JALMAR Endelig bare Kawasaki i garasjen
Du veit åssen det er Desmo. : Det gjelder å holde temaet varmt slik at det blir servering neste gang jeg legger turen oppover.
1980 Kawasaki Z650SR "Gamle" For tiden uregistrert
2000 Kawasaki ZG1200 Voyager Still going strong
2015 Kawasaki KLX250S Flytter inn i garasjen i løpet av mai
2014 Citroen Berlingo 1,6 HDI Proff Lang utgave
c")
2000 Kawasaki ZG1200 Voyager Still going strong
2015 Kawasaki KLX250S Flytter inn i garasjen i løpet av mai
2014 Citroen Berlingo 1,6 HDI Proff Lang utgave
c")
Men nå får jeg forsøke meg på et turreferat til. Den 31.03.08 tok jeg en svensketur, og det gikk slik for seg:
Så var første langtur unnagjort med Voyageren. Langtur er egentlig litt overdrevet, for det blei ikke mer enn 322 kilometer. Men det er greit å holde seg i nærområdene nå i startfasen. Man vet jo aldri om det er noe som trenger litt vedlikehold på en sykkel som man ikke kjenner. Voyageren har nå forresten fått et navn. Han skal hete Voye.
Nuvel. Turen i dag gikk fra Lørenskog og opp til Fetsund. Derfra blei det rv 22 til Momarken. Fra Momarken blei det E18 og gamle E18 til Ørje. Der blei det en kaffestopp på Statoil, før jeg reiste videre på E18 til Töcksfors. Etter et raskt handlebesøk på kjøpesenteret i Töcksfors gikk ferden videre på E18 til Årjäng. Der tok jeg av fra E18 og kjørte rv 172 (tror jeg) opp til Arvika. Fra Arvika blei det rv 61 mot Kongsvinger. Ved grensa endrer veien navn til rv 2. Fulgte rv 2 til jeg tok av ved Skotterud. Derfra blei det rv 21 til krysset der man kan enten kjøre videre til Ørje på rv 21 eller ta til høyre på rv 170 og komme ned til Bjørkelangen. Jeg valgte Bjørkelangen. Fra Bjørkelangen blei det kompveien ned til Fetsund, og så straka vegen til Lørenskog igjen.
Turen i dag regner jeg som en absolutt suksess sånn sykkeltestmessig. Hadde grått og regntungt føre hele veien. Fra Årjäng til Arvika regnet det ganske tett. I tillegg var det masse sand i veien etter vinterens strøing. Så jeg fikk virkelig testa sykkel og utstyr. Må bare si at Voyageren svarte til forventningene og mere til på alle punkter. Trenger et par skvettlapper på veltebøylene foran slik at sølespruten ledes vekk fra støvla, og jeg trenger en litt høyere frontrute for å beskytte fullt ut i regn. Men det er absolutt bra nok slik det er også. Så lenge farten var over 70 km/t holdt jeg meg faktisk tørr på kjøredressen selv i ganske stritt regnvær. Toppkarakter.
Stoppet rett før Ørje som første rast. Tok noen bilder. Det lå fortsatt is på vannet der.
Hadde en liten rast i regneværet. Dette er ved Sulvik mellom Årjäng og Arvika:
Neste stopp blei ikke før jeg kom over til Norge igjen. Disse bildene er tatt på rv 21 mellom Skotterud og Bjørkelangen. Ikke så mye grønt i naturen ennå.
Det blei litt sølesprut på Voye p denne turen. Men bedre å få det på sykkelen enn på klærne.
Alt i alt en fin tur i grått og trist vær. Formålet med turen var å få testa sykkel og utstyr, og sånn sett blei det suksess. Etter hjemkomsten blei det vask av Voye og en sjekk av det tekniske. Alt var i skjønneste orden, og koffertene var tette og fine. Nå kan sesongen begynne for alvor.
Her er forøvrig to kartbilder som viser hvor turen gikk:
Så var første langtur unnagjort med Voyageren. Langtur er egentlig litt overdrevet, for det blei ikke mer enn 322 kilometer. Men det er greit å holde seg i nærområdene nå i startfasen. Man vet jo aldri om det er noe som trenger litt vedlikehold på en sykkel som man ikke kjenner. Voyageren har nå forresten fått et navn. Han skal hete Voye.
