Hva dekker forsikringselskapet etter uhellet

Generelt om MC, nyheter, hendelser, film & bilder, MC i media, kjøreopplæring osv.
Brukeravatar
Baron von Waffel
Innlegg: 1883
Registrert: 05 nov 2008, 11:11
Motorsykkelen din: §usuki DL1000 Vstrom, Honda Varadero 125
Sted: Oslo, Dal/Brenna

Re: Hva dekker forsikringselskapet etter uhellet

Legg inn av Baron von Waffel »

Omregistrering (og veiavgift hvis ikke den allerede er betalt). Vil ikke garantere at du får det. Men du skal kreve det.
Min Stolte Gnager - §uzuki DL 1000 V-strom
Smågnageren -Honda Varadero 125

Brukeravatar
k3nt_
Innlegg: 59
Registrert: 13 mar 2010, 10:37
Motorsykkelen din: Suzuki - SFV 650
Sted: Tigerstaden

Re: Hva dekker forsikringselskapet etter uhellet

Legg inn av k3nt_ »

Blir sykkelen kondemnert skal du i tillegg ha omregistreringsavgift. Slik er det i hvertfall på bil. Kan ikke se at det skal være anderledes på MC.
Hilsen
K3nt_

Mot idiotene kjemper selv gudene forgjeves!
Sofakings...

Cbr
Innlegg: 568
Registrert: 18 nov 2009, 13:57
Motorsykkelen din: Honda CBR 600RR 08 Hannspree Ten Kate
Sted: Rogaland

Re: Hva dekker forsikringselskapet etter uhellet

Legg inn av Cbr »

Fikk tlf fra takstman idag. Får 48.000.- den kondemneres. Har da i den summen fått omreg. avgift og 1/2 årsavgifta tilbake. Listepris hva på mellom 45 og 50.

Så nå blir det ny mc. Vil ha cbr 600 RR. Hvordan vil overgangen fra Honda cbr 600 F3 til cbr rr bli? Er det så fælt så de sier det er å kjøre rr? (harde saler å annstrengende sittestilling).

Brukeravatar
Nordlendingen
Innlegg: 150
Registrert: 05 nov 2009, 17:45
Motorsykkelen din: BMW K100Rs, 1992.
Sted: Bodø

Re: Hva dekker forsikringselskapet etter uhellet

Legg inn av Nordlendingen »

Årsavgift, omregavgift, f.eks. Det er iallefall rimelig grunn til å ta dette opp med selskapet. Kjøreutstyr innbefattes i kaskoforsikringen, og erstattes. Iallefall hos Gjensidige. I ansvarsforsikringen inngår bare ansvar overfor andre, altså ingenting som angår deg eller din egen mc. Om mc'en velter på støtta, dekkes ikke sånt av ansvarsforsikringen. Om du kjører i siden på en bil, det er din feil og du ikke har kasko, dekkes ikke skadene på din mc, men på bilen. Men alt dette bør du spørre din forsikringsrådgiver / ditt forsikringsselskap om.

Mvh. Nordlendingen
mvh. Nordlendingen
"ingen over, ingen ved siden.."

Cbr
Innlegg: 568
Registrert: 18 nov 2009, 13:57
Motorsykkelen din: Honda CBR 600RR 08 Hannspree Ten Kate
Sted: Rogaland

Re: Hva dekker forsikringselskapet etter uhellet

Legg inn av Cbr »

Rask sak å oppklare da jeg ble rygga på av bil da jeg sto stille bak han å venta på at han sko kjøre ut av utkjøringa fra bensinstasjonen. Han tok på seg skylda å jeg fikk pengene fra forsikkringsselskapet. Har kjøpt ny mc nå. Fikk 1/2 årsavgifta + omregavgifta + for mc selvfølgelig. Håpe bonusen hans stupe.

frankh
Innlegg: 159
Registrert: 26 des 2009, 19:58
Motorsykkelen din: Blablabla

Re: Hva dekker forsikringselskapet etter uhellet

Legg inn av frankh »

Cbr skrev:Håpe bonusen hans stupe.
Hvorfor det? Kjip med sånt da, også for den skyldige, når vedkommende innrømmer fullt ansvar for en feil som de aller, aller fleste av oss fort kunne komme til å begå.

Brukeravatar
Erling
Innlegg: 283
Registrert: 01 jun 2009, 23:46
Motorsykkelen din: GT750j og GSX 1400K2
Sted: Drammen
Kontakt:

Re: Hva dekker forsikringselskapet etter uhellet

Legg inn av Erling »

frankh skrev:
Cbr skrev:Håpe bonusen hans stupe.
Hvorfor det? Kjip med sånt da, også for den skyldige, når vedkommende innrømmer fullt ansvar for en feil som de aller, aller fleste av oss fort kunne komme til å begå.
100% enig.
Her treffes en skikkelig person, som gjør en feil ( hvem gjør ikke feil), og som gjør opp for seg ..og du ønsker ham vondt!
Ikke bra cbr..smålig
Garasje status:
1972 model, Suzuki GT750j i fargen Candy Lavendel
2002 model, Suzuki GSX1400 K2 i fargen hvit og blå.
Anbefalte linker; http://classicsuzuki.no, http://nmcu.org/ og http://www.mctc.cc/

Cbr
Innlegg: 568
Registrert: 18 nov 2009, 13:57
Motorsykkelen din: Honda CBR 600RR 08 Hannspree Ten Kate
Sted: Rogaland

Re: Hva dekker forsikringselskapet etter uhellet

Legg inn av Cbr »

Han bare satte opp et lastenett så gjorde at han ikke kunne bruke midt-speil, men velger helt bevisst å rygge uannsett med bare sidespeila.

Forsikrings-saker tar tid å arbeid. Under den tida hadde jeg ikke fremkomst-middel. Så måtte jeg kjøpe ny mc så ikke er gjort på en dag. Netto resultat 1 mnd med fint vær hvor jeg ikke kunne kjøre mc. Håpe det svir i lommeboka hans. Neste gang kan det vær en unge han rygge øve.

Brukeravatar
Onsløv
Innlegg: 1654
Registrert: 16 okt 2009, 21:03
Motorsykkelen din: F800ST
Sted: bærgen

Re: Hva dekker forsikringselskapet etter uhellet

Legg inn av Onsløv »

Cbr skrev:Han bare satte opp et lastenett så gjorde at han ikke kunne bruke midt-speil, men velger helt bevisst å rygge uannsett med bare sidespeila.
Innespeilet er faktisk ikke påbudt å ha i en bil. Kun sidespeil.
Men det forsvarer ikke det faktum at han rygget på deg.
Alltid vikeplikt ved rygging.

Brukeravatar
Baron von Waffel
Innlegg: 1883
Registrert: 05 nov 2008, 11:11
Motorsykkelen din: §usuki DL1000 Vstrom, Honda Varadero 125
Sted: Oslo, Dal/Brenna

Re: Hva dekker forsikringselskapet etter uhellet

Legg inn av Baron von Waffel »

Og man har plikt til å vite hva som befinner seg bak kjøretøyet, om nødvendig ved å ha en hjelpemann til å dirigere.
Min Stolte Gnager - §uzuki DL 1000 V-strom
Smågnageren -Honda Varadero 125

Svar