Skal ha ny sykkel etterhvert....
- Benny
- Innlegg: 125
- Registrert: 29 apr 2010, 19:24
- Motorsykkelen din: HD Sportster 883 2004
- Sted: Rælingen
Skal ha ny sykkel etterhvert....
Jeg var jo så "uheldig" å tryne med Shadowen min for en stund siden. Den blei jo ganske skadet og jeg har nå fått vite av forsikringsselskapet at den blir kondemnert Men det betyr jo at jeg får penger slik at jeg kan kjøpe en ny Har selvfølgelig kikka litt på Finn og har funnet en Yamaha Drag Star til en fornuftig pris for meg. Spørsmålet mitt er om noen har erfaring med denne typen sykkel? Ikke aktuelt med TDM for meg selv om alle andre kjøper det
- Snikkeren
- Innlegg: 4964
- Registrert: 02 jul 2010, 14:03
- Motorsykkelen din: KTM 1290 Super Adventure 2015
- Sted: Ørsta
Re: Skal ha ny sykkel etterhvert....
Hva med en Kawazaki VN800? Svigerfar har en sånn, og den er meget fin å kjøre. Eneste minus er at den er temmelig tung. Men den er så lav, at det ikke blir noe stort problem.
http://www.snikkeren-mc.no" onclick="window.open(this.href);return false;
KTM 1290 Super Adventure 2015
Yamaha TDM 900 2011 (2008 overligger)
Suzuki GSX 650F 2008
Yamaha XT 600 1985
KTM 1290 Super Adventure 2015
Yamaha TDM 900 2011 (2008 overligger)
Suzuki GSX 650F 2008
Yamaha XT 600 1985
- AJ
- Administrator
- Innlegg: 38135
- Registrert: 30 sep 2006, 18:46
- Motorsykkelen din: KTM 1290 SA S, ('18), Moto Guzzi v7 850 Special 100 year Anniversary
- Sted: Lunner på Hadeland
- Kontakt:
Re: Skal ha ny sykkel etterhvert....
'Born-again' TDM'er Globe har erfaring med både Yamaha og Suzuki cruisere, men ikke akkurat den du er interessert i. Men han kan sikkert gi deg et og annet godt tips. Det samme kan Godtvoksen, rogg og Relax også gjøre. Sikkert enda flere også, som jeg ikke kommer på i farten...
Og jeg vet at jgrlars her på MCsiden.no har/har hatt en DragStar, men det er lenge siden han har vært innom her, dessverre...
Og jeg vet at jgrlars her på MCsiden.no har/har hatt en DragStar, men det er lenge siden han har vært innom her, dessverre...
________________________________________________________________________
De som ønsker å bidra økonomisk til driften av forumet kan benytte et av alternativene her.
MC'er:
Suzuki GSX 1100 EF, 1985 (1991), Yamaha TDM 900, 2006 (2006 - 2010), Triumph Tiger 1050 SE, 2010 (2010 - 2012), Moto Guzzi Stelvio 8V, 2012 (2012 - 2015), KTM 1290 Super Adventure, 2015 (2015 - 2018), KTM 1290 Super Adventure S, 2018 (2018 - -->), KTM 390 Duke, 2021 (2021 - 2023), Moto Guzzi V7 850 Special 100 Anniversary (2023 - -->)
KTM 1290 SA S - nok en god grunn til oppmaskinering
De som ønsker å bidra økonomisk til driften av forumet kan benytte et av alternativene her.
MC'er:
Suzuki GSX 1100 EF, 1985 (1991), Yamaha TDM 900, 2006 (2006 - 2010), Triumph Tiger 1050 SE, 2010 (2010 - 2012), Moto Guzzi Stelvio 8V, 2012 (2012 - 2015), KTM 1290 Super Adventure, 2015 (2015 - 2018), KTM 1290 Super Adventure S, 2018 (2018 - -->), KTM 390 Duke, 2021 (2021 - 2023), Moto Guzzi V7 850 Special 100 Anniversary (2023 - -->)
KTM 1290 SA S - nok en god grunn til oppmaskinering
- Benny
- Innlegg: 125
- Registrert: 29 apr 2010, 19:24
- Motorsykkelen din: HD Sportster 883 2004
- Sted: Rælingen
Re: Skal ha ny sykkel etterhvert....
Snikkeren skrev:Hva med en Kawazaki VN800? Svigerfar har en sånn, og den er meget fin å kjøre. Eneste minus er at den er temmelig tung. Men den er så lav, at det ikke blir noe stort problem.
Fant en kul en med motivlakkering
http://www.finn.no/finn/mc/used/object? ... e=23238611" onclick="window.open(this.href);return false;
- Benny
- Innlegg: 125
- Registrert: 29 apr 2010, 19:24
- Motorsykkelen din: HD Sportster 883 2004
- Sted: Rælingen
Re: Skal ha ny sykkel etterhvert....
