Tritonia - en rosa blogg *hjerte hjerte*
Tritonia - en rosa blogg *hjerte hjerte*
Da får man vel prøve seg på blogglivet her inne da.
Her kommer nok alt mulig rart, fra opplevelser, tanker og spørsmål.
Men dette er MIN tråd, så her inne bestemmer jeg! *Boss-Lady*
I dag var jeg på kjøreskolen for å endre hele oppsettet mitt for oppkjøringen. Den opprinnelige planen var å gjøre unna all kjøreundervisning i mai, og så forhåpentligvis få ny bokstav i begynnelsen på juni.
Sommerferien er allerede planlagt, og mannen nekter å kjøre på Norgesferie med L på ryggen.
Tidligere denne uken kom beskjeden om at jeg skal opereres i høyre hånd for karpaltunnelsyndrom.
Om en mnd.
Sykemeldingsperioden er på 6-8 uker, og i denne tiden får jeg ikke lov å kjøre motorsykkel. Vi får se på det, du godeste doktormann...
Tenkte hardt og grundig på om jeg skulle utsette hele operasjonen til sesongen var over, men jeg vil få problemer med å gjøre jobben min om jeg ikke får ordna hendene med en gang. Dessuten har jeg plager når jeg kjører sykkel, hendene dovner helt bort så kjenner ingenting. Har gasshjelp, og det hjelper litt. Men neppe nok til 50 mil.
Venstre hånd får værsågod vente til etter jul! Enarmet banditt kan jeg være når Stjærno mi står på vinterlagring og jobben bare krever at beina og huet er i drift.
Så da var det bare å legge en ny plan.
Er jeg heldig, og veldig flink så har jeg kanskje kortet før fellesferien. Jeg får all opplæringen på 2 uker. Kryss alle fingre for meg da!
Skal såklart prøve å få kjørt litt hjemme nå i vår.
Så denne uken er jeg litt sur. Kjennes som all lufta bare gikk litt ut av meg.
Håper bare helingen går fortere enn forespeilet.
Har noen av dere hatt denne operasjonen, og kan dele litt erfaringer både mtp. rekonvalesens og mc-kjøring?
Her kommer nok alt mulig rart, fra opplevelser, tanker og spørsmål.
Men dette er MIN tråd, så her inne bestemmer jeg! *Boss-Lady*
I dag var jeg på kjøreskolen for å endre hele oppsettet mitt for oppkjøringen. Den opprinnelige planen var å gjøre unna all kjøreundervisning i mai, og så forhåpentligvis få ny bokstav i begynnelsen på juni.
Sommerferien er allerede planlagt, og mannen nekter å kjøre på Norgesferie med L på ryggen.
Tidligere denne uken kom beskjeden om at jeg skal opereres i høyre hånd for karpaltunnelsyndrom.
Om en mnd.
Sykemeldingsperioden er på 6-8 uker, og i denne tiden får jeg ikke lov å kjøre motorsykkel. Vi får se på det, du godeste doktormann...
Tenkte hardt og grundig på om jeg skulle utsette hele operasjonen til sesongen var over, men jeg vil få problemer med å gjøre jobben min om jeg ikke får ordna hendene med en gang. Dessuten har jeg plager når jeg kjører sykkel, hendene dovner helt bort så kjenner ingenting. Har gasshjelp, og det hjelper litt. Men neppe nok til 50 mil.
Venstre hånd får værsågod vente til etter jul! Enarmet banditt kan jeg være når Stjærno mi står på vinterlagring og jobben bare krever at beina og huet er i drift.
Så da var det bare å legge en ny plan.
Er jeg heldig, og veldig flink så har jeg kanskje kortet før fellesferien. Jeg får all opplæringen på 2 uker. Kryss alle fingre for meg da!
Skal såklart prøve å få kjørt litt hjemme nå i vår.
Så denne uken er jeg litt sur. Kjennes som all lufta bare gikk litt ut av meg.
Håper bare helingen går fortere enn forespeilet.
Har noen av dere hatt denne operasjonen, og kan dele litt erfaringer både mtp. rekonvalesens og mc-kjøring?
