Bumot sidekofferter - første inntrykk
-
Onlinedypen
- Innlegg: 5412
- Registrert: 28 mai 2018, 20:55
- Motorsykkelen din: K1600GT
- Sted: Lillestrøm
Re: Bumot sidekofferter - første inntrykk
Dette ble veldig bra, flotte kofferter og verktøyboksen er genial
dypen
Tempo Swing 150, Monark Maraton ILO Piano 50, Tempo Comet 60 +++ Suzuki AS 50, Yamaha LS2 100 første, Yamaha LS2 100 andre, Yamaha RS 100, Kawasaki Mach III H1 500, Honda CB750 Four K2, Kawasaki Z1000, Yamaha XT500, Baotian BT50QT, Chang Jiang 750 M1S sidevogn, Honda CB500X, KTM 1050 Adventure, Yamaha YZF-R1 5JJ, KTM 1290 Super Adventure S, Honda XL700VA Transalp, Kawasaki KZ900-A4, Kawasaki Z1A 900, BMW K1600GT, Yamaha XS500D 1H2
Tempo Swing 150, Monark Maraton ILO Piano 50, Tempo Comet 60 +++ Suzuki AS 50, Yamaha LS2 100 første, Yamaha LS2 100 andre, Yamaha RS 100, Kawasaki Mach III H1 500, Honda CB750 Four K2, Kawasaki Z1000, Yamaha XT500, Baotian BT50QT, Chang Jiang 750 M1S sidevogn, Honda CB500X, KTM 1050 Adventure, Yamaha YZF-R1 5JJ, KTM 1290 Super Adventure S, Honda XL700VA Transalp, Kawasaki KZ900-A4, Kawasaki Z1A 900, BMW K1600GT, Yamaha XS500D 1H2
- AJ
- Administrator
- Innlegg: 38110
- Registrert: 30 sep 2006, 18:46
- Motorsykkelen din: KTM 1290 SA S, ('18), Moto Guzzi v7 850 Special 100 year Anniversary
- Sted: Lunner på Hadeland
- Kontakt:
Re: Bumot sidekofferter - første inntrykk
Verkstedboksen la jeg også godt merke til og tenkte jeg skulle kommentere. Men så forsvant den tanken.... .
Nåvel...
En genial integrert løsning med den låsbare boksen. Ingen tvil om det !
________________________________________________________________________
De som ønsker å bidra økonomisk til driften av forumet kan benytte et av alternativene her.
MC'er:
Suzuki GSX 1100 EF, 1985 (1991), Yamaha TDM 900, 2006 (2006 - 2010), Triumph Tiger 1050 SE, 2010 (2010 - 2012), Moto Guzzi Stelvio 8V, 2012 (2012 - 2015), KTM 1290 Super Adventure, 2015 (2015 - 2018), KTM 1290 Super Adventure S, 2018 (2018 - -->), KTM 390 Duke, 2021 (2021 - 2023), Moto Guzzi V7 850 Special 100 Anniversary (2023 - -->)
KTM 1290 SA S - nok en god grunn til oppmaskinering
De som ønsker å bidra økonomisk til driften av forumet kan benytte et av alternativene her.
MC'er:
Suzuki GSX 1100 EF, 1985 (1991), Yamaha TDM 900, 2006 (2006 - 2010), Triumph Tiger 1050 SE, 2010 (2010 - 2012), Moto Guzzi Stelvio 8V, 2012 (2012 - 2015), KTM 1290 Super Adventure, 2015 (2015 - 2018), KTM 1290 Super Adventure S, 2018 (2018 - -->), KTM 390 Duke, 2021 (2021 - 2023), Moto Guzzi V7 850 Special 100 Anniversary (2023 - -->)
KTM 1290 SA S - nok en god grunn til oppmaskinering
Re: Bumot sidekofferter - første inntrykk
Ikke så mye bredere enn på din KTM, 98 cm fra ytterkant til ytterkant Akkurat litt smalere enn styreholkene.AJ skrev:Ser slett ikke verst ut det der.
Og 41/45 liter står det absolutt respekt av.
Til sammenligning har de originale fiirkantede sideveskene til min KTM 31/42 liter, som holder til godkjent. Bygger 96 cm. i bredden, som jeg vil tro er en god del mindre enn din Ténéré med Bumotveskene... .
