Prisen er ikke offentliggjort ennå fra Honda, så jeg vet ikke hvor Høiden har sine tall fra Ryktene sier at de vil legge seg på nivå eller litt under Tenere 700....Olav K skrev: ↑10 nov 2022, 12:20 Ser at Høiden MC-Senter AS nå annonserer TransAlp 750 for kr 157 900
Tenere 700 som er helt blottet for elektroniske dingser ligger på 144 900, og World Raid utgaven er på 172 900.
Touareg'en til Aprillia ligger på ca 150 000.
Tror denne Honda'en kan gjøre det bra, selv om de kommer litt seint til bords i denne klassen.
Ser ut til å være greit spekka, og Honda leverer jo alltid kvalitet, men oppfattet jeg at det var litt kort fjæringsvei bak?
Mulig de sikter seg inn på et annet publikum enn Yamaha, om dette stemmer.
Kunne godt vært under 200kg, da hadde de nok lettere fått nye "fans"
Men uansett digger jeg den litt kule retrolooken. Minner meg veldig om de første utgavene fra seint 80 tall :)
MCnyheter vi har ventet på...?
Re: MCnyheter vi har ventet på...?
-
- Innlegg: 39
- Registrert: 24 jul 2020, 17:20
- Motorsykkelen din: Harley Davidson Forty Eight. BMW R1250RS
Re: MCnyheter vi har ventet på...?
litt overrasket att Transalpen ikke kommer med tubeless.
-
- Innlegg: 981
- Registrert: 21 mai 2020, 21:02
- Motorsykkelen din: Honda Forza 350
Re: MCnyheter vi har ventet på...?
Selv Afrika Twin kommer ikke med Tubeless i standardutgaven. Når du har eikefelger er det mye mer komplisert å kjøre tubeless.
Jeg tror det er nøyaktig det de gjør ja, mens Tenere 700 er en Adventure sykkel fokusert på offroad. Så kommer nok Transalp til å være langt mer veifokusert. Touring sykkel med gruspotensiale med andre ord.Olav K skrev: ↑10 nov 2022, 12:20 Ser at Høiden MC-Senter AS nå annonserer TransAlp 750 for kr 157 900
Tenere 700 som er helt blottet for elektroniske dingser ligger på 144 900, og World Raid utgaven er på 172 900.
Touareg'en til Aprillia ligger på ca 150 000.
Tror denne Honda'en kan gjøre det bra, selv om de kommer litt seint til bords i denne klassen.
Ser ut til å være greit spekka, og Honda leverer jo alltid kvalitet, men oppfattet jeg at det var litt kort fjæringsvei bak?
Mulig de sikter seg inn på et annet publikum enn Yamaha, om dette stemmer.
Kunne godt vært under 200kg, da hadde de nok lettere fått nye "fans"
Men uansett digger jeg den litt kule retrolooken. Minner meg veldig om de første utgavene fra seint 80 tall :)
-
- Innlegg: 785
- Registrert: 11 apr 2010, 19:42
- Motorsykkelen din: BMW 1250
- Sted: Vestfold
Re: MCnyheter vi har ventet på...?
https://www.agmshop.no/triumph/rocket-3 ... me-edition
Ny utgave av Rocket 3 i 2023. 18 kg lettere motorvekt ?
Ny utgave av Rocket 3 i 2023. 18 kg lettere motorvekt ?
Tempo: Corvette 300 1965(Comet motor)Svithun Safir 400 1970(Trigger 50 motor)Panther1968(Fighter 100 motor)
1982 Suzuki 400 E
1986 Yamaha XV 1000
2005 Honda Transalp 650
2003 Honda Varadero XL 1000
2002 BMW F650 CS
2015 Yamaha MT09 Tracer. Kjørt 30420km på 3 sesonger.
2021 BMW 1250.Kjøpt ny 2021.Kjørt 29968km på 3 sesonger.
1982 Suzuki 400 E
1986 Yamaha XV 1000
2005 Honda Transalp 650
2003 Honda Varadero XL 1000
2002 BMW F650 CS
2015 Yamaha MT09 Tracer. Kjørt 30420km på 3 sesonger.
2021 BMW 1250.Kjøpt ny 2021.Kjørt 29968km på 3 sesonger.
-
OnlineAJ
- Administrator
- Innlegg: 38037
- Registrert: 30 sep 2006, 18:46
- Motorsykkelen din: KTM 1290 SA S, ('18), Moto Guzzi v7 850 Special 100 year Anniversary
- Sted: Lunner på Hadeland
- Kontakt:
Re: MCnyheter vi har ventet på...?