Sist redigert av Tritonia den 14 jun 2022, 12:35, redigert 1 gang totalt.
We can't all be princesses, someone has to clap when I go by
- AJ
- Administrator
- Innlegg: 38113
- Registrert: 30 sep 2006, 18:46
- Motorsykkelen din: KTM 1290 SA S, ('18), Moto Guzzi v7 850 Special 100 year Anniversary
- Sted: Lunner på Hadeland
- Kontakt:
Re: Tritonia - en rosablogg *hjerte hjerte*
Sånn skal det låte !
Ønsker deg lykke til med alt som ligger foran og håper og ikke minst tror at dette skal gå veien med begge deler
Stå på! Dette går bra .
Og før jeg glemmer det, velkommen som MCsidistblogger .
________________________________________________________________________
De som ønsker å bidra økonomisk til driften av forumet kan benytte et av alternativene her.
MC'er:
Suzuki GSX 1100 EF, 1985 (1991), Yamaha TDM 900, 2006 (2006 - 2010), Triumph Tiger 1050 SE, 2010 (2010 - 2012), Moto Guzzi Stelvio 8V, 2012 (2012 - 2015), KTM 1290 Super Adventure, 2015 (2015 - 2018), KTM 1290 Super Adventure S, 2018 (2018 - -->), KTM 390 Duke, 2021 (2021 - 2023), Moto Guzzi V7 850 Special 100 Anniversary (2023 - -->)
KTM 1290 SA S - nok en god grunn til oppmaskinering
De som ønsker å bidra økonomisk til driften av forumet kan benytte et av alternativene her.
MC'er:
Suzuki GSX 1100 EF, 1985 (1991), Yamaha TDM 900, 2006 (2006 - 2010), Triumph Tiger 1050 SE, 2010 (2010 - 2012), Moto Guzzi Stelvio 8V, 2012 (2012 - 2015), KTM 1290 Super Adventure, 2015 (2015 - 2018), KTM 1290 Super Adventure S, 2018 (2018 - -->), KTM 390 Duke, 2021 (2021 - 2023), Moto Guzzi V7 850 Special 100 Anniversary (2023 - -->)
KTM 1290 SA S - nok en god grunn til oppmaskinering
-
Onlinedypen
- Innlegg: 5419
- Registrert: 28 mai 2018, 20:55
- Motorsykkelen din: K1600GT
- Sted: Lillestrøm
Re: Tritonia - en rosablogg *hjerte hjerte*
Har vært gjennom samme operasjon. Lokalbedøvelse og kjørte hjem i bil 5 timer etter oppmøte, var på jobb dagen etter med lett kontorjobb. Operasjonssåret grodde raskt og etter det jeg husker fungerte hånda godt ganske raskt etter men det tok veldig lang tid før jeg kunne bruke hånda til tyngre arbeide oppgaver. For all del ikke forsøk å slå med håndbaken på noe, tok vel over ett år før jeg kunne gjøre det. Kjøre mc vil jeg tro du kan gjøre ganske fort og som du skriver vil «gasshjelp» være til god hjelp
dypen
Tempo Swing 150, Monark Maraton ILO Piano 50, Tempo Comet 60 +++ Suzuki AS 50, Yamaha LS2 100 første, Yamaha LS2 100 andre, Yamaha RS 100, Kawasaki Mach III H1 500, Honda CB750 Four K2, Kawasaki Z1000, Yamaha XT500, Baotian BT50QT, Chang Jiang 750 M1S sidevogn, Honda CB500X, KTM 1050 Adventure, Yamaha YZF-R1 5JJ, KTM 1290 Super Adventure S, Honda XL700VA Transalp, Kawasaki KZ900-A4, Kawasaki Z1A 900, BMW K1600GT, Yamaha XS500D 1H2
Tempo Swing 150, Monark Maraton ILO Piano 50, Tempo Comet 60 +++ Suzuki AS 50, Yamaha LS2 100 første, Yamaha LS2 100 andre, Yamaha RS 100, Kawasaki Mach III H1 500, Honda CB750 Four K2, Kawasaki Z1000, Yamaha XT500, Baotian BT50QT, Chang Jiang 750 M1S sidevogn, Honda CB500X, KTM 1050 Adventure, Yamaha YZF-R1 5JJ, KTM 1290 Super Adventure S, Honda XL700VA Transalp, Kawasaki KZ900-A4, Kawasaki Z1A 900, BMW K1600GT, Yamaha XS500D 1H2
Re: Tritonia - en rosablogg *hjerte hjerte*
Takk! Det var akkurat det jeg håpet på som svar Da krysser vi fingrene for at akkurat det skjer!
