LilleManns Lekegrind

Din egen Forum-blogg! Om MC-livet ditt og annet du vil dele med andre.
Svar
Brukeravatar
Snikkeren
Innlegg: 4964
Registrert: 02 jul 2010, 14:03
Motorsykkelen din: KTM 1290 Super Adventure 2015
Sted: Ørsta

Re: Skal ha min første MC! Hvilken skal jeg velge?

Legg inn av Snikkeren »

I såfall, så har jeg et godt forslag.
Min heter jo Snikkerens Lekeplass, så da passer det vel at du kaller den for LilleManns Lekegrind. :lol
http://www.snikkeren-mc.no" onclick="window.open(this.href);return false;

KTM 1290 Super Adventure 2015
Yamaha TDM 900 2011 (2008 overligger)
Suzuki GSX 650F 2008
Yamaha XT 600 1985

Brukeravatar
AJ
Administrator
Innlegg: 38045
Registrert: 30 sep 2006, 18:46
Motorsykkelen din: KTM 1290 SA S, ('18), Moto Guzzi v7 850 Special 100 year Anniversary
Sted: Lunner på Hadeland
Kontakt:

Re: Skal ha min første MC! Hvilken skal jeg velge?

Legg inn av AJ »

LilleMann skrev:Forresten, AJ, er det mulig å skifte navn på emne? Isåfall: hvordan? :scratch Jeg har jo funnet ut hvilke jeg vil ha :D
Du kan gå inn på den første posten du lagde i en tråd og klikke "endre". Og når posten kommer i endringsmodus etter å ha klikket på "Endre", for å si det slik, kan du forandre på overskriften i den første posten. Skjønner?
Prøv! Hvis du ikke får det til så gir du meg bare beskjed, ok?
________________________________________________________________________
De som ønsker å bidra økonomisk til driften av forumet kan benytte et av alternativene her.

MC'er:
Suzuki GSX 1100 EF, 1985 (1991), Yamaha TDM 900, 2006 (2006 - 2010), Triumph Tiger 1050 SE, 2010 (2010 - 2012), Moto Guzzi Stelvio 8V, 2012 (2012 - 2015), KTM 1290 Super Adventure, 2015 (2015 - 2018), KTM 1290 Super Adventure S, 2018 (2018 - -->), KTM 390 Duke, 2021 (2021 - 2023), Moto Guzzi V7 850 Special 100 Anniversary (2023 - -->)
KTM 1290 SA S - nok en god grunn til oppmaskinering Bilde

LilleMann
Innlegg: 199
Registrert: 09 aug 2010, 01:46
Motorsykkelen din: Yamaha YBR 125

Re: Skal ha min første MC! Hvilken skal jeg velge?

Legg inn av LilleMann »

Snikkeren skrev:I såfall, så har jeg et godt forslag.
Min heter jo Snikkerens Lekeplass, så da passer det vel at du kaller den for LilleManns Lekegrind. :lol
Som sagt, som gjort! :lol

Brukeravatar
AJ
Administrator
Innlegg: 38045
Registrert: 30 sep 2006, 18:46
Motorsykkelen din: KTM 1290 SA S, ('18), Moto Guzzi v7 850 Special 100 year Anniversary
Sted: Lunner på Hadeland
Kontakt:

Re: Skal ha min første MC! Hvilken skal jeg velge?

Legg inn av AJ »

LilleMann skrev:
Snikkeren skrev:I såfall, så har jeg et godt forslag.
Min heter jo Snikkerens Lekeplass, så da passer det vel at du kaller den for LilleManns Lekegrind. :lol
Som sagt, som gjort! :lol
Dette betyr vel at tråden plutselig er blitt en blogg. Eller? :eh
Skal jeg flytte den over i "Bikers Logg" forumet?
________________________________________________________________________
De som ønsker å bidra økonomisk til driften av forumet kan benytte et av alternativene her.