________________________________________________________________________
De som ønsker å bidra økonomisk til driften av forumet kan benytte et av alternativene her.
MC'er:
Suzuki GSX 1100 EF, 1985 (1991), Yamaha TDM 900, 2006 (2006 - 2010), Triumph Tiger 1050 SE, 2010 (2010 - 2012), Moto Guzzi Stelvio 8V, 2012 (2012 - 2015), KTM 1290 Super Adventure, 2015 (2015 - 2018), KTM 1290 Super Adventure S, 2018 (2018 - -->), KTM 390 Duke, 2021 (2021 - 2023), Moto Guzzi V7 850 Special 100 Anniversary (2023 - -->)
KTM 1290 SA S - nok en god grunn til oppmaskinering
De som ønsker å bidra økonomisk til driften av forumet kan benytte et av alternativene her.
MC'er:
Suzuki GSX 1100 EF, 1985 (1991), Yamaha TDM 900, 2006 (2006 - 2010), Triumph Tiger 1050 SE, 2010 (2010 - 2012), Moto Guzzi Stelvio 8V, 2012 (2012 - 2015), KTM 1290 Super Adventure, 2015 (2015 - 2018), KTM 1290 Super Adventure S, 2018 (2018 - -->), KTM 390 Duke, 2021 (2021 - 2023), Moto Guzzi V7 850 Special 100 Anniversary (2023 - -->)
KTM 1290 SA S - nok en god grunn til oppmaskinering
-
- Innlegg: 981
- Registrert: 21 mai 2020, 21:02
- Motorsykkelen din: Honda Forza 350
-
Onlinedypen
- Innlegg: 5374
- Registrert: 28 mai 2018, 20:55
- Motorsykkelen din: K1600GT
- Sted: Lillestrøm
Re: MCnyheter vi har ventet på...?
Hydrogen mc også ja …
dypen
Tempo Swing 150, Monark Maraton ILO Piano 50, Tempo Comet 60 +++ Suzuki AS 50, Yamaha LS2 100 første, Yamaha LS2 100 andre, Yamaha RS 100, Kawasaki Mach III H1 500, Honda CB750 Four K2, Kawasaki Z1000, Yamaha XT500, Baotian BT50QT, Chang Jiang 750 M1S sidevogn, Honda CB500X, KTM 1050 Adventure, Yamaha YZF-R1 5JJ, KTM 1290 Super Adventure S, Honda XL700VA Transalp, Kawasaki KZ900-A4, Kawasaki Z1A 900, BMW K1600GT, Yamaha XS500D 1H2
Tempo Swing 150, Monark Maraton ILO Piano 50, Tempo Comet 60 +++ Suzuki AS 50, Yamaha LS2 100 første, Yamaha LS2 100 andre, Yamaha RS 100, Kawasaki Mach III H1 500, Honda CB750 Four K2, Kawasaki Z1000, Yamaha XT500, Baotian BT50QT, Chang Jiang 750 M1S sidevogn, Honda CB500X, KTM 1050 Adventure, Yamaha YZF-R1 5JJ, KTM 1290 Super Adventure S, Honda XL700VA Transalp, Kawasaki KZ900-A4, Kawasaki Z1A 900, BMW K1600GT, Yamaha XS500D 1H2
-
- Innlegg: 981
- Registrert: 21 mai 2020, 21:02
- Motorsykkelen din: Honda Forza 350
Re: MCnyheter vi har ventet på...?
Norge er faktisk veldig spesielt med tanke på Honda, Honda er sin egen forhandler i omtrent alle land i hele verden, men i lille Norge så har vi Kellox som har et langvarig og godt forhold til Honda. På grunn av dette så har det faktisk skjedd før at priser har blitt lagt ut i Norge før de dukker opp noen som helst andre steder.
Så skal ikke se bort i fra at prisen stemmer på en prikk.
