Sesongstart:-)

Generelt om MC, nyheter, hendelser, film & bilder, MC i media, kjøreopplæring osv.
Svar
Brukeravatar
SuperTenere
Innlegg: 237
Registrert: 19 jun 2009, 11:49
Motorsykkelen din: Yamaha XTZ Super Ten

Sesongstart:-)

Legg inn av SuperTenere »

6 april ble datoen for første lille prøvetur i tromsø iår:-):-) Turen ble kort, da det var ganske kaldt og vått på veien, men gøy var det!:-) Nå er det bare å krysse fingrene for at vi får en fin april, som jo kan være en skikkelig snemåned her oppe. Minner om at snerekorden på 247 cm ble målt 31 april 1997! Jaja, den som lever for se:) Ha en fin vår, godtfolk!:)

Brukeravatar
Globe
Innlegg: 4957
Registrert: 22 aug 2009, 10:14
Motorsykkelen din: Yamaha R1
Sted: Fredrikstad
Kontakt:

Re: Sesongstart:-)

Legg inn av Globe »

Velkommen på veien :thumleft Vi krysser fingre sammen med deg for at det ikke bli satt ny snørekord i år da :)

Er hovedveiene fri for snø og is opp hos deg?

Brukeravatar
SuperTenere
Innlegg: 237
Registrert: 19 jun 2009, 11:49
Motorsykkelen din: Yamaha XTZ Super Ten

Re: Sesongstart:-)

Legg inn av SuperTenere »

jada, snefritt på hovedveiene, men ligger ennå noe på småveien. Men det kan være veldig skumelt i disse tider, skyggepartier er gjerne islagte. Kan være nok med skyggen fra brøytekanten;) Så tror jeg skal vente litt til før det blir noen mere kjøring. Klarte bare ikke holde meg igår...:)

Brukeravatar
Nordlendingen
Innlegg: 150
Registrert: 05 nov 2009, 17:45
Motorsykkelen din: BMW K100Rs, 1992.
Sted: Bodø

Re: Sesongstart:-)

Legg inn av Nordlendingen »

I dag så jeg mange av byens tohjulinger på vei ut av byen. Sikkert en sånn vårlig tur til Fauske, Saltdal, eller noe sånt....Abstinensen steig iallefall kjapt til nye høyder! På tide å komme seg sørover og hente K 100 Rs'en nå....

Noen som veit noe om føreforholdene på strekninga Gardemoen - Saltfjellet?

8) mvh. Nordlendingen
mvh. Nordlendingen
"ingen over, ingen ved siden.."

Brukeravatar
Dexter
Innlegg: 3348
Registrert: 22 des 2009, 18:29
Motorsykkelen din: Honda NC750X DCT
Sted: Kongsberg

Re: Sesongstart:-)

Legg inn av Dexter »

Nordlendingen skrev:I dag så jeg mange av byens tohjulinger på vei ut av byen. Sikkert en sånn vårlig tur til Fauske, Saltdal, eller noe sånt....Abstinensen steig iallefall kjapt til nye høyder! På tide å komme seg sørover og hente K 100 Rs'en nå....

Noen som veit noe om føreforholdene på strekninga Gardemoen - Saltfjellet?

8) mvh. Nordlendingen
Så lenge du holder deg på E6 så tror jeg du kan kjøre helt til Kirkenes uten problemer. Det meste av veier er nok kjørbare nå. Om det er spesielt varmt å kjøre den veien er en heeeelt annen sak... det blir j....ig kaldt med en gang sola ramler ned eller når det mørkner, vaffal her jeg bor...
Det er det samme for skylda hvem som har den...

Brukeravatar
Nordlendingen
Innlegg: 150
Registrert: 05 nov 2009, 17:45
Motorsykkelen din: BMW K100Rs, 1992.
Sted: Bodø

Re: Sesongstart:-)

Legg inn av Nordlendingen »

Nå snør det her...MASSE!!! Må nok vente et par uker før jeg gjør alvor av å hente BMW'en på Gardermoen. Man skal jo ha det litt trivelig på turen nordover til Bodø! Men den som venter på noe godt osv..... ;e

Mvh. Nordlendingen
mvh. Nordlendingen
"ingen over, ingen ved siden.."

Brukeravatar
jhn
Innlegg: 3791
Registrert: 11 mai 2009, 03:53
Motorsykkelen din: Suzuki DL 1000 V Str
Sted: Nordkapp

Re: Sesongstart:-)

Legg inn av jhn »

18 april blei det sesongstart for min del,forøvrig ny pers.

Svar