Erlend Kveinen skrev: ↑06 nov 2020, 18:52
Gratulerer med vel gjennomført arbeidsliv AJ. Forhåpentligvis får vi hygge oss med din gode penn her inne i mange år til.
Takk for det :) .
Joda, jeg kommer nok til å holde på med skriveriene her på MCsiden.no en god stund til, så lenge det er aktivitet her.
Ikke veldig stor aktivitet akkurat nå, men det er heller ikke så rart.
Tar seg nok opp igjen utover vinteren og ikke minst når det etter hvert lysner og blir vår igjen .
________________________________________________________________________
De som ønsker å bidra økonomisk til driften av forumet kan benytte et av alternativene her.
MC'er:
Suzuki GSX 1100 EF, 1985 (1991), Yamaha TDM 900, 2006 (2006 - 2010), Triumph Tiger 1050 SE, 2010 (2010 - 2012), Moto Guzzi Stelvio 8V, 2012 (2012 - 2015), KTM 1290 Super Adventure, 2015 (2015 - 2018), KTM 1290 Super Adventure S, 2018 (2018 - -->), KTM 390 Duke, 2021 (2021 - 2023), Moto Guzzi V7 850 Special 100 Anniversary (2023 - -->)
KTM 1290 SA S - nok en god grunn til oppmaskinering
Ikke akkurat noen spektakulær norsk kyststrekning, norsk fjellheim eller alpepass, men likevel en trivelig strekning for avstressende MC-kjøring.
Ellers er jeg langt fra ferdig med området sør for Hardangerfjorden og ned til kystlinja fra Rogaland og videre østover .
Kystriksveien vil alltid stå på kjørelista i tillegg til andre steder jeg ikke har vært der opp i vakre nord.
Så ja, det er mange tanker og planer for 2021 sesongen, hvor jeg altså har mulighet til å bruke all den tid jeg måtte ønske på MC-kjøring !
Ingen jobbforpliktelser og ikke så mange andre krav heller gjør at mulighetene for "utsvevende" motorsykkelutfoldelse er til stede i stort monn .
Så satser på en storslått MC-sesong i -21!
Gleder meg allerede !!
Regner med at andre her inne også ruger på gode kommende MC-opplevelser om bare noen få måneder?
________________________________________________________________________
De som ønsker å bidra økonomisk til driften av forumet kan benytte et av alternativene her.
MC'er:
Suzuki GSX 1100 EF, 1985 (1991), Yamaha TDM 900, 2006 (2006 - 2010), Triumph Tiger 1050 SE, 2010 (2010 - 2012), Moto Guzzi Stelvio 8V, 2012 (2012 - 2015), KTM 1290 Super Adventure, 2015 (2015 - 2018), KTM 1290 Super Adventure S, 2018 (2018 - -->), KTM 390 Duke, 2021 (2021 - 2023), Moto Guzzi V7 850 Special 100 Anniversary (2023 - -->)
KTM 1290 SA S - nok en god grunn til oppmaskinering
Ingen store planer for min del, annet enn at jeg håper jeg får ha litt mer «fokus» på mc.
Har lyst og være med på noen treff (mc siden, bmw) som jeg har sett meg ut. Også noen Kurs i NAF regi tenker jeg.
Ellers så skal jeg prøve og få meg noen helgeturer og mange kveldsturer.
Får jeg til dette opp i alt som skjer, så er jeg fornøyd.
Subsea79 skrev: ↑07 des 2020, 18:19
Ingen store planer for min del, annet enn at jeg håper jeg får ha litt mer «fokus» på mc.
Har lyst og være med på noen treff (mc siden, bmw) som jeg har sett meg ut.
Yes!
MCsiden-treffet må du få med deg .
Det er alltid veldig trivelig på disse treffene, noe det også var i år på Gaupne :) .
Blir et sted lenger nord, antakelig langs Kystriksveien nord for Namsos, i -21.
________________________________________________________________________
De som ønsker å bidra økonomisk til driften av forumet kan benytte et av alternativene her.
MC'er:
Suzuki GSX 1100 EF, 1985 (1991), Yamaha TDM 900, 2006 (2006 - 2010), Triumph Tiger 1050 SE, 2010 (2010 - 2012), Moto Guzzi Stelvio 8V, 2012 (2012 - 2015), KTM 1290 Super Adventure, 2015 (2015 - 2018), KTM 1290 Super Adventure S, 2018 (2018 - -->), KTM 390 Duke, 2021 (2021 - 2023), Moto Guzzi V7 850 Special 100 Anniversary (2023 - -->)
KTM 1290 SA S - nok en god grunn til oppmaskinering
Bjerknez skrev: ↑06 nov 2020, 07:34
Tja... mine planer er egentlig å selge sykkelen. I år har jeg kjørt 2.500km. og alt ble kjørt i løpet av juli. Utover dette har jeg ikke kjørt noe som helst. Lysten er ikke tilstede. Slik var det i fjor også.
