BMW K100RS, K1 og R75/5
Re: Esveen's BMW K100RS + K1
Bare å glede seg til det kommer nye deler :)
Børstene har veldig lik lengde og da mest sannsynlig rett fjærtrykk men en børstehoder med regulator er vel ikke veldig dyr. Vet ikke hva du mener med apeballene til dynamo?
Grundig jobb da når du først er igang, tilogmed rens og lakk av drivlinje
Børstene har veldig lik lengde og da mest sannsynlig rett fjærtrykk men en børstehoder med regulator er vel ikke veldig dyr. Vet ikke hva du mener med apeballene til dynamo?
Grundig jobb da når du først er igang, tilogmed rens og lakk av drivlinje
dypen
Tempo Swing 150, Monark Maraton ILO Piano 50, Tempo Comet 60 +++ Suzuki AS 50, Yamaha LS2 100 første, Yamaha LS2 100 andre, Yamaha RS 100, Kawasaki Mach III H1 500, Honda CB750 Four K2, Kawasaki Z1000, Yamaha XT500, Baotian BT50QT, Chang Jiang 750 M1S sidevogn, Honda CB500X, KTM 1050 Adventure, Yamaha YZF-R1 5JJ, KTM 1290 Super Adventure S, Honda XL700VA Transalp, Kawasaki KZ900-A4, Kawasaki Z1A 900, BMW K1600GT, Yamaha XS500D 1H2
Tempo Swing 150, Monark Maraton ILO Piano 50, Tempo Comet 60 +++ Suzuki AS 50, Yamaha LS2 100 første, Yamaha LS2 100 andre, Yamaha RS 100, Kawasaki Mach III H1 500, Honda CB750 Four K2, Kawasaki Z1000, Yamaha XT500, Baotian BT50QT, Chang Jiang 750 M1S sidevogn, Honda CB500X, KTM 1050 Adventure, Yamaha YZF-R1 5JJ, KTM 1290 Super Adventure S, Honda XL700VA Transalp, Kawasaki KZ900-A4, Kawasaki Z1A 900, BMW K1600GT, Yamaha XS500D 1H2
- FredrikE24
- Innlegg: 4748
- Registrert: 24 apr 2016, 18:53
- Motorsykkelen din: BMW K1200RS
- Sted: Nordre Follo
Re: Esveen's BMW K100RS + K1
Sjekket børstene på min dynamo etter drøyt 100k og konkluderte vel med at den ville holde 100 til. Sleperinger var også helt strøkent.
Vet ikke hvor lett det er å komme til starteren i ettertid, men disse bruker å spise børster. Absolutt verdt en titt. Tills har selvsagt repkit.
Du har ikke de nødvendige tillatelsene for å vise filene som er tilknyttet dette innlegget.
Re: Esveen's BMW K100RS + K1
Oppklarende :)
dypen
Tempo Swing 150, Monark Maraton ILO Piano 50, Tempo Comet 60 +++ Suzuki AS 50, Yamaha LS2 100 første, Yamaha LS2 100 andre, Yamaha RS 100, Kawasaki Mach III H1 500, Honda CB750 Four K2, Kawasaki Z1000, Yamaha XT500, Baotian BT50QT, Chang Jiang 750 M1S sidevogn, Honda CB500X, KTM 1050 Adventure, Yamaha YZF-R1 5JJ, KTM 1290 Super Adventure S, Honda XL700VA Transalp, Kawasaki KZ900-A4, Kawasaki Z1A 900, BMW K1600GT, Yamaha XS500D 1H2
Tempo Swing 150, Monark Maraton ILO Piano 50, Tempo Comet 60 +++ Suzuki AS 50, Yamaha LS2 100 første, Yamaha LS2 100 andre, Yamaha RS 100, Kawasaki Mach III H1 500, Honda CB750 Four K2, Kawasaki Z1000, Yamaha XT500, Baotian BT50QT, Chang Jiang 750 M1S sidevogn, Honda CB500X, KTM 1050 Adventure, Yamaha YZF-R1 5JJ, KTM 1290 Super Adventure S, Honda XL700VA Transalp, Kawasaki KZ900-A4, Kawasaki Z1A 900, BMW K1600GT, Yamaha XS500D 1H2
Re: Esveen's BMW K100RS + K1
Masse pakker ankommet!
Deler fra Tills kom på en uke, alt stemte i pakken - fantastisk. Fikk også delene som ble pulverlakkert tilbake fra teknolakk.
Kom også klistermerker som manglet på den ene siden på K1. Selger sendte med doble sett som en gest, både grå og metallic.
Til slutt kom det en sjelden Polistil 1:15 modell av K1 som ble skaffet av en hjelpsom samler på finn.no jeg har brukt tidligere.
Deler fra Tills kom på en uke, alt stemte i pakken - fantastisk. Fikk også delene som ble pulverlakkert tilbake fra teknolakk.
Kom også klistermerker som manglet på den ene siden på K1. Selger sendte med doble sett som en gest, både grå og metallic.
Til slutt kom det en sjelden Polistil 1:15 modell av K1 som ble skaffet av en hjelpsom samler på finn.no jeg har brukt tidligere.