MC'er:
Suzuki GSX 1100 EF, 1985 (1991), Yamaha TDM 900, 2006 (2006 - 2010), Triumph Tiger 1050 SE, 2010 (2010 - 2012), Moto Guzzi Stelvio 8V, 2012 (2012 - 2015), KTM 1290 Super Adventure, 2015 (2015 - 2018), KTM 1290 Super Adventure S, 2018 (2018 - -->), KTM 390 Duke, 2021 (2021 - 2023), Moto Guzzi V7 850 Special 100 Anniversary (2023 - -->)
KTM 1290 SA S - nok en god grunn til oppmaskinering Bilde

LilleMann
Innlegg: 199
Registrert: 09 aug 2010, 01:46
Motorsykkelen din: Yamaha YBR 125

Re: Skal ha min første MC! Hvilken skal jeg velge?

Legg inn av LilleMann »

AJ skrev: Dette betyr vel at tråden plutselig er blitt en blogg. Eller? :eh
Skal jeg flytte den over i "Bikers Logg" forumet?
Ja, det kan du gjøre :thumleft
Sist redigert av AJ den 25 sep 2010, 23:36, redigert 1 gang totalt.
Begrunnelse: "Your wish, my command";-)

LilleMann
Innlegg: 199
Registrert: 09 aug 2010, 01:46
Motorsykkelen din: Yamaha YBR 125

Re: LilleManns Lekegrind

Legg inn av LilleMann »

Siden jeg nå har funnet ut hva slags MC jeg vil ha, har "Skal ha min første MC! Hvilken skal jeg velge?" skiftet navn til "LilleManns Lekegrind" (all credits to Snikkeren for navnet :knegg), og blitt en blogg.

Og siden det er en blogg, tenkte jeg å skrive et blogginnlegg om meg selv: :skriver

Jeg er en 15 (Og et halvt!) år gammel skrulling som bestemte seg for at "Jeg SKAL ha Lett MC!" på 15-årsdagen, da det gikk opp for meg "Oi! Jeg er snart 16! Jeg kan kjøre moped!". Det ble snart til "OI! Jeg kan kjøre LETT MOTORSYKKEL!". Min far var helt enig fra begynnelsen av. Han har kjørt moped i både ungdommen og i voksenlivet, og mener det er livsfarlig. Noe jeg SELVFØLGELIG er enig i. Som han sier selv "Jeg orker ikke sitte å være livredd hver gang du setter deg på mopeden.". Min mor var litt verre, som alle mødre synes hun det var litt skummelt at hennes sønn skulle bevege seg i 90 km/t på motorveier. Jeg researchet det meste som er på nettet, og havnet ganske så tidlig på MCsiden.no etter et søk på Google etter "mc forum". På min leting etter den store kjærligheten (en motorsykkel) spurte jeg guruene her på MCsiden om hjelp, og etter å ha slått fra meg Viragoer, Intrudere og Maraudere har jeg havnet på YBR'er, RoadWin's, GN'er og SR'er. Min kjørelærer "Ærlige Rolf" er meget enig. Iallfall om YBR'en. Har nå lagt mine øyne på en skjønnhet med svært ambisiøs prislapp. Skal ta en telefon i morra (eller idag, siden klokka er over midnatt). Det var mitt motorsykkelliv så langt. :P

Foruten motorsykler liker jeg musikk, gitarer, vann (ikke å drikke), tegning og masse annet tull. (Blant annet dama mi, men hysj hysj! :knegg)

Brukeravatar
Globe
Innlegg: 4957
Registrert: 22 aug 2009, 10:14
Motorsykkelen din: Yamaha R1
Sted: Fredrikstad
Kontakt:

Re: LilleManns Lekegrind

Legg inn av Globe »

Der var LilleMann ja :thumleft Takk for presentasjonen :thx Vi har jo allerede rukket å bli litt kjent med deg i denne prosessen og du har allerede rukket å bidra masse inn sammen med oss her. Vet bl.a. har du i tillegg til din mc-interesse har svært så god musikksmak :prf Artig å bli enda litt mer kjent med deg. Godt og artig skrevet :=D>

Ser virkelig frem til å fortsette å følge deg bl.a. her inne i lekegrinda di :thumleft