Så planen for 2021 er foreløpig og leve uten motorsykkel en stund fremover. Kanskje en eller flere mc frie sesonger vil gi meg tilbake gnisten jeg engang hadde. Hvis det er tillfelle er det jo bra, hvis ikke så finner jeg garantert på andre ting å bruke pengene på.
Dette er dog ikke noe som plager meg overhodet. Lysten er jo ikke der og da er det bedre og avvente mener jeg. :)
Så foreløpig ser jeg meg "mett" på MC kjøring. Så får vi se om jeg legger dne ut for salg, eller bare lar den stå. Koster jo penger å la den bare stå der også. service må tas en gang i året okke som og når den ikke ruller mer enn 2.000km. pr. år, så tror jeg den vil bli lykkeligere hos noen som faktisk vil ta den med ut på tur.
Så tiden får vise hva det blir til :)
Ikke tenkt på å prøve offroad (om du ikke allerede har erfaring med det)? Er noe helt annet samtidig som litt det samme. Og kommer til steder du ellers ikke ville kjørt. Og kan strekke sesongen betydelig, 12gr og utrygt er plutselig bra vær...støver mindre og blir ikke så varm Kjøp tidlig KTM 690 Enduro til 50-60.000,-
ELLER, om du virkelig vil prøve noe annet, kjøp endurosykkel og kjør i skauen. 450/500 og du har både skau og grussykkel.
Kjørte mest enduro/offroad i 8 år (etter opphold på intensiven i Wien), først i fjor kjørte mer asfalt enn offroad igjen, nå har jeg virkelig fått tilbake lysten og gleden med asfaltkjøring
Selv usikker på 2021, håper på TET Sverige i sommer...og kanskje kanskje Alpene i høst (fått jævlig lyst etter å ha googlet alpe pass siste tiden). Skulle jo til Mongolia i år og hadde døra på gløtt til nylig men landet på å utsette til 2022
2019 Triumph Scrambler 1200
2008 KTM 690 Enduro
2017 KTM 450 EXC-F Six days
pingvin skrev: ↑07 des 2020, 19:05
Selv usikker på 2021, håper på TET Sverige i sommer...og kanskje kanskje Alpene i høst (fått jævlig lyst etter å ha googlet alpe pass siste tiden). Skulle jo til Mongolia i år og hadde døra på gløtt til nylig men landet på å utsette til 2022
Skulle du østover med Siggen og Co? Det var fire som skulle til Mongolia i sommer men har vel i praksis utsatt det til 2022.
Mine planer:
I utgangspunktet kjøre MYE, helst få til en tur til området sør for Grenoble, arrangere et vellykket Hardanger PokerRun, prøve å få arrangert ettpar grus/adventureturer,
OG ha en offroadtur i Hellas på seinsommeren.
Så blir det nok mange dagsturer, og det er jo heilt greit når man har adresse i Hardanger
Olav K skrev: ↑07 des 2020, 19:40
Skulle du østover med Siggen og Co? Det var fire som skulle til Mongolia i sommer men har vel i praksis utsatt det til 2022.
Nei, vi er 10stk så egen gruppe med Nomadic off-road var planen Fly bort, guidet tur i en drøy uke og hjem igjen.
2019 Triumph Scrambler 1200
2008 KTM 690 Enduro
2017 KTM 450 EXC-F Six days
Olav K skrev: ↑07 des 2020, 19:40Skulle du østover med Siggen og Co? Det var fire som skulle til Mongolia i sommer men har vel i praksis utsatt det til 2022.
Nå høres det ut som om første del av sesongen til neste år ikke blir så ulik den vi hadde i år(?).
Tviler på at de store treffene kjøres neste år heller, så da blir det vel en slags reprise på årets turer for min del.
Eller... jeg satser på at jeg ikke drar ut i periferien på "fullfarten" og kondemnerer sykkelen halvveis i ferien, men kommer meg velberget til Nordkapp og østfinnmark denne gang! :-)
I never apologize.
I'm sorry, but that's just the way I am.
God plan for pensjonistlivet, AJ. Selv rundet jeg akkurat 50. Helsesituasjonen er dessverre ikke på topp, men jeg er i alle fall frisk etter mange års alvorlig sykdom. Så jeg håper på i hvertfall 10 år til i fulltids jobb. :)
Det ble ikke så mye MC-kjøring i år pga pandemien. Hjemmekontor tok vekk pendlingen, og det fristet rett og slett lite å dure rundt på langturer blant folk midt oppi koronakrise. MC er mitt hovedframkomstmiddel når jeg ikke MÅ ha bil, men det ble bare ca 4000km i år ( i 2018 og 2019 ble det ca 12000km hvert år).
