2022 - det mest spennede MCåret på lenge når det gjelder nyheter?
- AJ
- Administrator
- Innlegg: 38114
- Registrert: 30 sep 2006, 18:46
- Motorsykkelen din: KTM 1290 SA S, ('18), Moto Guzzi v7 850 Special 100 year Anniversary
- Sted: Lunner på Hadeland
- Kontakt:
2022 - det mest spennede MCåret på lenge når det gjelder nyheter?
Da har jeg bladd gjennom 2022 katalogen fra MC-Avisa og må si jegh synes det er rimelig mange spennende 2022 nyheter !
Spesielt fra Italia og merker som Aprilia og MV Agusta.
Og selvfølgelig nyskapningen fra Moto Guzzi... .
Spennede også med dette n ye kinesiske merket, Voge, som faktisk får en forhandler ikke langt fra her jeg bor. Tror nesten jeg må stikke over skauen straks 2022 sesongen er i gang, for å føle og ta på denne .
Skal prøve å legge ut bilder og kanskje også videor etter hvert av nykommerne og oppgraderingene av eksisterende modeller som jeg er interessert i å vite mer om.
Inviterer andre til å gjøre det samme.
Og kom gjerne med synspunkter og meninger. Er det interessant for deg å sjekke ut nye MC-modeller? Står kjøp av ny sykkel på handlelista di?
Hva frister mest? Mest mulig avansert teknikk eller mest mulig retro?
Osv. osv.
Spesielt fra Italia og merker som Aprilia og MV Agusta.
Og selvfølgelig nyskapningen fra Moto Guzzi... .
Spennede også med dette n ye kinesiske merket, Voge, som faktisk får en forhandler ikke langt fra her jeg bor. Tror nesten jeg må stikke over skauen straks 2022 sesongen er i gang, for å føle og ta på denne .
Skal prøve å legge ut bilder og kanskje også videor etter hvert av nykommerne og oppgraderingene av eksisterende modeller som jeg er interessert i å vite mer om.
Inviterer andre til å gjøre det samme.
Og kom gjerne med synspunkter og meninger. Er det interessant for deg å sjekke ut nye MC-modeller? Står kjøp av ny sykkel på handlelista di?
Hva frister mest? Mest mulig avansert teknikk eller mest mulig retro?
Osv. osv.
________________________________________________________________________
De som ønsker å bidra økonomisk til driften av forumet kan benytte et av alternativene her.
MC'er:
Suzuki GSX 1100 EF, 1985 (1991), Yamaha TDM 900, 2006 (2006 - 2010), Triumph Tiger 1050 SE, 2010 (2010 - 2012), Moto Guzzi Stelvio 8V, 2012 (2012 - 2015), KTM 1290 Super Adventure, 2015 (2015 - 2018), KTM 1290 Super Adventure S, 2018 (2018 - -->), KTM 390 Duke, 2021 (2021 - 2023), Moto Guzzi V7 850 Special 100 Anniversary (2023 - -->)
KTM 1290 SA S - nok en god grunn til oppmaskinering
De som ønsker å bidra økonomisk til driften av forumet kan benytte et av alternativene her.
MC'er:
Suzuki GSX 1100 EF, 1985 (1991), Yamaha TDM 900, 2006 (2006 - 2010), Triumph Tiger 1050 SE, 2010 (2010 - 2012), Moto Guzzi Stelvio 8V, 2012 (2012 - 2015), KTM 1290 Super Adventure, 2015 (2015 - 2018), KTM 1290 Super Adventure S, 2018 (2018 - -->), KTM 390 Duke, 2021 (2021 - 2023), Moto Guzzi V7 850 Special 100 Anniversary (2023 - -->)
KTM 1290 SA S - nok en god grunn til oppmaskinering
Re: 2022 - det mest spennede MCåret på lenge når det gjelder nyheter?
For min del så har jeg vurdert oppgradering fra min 2017 Yamaha MT10 SP til siste skrik.
Om min nåværende sykkel hadde et utseende som bare en mor/far kunne sette pris på synes jeg dette er den nye uheldige lillebroren: Men; den har mer hester, bedre elektronikk og og siste skrik fra Öhlins:
Vi får se...
Om min nåværende sykkel hadde et utseende som bare en mor/far kunne sette pris på synes jeg dette er den nye uheldige lillebroren: Men; den har mer hester, bedre elektronikk og og siste skrik fra Öhlins:
Og så var det det med garanti daGen-2 Öhlins Elektronisk fjæringssystem
Next evolution - MT-10 SP er den første motorsykkelen i verden som er utstyrt med den radikale nye Öhlins elektronisk kontrollerte fjæring med spoleventil. Dette pionerende systemet tilbyr et bredere utvalg av mer presist kontrollerte innstillinger, og gir deg et valg på tre semi-aktive og tre manuelle moduser, som gir en høyere grad av kontrollerbarhet, for den mest spennende kjøreopplevelsen med høy ytelse.