Har også kikka litt på HD Sportster 883. Har hørt den skal være litt stiv å kjøre?
- Snikkeren
- Innlegg: 4964
- Registrert: 02 jul 2010, 14:03
- Motorsykkelen din: KTM 1290 Super Adventure 2015
- Sted: Ørsta
Re: Skal ha ny sykkel etterhvert....
Akkurat make til svigerfar, bare han har ikke all bling'en. Hvis du kan klare deg uten bling'en så kan du sikkert få den litt rimeligere. No ser jeg at den ikke har gått så langt, kun 7700, men synes likevel at 69 lapper for en 2000 modell er litt drøyt.
Men hva er det med eierne til disse syklene? 7700 km på 10 år? Det er jo ingenting. Og svigerfar har ikke kjørt mer enn 3500 på 11 år, og da har jeg sikkert kjørt minst 500 av de.
Men hva er det med eierne til disse syklene? 7700 km på 10 år? Det er jo ingenting. Og svigerfar har ikke kjørt mer enn 3500 på 11 år, og da har jeg sikkert kjørt minst 500 av de.
http://www.snikkeren-mc.no" onclick="window.open(this.href);return false;
KTM 1290 Super Adventure 2015
Yamaha TDM 900 2011 (2008 overligger)
Suzuki GSX 650F 2008
Yamaha XT 600 1985
KTM 1290 Super Adventure 2015
Yamaha TDM 900 2011 (2008 overligger)
Suzuki GSX 650F 2008
Yamaha XT 600 1985
- AJ
- Administrator
- Innlegg: 38135
- Registrert: 30 sep 2006, 18:46
- Motorsykkelen din: KTM 1290 SA S, ('18), Moto Guzzi v7 850 Special 100 year Anniversary
- Sted: Lunner på Hadeland
- Kontakt:
Re: Skal ha ny sykkel etterhvert....
... også er den tung og 'tungpustet' i original-tapning, men blir litt friskere i pusten av å fjerne originaleksosen og erstatte dette med noe som ligner mer på åpne rør...Benny skrev:Har også kikka litt på HD Sportster 883. Har hørt den skal være litt stiv å kjøre?
________________________________________________________________________
De som ønsker å bidra økonomisk til driften av forumet kan benytte et av alternativene her.
MC'er:
Suzuki GSX 1100 EF, 1985 (1991), Yamaha TDM 900, 2006 (2006 - 2010), Triumph Tiger 1050 SE, 2010 (2010 - 2012), Moto Guzzi Stelvio 8V, 2012 (2012 - 2015), KTM 1290 Super Adventure, 2015 (2015 - 2018), KTM 1290 Super Adventure S, 2018 (2018 - -->), KTM 390 Duke, 2021 (2021 - 2023), Moto Guzzi V7 850 Special 100 Anniversary (2023 - -->)
KTM 1290 SA S - nok en god grunn til oppmaskinering
De som ønsker å bidra økonomisk til driften av forumet kan benytte et av alternativene her.
MC'er:
Suzuki GSX 1100 EF, 1985 (1991), Yamaha TDM 900, 2006 (2006 - 2010), Triumph Tiger 1050 SE, 2010 (2010 - 2012), Moto Guzzi Stelvio 8V, 2012 (2012 - 2015), KTM 1290 Super Adventure, 2015 (2015 - 2018), KTM 1290 Super Adventure S, 2018 (2018 - -->), KTM 390 Duke, 2021 (2021 - 2023), Moto Guzzi V7 850 Special 100 Anniversary (2023 - -->)
KTM 1290 SA S - nok en god grunn til oppmaskinering
- Dexter
- Innlegg: 3348
- Registrert: 22 des 2009, 18:29
- Motorsykkelen din: Honda NC750X DCT
- Sted: Kongsberg
Re: Skal ha ny sykkel etterhvert....
Øppbøppbøpp! Jeg kjøpte IKKE TDMBenny skrev:Jeg var jo så "uheldig" å tryne med Shadowen min for en stund siden. Den blei jo ganske skadet og jeg har nå fått vite av forsikringsselskapet at den blir kondemnert Men det betyr jo at jeg får penger slik at jeg kan kjøpe en ny Har selvfølgelig kikka litt på Finn og har funnet en Yamaha Drag Star til en fornuftig pris for meg. Spørsmålet mitt er om noen har erfaring med denne typen sykkel? Ikke aktuelt med TDM for meg selv om alle andre kjøper det
Det er det samme for skylda hvem som har den...
- Bubbu
- Innlegg: 898
- Registrert: 20 mar 2010, 20:35
- Motorsykkelen din: KTM Super Adventure R
- Sted: Trondheim
Re: Skal ha ny sykkel etterhvert....