Sent from my iPad using Tapatalk
- AJ
- Administrator
- Innlegg: 38110
- Registrert: 30 sep 2006, 18:46
- Motorsykkelen din: KTM 1290 SA S, ('18), Moto Guzzi v7 850 Special 100 year Anniversary
- Sted: Lunner på Hadeland
- Kontakt:
Re: Bumot sidekofferter - første inntrykk
Du verden !
Det var faktisk ganske imponerende !
________________________________________________________________________
De som ønsker å bidra økonomisk til driften av forumet kan benytte et av alternativene her.
MC'er:
Suzuki GSX 1100 EF, 1985 (1991), Yamaha TDM 900, 2006 (2006 - 2010), Triumph Tiger 1050 SE, 2010 (2010 - 2012), Moto Guzzi Stelvio 8V, 2012 (2012 - 2015), KTM 1290 Super Adventure, 2015 (2015 - 2018), KTM 1290 Super Adventure S, 2018 (2018 - -->), KTM 390 Duke, 2021 (2021 - 2023), Moto Guzzi V7 850 Special 100 Anniversary (2023 - -->)
KTM 1290 SA S - nok en god grunn til oppmaskinering
De som ønsker å bidra økonomisk til driften av forumet kan benytte et av alternativene her.
MC'er:
Suzuki GSX 1100 EF, 1985 (1991), Yamaha TDM 900, 2006 (2006 - 2010), Triumph Tiger 1050 SE, 2010 (2010 - 2012), Moto Guzzi Stelvio 8V, 2012 (2012 - 2015), KTM 1290 Super Adventure, 2015 (2015 - 2018), KTM 1290 Super Adventure S, 2018 (2018 - -->), KTM 390 Duke, 2021 (2021 - 2023), Moto Guzzi V7 850 Special 100 Anniversary (2023 - -->)
KTM 1290 SA S - nok en god grunn til oppmaskinering
-
Onlinedypen
- Innlegg: 5412
- Registrert: 28 mai 2018, 20:55
- Motorsykkelen din: K1600GT
- Sted: Lillestrøm
Re: Bumot sidekofferter - første inntrykk
Da var bestilling bekreftet på sorte Bumot Defender EVO 45/41 liter med verktøyboks
dypen
Tempo Swing 150, Monark Maraton ILO Piano 50, Tempo Comet 60 +++ Suzuki AS 50, Yamaha LS2 100 første, Yamaha LS2 100 andre, Yamaha RS 100, Kawasaki Mach III H1 500, Honda CB750 Four K2, Kawasaki Z1000, Yamaha XT500, Baotian BT50QT, Chang Jiang 750 M1S sidevogn, Honda CB500X, KTM 1050 Adventure, Yamaha YZF-R1 5JJ, KTM 1290 Super Adventure S, Honda XL700VA Transalp, Kawasaki KZ900-A4, Kawasaki Z1A 900, BMW K1600GT, Yamaha XS500D 1H2
Tempo Swing 150, Monark Maraton ILO Piano 50, Tempo Comet 60 +++ Suzuki AS 50, Yamaha LS2 100 første, Yamaha LS2 100 andre, Yamaha RS 100, Kawasaki Mach III H1 500, Honda CB750 Four K2, Kawasaki Z1000, Yamaha XT500, Baotian BT50QT, Chang Jiang 750 M1S sidevogn, Honda CB500X, KTM 1050 Adventure, Yamaha YZF-R1 5JJ, KTM 1290 Super Adventure S, Honda XL700VA Transalp, Kawasaki KZ900-A4, Kawasaki Z1A 900, BMW K1600GT, Yamaha XS500D 1H2
Re: Bumot sidekofferter - første inntrykk
Disse blir du veldig fornøyd med God kvalitet, solide og veldig praktiske i bruk. Disse tar jeg med videre ved bytte av mc.dypen skrev:Da var bestilling bekreftet på sorte Bumot Defender EVO 45/41 liter med verktøyboks
Sent from my iPhone using Tapatalk
-
Onlinedypen
- Innlegg: 5412
- Registrert: 28 mai 2018, 20:55
- Motorsykkelen din: K1600GT
- Sted: Lillestrøm
Re: Bumot sidekofferter - første inntrykk
Veldig praktisk med bøyler og verktøyboks, tror de er raske og huke på. Hva har du som bagasjebrett eller er det feste for topboks ..
