Dagens nyheter (mest om andre ting enn MC...)

... prat om alt og ingenting, trenger ikke handle om MC.
Svar
Brukeravatar
jhn
Innlegg: 3791
Registrert: 11 mai 2009, 03:53
Motorsykkelen din: Suzuki DL 1000 V Str
Sted: Nordkapp

Re: Dagens avisutklipp (om andre ting enn MC...)

Legg inn av jhn »

Æ e klar over at du ikke e i den aktuelle aldersgruppen men va ikke det at æ kalte dæ
unge dame ganske pent gjort av mæ? Det synes no æ :D

Brukeravatar
SheDevil
Innlegg: 1910
Registrert: 19 des 2008, 06:37
Motorsykkelen din: Honda VFR 750F
Sted: Sør-Trøndelag

Re: Dagens avisutklipp (om andre ting enn MC...)

Legg inn av SheDevil »

jhn skrev:Æ e klar over at du ikke e i den aktuelle aldersgruppen men va ikke det at æ kalte dæ
unge dame ganske pent gjort av mæ? Det synes no æ :D
Er ikke hver dag man får slike komplimenter, sier tusen takk jeg :redface
2013: Ca 400 mil
2012: ca 2600 mil
2011: ca 45 mil m CBR'n, VFR'n ca 1700 mil
2010: ca 2300 mil
2009: ca 1700 mil
2008: ca 3 300 mil

Brukeravatar
Bubbu
Innlegg: 898
Registrert: 20 mar 2010, 20:35
Motorsykkelen din: KTM Super Adventure R
Sted: Trondheim

Re: Dagens avisutklipp (om andre ting enn MC...)

Legg inn av Bubbu »

cbrdama skrev:
AJ skrev:"Menn bryter trafikkreglene bevisst...":

Les mer her...
Ser ut til at det gjelder unge menn i aldersgruppen 16-20 år men kanskje dere som er over denne aldersgruppen kjenner dere igjen?
Ja jeg kjenner meg igjen. Kjører stadig på rødt lys jeg. På søndags morgen kjørte jeg på rødt lys, hvorfor skal de ha lyskryssene i drift på søndagsmorgenen. Gidder ikke å stanse for å stå å vente til det blir grønt når det er bare meg som er ute så tidlig. Kjører for fort også. :redface
(The Beast )

Brukeravatar
jhn
Innlegg: 3791
Registrert: 11 mai 2009, 03:53
Motorsykkelen din: Suzuki DL 1000 V Str
Sted: Nordkapp

Re: Dagens avisutklipp (om andre ting enn MC...)

Legg inn av jhn »

Fydda :notlistening

Brukeravatar
Bubbu
Innlegg: 898
Registrert: 20 mar 2010, 20:35
Motorsykkelen din: KTM Super Adventure R
Sted: Trondheim

Re: Dagens avisutklipp (om andre ting enn MC...)

Legg inn av Bubbu »

jhn skrev:Fydda :notlistening
Ja det kan du si. Har blitt en smule aggresiv i trafikken. Godt jeg kjører buss til og tilbake på jobb. Bare på søndager jeg kjører. En riktig søndagskjører :lol
(The Beast )

Brukeravatar
Sprint
Innlegg: 566
Registrert: 10 sep 2010, 16:23
Motorsykkelen din: Triumph-Sprint-95
Sted: Karmøy

Re: Dagens avisutklipp (om andre ting enn MC...)

Legg inn av Sprint »

Det er altid mange som kjører søndagstur(bil),bruker hele veien og langt under fartsgrensen.Når du freser forbi disse tar det litt tid før en klarer å slakke av på farten. :\m/: .En blir litt heit i hue,men klarer altid å roe seg. :thumleft.Kjører mest søndagsturer jeg også,har egentlig god tid.Undskyldningen er vell at man må blåse ut litt sot :scratch. :prop:
For livets glade gutter går solen aldri ned.

Brukeravatar
Globe
Innlegg: 4957
Registrert: 22 aug 2009, 10:14
Motorsykkelen din: Yamaha R1
Sted: Fredrikstad
Kontakt:

Re: Dagens avisutklipp (om andre ting enn MC...)