Du har ikke de nødvendige tillatelsene for å vise filene som er tilknyttet dette innlegget.
BMW K1 1991 og BMW K100RS 1992
Re: Esveen's BMW K100RS + K1
Må innrømme at det er flott å sette sammen pulverlakkerte og rengjorte deler. Midtstøtta ble montert sammen i går og er klar for å settes på sykkelen.
Monterte også sammen spjeldrekka med ny gummi, nye bensinslanger, nye slangeklemmer og ny trykkregulator. Ble også montert på sykkelen og koblet på gass/choke wire. Viktig at ingen av slangeklemmene tar borti spjeldrekka og hindrer fri bevegelse.
Handlet også 3l lastebillakk i RAL 9005 (samme som pulverlakken) som jeg skal legge på gear/svingarm/kardang med en fordriver. Pusser ned med rød pussepad med silikonfjerner i pussepaden og vasker over på nytt med silikonfjerneren for så å legge på maling. Blir spennende å se resultatet.
Monterte også sammen spjeldrekka med ny gummi, nye bensinslanger, nye slangeklemmer og ny trykkregulator. Ble også montert på sykkelen og koblet på gass/choke wire. Viktig at ingen av slangeklemmene tar borti spjeldrekka og hindrer fri bevegelse.
Handlet også 3l lastebillakk i RAL 9005 (samme som pulverlakken) som jeg skal legge på gear/svingarm/kardang med en fordriver. Pusser ned med rød pussepad med silikonfjerner i pussepaden og vasker over på nytt med silikonfjerneren for så å legge på maling. Blir spennende å se resultatet.
Du har ikke de nødvendige tillatelsene for å vise filene som er tilknyttet dette innlegget.
BMW K1 1991 og BMW K100RS 1992
Re: Esveen's BMW K100RS + K1
Lastebillakken ble ingen suksess, det ble for mye penselstrøk pga. For mange kriker og kroker. Fikk pusset ned på nytt og vasket med silikonfjerner. Kjøpte Würth sin 9005 matt spesiallakk og sprayet gearboks, svingarm og kardang. Ble straks mye bedre!
Monterte gearboksen i dag. Smørte på Staburags på splinsen og fikk kranglet den på etter endel banning. Måtte få en nabo til å hjelpe meg til slutt.
Monterte deretter midt/sidestøtte. Deilig med ny lakk
Monterte gearboksen i dag. Smørte på Staburags på splinsen og fikk kranglet den på etter endel banning. Måtte få en nabo til å hjelpe meg til slutt.
Monterte deretter midt/sidestøtte. Deilig med ny lakk
Du har ikke de nødvendige tillatelsene for å vise filene som er tilknyttet dette innlegget.
BMW K1 1991 og BMW K100RS 1992
Re: Esveen's BMW K100RS + K1
Oppsmøring av splines og montering av svingarm og kardang.
Du har ikke de nødvendige tillatelsene for å vise filene som er tilknyttet dette innlegget.
BMW K1 1991 og BMW K100RS 1992
Re: Esveen's BMW K100RS + K1
Montering av bremseskive og kalipper bak, ABS modulatorer, nye bremseslanger, batteri, hjerner, tenningsmodul (med ny kjølepasta), innerskjermer og nylakkerte fothvilerbraketter samt eksos. Bynner å ta form
Du har ikke de nødvendige tillatelsene for å vise filene som er tilknyttet dette innlegget.
BMW K1 1991 og BMW K100RS 1992
Re: Esveen's BMW K100RS + K1
Lekkert med garasjekos og fint blir det :)
dypen
Tempo Swing 150, Monark Maraton ILO Piano 50, Tempo Comet 60 +++ Suzuki AS 50, Yamaha LS2 100 første, Yamaha LS2 100 andre, Yamaha RS 100, Kawasaki Mach III H1 500, Honda CB750 Four K2, Kawasaki Z1000, Yamaha XT500, Baotian BT50QT, Chang Jiang 750 M1S sidevogn, Honda CB500X, KTM 1050 Adventure, Yamaha YZF-R1 5JJ, KTM 1290 Super Adventure S, Honda XL700VA Transalp, Kawasaki KZ900-A4, Kawasaki Z1A 900, BMW K1600GT, Yamaha XS500D 1H2
Tempo Swing 150, Monark Maraton ILO Piano 50, Tempo Comet 60 +++ Suzuki AS 50, Yamaha LS2 100 første, Yamaha LS2 100 andre, Yamaha RS 100, Kawasaki Mach III H1 500, Honda CB750 Four K2, Kawasaki Z1000, Yamaha XT500, Baotian BT50QT, Chang Jiang 750 M1S sidevogn, Honda CB500X, KTM 1050 Adventure, Yamaha YZF-R1 5JJ, KTM 1290 Super Adventure S, Honda XL700VA Transalp, Kawasaki KZ900-A4, Kawasaki Z1A 900, BMW K1600GT, Yamaha XS500D 1H2
- FredrikE24
- Innlegg: 4748
- Registrert: 24 apr 2016, 18:53
- Motorsykkelen din: BMW K1200RS
- Sted: Nordre Follo
Re: Esveen's BMW K100RS + K1
Dæven døtte, dette blir fint!