Vi får se...
Du har ikke de nødvendige tillatelsene for å vise filene som er tilknyttet dette innlegget.
Det evige beitet: Rieju RMX 50 // Yamaha DT125RE // Yamaha Fazer FZS600 // Yamaha MT-10 SP -17
I stallen: BMW S1000RR -22 // Honda CBR1000RR -05 (Banesykkel)
I stallen: BMW S1000RR -22 // Honda CBR1000RR -05 (Banesykkel)
-
- Innlegg: 7641
- Registrert: 06 nov 2008, 22:42
- Motorsykkelen din: flere -til div kjøring.
- Sted: Tranby
Re: 2022 - det mest spennede MCåret på lenge når det gjelder nyheter?
Snåle greier detta greiene...
har aldri hatt noe behov for å endre fjøringa på mine MC`r etter at jeg har justert de til mitt behov...
Mulig jeg kjører alt for sakte og U-aktivt...
Har jo for så vidt heller hatt direkte "behov" for ABS heller men er jo fint som et nødsystem hvis det skulle være noe søl i veien der en bremser.
har aldri hatt noe behov for å endre fjøringa på mine MC`r etter at jeg har justert de til mitt behov...
Mulig jeg kjører alt for sakte og U-aktivt...
Har jo for så vidt heller hatt direkte "behov" for ABS heller men er jo fint som et nødsystem hvis det skulle være noe søl i veien der en bremser.
当有疑问时踢你的敌人在生殖器上,你可以道歉后
- Bjerknez
- Innlegg: 23238
- Registrert: 06 aug 2013, 00:59
- Motorsykkelen din: Triumph Rocket III GT
- Sted: Fredrikstad
- Kontakt:
Re: 2022 - det mest spennede MCåret på lenge når det gjelder nyheter?
Er nok der problemet ligger ja
- FredrikE24
- Innlegg: 4748
- Registrert: 24 apr 2016, 18:53
- Motorsykkelen din: BMW K1200RS
- Sted: Nordre Follo
Re: 2022 - det mest spennede MCåret på lenge når det gjelder nyheter?
For den vanlige mann i gata som ikke drar av sekunder av rundetider på bane så er det bare tull etter min mening. Preload kan nok være den man fint kan ha automatisk, men manuell funker også. Resten setter man mer eller mindre statisk.
Re: 2022 - det mest spennede MCåret på lenge når det gjelder nyheter?
På min nåværende så kan jeg bytte mellom "myk" og "hard" (og flere) mens jeg kjører.FredrikE24 skrev: ↑22 des 2021, 17:13 For den vanlige mann i gata som ikke drar av sekunder av rundetider på bane så er det bare tull etter min mening. Preload kan nok være den man fint kan ha automatisk, men manuell funker også. Resten setter man mer eller mindre statisk.
Dette er ekstremt nyttig når man kjører i områder med blanding god og dårlig asfalt. I det ene øyeblikket er det motorvei, i det neste krysser du kommunegrensa og havner på en landevei.
Det handler ikke om rundetider. I så tilfellet er det ofte et problem med elektroniske dempere, der er det mange som tar bort elektroniske dempere og setter inn bedre deler.
Det evige beitet: Rieju RMX 50 // Yamaha DT125RE // Yamaha Fazer FZS600 // Yamaha MT-10 SP -17
I stallen: BMW S1000RR -22 // Honda CBR1000RR -05 (Banesykkel)
I stallen: BMW S1000RR -22 // Honda CBR1000RR -05 (Banesykkel)
- Gammelsmurfen
- Innlegg: 1335
- Registrert: 09 nov 2020, 19:05
- Motorsykkelen din: BMW F850GS Rally 2022
Re: 2022 - det mest spennede MCåret på lenge når det gjelder nyheter?
Er ferdig fristet, bestilte meg en 2022 BMW F850GS Rallye for snart to mnd siden
-
- Innlegg: 981
- Registrert: 21 mai 2020, 21:02
- Motorsykkelen din: Honda Forza 350
Re: 2022 - det mest spennede MCåret på lenge når det gjelder nyheter?
Hadde mine håp om at Honda kom til å slippe 350 X-Adventure i 2022, og der fikk jeg rett. :)
Men det blir nok ikke kjøp, fikk en kjempefin deal på 350 Forza i fjor høst så jeg beholder nok den inntil videre. For min del vil det nok ikke blir så mye MC-sesong på meg uansett.
