Treffbilder

... om sesongstart, tips og råd til turer, treff, og om steder aktive MC-folk møtes.
Svar
Brukeravatar
rogg
Innlegg: 3339
Registrert: 16 jun 2004, 22:17
Motorsykkelen din: BMW R 1100 RT -99. BMW K 1200 LT -04. BMW R 1200 GSA -18 mod.
Sted: Berger
Kontakt:

Treffbilder

Legg inn av rogg »

Håy..
Ja så kom jeg meg på Trollrally i år, og det for første gang. Hadde været med meg denne helgen. Turen fra Svelvik til Fyresdal ca. 26 mil, var en egen opplevelse. Kjørte innaskjærs.
Turen gikk via Vittingfoss, langs Lågen. Siljan og Skien. Så gikk det ned til Porsgrunn og videre inn mot Drangedal via R356. Ja fikk sett raketten til Storbukås...SPUTNIK også..



Bilde
Bilde

Så gikk turen videre over Gautefall. Ikke overalt det er smale svingete veier. Her over Gautefall var det en skjelden lang og rett strekke.
Bilde

Videre mot Tveitsund var det en god del mere svingete vei. Stakk innom Nissedal, bare sånn for og ha vært der.
Så var det bare å ta inn på R355 opp mot Fyresdal. En flott tur med varierte kjøreforhold. Veien opp mot Fyresdal var vel ikke av den beste jeg har kjørt. Mange humper og dumper, langsgående sprekker, så det var bare og ta det rolig.
Naturen her er bare en opplevels.
Turen opp dalen går bare en vei og det opp i høyden. Man kommer så høyt at man er over tregrensen. Det var bare blankskurt fjell som var over meg.
På toppen var det en fantastisk utsikt over Fyresdalsvannet
Bilde

Vel framme fikk jeg slått leir i skogen. Det er ikke alltid så lett å finne seg plass, eller hvor man skal legge seg når man kommer på et nytt treff. Heldigvis hadde en kolega av meg kommet litt før meg og hadde etablert camp. Her fikk jeg innpass, fikk satt opp teltet og parkert Shadowen.
Bilde

Så var det tid for sosialt sammvær..........
Bilde

En helg å rusle rund blant en masse gærne entusiaster er noe jeg liker. Treffer masse nye mennesker. (Men ikke de jeg egentlig skulle treffe). Målet for turen er vel kjent her i forumet, men det målet nådde ikke jeg. Men gøy var det lell.
Det var blant annet brann her og utrykking....Noe for Firemann...
Bilde

Vinterredskap i bruk på sommeren, og så på vannet gitt.....
Bilde

Ikke alle kom seg over....
Bilde

Flere konkuranser var det også som en kunne la seg underholdes av. Her fra motorkast-konkuransen
Bilde

Hvis været holder, så er jeg på Trollrallyet til neste år også. For de som ikke har vært der, vil jeg anbefale å ta en tur. Treffet ligger nede ved et vann i en trang dal. Veiene i Telemark er en opplevelse og kjøre på. Om du ikke tar turen på Trollrallyet, ta en kjøretur inn i landet vårt og en tur i Telemark. Her er det masse flotte veier og cruse på.
Rogg..
Sees på veiene...


SMIA MC

Brukeravatar
rogg
Innlegg: 3339
Registrert: 16 jun 2004, 22:17
Motorsykkelen din: BMW R 1100 RT -99. BMW K 1200 LT -04. BMW R 1200 GSA -18 mod.
Sted: Berger
Kontakt:

Legg inn av rogg »

Håy..
Høsten 05 blei travel tid. Rakk innom mange treff sån på slutten av sessongen.
Ett av dem var Tändsticksträffen i Sverige ved Jönköping. Det er Vätterbygdens MCK som holder dette treffet. Har hørt om treffet og hadde lyst til å ta en tur. Treffet er Sveriges svar på vårt Trollrally.