Og prisen stemmer også godt overns med hva man får i forhold til andre sykler eller sykler med liknende utsyrsnivå. Feks Honda sin 750 X-Adv.
- Gammelsmurfen
- Innlegg: 1312
- Registrert: 09 nov 2020, 19:05
- Motorsykkelen din: BMW F850GS Rally 2022
Re: MCnyheter vi har ventet på...?
SilverSmurfer skrev: ↑13 nov 2022, 19:59
Norge er faktisk veldig spesielt med tanke på Honda, Honda er sin egen forhandler i omtrent alle land i hele verden, men i lille Norge så har vi Kellox som har et langvarig og godt forhold til Honda. På grunn av dette så har det faktisk skjedd før at priser har blitt lagt ut i Norge før de dukker opp noen som helst andre steder.
Så skal ikke se bort i fra at prisen stemmer på en prikk.
Og prisen stemmer også godt overns med hva man får i forhold til andre sykler eller sykler med liknende utsyrsnivå. Feks Honda sin 750 X-Adv.
Tja, McOslo har også satt estimert pris på den nå. 159K for Touring-utgaven.
https://mcoslo.no/view-item/?FNtype=mc&FNid=280575187
I England har jeg sett den skal leveres i hele 6 forskjellige utstyrspakker: Adventure, comfort, Plus Pack, Rally Pack, Tour Pack og Urban.
- kjellv
- Moderator
- Innlegg: 6972
- Registrert: 14 aug 2012, 23:16
- Motorsykkelen din: Yamaha XT1200ZE Super Ténéré
- Sted: Molde
- Kontakt:
Re: MCnyheter vi har ventet på...?
Yamaha har også publisert prisene for 2023 til forhandlerne nå. Men de blir ennå ikke lagt ut offentlig, og det er på grunn av at avgiftene ennå ikke er klare. Det er lagt ut et forslag i forbindelse med Statsbudsjettet, men dette er ennå ikke avklart. Sittende regjering har stilt seg slik at de er nødt til å spørre Lysbakken om lov til hver minste ting før de kan vedta noe..
-
- Innlegg: 981
- Registrert: 21 mai 2020, 21:02
- Motorsykkelen din: Honda Forza 350
Re: MCnyheter vi har ventet på...?
Bør vi forvente noen vesentlige økninger?kjellv skrev: ↑14 nov 2022, 21:09 Yamaha har også publisert prisene for 2023 til forhandlerne nå. Men de blir ennå ikke lagt ut offentlig, og det er på grunn av at avgiftene ennå ikke er klare. Det er lagt ut et forslag i forbindelse med Statsbudsjettet, men dette er ennå ikke avklart. Sittende regjering har stilt seg slik at de er nødt til å spørre Lysbakken om lov til hver minste ting før de kan vedta noe..
- Gammelsmurfen
- Innlegg: 1312
- Registrert: 09 nov 2020, 19:05
- Motorsykkelen din: BMW F850GS Rally 2022
Re: MCnyheter vi har ventet på...?
I følge regjeringens forslag, ja det er også her "vanlige folk´s tur" (eller nedtur som AJ så fint sa tidligere i høst ).SilverSmurfer skrev: ↑15 nov 2022, 18:53Bør vi forvente noen vesentlige økninger?kjellv skrev: ↑14 nov 2022, 21:09 Yamaha har også publisert prisene for 2023 til forhandlerne nå. Men de blir ennå ikke lagt ut offentlig, og det er på grunn av at avgiftene ennå ikke er klare. Det er lagt ut et forslag i forbindelse med Statsbudsjettet, men dette er ennå ikke avklart. Sittende regjering har stilt seg slik at de er nødt til å spørre Lysbakken om lov til hver minste ting før de kan vedta noe..
Også trafikkavgiften, bare å finne frem kalkulatoren for det er fragmentert og kompleks.
https://www.regjeringen.no/no/tema/okon ... id2929584/
- kjellv
- Moderator
- Innlegg: 6972
- Registrert: 14 aug 2012, 23:16
- Motorsykkelen din: Yamaha XT1200ZE Super Ténéré
- Sted: Molde
- Kontakt:
Re: MCnyheter vi har ventet på...?