Legg inn av Globe »

Bubbu skrev:
jhn skrev:Fydda :notlistening
Ja det kan du si. Har blitt en smule aggresiv i trafikken. Godt jeg kjører buss til og tilbake på jobb. Bare på søndager jeg kjører. En riktig søndagskjører :lol

Eller sagt med andre ord, det er godt du sitter på buss til og fra jobb ;e

Brukeravatar
Baron von Waffel
Innlegg: 1883
Registrert: 05 nov 2008, 11:11
Motorsykkelen din: §usuki DL1000 Vstrom, Honda Varadero 125
Sted: Oslo, Dal/Brenna

Re: Dagens avisutklipp (om andre ting enn MC...)

Legg inn av Baron von Waffel »

Det er så mangt man skal passe på når man kjører, og det kan vel hende min konsentrasjon om spedometeret glipper.
Min Stolte Gnager - §uzuki DL 1000 V-strom
Smågnageren -Honda Varadero 125

Brukeravatar
Bubbu
Innlegg: 898
Registrert: 20 mar 2010, 20:35
Motorsykkelen din: KTM Super Adventure R
Sted: Trondheim

Re: Dagens avisutklipp (om andre ting enn MC...)

Legg inn av Bubbu »

Globe skrev:
Bubbu skrev:
jhn skrev:Fydda :notlistening
Ja det kan du si. Har blitt en smule aggresiv i trafikken. Godt jeg kjører buss til og tilbake på jobb. Bare på søndager jeg kjører. En riktig søndagskjører :lol

Eller sagt med andre ord, det er godt du sitter på buss til og fra jobb ;e
:-k ja det er sikkert like greit. Bare alle andre matpakkekjørere :mk hadde tatt bussen også. Da kune vi ha hatt 2 kolektivfelt i byen. :lol
Faktisk så går det mye fortere med buss en å stå i 1time i kø.
(The Beast )

Online
Brukeravatar
AJ
Administrator
Innlegg: 38206
Registrert: 30 sep 2006, 18:46
Motorsykkelen din: KTM 1290 SA S, ('18), Moto Guzzi v7 850 Special 100 year Anniversary
Sted: Lunner på Hadeland
Kontakt:

Re: Dagens avisutklipp (om andre ting enn MC...)

Legg inn av AJ »

Når jeg leser nyheter som dette, tenker jeg at... du verden, dette med fartsmåling er blitt smått hysterisk og ikke minst en viktig inntektskilde for staten - i Sverige såvel som i Norge.
Budsjettbalansen er viktig, forstås... :=D> :doh
Er jo ingen hemmelighet at det 'vi' betaler til Statens innkrevingsentral i bøter som følge av ilagte forenklede forelegg (for det meste utstedt for tildels ubetydelige fartsovertredelser) er en del av statsbudsjettet hvert år.
Kontroller i trafikksikkerhetens tjeneste? Vel, vel... :roll

Automatisk trafikkontroll som dette med mål å¨ta fartsyndere er mer og mer blitt ren statlig instrumentalisme hvor målet er flest mulig kroner inn i statskassa...

Ok, mine høyst personlige meninger der... Her er nyheten fra dagens Dagbladet (klikk på bildet):
Mobil_kontroll.JPG
Du har ikke de nødvendige tillatelsene for å vise filene som er tilknyttet dette innlegget.
________________________________________________________________________
De som ønsker å bidra økonomisk til driften av forumet kan benytte et av alternativene her.

MC'er:
Suzuki GSX 1100 EF, 1985 (1991), Yamaha TDM 900, 2006 (2006 - 2010), Triumph Tiger 1050 SE, 2010 (2010 - 2012), Moto Guzzi Stelvio 8V, 2012 (2012 - 2015), KTM 1290 Super Adventure, 2015 (2015 - 2018), KTM 1290 Super Adventure S, 2018 (2018 - -->), KTM 390 Duke, 2021 (2021 - 2023), Moto Guzzi V7 850 Special 100 Anniversary (2023 - -->)
KTM 1290 SA S - nok en god grunn til oppmaskinering Bilde

mekkern
Innlegg: 7667
Registrert: 06 nov 2008, 22:42
Motorsykkelen din: flere -til div kjøring.
Sted: Tranby

Re: Dagens avisutklipp (om andre ting enn MC...)