dypen
Tempo Swing 150, Monark Maraton ILO Piano 50, Tempo Comet 60 +++ Suzuki AS 50, Yamaha LS2 100 første, Yamaha LS2 100 andre, Yamaha RS 100, Kawasaki Mach III H1 500, Honda CB750 Four K2, Kawasaki Z1000, Yamaha XT500, Baotian BT50QT, Chang Jiang 750 M1S sidevogn, Honda CB500X, KTM 1050 Adventure, Yamaha YZF-R1 5JJ, KTM 1290 Super Adventure S, Honda XL700VA Transalp, Kawasaki KZ900-A4, Kawasaki Z1A 900, BMW K1600GT, Yamaha XS500D 1H2
Tempo Swing 150, Monark Maraton ILO Piano 50, Tempo Comet 60 +++ Suzuki AS 50, Yamaha LS2 100 første, Yamaha LS2 100 andre, Yamaha RS 100, Kawasaki Mach III H1 500, Honda CB750 Four K2, Kawasaki Z1000, Yamaha XT500, Baotian BT50QT, Chang Jiang 750 M1S sidevogn, Honda CB500X, KTM 1050 Adventure, Yamaha YZF-R1 5JJ, KTM 1290 Super Adventure S, Honda XL700VA Transalp, Kawasaki KZ900-A4, Kawasaki Z1A 900, BMW K1600GT, Yamaha XS500D 1H2
Re: Bumot sidekofferter - første inntrykk
Jeg har ikke kjøpt toppboks fra Bumot, men brukt Yamaha sin originale som jeg lakket svart med Biltema sin plastlakk. Bumot sine toppkofferter ser imidlertid like bra ut som sidekofferterne, du kan vel få de i to størrelser også. Hvis jeg skulle hatt toppboks fra Bumot måtte jeg også kjøpt eget rack/bagasjebrettet tilpasset min sykkel. På noen turer bruker jeg i stedet for toppboks en stor pakksekk som ligger langs over passasjersete og bagasjebrett.
Re: Bumot sidekofferter - første inntrykk
Synes ikke Yamahaboksen ble så ille i sort sammen med Bumot sidekofferter.Ketil skrev:Jeg har ikke kjøpt toppboks fra Bumot, men brukt Yamaha sin originale som jeg lakket svart med Biltema sin plastlakk. Bumot sine toppkofferter ser imidlertid like bra ut som sidekofferterne, du kan vel få de i to størrelser også. Hvis jeg skulle hatt toppboks fra Bumot måtte jeg også kjøpt eget rack/bagasjebrettet tilpasset min sykkel. På noen turer bruker jeg i stedet for toppboks en stor pakksekk som ligger langs over passasjersete og bagasjebrett.
Sent from my iPad using Tapatalk
-
Onlinedypen
- Innlegg: 5412
- Registrert: 28 mai 2018, 20:55
- Motorsykkelen din: K1600GT
- Sted: Lillestrøm
Re: Bumot sidekofferter - første inntrykk
Ser veldig bra ut det.