Men det blir nok ikke kjøp, fikk en kjempefin deal på 350 Forza i fjor høst så jeg beholder nok den inntil videre. For min del vil det nok ikke blir så mye MC-sesong på meg uansett.
- AJ
- Administrator
- Innlegg: 38114
- Registrert: 30 sep 2006, 18:46
- Motorsykkelen din: KTM 1290 SA S, ('18), Moto Guzzi v7 850 Special 100 year Anniversary
- Sted: Lunner på Hadeland
- Kontakt:
Re: 2022 - det mest spennede MCåret på lenge når det gjelder nyheter?
Er veldig spent på hva prisen blir på Moto Guzzi Mandello V100.
Lysten på en sånn er stor, skal innrømmes!
Duke'n ofres om fristelsen blir for stor.
Sånn er det bare...
1290'en tror jeg blir værende uansett hva som skjer. Må jo fortsatt ha noe av det ypperste til langturene !
Lysten på en sånn er stor, skal innrømmes!
Duke'n ofres om fristelsen blir for stor.
Sånn er det bare...
1290'en tror jeg blir værende uansett hva som skjer. Må jo fortsatt ha noe av det ypperste til langturene !
________________________________________________________________________
De som ønsker å bidra økonomisk til driften av forumet kan benytte et av alternativene her.
MC'er:
Suzuki GSX 1100 EF, 1985 (1991), Yamaha TDM 900, 2006 (2006 - 2010), Triumph Tiger 1050 SE, 2010 (2010 - 2012), Moto Guzzi Stelvio 8V, 2012 (2012 - 2015), KTM 1290 Super Adventure, 2015 (2015 - 2018), KTM 1290 Super Adventure S, 2018 (2018 - -->), KTM 390 Duke, 2021 (2021 - 2023), Moto Guzzi V7 850 Special 100 Anniversary (2023 - -->)
KTM 1290 SA S - nok en god grunn til oppmaskinering
De som ønsker å bidra økonomisk til driften av forumet kan benytte et av alternativene her.
MC'er:
Suzuki GSX 1100 EF, 1985 (1991), Yamaha TDM 900, 2006 (2006 - 2010), Triumph Tiger 1050 SE, 2010 (2010 - 2012), Moto Guzzi Stelvio 8V, 2012 (2012 - 2015), KTM 1290 Super Adventure, 2015 (2015 - 2018), KTM 1290 Super Adventure S, 2018 (2018 - -->), KTM 390 Duke, 2021 (2021 - 2023), Moto Guzzi V7 850 Special 100 Anniversary (2023 - -->)
KTM 1290 SA S - nok en god grunn til oppmaskinering
- Bjerknez
- Innlegg: 23238
- Registrert: 06 aug 2013, 00:59
- Motorsykkelen din: Triumph Rocket III GT
- Sted: Fredrikstad
- Kontakt:
Re: 2022 - det mest spennede MCåret på lenge når det gjelder nyheter?
Jeg tror jeg sjelden har hørt noen nevne "Moto Guzzi" så ofte som det du gjør. At du ikke eier en allerede er meg en gåte.AJ skrev: ↑26 des 2021, 18:46 Er veldig spent på hva prisen blir på Moto Guzzi Mandello V100.
Lysten på en sånn er stor, skal innrømmes!
Duke'n ofres om fristelsen blir for stor.
Sånn er det bare...
1290'en tror jeg blir værende uansett hva som skjer. Må jo fortsatt ha noe av det ypperste til langturene !
- AJ
- Administrator
- Innlegg: 38114
- Registrert: 30 sep 2006, 18:46
- Motorsykkelen din: KTM 1290 SA S, ('18), Moto Guzzi v7 850 Special 100 year Anniversary
- Sted: Lunner på Hadeland
- Kontakt:
Re: 2022 - det mest spennede MCåret på lenge når det gjelder nyheter?
Moto Guzzi og KTM er skikkelig saker, serru !Bjerknez skrev: ↑26 des 2021, 20:49Jeg tror jeg sjelden har hørt noen nevne "Moto Guzzi" så ofte som det du gjør. At du ikke eier en allerede er meg en gåte.AJ skrev: ↑26 des 2021, 18:46 Er veldig spent på hva prisen blir på Moto Guzzi Mandello V100.
Lysten på en sånn er stor, skal innrømmes!
Duke'n ofres om fristelsen blir for stor.
Sånn er det bare...
1290'en tror jeg blir værende uansett hva som skjer. Må jo fortsatt ha noe av det ypperste til langturene !
Savner Stelvioen jeg hadde... Må bare innrømme det gitt...
Men kan ikke si det samme om Triumph'en... .
Uansett blir det helt sikkert en Moto Guzzi til før jeg gir meg med MC-kjøringen .