Nuvel. Turen i dag gikk fra Lørenskog og opp til Fetsund. Derfra blei det rv 22 til Momarken. Fra Momarken blei det E18 og gamle E18 til Ørje. Der blei det en kaffestopp på Statoil, før jeg reiste videre på E18 til Töcksfors. Etter et raskt handlebesøk på kjøpesenteret i Töcksfors gikk ferden videre på E18 til Årjäng. Der tok jeg av fra E18 og kjørte rv 172 (tror jeg) opp til Arvika. Fra Arvika blei det rv 61 mot Kongsvinger. Ved grensa endrer veien navn til rv 2. Fulgte rv 2 til jeg tok av ved Skotterud. Derfra blei det rv 21 til krysset der man kan enten kjøre videre til Ørje på rv 21 eller ta til høyre på rv 170 og komme ned til Bjørkelangen. Jeg valgte Bjørkelangen. Fra Bjørkelangen blei det kompveien ned til Fetsund, og så straka vegen til Lørenskog igjen.
Turen i dag regner jeg som en absolutt suksess sånn sykkeltestmessig. Hadde grått og regntungt føre hele veien. Fra Årjäng til Arvika regnet det ganske tett. I tillegg var det masse sand i veien etter vinterens strøing. Så jeg fikk virkelig testa sykkel og utstyr. Må bare si at Voyageren svarte til forventningene og mere til på alle punkter. Trenger et par skvettlapper på veltebøylene foran slik at sølespruten ledes vekk fra støvla, og jeg trenger en litt høyere frontrute for å beskytte fullt ut i regn. Men det er absolutt bra nok slik det er også. Så lenge farten var over 70 km/t holdt jeg meg faktisk tørr på kjøredressen selv i ganske stritt regnvær. Toppkarakter.
Stoppet rett før Ørje som første rast. Tok noen bilder. Det lå fortsatt is på vannet der.
Hadde en liten rast i regneværet. Dette er ved Sulvik mellom Årjäng og Arvika:
Neste stopp blei ikke før jeg kom over til Norge igjen. Disse bildene er tatt på rv 21 mellom Skotterud og Bjørkelangen. Ikke så mye grønt i naturen ennå.
Det blei litt sølesprut på Voye p denne turen. Men bedre å få det på sykkelen enn på klærne.
Alt i alt en fin tur i grått og trist vær. Formålet med turen var å få testa sykkel og utstyr, og sånn sett blei det suksess. Etter hjemkomsten blei det vask av Voye og en sjekk av det tekniske. Alt var i skjønneste orden, og koffertene var tette og fine. Nå kan sesongen begynne for alvor.
Her er forøvrig to kartbilder som viser hvor turen gikk:
1980 Kawasaki Z650SR "Gamle" For tiden uregistrert
2000 Kawasaki ZG1200 Voyager Still going strong
2015 Kawasaki KLX250S Flytter inn i garasjen i løpet av mai
2014 Citroen Berlingo 1,6 HDI Proff Lang utgave
c")
2000 Kawasaki ZG1200 Voyager Still going strong
2015 Kawasaki KLX250S Flytter inn i garasjen i løpet av mai
2014 Citroen Berlingo 1,6 HDI Proff Lang utgave
c")
Neida. Jeg har alle turreferatene arkivert som word-dokumenter på pc'n med bildelinker og det hele. Så når AJ finner ut at han skal lage en egen forumdel for tur-referater, så smekker jeg dem inn der også.
1980 Kawasaki Z650SR "Gamle" For tiden uregistrert
2000 Kawasaki ZG1200 Voyager Still going strong
2015 Kawasaki KLX250S Flytter inn i garasjen i løpet av mai
2014 Citroen Berlingo 1,6 HDI Proff Lang utgave
c")
2000 Kawasaki ZG1200 Voyager Still going strong
2015 Kawasaki KLX250S Flytter inn i garasjen i løpet av mai
2014 Citroen Berlingo 1,6 HDI Proff Lang utgave
c")
Foreløpig skal jeg ha turreferater og andre ting i en salig blanding her i bloggen. Egen turtråd kan jo lages når som helst.
