Japse V-Twin

Generelt om MC, nyheter, hendelser, film & bilder, MC i media, kjøreopplæring osv.
Brukeravatar
AJ
Administrator
Innlegg: 38031
Registrert: 30 sep 2006, 18:46
Motorsykkelen din: KTM 1290 SA S, ('18), Moto Guzzi v7 850 Special 100 year Anniversary
Sted: Lunner på Hadeland
Kontakt:

Re: Japse V-Twin

Legg inn av AJ »

Nordlendingen skrev:
ejs skrev::thumleft
Kawaene er rekke 2 :punch
Altså en twin?

Mvh. Nordlendingen
Twin, ja. Men ikke V-twin ;e
________________________________________________________________________
De som ønsker å bidra økonomisk til driften av forumet kan benytte et av alternativene her.

MC'er:
Suzuki GSX 1100 EF, 1985 (1991), Yamaha TDM 900, 2006 (2006 - 2010), Triumph Tiger 1050 SE, 2010 (2010 - 2012), Moto Guzzi Stelvio 8V, 2012 (2012 - 2015), KTM 1290 Super Adventure, 2015 (2015 - 2018), KTM 1290 Super Adventure S, 2018 (2018 - -->), KTM 390 Duke, 2021 (2021 - 2023), Moto Guzzi V7 850 Special 100 Anniversary (2023 - -->)
KTM 1290 SA S - nok en god grunn til oppmaskinering Bilde

TBI81
Innlegg: 1899
Registrert: 01 mai 2010, 14:52
Motorsykkelen din: Ja

Re: Japse V-Twin

Legg inn av TBI81 »

V-Twin er ikke å kimse av! Kan jo anbefale å ta en titt på feks tl1000 r/s eller sv serien til Suzuki. SV1000 er jo ganske hissig og 650en er heller ikke håpløs - for ikke å snakke om rimelig i både innkjøp og forsikring (selv om det i stor grad er en solo-sykkel) :)

Brukeravatar
k3nt_
Innlegg: 59
Registrert: 13 mar 2010, 10:37
Motorsykkelen din: Suzuki - SFV 650
Sted: Tigerstaden

Re: Japse V-Twin

Legg inn av k3nt_ »

AJ skrev: Twin, ja. Men ikke V-twin ;e

Hva er egentlig forskjellene? Hva er bra/dårlig med en V-twin opp mot "andre"?
Hilsen
K3nt_

Mot idiotene kjemper selv gudene forgjeves!
Sofakings...

Brukeravatar
k3nt_
Innlegg: 59
Registrert: 13 mar 2010, 10:37
Motorsykkelen din: Suzuki - SFV 650
Sted: Tigerstaden

Re: Japse V-Twin

Legg inn av k3nt_ »

Ikke alle i munnen på hverandre her... :[-(

Anyone?
Hilsen
K3nt_

Mot idiotene kjemper selv gudene forgjeves!
Sofakings...

Brukeravatar
AJ
Administrator
Innlegg: 38031
Registrert: 30 sep 2006, 18:46
Motorsykkelen din: KTM 1290 SA S, ('18), Moto Guzzi v7 850 Special 100 year Anniversary
Sted: Lunner på Hadeland
Kontakt:

Re: Japse V-Twin

Legg inn av AJ »

k3nt_ skrev:
AJ skrev: Twin, ja. Men ikke V-twin ;e

Hva er egentlig forskjellene? Hva er bra/dårlig med en V-twin opp mot "andre"?
Det meste er bra med V-twin, men noe av det beste er godt dreiemoment/trekkraft der du trenger det, i mellomregisteret som gjerne harmonerer bra med norske hastigheter og topografi (stigninger, gjerne i kombinasjon med svinger :P ...).
Lyden av V-twin er jo en av denne motortypens beste egenskaper, mens en ulempe kan være vibrasjoner.

Selv synes jeg en V-twin ser bedre ut enn en rekkefirer, men om det kvalifiserer for å gjøre V-twin bedre enn rekkefirer'n får andre bedømme...

Vel... det var de momentene jeg kom på i farten... Men det er helt sikkert mange andre meninger, synspunkter og ikke minst V-twin egenskaper som jeg ikke kjenner til.
________________________________________________________________________
De som ønsker å bidra økonomisk til driften av forumet kan benytte et av alternativene her.