Vi bygger hytte på Nesfjellet, så neste sommer er planen å kjøre mye i "dalstrøka innafor" (her definert som Hallingdal, Valdres, Sogn, Hardanger, Nummedal osv). Trives veldig godt med å kjøre opp og ned fjell og langs fjorder i det nydelige landet vårt.
Usikker på nøyaktige planer, men noen ting som jeg vil oppnå:
- Skadefri sesong, så jeg faktisk får med meg hele sesongen.
- I hvert fall én lengre tur ila. sommeren. Forhåpentligvis få muligheten til å stikke oppom Lofoten en tur. Så får en se an tiden der, og se om en prøver seg lengre nord også, hvis muligheten byr seg.
- En liten kjøretur i internasjonalt strøk hadde vært artig også, hvis mulighetene er der.
- Prøve å få med seg MCsiden's treff 2021.
- Generelt flere flotte turer, både korte og lengre.
Ser på lista her at vinteren kommer til å gå med på å bygge opp en del godvilje hjemme
Bjerknez skrev: ↑06 nov 2020, 07:34
Tja... mine planer er egentlig å selge sykkelen. I år har jeg kjørt 2.500km. og alt ble kjørt i løpet av juli. Utover dette har jeg ikke kjørt noe som helst. Lysten er ikke tilstede. Slik var det i fjor også.
Så planen for 2021 er foreløpig og leve uten motorsykkel en stund fremover. Kanskje en eller flere mc frie sesonger vil gi meg tilbake gnisten jeg engang hadde. Hvis det er tillfelle er det jo bra, hvis ikke så finner jeg garantert på andre ting å bruke pengene på.
Dette er dog ikke noe som plager meg overhodet. Lysten er jo ikke der og da er det bedre og avvente mener jeg. :)
Så foreløpig ser jeg meg "mett" på MC kjøring. Så får vi se om jeg legger dne ut for salg, eller bare lar den stå. Koster jo penger å la den bare stå der også. service må tas en gang i året okke som og når den ikke ruller mer enn 2.000km. pr. år, så tror jeg den vil bli lykkeligere hos noen som faktisk vil ta den med ut på tur.
Så tiden får vise hva det blir til :)
Ikke tenkt på å prøve offroad (om du ikke allerede har erfaring med det)? Er noe helt annet samtidig som litt det samme. Og kommer til steder du ellers ikke ville kjørt. Og kan strekke sesongen betydelig, 12gr og utrygt er plutselig bra vær...støver mindre og blir ikke så varm Kjøp tidlig KTM 690 Enduro til 50-60.000,-
ELLER, om du virkelig vil prøve noe annet, kjøp endurosykkel og kjør i skauen. 450/500 og du har både skau og grussykkel.
Kjørte mest enduro/offroad i 8 år (etter opphold på intensiven i Wien), først i fjor kjørte mer asfalt enn offroad igjen, nå har jeg virkelig fått tilbake lysten og gleden med asfaltkjøring
Selv usikker på 2021, håper på TET Sverige i sommer...og kanskje kanskje Alpene i høst (fått jævlig lyst etter å ha googlet alpe pass siste tiden). Skulle jo til Mongolia i år og hadde døra på gløtt til nylig men landet på å utsette til 2022
Hehe, nå har jeg vertfall de siste to årene nesten mått tvinge meg ut på sykkelen så jeg tror ikke det er underlaget eller destinasjonen som har gjort at jeg er lei. jeg er bare generelt lei. Sykkelen står rolig i 49 uker i året og det tror jeg ikke den har godt av.
Jeg skal se om jeg skal gi den en sjanse til når sommeren dukker opp, men jeg tviler :)
KåreDump skrev: ↑08 des 2020, 10:12
men kommer meg velberget til Nordkapp og østfinnmark denne gang! :-)
Ja det håper vi andre også på .. jeg lurer dog på når du har tenkt å komme oppom - sjøl har jeg satt av midten av august-september til MC-siden treff og langtur . Og om Europa åpner opp så blir det en langtur nedigjennom i juni.
Nyskjærrig - lurer på hva som er bak neste sving - når det er fastslått - så blir man rastlaus og lurer på hva som er bak den neste -- å sånn går livet - av og til tar nyskjærrigheta pause og da kan man avspore ei stund - til å bli kjent med folk og gjøre betjentskaper om til vennskap -- og ikke minst kan kroppen ha sine gode stunder og da gjelder det å enten nyte livet eller få noe gjort. Det siste skyves det ofte på, skal man være ærlig..