We can't all be princesses, someone has to clap when I go by
Re: Tritonia - en rosablogg *hjerte hjerte*
Opererte samme i fjor, fikk tre dagers sykemelding. Tung belastning av håndleddet var vondt mange måneder etterpå, men tror fint jeg kunne kjørt MC et par uker etter operasjonen. Lykke til.
-
OnlineBjerknez
- Innlegg: 23238
- Registrert: 06 aug 2013, 00:59
- Motorsykkelen din: Triumph Rocket III GT
- Sted: Fredrikstad
- Kontakt:
Re: Tritonia - en rosablogg *hjerte hjerte*
Velkommen, og lykke til med førerkortet :)
har dessverre ikke noen erfaring med operasjonen eller sykdommen du nevner.
har dessverre ikke noen erfaring med operasjonen eller sykdommen du nevner.
Re: Tritonia - en rosablogg *hjerte hjerte*
Da tenkte jeg å presentere gliset mitt.
Yamaha XVS 650 Dragstar Classic 2005.
Jeg sikla en stund på en slik grunnet utseendet. Liker Cruisere med dette stuket. Men siden det ble kjøpt sykkel før jeg engang hadde kjørt to hjul selv, så ble det en billig utgave. Tenkte jeg kunne jo bare selge den igjen om mc-kjøring ikke var min greie likevel.
Vises vel kanskje at drømmen er en Harley. Det blir når lommeboka sier det er greit. (Eller banken)
Plutselig kom jeg over denne vakringen under én km unna huset mitt. Så tvang med mannen for å se og prøve.
Og fargen er jo bare nydelig!
Så etter litt forhandlinger (jeg er en god selger, men en elendig kjøper) ble denne gullstjerna med meg hjem.
Kallenavnet er Stjærno, siden det er en DragStar og den er gullfarget (champagne). Og på min dialekt så sier vi: ei stjerne - stjerno osv.
Alt var tipp topp ved kjøp så det eneste jeg har måttet gjøre er å bytte dekk. De var fra hhv. 2012 og 2008! Kjøpte Haynes-boka så dette gjorde jeg i vinter selv, med litt guiding fra sidelinja. Kardangdrift, måtte ut med den, og det var jo interessant å se og lære om.
Nå vurderer jeg å skifte eksosen, siden jeg ikke hører motorlyden fra egen sykkel mens jeg kjører. Men hører mannens Road King som kommer bak Vil ikke ha bråkeanlegg, men ikke symaskin heller.
Finfin til mine korte ben, og har endelig sluttet å være redd for å velte overalt. (2 times - check)
Elsker sittestillingen på denne, så cruiser er riktig for meg.
Siden armene mine ikke er så fryktelig lange heller så måtte jeg tilte styret litt mot meg for å "nå frem".
Tatt av sidevesker og sissybar sånn til daglig bruk. Tar nok bort passasjersetet når jeg finner ut hvordan jeg skal skjule innfestningsmerkene på en fin måte.
Sommertid på søndag, så da bestemmer BossLady at det ER sommer!
Yamaha XVS 650 Dragstar Classic 2005.
Jeg sikla en stund på en slik grunnet utseendet. Liker Cruisere med dette stuket. Men siden det ble kjøpt sykkel før jeg engang hadde kjørt to hjul selv, så ble det en billig utgave. Tenkte jeg kunne jo bare selge den igjen om mc-kjøring ikke var min greie likevel.
Vises vel kanskje at drømmen er en Harley. Det blir når lommeboka sier det er greit. (Eller banken)
Plutselig kom jeg over denne vakringen under én km unna huset mitt. Så tvang med mannen for å se og prøve.