dypen
Tempo Swing 150, Monark Maraton ILO Piano 50, Tempo Comet 60 +++ Suzuki AS 50, Yamaha LS2 100 første, Yamaha LS2 100 andre, Yamaha RS 100, Kawasaki Mach III H1 500, Honda CB750 Four K2, Kawasaki Z1000, Yamaha XT500, Baotian BT50QT, Chang Jiang 750 M1S sidevogn, Honda CB500X, KTM 1050 Adventure, Yamaha YZF-R1 5JJ, KTM 1290 Super Adventure S, Honda XL700VA Transalp, Kawasaki KZ900-A4, Kawasaki Z1A 900, BMW K1600GT, Yamaha XS500D 1H2
Tempo Swing 150, Monark Maraton ILO Piano 50, Tempo Comet 60 +++ Suzuki AS 50, Yamaha LS2 100 første, Yamaha LS2 100 andre, Yamaha RS 100, Kawasaki Mach III H1 500, Honda CB750 Four K2, Kawasaki Z1000, Yamaha XT500, Baotian BT50QT, Chang Jiang 750 M1S sidevogn, Honda CB500X, KTM 1050 Adventure, Yamaha YZF-R1 5JJ, KTM 1290 Super Adventure S, Honda XL700VA Transalp, Kawasaki KZ900-A4, Kawasaki Z1A 900, BMW K1600GT, Yamaha XS500D 1H2
-
Onlinedypen
- Innlegg: 5412
- Registrert: 28 mai 2018, 20:55
- Motorsykkelen din: K1600GT
- Sted: Lillestrøm
Re: Bumot sidekofferter - første inntrykk
Bestilling fra Bumot var en god opplevelse fra A til Å etter gode tilbakemeldinger her på forumet tidligere, kjøpte sorte Bumot Defender EVO 45/41 liter med verktøyboks og bagasjebrett (luggage rear rack) for evt flere pølse bag'r eller en stor i størrelse 35 - 80 liter hvis behovet melder seg. Fra bestilling gikk det noen dager til det hele ble sendt da jeg bestilte bagasjebrett i etterkant som ble betalt med PayPal for å få det i samme sending, frakt akkurat en uke til DHL leverte på døra en kveld. Enkelt å monter med veldig detaljert anvisning da det meste er med men noen hylser må brukes fra sykkel'n.
http://www.bumot.eu/en/home.html
Da jeg ikke har montert bagasjebrett enda låner jeg bilde fra nettsidene til Bumot, Soft luggage rear rack. To sidekofferter i en eske og rack og brett med verktøyboks i en eske. Monteringsmanual på mail. Rack høyre side. Verktøyboks rack venstre side. Rack fra bak. De største koffertene fra Bumot, sorte Bumot Defender EVO 45/41 liter med verktøyboks.
http://www.bumot.eu/en/home.html
Da jeg ikke har montert bagasjebrett enda låner jeg bilde fra nettsidene til Bumot, Soft luggage rear rack. To sidekofferter i en eske og rack og brett med verktøyboks i en eske. Monteringsmanual på mail. Rack høyre side. Verktøyboks rack venstre side. Rack fra bak. De største koffertene fra Bumot, sorte Bumot Defender EVO 45/41 liter med verktøyboks.
Du har ikke de nødvendige tillatelsene for å vise filene som er tilknyttet dette innlegget.
dypen
Tempo Swing 150, Monark Maraton ILO Piano 50, Tempo Comet 60 +++ Suzuki AS 50, Yamaha LS2 100 første, Yamaha LS2 100 andre, Yamaha RS 100, Kawasaki Mach III H1 500, Honda CB750 Four K2, Kawasaki Z1000, Yamaha XT500, Baotian BT50QT, Chang Jiang 750 M1S sidevogn, Honda CB500X, KTM 1050 Adventure, Yamaha YZF-R1 5JJ, KTM 1290 Super Adventure S, Honda XL700VA Transalp, Kawasaki KZ900-A4, Kawasaki Z1A 900, BMW K1600GT, Yamaha XS500D 1H2
Tempo Swing 150, Monark Maraton ILO Piano 50, Tempo Comet 60 +++ Suzuki AS 50, Yamaha LS2 100 første, Yamaha LS2 100 andre, Yamaha RS 100, Kawasaki Mach III H1 500, Honda CB750 Four K2, Kawasaki Z1000, Yamaha XT500, Baotian BT50QT, Chang Jiang 750 M1S sidevogn, Honda CB500X, KTM 1050 Adventure, Yamaha YZF-R1 5JJ, KTM 1290 Super Adventure S, Honda XL700VA Transalp, Kawasaki KZ900-A4, Kawasaki Z1A 900, BMW K1600GT, Yamaha XS500D 1H2
- AJ
- Administrator
- Innlegg: 38110
- Registrert: 30 sep 2006, 18:46
- Motorsykkelen din: KTM 1290 SA S, ('18), Moto Guzzi v7 850 Special 100 year Anniversary
- Sted: Lunner på Hadeland
- Kontakt:
Re: Bumot sidekofferter - første inntrykk
Veskene rommer en god del mer enn de originale firkantede som jeg har - 73 liter mot Bumots 86 - og de ser skikkelig solide ut. Det samme med festebrakettene.