LilleMann
Innlegg: 199
Registrert: 09 aug 2010, 01:46
Motorsykkelen din: Yamaha YBR 125

Re: LilleManns Lekegrind

Legg inn av LilleMann »

Nå hadde jeg altså tenkt å ringe til han her fyren med YBR'en snart, men så kom jeg på noe... Jeg må jo ha noen argumenter for å prute såpass mye! Skal tross alt ned 7-4.000 her, så derfor lurte jeg på om noen her (vis noen er logget på på denne tida av døgnet på en søndag :knegg) kunne hjelpe meg (nok en gang) med å finne noe jeg kan si? :[-o<

Brukeravatar
Snikkeren
Innlegg: 4964
Registrert: 02 jul 2010, 14:03
Motorsykkelen din: KTM 1290 Super Adventure 2015
Sted: Ørsta

Re: LilleManns Lekegrind

Legg inn av Snikkeren »

Hvis jeg var deg, og det ikke er så forferdelig langt å reise for å se på den, så hadde jeg ikke begynt prutingen allerede i telefonen. Det kan oppfattes som useriøst, og selger kan allerede da sette seg på bakbeina. Dra heller og se på sykkelen, og se over den. Så kan du kicke på eventuelle ting du finner, som f.eks. rust på potten osv. Legg frem prisforslaget på 18 lapper, og ta det derfra.

Det er viktig at du setter en makspris på hva du vil gi for sykkelen allerede før du drar og ser på den, og ikke overstige denne.
Lykke til. :thumleft
http://www.snikkeren-mc.no" onclick="window.open(this.href);return false;

KTM 1290 Super Adventure 2015
Yamaha TDM 900 2011 (2008 overligger)
Suzuki GSX 650F 2008
Yamaha XT 600 1985

LilleMann
Innlegg: 199
Registrert: 09 aug 2010, 01:46
Motorsykkelen din: Yamaha YBR 125

Re: LilleManns Lekegrind

Legg inn av LilleMann »

Snikkeren skrev:Hvis jeg var deg, og det ikke er så forferdelig langt å reise for å se på den, så hadde jeg ikke begynt prutingen allerede i telefonen. Det kan oppfattes som useriøst, og selger kan allerede da sette seg på bakbeina. Dra heller og se på sykkelen, og se over den. Så kan du kicke på eventuelle ting du finner, som f.eks. rust på potten osv. Legg frem prisforslaget på 18 lapper, og ta det derfra.

Det er viktig at du setter en makspris på hva du vil gi for sykkelen allerede før du drar og ser på den, og ikke overstige denne.
Lykke til. :thumleft
Okay, det skal jeg gjøre! Takk så mycket! :prf

LilleMann
Innlegg: 199
Registrert: 09 aug 2010, 01:46
Motorsykkelen din: Yamaha YBR 125

Re: LilleManns Lekegrind

Legg inn av LilleMann »

Da var den samtalen unnagjort, og den godeste Pedersen var ikke villig til å gå ned 5.000... :orefk

Men jeg har veldig liten tro på at han kommer til å få 25.000 for den, så jeg kan jo ringe han opp om ei uke eller to når han fremdeles ikke har fått solgt den :knegg Gir ikke opp håpet :D

Brukeravatar
ojda
Innlegg: 5632
Registrert: 19 sep 2010, 02:06
Motorsykkelen din: TRIUMPH TIGER EXPLORER 1200.
Sted: Oslo

Re: LilleManns Lekegrind

Legg inn av ojda »

Hvis du har muligheten så ikke nevn ordet pruting før du har vert å sett på sykkelen.
Legg inn et bud du synes er billig (typisk 15-20 % under det de rimligste tilsvarende er avertert for).
Prissammenligninger kan du jo gjøre med sykkler fra hele landet. :vs
Om du ikke får napp på den prisen du ønsker å gi, gir du selger beskjed om at du vil legge inn et bud på
sykkelen som står i etpar dager. Fint om du kan gå en tusenlapp eller to opp på dette budet, da føler selger at han har dratt deg i sin retning og har lettere for å gi seg.
Husk på at det er høst nå, mange vil selge sykkelen sin og gjøre den om til penger de kan bruke på andre ting. 125 ccm er noe de fleste bytter til bil når de fyller 18 (tullinger), og høsten før er gjerne tiden dette blir gjort.
Og regel nummer en ved bruktkjøp: "Forelsk deg aldrig i et kjøpsobjekt før det er ditt, det synes på deg lang vei og og gjør vanskliggjør prisreduksjon".