Jeg synes den ligner veldigDexter skrev:Øppbøppbøpp! Jeg kjøpte IKKE TDMBenny skrev:Jeg var jo så "uheldig" å tryne med Shadowen min for en stund siden. Den blei jo ganske skadet og jeg har nå fått vite av forsikringsselskapet at den blir kondemnert Men det betyr jo at jeg får penger slik at jeg kan kjøpe en ny Har selvfølgelig kikka litt på Finn og har funnet en Yamaha Drag Star til en fornuftig pris for meg. Spørsmålet mitt er om noen har erfaring med denne typen sykkel? Ikke aktuelt med TDM for meg selv om alle andre kjøper det
(The Beast )
- Dexter
- Innlegg: 3348
- Registrert: 22 des 2009, 18:29
- Motorsykkelen din: Honda NC750X DCT
- Sted: Kongsberg
Re: Skal ha ny sykkel etterhvert....
Hmnja, det kan vel hende. Kommer vel an på øya som ser og mannen som drikkerBubbu skrev:Jeg synes den ligner veldigDexter skrev:Øppbøppbøpp! Jeg kjøpte IKKE TDMBenny skrev:Jeg var jo så "uheldig" å tryne med Shadowen min for en stund siden. Den blei jo ganske skadet og jeg har nå fått vite av forsikringsselskapet at den blir kondemnert Men det betyr jo at jeg får penger slik at jeg kan kjøpe en ny Har selvfølgelig kikka litt på Finn og har funnet en Yamaha Drag Star til en fornuftig pris for meg. Spørsmålet mitt er om noen har erfaring med denne typen sykkel? Ikke aktuelt med TDM for meg selv om alle andre kjøper det
Det er det samme for skylda hvem som har den...
- Globe
- Innlegg: 4957
- Registrert: 22 aug 2009, 10:14
- Motorsykkelen din: Yamaha R1
- Sted: Fredrikstad
- Kontakt:
Re: Skal ha ny sykkel etterhvert....
Hei Benny...god plan...god plan...
Yamaha Dragstar var jeg også ute etter. Det er en solid sykkel, lavt tyngdepunkt og hææærlig å cruise rundt i ...også er den flott å se på
Men, skal du ha Dragstar bør du glemme 650 utgaven...den er for "lat"..synes jeg da...blir for mye gearing. 1100 har krefter og dreimoment i massevis, er lettkjørt, har gode bremser, og er tilnærmet lik vedlikeholdsfri. Det var DEN jeg var på jakt etter. Nå endte jeg med en Suzuki Volusia VL800, da jeg ikke fant fargen jeg skulle ha på Dragstar...da jeg skulle ha sykkel.
Men, uannsett, følg oss opp med hva du tenker og hvilke alternativer du finner...alltid spennende å følge "jakten på ny MC"....selv om det IKKE blir TDM......denne gangen
Yamaha Dragstar var jeg også ute etter. Det er en solid sykkel, lavt tyngdepunkt og hææærlig å cruise rundt i ...også er den flott å se på
Men, skal du ha Dragstar bør du glemme 650 utgaven...den er for "lat"..synes jeg da...blir for mye gearing. 1100 har krefter og dreimoment i massevis, er lettkjørt, har gode bremser, og er tilnærmet lik vedlikeholdsfri. Det var DEN jeg var på jakt etter. Nå endte jeg med en Suzuki Volusia VL800, da jeg ikke fant fargen jeg skulle ha på Dragstar...da jeg skulle ha sykkel.
Men, uannsett, følg oss opp med hva du tenker og hvilke alternativer du finner...alltid spennende å følge "jakten på ny MC"....selv om det IKKE blir TDM......denne gangen
Re: Skal ha ny sykkel etterhvert....
Har en tidligere arbeidskollega som kjører rundt i Drag Star, og han er kjempehappy.
Selv har jeg prøvd hans sykkel, men kan ikke si at jeg fant meg helt til rette.
Han har 1100 kubikkeren. Synes ikke du skal gå for noe lavere enn det.
Sykkelen er vel omtrent skuddsikker skulle jeg mene. Så trives du oppå en slik, så er det vel bare tut og kjør?
Selv har jeg prøvd hans sykkel, men kan ikke si at jeg fant meg helt til rette.
Han har 1100 kubikkeren. Synes ikke du skal gå for noe lavere enn det.
Sykkelen er vel omtrent skuddsikker skulle jeg mene. Så trives du oppå en slik, så er det vel bare tut og kjør?
Sist redigert av Onsløv den 19 aug 2010, 21:04, redigert 1 gang totalt.