Men når det skjer er enda uvisst...
________________________________________________________________________
De som ønsker å bidra økonomisk til driften av forumet kan benytte et av alternativene her.
MC'er:
Suzuki GSX 1100 EF, 1985 (1991), Yamaha TDM 900, 2006 (2006 - 2010), Triumph Tiger 1050 SE, 2010 (2010 - 2012), Moto Guzzi Stelvio 8V, 2012 (2012 - 2015), KTM 1290 Super Adventure, 2015 (2015 - 2018), KTM 1290 Super Adventure S, 2018 (2018 - -->), KTM 390 Duke, 2021 (2021 - 2023), Moto Guzzi V7 850 Special 100 Anniversary (2023 - -->)
KTM 1290 SA S - nok en god grunn til oppmaskinering
De som ønsker å bidra økonomisk til driften av forumet kan benytte et av alternativene her.
MC'er:
Suzuki GSX 1100 EF, 1985 (1991), Yamaha TDM 900, 2006 (2006 - 2010), Triumph Tiger 1050 SE, 2010 (2010 - 2012), Moto Guzzi Stelvio 8V, 2012 (2012 - 2015), KTM 1290 Super Adventure, 2015 (2015 - 2018), KTM 1290 Super Adventure S, 2018 (2018 - -->), KTM 390 Duke, 2021 (2021 - 2023), Moto Guzzi V7 850 Special 100 Anniversary (2023 - -->)
KTM 1290 SA S - nok en god grunn til oppmaskinering
-
- Innlegg: 715
- Registrert: 17 des 2019, 13:19
- Motorsykkelen din: BMW R1200GS - Yamaha BT1100 Bulldog + Div. Tempo
- Sted: Skien
Re: 2022 - det mest spennede MCåret på lenge når det gjelder nyheter?
Gratulerer med flott ny MC i riktig merkeGammelsmurfen skrev: ↑26 des 2021, 03:34 Er ferdig fristet, bestilte meg en 2022 BMW F850GS Rallye for snart to mnd siden
- Gammelsmurfen
- Innlegg: 1335
- Registrert: 09 nov 2020, 19:05
- Motorsykkelen din: BMW F850GS Rally 2022
Re: 2022 - det mest spennede MCåret på lenge når det gjelder nyheter?
Takk for det! Har Honda fra før, og den har vært pålitelig som bare det, håper den BMW´n blir det også.ErikW skrev: ↑27 des 2021, 00:00Gratulerer med flott ny MC i riktig merkeGammelsmurfen skrev: ↑26 des 2021, 03:34 Er ferdig fristet, bestilte meg en 2022 BMW F850GS Rallye for snart to mnd siden
Blir jo en helt annen sykkel teknisk sett med all den elektronikken, prøvekjørte i sommer og den var fin på asfalten både uten og med mye svinger. Håper den blir bra på grus også, jeg betaler ekstra og får andre dekk enn de som tilbys originalt, hvor det ene alternativet var for mye asfalt og det andre for mye offroad.
Skal visst leveres leverandøren i slutten av februar, så tross pandemien har jeg god slakk om det skulle bli forsinkelser enten det er i produksjon eller med transport
- Olav K
- Innlegg: 2639
- Registrert: 18 mai 2013, 14:07
- Motorsykkelen din: Den Beste Sykkel (BMW R1250GSA 2019)
- Sted: Odda/Rosendal
Re: 2022 - det mest spennede MCåret på lenge når det gjelder nyheter?
Hvilke dekk bestillte du til sykkelen da?Gammelsmurfen skrev: ↑27 des 2021, 22:04 Håper den blir bra på grus også, jeg betaler ekstra og får andre dekk enn de som tilbys originalt, hvor det ene alternativet var for mye asfalt og det andre for mye offroad.
http://www.kant1.no" onclick="window.open(this.href);return false;
- Gammelsmurfen
- Innlegg: 1335
- Registrert: 09 nov 2020, 19:05
- Motorsykkelen din: BMW F850GS Rally 2022
Re: 2022 - det mest spennede MCåret på lenge når det gjelder nyheter?
Continental TKC 70, satt det på Honda´n til sist sesong, de har jeg fått testet på det meste av underlag unntatt gjørme.Olav K skrev: ↑27 des 2021, 22:56Hvilke dekk bestillte du til sykkelen da?Gammelsmurfen skrev: ↑27 des 2021, 22:04 Håper den blir bra på grus også, jeg betaler ekstra og får andre dekk enn de som tilbys originalt, hvor det ene alternativet var for mye asfalt og det andre for mye offroad.
Veldig hybride dekk etter min mening, ble veldig trygg på de under dårlige forhold (heftig regn eller i sludd rundt 0 gr.).