Når det gjelder pruting før du har sett på sykkelen før du har vert å sett på den, er eneste godtagbare fremgangsmåte og si at du kun har så og så mye å bruke, "er det noe vits at jeg kommer å titter på sykkelen din"? Lykke til. :[-o<
Kjørt i 2014: 24323km. (v-68752) På`n igjen :-)
Kjørt i 2013:25179km. Kjørt til 21/9. Å dett var dett :-(
Kjørt i 2012:19250km D æ mer morro med ny sykkel ;-))
Kjørt i 2011:..9000km


Sendt fra min I-Pad. Nyladet med brunt skinnetui![/size]

LilleMann
Innlegg: 199
Registrert: 09 aug 2010, 01:46
Motorsykkelen din: Yamaha YBR 125

Re: LilleManns Lekegrind

Legg inn av LilleMann »

ojda skrev:Hvis du har muligheten så ikke nevn ordet pruting før du har vert å sett på sykkelen.
Legg inn et bud du synes er billig (typisk 15-20 % under det de rimligste tilsvarende er avertert for).
Prissammenligninger kan du jo gjøre med sykkler fra hele landet. :vs
Om du ikke får napp på den prisen du ønsker å gi, gir du selger beskjed om at du vil legge inn et bud på
sykkelen som står i etpar dager. Fint om du kan gå en tusenlapp eller to opp på dette budet, da føler selger at han har dratt deg i sin retning og har lettere for å gi seg.
Husk på at det er høst nå, mange vil selge sykkelen sin og gjøre den om til penger de kan bruke på andre ting. 125 ccm er noe de fleste bytter til bil når de fyller 18 (tullinger), og høsten før er gjerne tiden dette blir gjort.
Og regel nummer en ved bruktkjøp: "Forelsk deg aldrig i et kjøpsobjekt før det er ditt, det synes på deg lang vei og og gjør vanskliggjør prisreduksjon".

Når det gjelder pruting før du har sett på sykkelen før du har vert å sett på den, er eneste godtagbare fremgangsmåte og si at du kun har så og så mye å bruke, "er det noe vits at jeg kommer å titter på sykkelen din"? Lykke til. :[-o<

1: Det passet jo bra, 20 % av 25.000 er jo 20.000 :thumleft
2: Jeg har en tusenlapp i bakhånd :knegg
3: Ja, TULLINGER! :orefk
4: Det er liksom det at vis han ikke vil selge for mindre enn 25 er det jo ikke vits i å komme og se på engang :sk?

Gammelgutt

Re: LilleManns Lekegrind

Legg inn av Gammelgutt »

Gamle lettsykkelen min ble forsøkt solgt av ny eier for 24000 uten koffertsett. Han gav 20000 inkludert fullt koffertsett 1,5 år tidligere. Sykkelen ble til slutt solgt for?.

kr 15000. Så ha is i magen unge mann og prut i vei. :-J

LilleMann
Innlegg: 199
Registrert: 09 aug 2010, 01:46
Motorsykkelen din: Yamaha YBR 125

Re: LilleManns Lekegrind

Legg inn av LilleMann »

Gammelgutt skrev:Gamle lettsykkelen min ble forsøkt solgt av ny eier for 24000 uten koffertsett. Han gav 20000 inkludert fullt koffertsett 1,5 år tidligere. Sykkelen ble til slutt solgt for?.

kr 15000. Så ha is i magen unge mann og prut i vei. :-J
Hadde jeg vært han, hadde jeg ikke gått ned 5.000 etter en dag på Finn... =; (DVS. hadde jeg VIRKELIG vært han, hadde jeg satt en ganske annen prislapp på den fra begynnelsen av... :lol )

Svar