Mvh
Kristian
Nå: '10 BMW F800ST
Før: '00 Honda NT650 Deauville, '01 Yamaha XJ 900 Diversion, 01 Kawasaki GPZ 500S,
Kristian
Nå: '10 BMW F800ST
Før: '00 Honda NT650 Deauville, '01 Yamaha XJ 900 Diversion, 01 Kawasaki GPZ 500S,
- AJ
- Administrator
- Innlegg: 38135
- Registrert: 30 sep 2006, 18:46
- Motorsykkelen din: KTM 1290 SA S, ('18), Moto Guzzi v7 850 Special 100 year Anniversary
- Sted: Lunner på Hadeland
- Kontakt:
Re: Skal ha ny sykkel etterhvert....
Kan for øvrig gi min helhjertede Kawasaki ER6N anbefaling
Herlig sykkel!! Rett og slett!! Og den vil passe deg helt fint - det er jeg sikker på
Sjekk denne:
http://www.finn.no/finn/mc/used/object? ... e=23740721" onclick="window.open(this.href);return false;
Herlig sykkel!! Rett og slett!! Og den vil passe deg helt fint - det er jeg sikker på
Sjekk denne:
http://www.finn.no/finn/mc/used/object? ... e=23740721" onclick="window.open(this.href);return false;
________________________________________________________________________
De som ønsker å bidra økonomisk til driften av forumet kan benytte et av alternativene her.
MC'er:
Suzuki GSX 1100 EF, 1985 (1991), Yamaha TDM 900, 2006 (2006 - 2010), Triumph Tiger 1050 SE, 2010 (2010 - 2012), Moto Guzzi Stelvio 8V, 2012 (2012 - 2015), KTM 1290 Super Adventure, 2015 (2015 - 2018), KTM 1290 Super Adventure S, 2018 (2018 - -->), KTM 390 Duke, 2021 (2021 - 2023), Moto Guzzi V7 850 Special 100 Anniversary (2023 - -->)
KTM 1290 SA S - nok en god grunn til oppmaskinering
De som ønsker å bidra økonomisk til driften av forumet kan benytte et av alternativene her.
MC'er:
Suzuki GSX 1100 EF, 1985 (1991), Yamaha TDM 900, 2006 (2006 - 2010), Triumph Tiger 1050 SE, 2010 (2010 - 2012), Moto Guzzi Stelvio 8V, 2012 (2012 - 2015), KTM 1290 Super Adventure, 2015 (2015 - 2018), KTM 1290 Super Adventure S, 2018 (2018 - -->), KTM 390 Duke, 2021 (2021 - 2023), Moto Guzzi V7 850 Special 100 Anniversary (2023 - -->)
KTM 1290 SA S - nok en god grunn til oppmaskinering
Re: Skal ha ny sykkel etterhvert....
Jeg har kun erfaring med min Honda Shadow 600 mod. 2004 og som ser lik ut som den du hadde. Kanskje du vil kjøpe min? Jeg vurderer noe større sykkel...
Re: Skal ha ny sykkel etterhvert....
jeg kjørte DragStar 1100 et år, ingen ting negativt å si der
1100 er litt lengre og har litt mer "grunt" enn 650, mye bedre for bl.a 2 på
I min bok har Yamaha flotte linjer på cruiserne sine...stilig å se på
Jeg var egentlig ute etter en Suzuki Intruder 1400 den gangen, men fant den for kort og dermed for trang for 2 på ( jeg er ca 188 cm/ 100 kg)..mens Dragstar'n funket sånn sett upåklagelig
Nesten alle disse japanske cruiserne er så å si "bullet proof",,så du skal være meget uheldig om det kan gå galt.
Noen kicker på at oljefilteret sitter inne i motoren på 1100'n, og man må faktisk løsne eksosrøret for å få ut filteret, men jeg synes det var helt uproblematisk.
Og setter man sykler på verksted for slikt, så er det hvert fall uproblematisk.
Yupp..Dragstar 1100 er en stilig, god sykkel!
Den kommer vel i Classic og Standard eller noe sånt nå ..
1100 er litt lengre og har litt mer "grunt" enn 650, mye bedre for bl.a 2 på
I min bok har Yamaha flotte linjer på cruiserne sine...stilig å se på
Jeg var egentlig ute etter en Suzuki Intruder 1400 den gangen, men fant den for kort og dermed for trang for 2 på ( jeg er ca 188 cm/ 100 kg)..mens Dragstar'n funket sånn sett upåklagelig
Nesten alle disse japanske cruiserne er så å si "bullet proof",,så du skal være meget uheldig om det kan gå galt.
Noen kicker på at oljefilteret sitter inne i motoren på 1100'n, og man må faktisk løsne eksosrøret for å få ut filteret, men jeg synes det var helt uproblematisk.
Og setter man sykler på verksted for slikt, så er det hvert fall uproblematisk.
Yupp..Dragstar 1100 er en stilig, god sykkel!
Den kommer vel i Classic og Standard eller noe sånt nå ..
"Do the right thing"