MC'er:
Suzuki GSX 1100 EF, 1985 (1991), Yamaha TDM 900, 2006 (2006 - 2010), Triumph Tiger 1050 SE, 2010 (2010 - 2012), Moto Guzzi Stelvio 8V, 2012 (2012 - 2015), KTM 1290 Super Adventure, 2015 (2015 - 2018), KTM 1290 Super Adventure S, 2018 (2018 - -->), KTM 390 Duke, 2021 (2021 - 2023), Moto Guzzi V7 850 Special 100 Anniversary (2023 - -->)
KTM 1290 SA S - nok en god grunn til oppmaskinering Bilde

Brukeravatar
jhn
Innlegg: 3791
Registrert: 11 mai 2009, 03:53
Motorsykkelen din: Suzuki DL 1000 V Str
Sted: Nordkapp

Re: Japse V-Twin

Legg inn av jhn »

Det sies jo at det e mere moment i mellomregisteret på en V-twin
men æ vet ikke om æ e helt enig.Æ har hatt en Shadow 1100 og en
Hornet 900 og no en DL 1000,på papiret e Hornet og DL1000 ganske
lik i både hk og dreiemoment,etter sigende så skal det føles som det
e mere moment i DL1000 men æ mene bestemt at det va mye mere
krefter i Hornet'n på alle turtall.Rekkefirern til Honda e en fantastisk
motor,man høre at det e kvalitet

vevea
Innlegg: 10
Registrert: 03 apr 2010, 12:12
Motorsykkelen din: FZ1-N

Re: Japse V-Twin

Legg inn av vevea »

V-twin skal vel ha litt mer krefter i bunn og mellomregisteret, men lite på topp, og går ikke så høyt på turtelleren.

Har selv hatt SV650 S, og kan forsåvidt anbefale den. Lettkjørt og passelig med krefter. Fungerte fint med passasjer, men hadde nok gått for 1000 om du skal kjøre mye 2-up.

Personlig ville jeg nok valgt nakenversjonen pga. kjørestilling. Det var en av grunnen til at jeg byttet sykkel.

Brukeravatar
jhn
Innlegg: 3791
Registrert: 11 mai 2009, 03:53
Motorsykkelen din: Suzuki DL 1000 V Str
Sted: Nordkapp

Re: Japse V-Twin

Legg inn av jhn »

vevea skrev:V-twin skal vel ha litt mer krefter i bunn og mellomregisteret, men lite på topp, og går ikke så høyt på turtelleren.
.
Etter sigende så e det sånn men æ oppleve det ikke sånn.
Mere krefter i Horneten i bunn også

Brukeravatar
tonti
Innlegg: 34
Registrert: 05 jul 2010, 23:26
Motorsykkelen din: Moto Guzzi 850 EF

Re: Japse V-Twin

Legg inn av tonti »

Honda CX 500 8)
Bilde
mvh Tonti
Pt. på Guzzi, Honda, Husqvarna, BSA, Triumph, Lambretta eller Apekattsykkel
"Slipp sykkelen fri - kommer'n tilbake var det antageligvis en highside"

Brukeravatar
AJ
Administrator
Innlegg: 38031
Registrert: 30 sep 2006, 18:46
Motorsykkelen din: KTM 1290 SA S, ('18), Moto Guzzi v7 850 Special 100 year Anniversary
Sted: Lunner på Hadeland
Kontakt:

Re: Japse V-Twin

Legg inn av AJ »

tonti skrev:Honda CX 500 8)
Bilde
:knegg
Ikke helt ulik din egen Moto Guzzi, denne ;e
________________________________________________________________________
De som ønsker å bidra økonomisk til driften av forumet kan benytte et av alternativene her.

MC'er:
Suzuki GSX 1100 EF, 1985 (1991), Yamaha TDM 900, 2006 (2006 - 2010), Triumph Tiger 1050 SE, 2010 (2010 - 2012), Moto Guzzi Stelvio 8V, 2012 (2012 - 2015), KTM 1290 Super Adventure, 2015 (2015 - 2018), KTM 1290 Super Adventure S, 2018 (2018 - -->), KTM 390 Duke, 2021 (2021 - 2023), Moto Guzzi V7 850 Special 100 Anniversary (2023 - -->)
KTM 1290 SA S - nok en god grunn til oppmaskinering Bilde

Svar