Det er selvfølgelig en avveiing men for meg har ansvar fungert best. Spesielt da jeg startet med SV1000 og fullkasko var nesten like mye som jeg ga for sykkelen. Etter to år på denne kunne jeg kjøpe mer enn en ny sykkel kun med differansen, for det er det jeg gjør, setter av differansen til evt. et uhell. Har nå kjørt skadefritt med ansvar i 3 år på tungsykkel (og 5 år på lettsykkel). Tror nok jeg har spart opp et betydelig beløp ila. de årene. Nå kjører jeg en Street Triple og kasko er ikke helt hinsides på denne. 8366 pr år (fullkasko 6000 egenandel) mot 2000 for ansvar, men kjører likevel med ansvar da jeg synes differansen ikke forsvarer det jeg betalte for den. Ansvarsforsikringen skremmer meg uansett fra å ta de verste forbikjøringene
Sånn jeg ser det så blir differansen min egen forsikring, og har jeg vært heldig å unngått skader, så blir det som en bonus langsiktig.