Og fargen er jo bare nydelig!
Så etter litt forhandlinger (jeg er en god selger, men en elendig kjøper) ble denne gullstjerna med meg hjem.
Kallenavnet er Stjærno, siden det er en DragStar og den er gullfarget (champagne). Og på min dialekt så sier vi: ei stjerne - stjerno osv.
Alt var tipp topp ved kjøp så det eneste jeg har måttet gjøre er å bytte dekk. De var fra hhv. 2012 og 2008! Kjøpte Haynes-boka så dette gjorde jeg i vinter selv, med litt guiding fra sidelinja. Kardangdrift, måtte ut med den, og det var jo interessant å se og lære om.
Nå vurderer jeg å skifte eksosen, siden jeg ikke hører motorlyden fra egen sykkel mens jeg kjører. Men hører mannens Road King som kommer bak Vil ikke ha bråkeanlegg, men ikke symaskin heller.
Finfin til mine korte ben, og har endelig sluttet å være redd for å velte overalt. (2 times - check)
Elsker sittestillingen på denne, så cruiser er riktig for meg.
Siden armene mine ikke er så fryktelig lange heller så måtte jeg tilte styret litt mot meg for å "nå frem".
Tatt av sidevesker og sissybar sånn til daglig bruk. Tar nok bort passasjersetet når jeg finner ut hvordan jeg skal skjule innfestningsmerkene på en fin måte.
Sommertid på søndag, så da bestemmer BossLady at det ER sommer!
Du har ikke de nødvendige tillatelsene for å vise filene som er tilknyttet dette innlegget.
We can't all be princesses, someone has to clap when I go by
Re: Tritonia - en rosablogg *hjerte hjerte*
Schtiiiilig sykkel...og den passer DEG, det er det viktigste!
Jeg hadde selv en Drag Star, ikke noe negativt å si om den! Tvert i mot! Romslig og behaglig!
Bra man finner en sykkel man selv trives på!
Å ha sykkel man kan sette føttene greit i bakken på er avslappende og behagelig.
Det er ikke mange Cruisere her på siden, dessverre.. det har jo vært en periode der nebb-sykler rår ..
For meg selv er det cruisere om teller ... Det er en "laid back" tilnærming til MC livet jeg og madammen liker. ...så kan resten av verden gjøre og synes hva de vil
HD eller annen cruiser... tja,,, hvis man føler seg best på en Harley,, så ...
De er sånn omtrentlig like bra nesten alle,spør du meg ,,så det er vel egentlig bare å finn sykkelen som gir deg fred i hodet og nyte resten!
Selvfølgelig går det bra med å ta lappen!
Nyt prosessen du nå skal gjennom! :)
Ride safe!
Jeg hadde selv en Drag Star, ikke noe negativt å si om den! Tvert i mot! Romslig og behaglig!
Bra man finner en sykkel man selv trives på!
Å ha sykkel man kan sette føttene greit i bakken på er avslappende og behagelig.
Det er ikke mange Cruisere her på siden, dessverre.. det har jo vært en periode der nebb-sykler rår ..
For meg selv er det cruisere om teller ... Det er en "laid back" tilnærming til MC livet jeg og madammen liker. ...så kan resten av verden gjøre og synes hva de vil
HD eller annen cruiser... tja,,, hvis man føler seg best på en Harley,, så ...
De er sånn omtrentlig like bra nesten alle,spør du meg ,,så det er vel egentlig bare å finn sykkelen som gir deg fred i hodet og nyte resten!
Selvfølgelig går det bra med å ta lappen!
Nyt prosessen du nå skal gjennom! :)
Ride safe!