Denne Regjeringen har vel gang på gang vist oss at begrepet "vanlige folks tur" er opp til dem å definere. Jeg vil ikke uten videre anta at de regner oss motorsyklister som vanlige folk. Det lille partiet SV har klart å manøvrere seg i en posisjon der de har mye makt over Regjeringen, og for å få i havn et Statsbudsjett foregår det mye hestehandel vi ikke får vite så mye om.Gammelsmurfen skrev: ↑15 nov 2022, 20:18I følge regjeringens forslag, ja det er også her "vanlige folk´s tur" (eller nedtur som AJ så fint sa tidligere i høst ).SilverSmurfer skrev: ↑15 nov 2022, 18:53Bør vi forvente noen vesentlige økninger?kjellv skrev: ↑14 nov 2022, 21:09 Yamaha har også publisert prisene for 2023 til forhandlerne nå. Men de blir ennå ikke lagt ut offentlig, og det er på grunn av at avgiftene ennå ikke er klare. Det er lagt ut et forslag i forbindelse med Statsbudsjettet, men dette er ennå ikke avklart. Sittende regjering har stilt seg slik at de er nødt til å spørre Lysbakken om lov til hver minste ting før de kan vedta noe..
Også trafikkavgiften, bare å finne frem kalkulatoren for det er fragmentert og kompleks.
https://www.regjeringen.no/no/tema/okon ... id2929584/
Det ligger visst en regel om at Regjeringen kan øke avgifter med inntil 3% uten at det må behandles i Stortinget. Vi kan vel håpe at dette er tilfellet denne gang, men så lenge SV har en finger med i spillet kan vi aldri vite dette. De ønsker jo ellers at mest mulig av folk flest sine penger innkasseres i skatter og avgifter, og så kan de selv bestemme hvordan pengene skal fordeles ut igjen.
-
OnlineAJ
- Administrator
- Innlegg: 38037
- Registrert: 30 sep 2006, 18:46
- Motorsykkelen din: KTM 1290 SA S, ('18), Moto Guzzi v7 850 Special 100 year Anniversary
- Sted: Lunner på Hadeland
- Kontakt:
Re: MCnyheter vi har ventet på...?
Indisk/britiske Royal Enfield har hatt en viss suksess med sin Himalayan 411 her i landet etter at den ble introdusert for noen få år siden.
Siden har både en klassisk 650 og en ensylindret 350 modell funnet veien hit.
Og siste tilskudd er denne cruiseren.
Kanskje den også vil finne sitt entusiastiske kjøpevillige publikum her i landet?
Siden har både en klassisk 650 og en ensylindret 350 modell funnet veien hit.
Og siste tilskudd er denne cruiseren.
Kanskje den også vil finne sitt entusiastiske kjøpevillige publikum her i landet?
________________________________________________________________________
De som ønsker å bidra økonomisk til driften av forumet kan benytte et av alternativene her.
MC'er:
Suzuki GSX 1100 EF, 1985 (1991), Yamaha TDM 900, 2006 (2006 - 2010), Triumph Tiger 1050 SE, 2010 (2010 - 2012), Moto Guzzi Stelvio 8V, 2012 (2012 - 2015), KTM 1290 Super Adventure, 2015 (2015 - 2018), KTM 1290 Super Adventure S, 2018 (2018 - -->), KTM 390 Duke, 2021 (2021 - 2023), Moto Guzzi V7 850 Special 100 Anniversary (2023 - -->)
KTM 1290 SA S - nok en god grunn til oppmaskinering
De som ønsker å bidra økonomisk til driften av forumet kan benytte et av alternativene her.
MC'er:
Suzuki GSX 1100 EF, 1985 (1991), Yamaha TDM 900, 2006 (2006 - 2010), Triumph Tiger 1050 SE, 2010 (2010 - 2012), Moto Guzzi Stelvio 8V, 2012 (2012 - 2015), KTM 1290 Super Adventure, 2015 (2015 - 2018), KTM 1290 Super Adventure S, 2018 (2018 - -->), KTM 390 Duke, 2021 (2021 - 2023), Moto Guzzi V7 850 Special 100 Anniversary (2023 - -->)
KTM 1290 SA S - nok en god grunn til oppmaskinering