Turen bortover hadde en kjørelengde på ca 45 mil. Når en da føst skal være på jobb, for så å kjøre den strekningen og helst være framme før det er mørkt. Velger man som regel den raskeste veien. Det vil si alle hovedveier, med høy gjennomsnittshastighet.
Har opplevd å komme fram etter at det er mørkt...Ikke lett å finne plass, og få opp teltet.
Bilde
Vel framme fikk jeg registrert meg, kjøpt frokostbonger og startet leitingen etter en rolig og god camp.
Ikke lett når en kommer alene og ikke har andre kjente som er på treffet.
Etter litt rusling rundt i leirområdet, fant jeg en liten flekk som kunne bli min camp, litt bortgjemt i skogen, rolig og stille område.
Bilde
VMCK har eget klubbhus på området, som fungerte som kiosk. Der var det varm mat og få kjøpt hele døgnet. Området rund klubbhuset var også arena for festlighetene. Det var rigget stor scene, der det var live musikk hver kveld
Bilde
Bilde
Kom raskt i kontakt med en fra Danmark og en fra Sverige. Vi ruslet litt rundt i området og samlet inntrykk og opplevelser.
Det er ikke tvil om at det er mye kreavitet ute å går i mc-miljøene.
Ikke alle kom alene feks.
Bilde
På en av våre vandringer inne i skogen, fant vi "Kafeen den klamme røv" Her var det mulihheter å få seg en kopp kaffe eller en dram i baren som var under parasollen. Det var bord og stoler både ute og inne i teltet.
Bilde
Bilde
Det var også de som kom til treffet i campingbil, men de hadde lagt seg et stykke unna. De ville vel ikke vise at de ikke orket å ri mc, for å komme på treff.
Et par på Golden Wing, hadde bygget sin egen campingvogn, som hang bak gullvingen. Den var ikke stor, men plass til to og sove i den, det var vask og kokemuligheter inne i den. Gullvingen sees i bakgrunnen av bildet
Bilde
Andre hadde gjort det enkelt med tanke på henger...men denne gang med svigermor-sete.
Bilde
Det er også stor spennvidde i modeller som er på treff. Denne er jeg ikke sikker på hva er. Fant aldri ut av det. Det stod ikke noe på den, og der det fantes tekst var den skrevet på kinesisk...Men det er vel noen her i forumet som kan se hva dette er.
Bilde
Denne sykkelen er en Indian. Det er vel ikke vanskelig å se. Denne er litt spesiell alikavell. Den heter T3...
Det kommer av at det var denne Indian som blei brukt i Tarminaitor 3 (unnskyld, er ikke sikker på skrivemåten)
Den med han Arnold i hovedrollen. Det blei laget 50 stykker av denne etter filmen. Disse er nummerrert og denne sykkelen hadde nr. 49.
Sykkelen er importert fra Amerika, og er hvistnok den eneste i skandinavia.
Bilde
Mange er nok redd for syklene sine, men maken til sikkerhetslås skal man lete lenge etter.
Bilde
Jeg hadde en flott tur til Jønkjøping. Det var et flott vær hele helgen. Det blåste ganske godt, men det var sol og blå himmel hele helgen. Lå som dere så godt inne i skogen og merket ikke mye til blåsten.
VMCK arrangerte treffet for 30. gang, så det var et lite jubileum. Det var mye folk der, ja faktisk ny rekord etter det jeg har skjønt.
Absolutt et treff jeg kommer til å reise flere ganger til, men vil da prøve å reise med andre.
Det er flere bilder å finne på hjemmesiden til VMCK
http://vatterbygdens.mcklubb.com/

Lørdagskvelden avsluttet med fyrverkeri, for å markere jubileet.

Bilde
Rogg..
Sees på veiene...


SMIA MC

Brukeravatar
AJ
Administrator
Innlegg: 38118
Registrert: 30 sep 2006, 18:46
Motorsykkelen din: KTM 1290 SA S, ('18), Moto Guzzi v7 850 Special 100 year Anniversary
Sted: Lunner på Hadeland
Kontakt:

Re: Treffbilder

Legg inn av AJ »

Mange finer bilder fra treff i Larvik som fant sted nå nylig.

Utsendte fotograf fra Østlands-Posten tok bilder av mange flotte sykler, men legger på ingen måte skjul på hvilken som fikk mest oppmerksomhet... :P (Nei, ikke denne TDM'en :[-( Men klikk på den og finn ut hvilken ;-);) ):

Larvik_treff.jpg
Du har ikke de nødvendige tillatelsene for å vise filene som er tilknyttet dette innlegget.
________________________________________________________________________
De som ønsker å bidra økonomisk til driften av forumet kan benytte et av alternativene her.

MC'er:
Suzuki GSX 1100 EF, 1985 (1991), Yamaha TDM 900, 2006 (2006 - 2010), Triumph Tiger 1050 SE, 2010 (2010 - 2012), Moto Guzzi Stelvio 8V, 2012 (2012 - 2015), KTM 1290 Super Adventure, 2015 (2015 - 2018), KTM 1290 Super Adventure S, 2018 (2018 - -->), KTM 390 Duke, 2021 (2021 - 2023), Moto Guzzi V7 850 Special 100 Anniversary (2023 - -->)
KTM 1290 SA S - nok en god grunn til oppmaskinering Bilde

Svar