Legg inn av mekkern »

当有疑问时踢你的敌人在生殖器上,你可以道歉后

Brukeravatar
jhn
Innlegg: 3791
Registrert: 11 mai 2009, 03:53
Motorsykkelen din: Suzuki DL 1000 V Str
Sted: Nordkapp

Re: Dagens avisutklipp (om andre ting enn MC...)

Legg inn av jhn »

Alle mc forum man e innom,ja egentlig overalt kan man lese om folk som klager over
fartskontroller og ulike måter de blir utført på.Alle som har lappen har vel lært at det finnes fartsgrenser og konsekvensene om man bryter de. Det e jo ganske enkelt,vil man ikke ha bøter så følger man fartsgrensen. Slutt å klag på at myndighetene kontrollerer traffikken, det hadde vært kaotiske tilstander hvis de ikke gjorde det. For å ikke fremstå som så altfor prektig så må æ jo si at æ også bryter fartsgrensene daglig men det e en kalkulert risiko.
Argumetet med at staten gjør det kun for å tjene penger e litt tynt, æ har ikke noe tall på det men det koster nok en del kroner å drifte UP og ulykkene koster også noen kroner

Brukeravatar
ejs
Innlegg: 1635
Registrert: 25 jun 2004, 23:52
Motorsykkelen din: Moto Guzzi California EV 1999 modell
Sted: 4645 Nodeland

Re: Dagens avisutklipp (om andre ting enn MC...)

Legg inn av ejs »

:thumleft
Jeg føler at de tar fartssyndere fordi det er lettest.
Om noen kjører 10-20 km for fort utenfor tett bygdstrøk er vel ikke så veldig farlig.
Det som jeg syntes er verst er de som ,ikke blinker ut av rundkjøringer ,skifter fil uten å blinke, uten lys ,... Altså de som ikke er forutsigbare.
pluss de som kjører for nærme forankjørende.
:dontknow
If it ain't broke, I'll break it.

Brukeravatar
jhn
Innlegg: 3791
Registrert: 11 mai 2009, 03:53
Motorsykkelen din: Suzuki DL 1000 V Str
Sted: Nordkapp

Re: Dagens avisutklipp (om andre ting enn MC...)

Legg inn av jhn »

Helt enig i alt sier her. Det burde jo ikke være så veldig vanskelig for UP å parkere på strategiske steder rundt om med et kamera for å luke ut de synderne du nevner

mekkern
Innlegg: 7667
Registrert: 06 nov 2008, 22:42
Motorsykkelen din: flere -til div kjøring.
Sted: Tranby

Re: Dagens avisutklipp (om andre ting enn MC...)

Legg inn av mekkern »

Jeg har IKKE merk IKKE sagt at jeg er i mot at vi har fartsgrenser!
Jeg har heller ikke noe problemer med å bli stoppet hvis jeg har brutt hastighetsgrensen men jeg HAR i mot Elektronisk/automatisk kontroll av alt i trafikken.
Dette føler jeg er med på å redusere oss som individer fra en person med personlig kontakt med statlige organ til et helt upersonlig nummer.
Disse systemer har heller ingen totalvurdering av en situasjon men redusert alt til et regnestykke.
Hva hvis bilen foran foretar en oppbremsing ved boksen -avstanden minker til ditt kjøretøy og dermed røyk førerkortet ditt.
Satt litt på spissen men er det slik en vil ha det? neste steg er GPS systemer.
Spør bare hvor faen er gleden med en tur når det eneste viktige er å sitte å nistirre på speedometret-ikke på naturen eller om det er noe i veien?(eller om kjøretøyet har en forstyrrelse så utslippet ikkke er i henhold til loven)
er det slik dere vil ha det så værsågod.
dette i samspill med all annen overvåkning som allerede er, gir et samfunn som er værre allerede enn 1984.Georg Orwell.

Ser ikke på meg selv som spessiellt kriminell-men som menneske har jeg øyeblikk som jeg feiler eller kan vurdere feil og disse systemer vil da straffe meg ubønnhørlig.
Alle som er for dette _Vær HELT ærlig nå,sist du kjørte eget kjøretøy en uke,brøt du ingen regler -selv et sekund??
Nederland er vel i gang med GPS Bokser i bilene nå tror jeg...

http://www.e-trip.no/?p=40

http://www.vl.no/samfunn/article61366.zrm
当有疑问时踢你的敌人在生殖器上,你可以道歉后

Svar