"Do the right thing"
-
OnlineBjerknez
- Innlegg: 23238
- Registrert: 06 aug 2013, 00:59
- Motorsykkelen din: Triumph Rocket III GT
- Sted: Fredrikstad
- Kontakt:
Re: Tritonia - en rosablogg *hjerte hjerte*
Så absolutt en av de vakreste cruiserne i den årgangen :)
Jeg hadde selv en 2012 XVS1300 som første sykkel. Her er den:
Til å være en 650 synes jeg sykkelen ser "voksen" ut. Noe jeg liker. De nye cruiserne ala Honda med samme kubikk ser jo ut som leketøy i forhold :)
Men jeg er ikke enig med deg vedrørende Harley. Jeg kjlrte en Harley Road King 1400 som var samme årgang som min og den føltes regelrett gammeldags ut i forhold. Elendige dempere, elendige bremser og mindre kraft fra motoren, til tross for mer kubikk. Den vibrerte også en god del mer og var tyngre. Kjøper du HD gjør du det fordi du vil ha en HD, ikke for noe annet.
Igjen, lykke til med lappen
Jeg hadde selv en 2012 XVS1300 som første sykkel. Her er den:
Til å være en 650 synes jeg sykkelen ser "voksen" ut. Noe jeg liker. De nye cruiserne ala Honda med samme kubikk ser jo ut som leketøy i forhold :)
Men jeg er ikke enig med deg vedrørende Harley. Jeg kjlrte en Harley Road King 1400 som var samme årgang som min og den føltes regelrett gammeldags ut i forhold. Elendige dempere, elendige bremser og mindre kraft fra motoren, til tross for mer kubikk. Den vibrerte også en god del mer og var tyngre. Kjøper du HD gjør du det fordi du vil ha en HD, ikke for noe annet.
Igjen, lykke til med lappen
Du har ikke de nødvendige tillatelsene for å vise filene som er tilknyttet dette innlegget.
Re: Tritonia - en rosablogg *hjerte hjerte*
Takk for fine ord @Relax og @Bjerknez
Jeg er helt enig i at det er alt for lite cruisere på siden her. Ja, til flere!
Jeg er nok farget av det miljøet vi er i (oi, det hørtes jo nesten litt småkriminelt ut...) Mannen er med i en Harley-klubb, og veldig mange av våre venner kjører HD.
Må bare tilføye at det er veldig lite kriminalitet, våpen og narkotika i denne klubben jfr. Sons of Anarchy. Og det nærmeste de kommer 1% er vel den ene prosenten som er under 50 år!
Kan jeg spørre hva du kjører nå, Relax ?
Synes 1300-en er så svær. Sitter kanskje i huet, men den er lang og bred. Men veldig fin.
Når sant skal sies så synes jeg 650-en var/er svær nok. "Voksen" sykkel til å være så liten, som du sier, Bjerknez. Og det digger jeg, at den kan få se litt stor ut, og leke litt med de store gutta, selv om det ikke er så fryktelig mye sykkel for meg å håndtere. 250 kg er liksom tungt nok, selv om jeg bærer veldig lite på den. Heldigvis!
HD er nok rein smitte fra de rundt meg. Jeg vet at jeg før eller siden vil kjenne på kubikksyndromet, at det må være større. Og regnestykket på hvor mange sykler man kan ha er fortsatt N+1.
Men enn så lenge skal jeg kose meg med min lille 650.
Jeg er helt enig i at det er alt for lite cruisere på siden her. Ja, til flere!
Jeg er nok farget av det miljøet vi er i (oi, det hørtes jo nesten litt småkriminelt ut...) Mannen er med i en Harley-klubb, og veldig mange av våre venner kjører HD.
Må bare tilføye at det er veldig lite kriminalitet, våpen og narkotika i denne klubben jfr. Sons of Anarchy. Og det nærmeste de kommer 1% er vel den ene prosenten som er under 50 år!
Kan jeg spørre hva du kjører nå, Relax ?
Synes 1300-en er så svær. Sitter kanskje i huet, men den er lang og bred. Men veldig fin.
Når sant skal sies så synes jeg 650-en var/er svær nok. "Voksen" sykkel til å være så liten, som du sier, Bjerknez. Og det digger jeg, at den kan få se litt stor ut, og leke litt med de store gutta, selv om det ikke er så fryktelig mye sykkel for meg å håndtere. 250 kg er liksom tungt nok, selv om jeg bærer veldig lite på den. Heldigvis!