Mangler du ikke gummihetta som skal sitte på sidestøtta? Den du bruker beinet på for å legge den ut med?
Mangler du ikke gummihetta som skal sitte på sidestøtta? Den du bruker beinet på for å legge den ut med?
Du har ikke de nødvendige tillatelsene for å vise filene som er tilknyttet dette innlegget.
Re: Esveen's BMW K100RS + K1
Ja, ser sånn ut! Skal ta en runde å bestille opp rustne skruer å litt småting som mangler tilslutt. Neste på lista blir å lakkere motordekslene
BMW K1 1991 og BMW K100RS 1992
- FredrikE24
- Innlegg: 4748
- Registrert: 24 apr 2016, 18:53
- Motorsykkelen din: BMW K1200RS
- Sted: Nordre Follo
Re: Esveen's BMW K100RS + K1
Høres bra ut! Er litt sær på det der. Kjøpte den knotten der på K100en jeg hadde. Blir mye enklere å bruke sidestøtta. Ny eier skal hente sykkelen og tar ned støtta for første gang, sparket av knotten og den havner nedi et kumlokk
- Jompa
- Moderator
- Innlegg: 7004
- Registrert: 08 jan 2011, 14:52
- Motorsykkelen din: Triumph Sprint GT 1050
- Sted: Alta
Re: Esveen's BMW K100RS + K1
Hvis ikke bildene lyver ser delene du har lakkert veldig fine ut.
Selv brukte jeg grunning og 2-komponent lakk fra Ødegård lakk da jeg lakket støtter, handtak og div smådeler på Kawasakien for noen år siden.
Resultatet ble fint når jeg endelig til slutt lærte meg å ikke spraye på for mye.
Selv brukte jeg grunning og 2-komponent lakk fra Ødegård lakk da jeg lakket støtter, handtak og div smådeler på Kawasakien for noen år siden.
Resultatet ble fint når jeg endelig til slutt lærte meg å ikke spraye på for mye.
De svake øyeblikkene er de beste øyeblikkene.
Re: Esveen's BMW K100RS + K1
Mange av delene er pulverlakkert untatt kardangen, svingarmen og gearboksen. Den würth spesiallakken var lett å legge på. Jeg har litt omvendt problem, der jeg påfører litt for lite slik at det blir mange lag tilslutt. Livredd for at det skal renne.
Fått på bakdekket nå, så skal etterhvert snu sykkelen og ta av framhjul, bytte dekk og bytte bremseslanger fram. Fikk montert på hurtigkoblingene til tanken og forsket litt mer på hvorfor tanken lekker etter sveising. Fant faktisk enda ett hull på framsiden av skjøten. Tanken ligger nå på jobb i påvente av sveising. Blir en runde med kjemisk metall over hele dette området til slutt for å være sikker.
Fått på bakdekket nå, så skal etterhvert snu sykkelen og ta av framhjul, bytte dekk og bytte bremseslanger fram. Fikk montert på hurtigkoblingene til tanken og forsket litt mer på hvorfor tanken lekker etter sveising. Fant faktisk enda ett hull på framsiden av skjøten. Tanken ligger nå på jobb i påvente av sveising. Blir en runde med kjemisk metall over hele dette området til slutt for å være sikker.
Du har ikke de nødvendige tillatelsene for å vise filene som er tilknyttet dette innlegget.
BMW K1 1991 og BMW K100RS 1992
Re: Esveen's BMW K100RS + K1
Tok sjansen på å bestille Hamron løftebord fra Jula, regner med det funker bra ...
dypen
Tempo Swing 150, Monark Maraton ILO Piano 50, Tempo Comet 60 +++ Suzuki AS 50, Yamaha LS2 100 første, Yamaha LS2 100 andre, Yamaha RS 100, Kawasaki Mach III H1 500, Honda CB750 Four K2, Kawasaki Z1000, Yamaha XT500, Baotian BT50QT, Chang Jiang 750 M1S sidevogn, Honda CB500X, KTM 1050 Adventure, Yamaha YZF-R1 5JJ, KTM 1290 Super Adventure S, Honda XL700VA Transalp, Kawasaki KZ900-A4, Kawasaki Z1A 900, BMW K1600GT, Yamaha XS500D 1H2
Tempo Swing 150, Monark Maraton ILO Piano 50, Tempo Comet 60 +++ Suzuki AS 50, Yamaha LS2 100 første, Yamaha LS2 100 andre, Yamaha RS 100, Kawasaki Mach III H1 500, Honda CB750 Four K2, Kawasaki Z1000, Yamaha XT500, Baotian BT50QT, Chang Jiang 750 M1S sidevogn, Honda CB500X, KTM 1050 Adventure, Yamaha YZF-R1 5JJ, KTM 1290 Super Adventure S, Honda XL700VA Transalp, Kawasaki KZ900-A4, Kawasaki Z1A 900, BMW K1600GT, Yamaha XS500D 1H2