsomhelst, f,eks til Strømstad
Litt langt unna.
Hva med Charlottenberg og Töcksfors?
Noen med erfringer fra disse stedene?

Pelsen ( over) har vel et poeng.... Egentlig kan man sende poste restante til hvilkets som helst postkontor og hente det ut der ;e Så finn et postkontor i Charlottenberg og sett leveringsadresse dit :)
Kan vel hende jeg ville ringe postkontoret på forhånd for dobbeltsjekk, men teorien her er jo grei :)
Står noe om poste restante her: http://forbrukerportalen.no/Artikler/fo ... 5878485.92" onclick="window.open(this.href);return false;
I følge denne siden holder det ikke med et vanlig postkontor, men det må være et «postcenter». :-k
Men ser at dette er fra 2004, så det kan jo være at praksisen er annerledes nå... Er vel best å sjekke først! :janikk

PS. Kan kanskje finne ut noe her, under "Fråga Posten": http://www.posten.se/c/a_o_posterestant ... terestante" onclick="window.open(this.href);return false;

Du er inne på noe.
Jeg trekker tilbake det jeg skrev ovenfor,,,,det var feil :redface :redface

HVIS du bruker et postkontor så vil de tollbehandle sendingen FØR du får den, dvs du må betale svensk moms.
Om du sier du er norsk og ikke vil betale svensk moms, så får du beskjed om å tolle den ut av Sverige på grensen og inn i Norge,,,dvs du får igjen svensk moms og må betale norsk.
SÅ,,man må nok finne noen som er litt villig til "bandittstreker" ;e
"Do the right thing"

pelsen
Innlegg: 1275
Registrert: 11 des 2004, 14:08
Motorsykkelen din: ja

Re: Endelig ...

Legg inn av pelsen »

bestiller man til poste restante i Sverige fra et EU-land er moms betalt i avsenderland, ikke noe som skal betales når pakken hentes

bestiller man til poste restante Sverige fra land utenfor EU er man vel ikke særlig smart, da er det sannsynligvis like dyrt å få det sendt rett hjem.

Brukeravatar
Relax
Innlegg: 1437
Registrert: 12 okt 2006, 10:07

Re: Endelig ...

Legg inn av Relax »

pelsen skrev:bestiller man til poste restante i Sverige fra et EU-land er moms betalt i avsenderland, ikke noe som skal betales når pakken hentes

bestiller man til poste restante Sverige fra land utenfor EU er man vel ikke særlig smart, da er det sannsynligvis like dyrt å få det sendt rett hjem.
Dette kan jeg forstå, men da har man altså allerede betalt momsen. Om ikke momsen er VESENTLIG lavere i avsenderland, så sparer man ikke mye, om noe i det hele tatt :sk?
"Do the right thing"

mekkern
Innlegg: 7628
Registrert: 06 nov 2008, 22:42
Motorsykkelen din: flere -til div kjøring.
Sted: Tranby

Re: Endelig ...

Legg inn av mekkern »

kjøper du noe brukt er saken klar... da får du ikke fratrukket mva...men må + på norsk..
当有疑问时踢你的敌人在生殖器上,你可以道歉后

Brukeravatar
GTline
Innlegg: 123
Registrert: 20 jan 2010, 12:10
Motorsykkelen din: Harley Davidson Low Rider.

Re: Endelig ...

Legg inn av GTline »

Det er ikke noe ekstra å betale i sverige om du bestiller fra et EU land.
Fordelen med å få det levert poste restante er hvis avsender ikke kan trekke ifra momsen.
Det er ikke alle leverandører av ting og tang som kan det.
Fungerer greit å hente i Strømstad.... men da henter man ikke på det lokale postkontoret uten på Företagskontoret.
Sjekk ut adressene på nettet som det lå en link til lenger opp i tråden.
Men levering fra land utenfor EU lønner seg ikke. Da får du svensk moms på toppen, da kan man like godt betale norsk.

Brukeravatar
Gizmodude
Innlegg: 229
Registrert: 04 jun 2009, 21:47
Motorsykkelen din: Honda CBR1000F 91'
Sted: Trondheim
Kontakt:

Re: Endelig ...

Legg inn av Gizmodude »

Globe skrev: Høres bra ut dette Gizmodude :thumleft

Du har jo benyttet denne mottaksmuligheten flere ganger. Kan du gi oss en kjapp innføring?
Tar du kontakt med postkontoret først? Noe annet spes. en skal være oppmerksom på når en sender ved bruk av poste restante?
Det er faktisk første gangen jeg bruker denne på Storlien, men har tidligere sendt til postcenter i Åre som ligger en del lengre inn i Sverige, fungerte helt greit det. Det som er kjekt, er å få varen sendt med sporingsnummer slik at du kan se når den ankommer så du slipper bomturer.
De som jeg nå sender til er en bensinstasjon/tobakk utsalg som nå også tilbyr denne "poste restante" tjenesten.
Du kan også bestille opp alkohyler å få hentet ut hos dem også (linket på siden) :thumleft

Bruker kun denne muligheten når jeg bestiller innen EU.
'91 Honda CBR1000F

NAF-MC Trondheim

Kawasaki
Innlegg: 1200
Registrert: 13 nov 2010, 12:29
Motorsykkelen din: DBS

Re: Endelig ...

Legg inn av Kawasaki »

Er dette som er beskrevet i denne tråden lovlig,eller er det noe man burde holde for seg selv? :scratch
ikkebike.norwegianforum.net

Svar