HD er nok rein smitte fra de rundt meg. Jeg vet at jeg før eller siden vil kjenne på kubikksyndromet, at det må være større. Og regnestykket på hvor mange sykler man kan ha er fortsatt N+1.
Men enn så lenge skal jeg kose meg med min lille 650.
We can't all be princesses, someone has to clap when I go by
-
OnlineBjerknez
- Innlegg: 23238
- Registrert: 06 aug 2013, 00:59
- Motorsykkelen din: Triumph Rocket III GT
- Sted: Fredrikstad
- Kontakt:
Re: Tritonia - en rosablogg *hjerte hjerte*
Jeg vet ikke helt om jeg kvalifiserer til å noen cruiser klubb med min sykkel, men den er jo ikek VELDIG ulik en cruiser :)
Re: Tritonia - en rosablogg *hjerte hjerte*
Rocket er skumle sykler! DER snakker vi svært. Det er noe massivt over dem som gjør at man bare respekterer dem.
Svogeren har en slik, og det er litt som å stå ved siden av en lastebil. Større motor enn bilen min jo.
De er rett og slett råtøffe!
We can't all be princesses, someone has to clap when I go by
-
OnlineBjerknez
- Innlegg: 23238
- Registrert: 06 aug 2013, 00:59
- Motorsykkelen din: Triumph Rocket III GT
- Sted: Fredrikstad
- Kontakt:
Re: Tritonia - en rosablogg *hjerte hjerte*
Rocketen føles faktisk mindre enn cruiseren jeg hadde. Den går også mye smoothere og alt er bedre på denne vedrørende bremser, dempere, motor etc.
Så den er ikke så "skummel" som mange tror.
Men gir du flatt jern så får du deg en overraskelse ja. men den er veldig snill når du tar dte pent. Det er det som er så bra med den :)
Re: Tritonia - en rosablogg *hjerte hjerte*
Jada, du kan spørreTritonia skrev: ↑25 mar 2022, 12:07 Takk for fine ord @Relax og @Bjerknez
Jeg er helt enig i at det er alt for lite cruisere på siden her. Ja, til flere!
Jeg er nok farget av det miljøet vi er i (oi, det hørtes jo nesten litt småkriminelt ut...) Mannen er med i en Harley-klubb, og veldig mange av våre venner kjører HD.
Må bare tilføye at det er veldig lite kriminalitet, våpen og narkotika i denne klubben jfr. Sons of Anarchy. Og det nærmeste de kommer 1% er vel den ene prosenten som er under 50 år!
Kan jeg spørre hva du kjører nå, Relax ?
Synes 1300-en er så svær. Sitter kanskje i huet, men den er lang og bred. Men veldig fin.
Når sant skal sies så synes jeg 650-en var/er svær nok. "Voksen" sykkel til å være så liten, som du sier, Bjerknez. Og det digger jeg, at den kan få se litt stor ut, og leke litt med de store gutta, selv om det ikke er så fryktelig mye sykkel for meg å håndtere. 250 kg er liksom tungt nok, selv om jeg bærer veldig lite på den. Heldigvis!
HD er nok rein smitte fra de rundt meg. Jeg vet at jeg før eller siden vil kjenne på kubikksyndromet, at det må være større. Og regnestykket på hvor mange sykler man kan ha er fortsatt N+1.
Men enn så lenge skal jeg kose meg med min lille 650.
Jeg (vi) kjører Honda Valkyrie , en cruiser/custom bike man kan trekke fra og legge til på, til man får den slik man vil.
Og som de fleste ande sykler, er det en av de beste sykler som er
Jeg er så heldig å ha ei kone som gjerne sitter på, så jeg har rigget min til tur bruk med hard bags og hele suppa
"Do the right thing"
-
OnlineBjerknez
- Innlegg: 23238
- Registrert: 06 aug 2013, 00:59
- Motorsykkelen din: Triumph Rocket III GT
- Sted: Fredrikstad
- Kontakt:
Re: Tritonia - en rosablogg *hjerte hjerte*
Hvorfor selger dem ikke Honda Valkurie i Norge? Vertfall ikke via Kellox så vidt jeg kan se? Eller får man den ikke lenger? Er det Rebel som har tatt over?