1980 Kawasaki Z650SR "Gamle" For tiden uregistrert
2000 Kawasaki ZG1200 Voyager Still going strong
2015 Kawasaki KLX250S Flytter inn i garasjen i løpet av mai
2014 Citroen Berlingo 1,6 HDI Proff Lang utgave
c")
2000 Kawasaki ZG1200 Voyager Still going strong
2015 Kawasaki KLX250S Flytter inn i garasjen i løpet av mai
2014 Citroen Berlingo 1,6 HDI Proff Lang utgave
c")
Drømmen er jo å få laget ei hjemmeside. Men det innbiller jeg meg er et svare strev. Mye enklere å bruke et forum.
1980 Kawasaki Z650SR "Gamle" For tiden uregistrert
2000 Kawasaki ZG1200 Voyager Still going strong
2015 Kawasaki KLX250S Flytter inn i garasjen i løpet av mai
2014 Citroen Berlingo 1,6 HDI Proff Lang utgave
c")
2000 Kawasaki ZG1200 Voyager Still going strong
2015 Kawasaki KLX250S Flytter inn i garasjen i løpet av mai
2014 Citroen Berlingo 1,6 HDI Proff Lang utgave
c")
Ja, det måtte eventuelt bli begge deler. Skravle på forumet og linke til hjemmesiden for de mer særriøse tingene.
1980 Kawasaki Z650SR "Gamle" For tiden uregistrert
2000 Kawasaki ZG1200 Voyager Still going strong
2015 Kawasaki KLX250S Flytter inn i garasjen i løpet av mai
2014 Citroen Berlingo 1,6 HDI Proff Lang utgave
c")
2000 Kawasaki ZG1200 Voyager Still going strong
2015 Kawasaki KLX250S Flytter inn i garasjen i løpet av mai
2014 Citroen Berlingo 1,6 HDI Proff Lang utgave
c")
Spiller jo egentlig ingen rolle. Jeg vil ha alle slags referater både fra turer og mekking her i bloggen min, så får de interesserte bla litt for å finne fram.
1980 Kawasaki Z650SR "Gamle" For tiden uregistrert
2000 Kawasaki ZG1200 Voyager Still going strong
2015 Kawasaki KLX250S Flytter inn i garasjen i løpet av mai
2014 Citroen Berlingo 1,6 HDI Proff Lang utgave
c")
2000 Kawasaki ZG1200 Voyager Still going strong
2015 Kawasaki KLX250S Flytter inn i garasjen i løpet av mai
2014 Citroen Berlingo 1,6 HDI Proff Lang utgave
c")
- Bimma
- Innlegg: 713
- Registrert: 03 nov 2008, 15:11
- Motorsykkelen din: BMW F800ST 08-mod.
- Sted: Drammen
- Kontakt:
HALLÅ...!
Er det her du har gått i skjul sammen med flere villbloggere...! :shock:
Hyggelig å finne igjen flere gode venner her.
JALMAR: Nå er det bare å skrive referater så tastaturet spruter....! :
Er det her du har gått i skjul sammen med flere villbloggere...! :shock:
Klart brosma må holdes varm, det kunne jo hende Ragnhild var snill og disket opp med en ny middag ved neste korsvei. Må holde henne varm, vettu...Desmo skrev:Er dere ikke ferdige med den brosme-greia enda? Det må ha vært et minnerikt måltid, siden det skal kommenteres i opptil fler MC-forum.
Hyggelig å finne igjen flere gode venner her.
JALMAR: Nå er det bare å skrive referater så tastaturet spruter....! :
Livet består av øyeblikk - nyt dem !
Tohjuling: BMW F800ST 08-mod.
Kjørelengde 2007: 18.230 km ___ 2008: 24.540 km ___ 2009: 17.300km___2010: 17.889 km
BLOGGEN MIN: mc-tourer.com
Tohjuling: BMW F800ST 08-mod.
Kjørelengde 2007: 18.230 km ___ 2008: 24.540 km ___ 2009: 17.300km___2010: 17.889 km
BLOGGEN MIN: mc-tourer.com