Meeen... hele greia ser veldig bredt ut... Og i tillegg vil jeg tro vesker og braketter veier en god del mer enn originalveskene.
Så skal det sies at verktøyboksen ser veldig smart ut .
Meeen... hele greia ser veldig bredt ut... Og i tillegg vil jeg tro vesker og braketter veier en god del mer enn originalveskene.
Så skal det sies at verktøyboksen ser veldig smart ut .
________________________________________________________________________
De som ønsker å bidra økonomisk til driften av forumet kan benytte et av alternativene her.
MC'er:
Suzuki GSX 1100 EF, 1985 (1991), Yamaha TDM 900, 2006 (2006 - 2010), Triumph Tiger 1050 SE, 2010 (2010 - 2012), Moto Guzzi Stelvio 8V, 2012 (2012 - 2015), KTM 1290 Super Adventure, 2015 (2015 - 2018), KTM 1290 Super Adventure S, 2018 (2018 - -->), KTM 390 Duke, 2021 (2021 - 2023), Moto Guzzi V7 850 Special 100 Anniversary (2023 - -->)
KTM 1290 SA S - nok en god grunn til oppmaskinering
De som ønsker å bidra økonomisk til driften av forumet kan benytte et av alternativene her.
MC'er:
Suzuki GSX 1100 EF, 1985 (1991), Yamaha TDM 900, 2006 (2006 - 2010), Triumph Tiger 1050 SE, 2010 (2010 - 2012), Moto Guzzi Stelvio 8V, 2012 (2012 - 2015), KTM 1290 Super Adventure, 2015 (2015 - 2018), KTM 1290 Super Adventure S, 2018 (2018 - -->), KTM 390 Duke, 2021 (2021 - 2023), Moto Guzzi V7 850 Special 100 Anniversary (2023 - -->)
KTM 1290 SA S - nok en god grunn til oppmaskinering
-
Onlinedypen
- Innlegg: 5412
- Registrert: 28 mai 2018, 20:55
- Motorsykkelen din: K1600GT
- Sted: Lillestrøm
Re: Bumot sidekofferter - første inntrykk
Valget sto mellom KTM originale, GlobeScout XPAN+ og Bumot. Bumot var bra omtalt her, utsparring for eksos, verktøyboks på venstre side, lavest pris og kan brukes på andre motorsykler. Har ikke målt totalbredden, hvordan bildet er tatt er veldig avgjørende. Legger ved bilde av GlobeScout som er 45/40 liter ... Her ser ikke bredden så avskrekkende ut men bildevinkel er annerledes. Skal se om jeg får sett på totalbredde på begge to.
Du har ikke de nødvendige tillatelsene for å vise filene som er tilknyttet dette innlegget.
dypen
Tempo Swing 150, Monark Maraton ILO Piano 50, Tempo Comet 60 +++ Suzuki AS 50, Yamaha LS2 100 første, Yamaha LS2 100 andre, Yamaha RS 100, Kawasaki Mach III H1 500, Honda CB750 Four K2, Kawasaki Z1000, Yamaha XT500, Baotian BT50QT, Chang Jiang 750 M1S sidevogn, Honda CB500X, KTM 1050 Adventure, Yamaha YZF-R1 5JJ, KTM 1290 Super Adventure S, Honda XL700VA Transalp, Kawasaki KZ900-A4, Kawasaki Z1A 900, BMW K1600GT, Yamaha XS500D 1H2
Tempo Swing 150, Monark Maraton ILO Piano 50, Tempo Comet 60 +++ Suzuki AS 50, Yamaha LS2 100 første, Yamaha LS2 100 andre, Yamaha RS 100, Kawasaki Mach III H1 500, Honda CB750 Four K2, Kawasaki Z1000, Yamaha XT500, Baotian BT50QT, Chang Jiang 750 M1S sidevogn, Honda CB500X, KTM 1050 Adventure, Yamaha YZF-R1 5JJ, KTM 1290 Super Adventure S, Honda XL700VA Transalp, Kawasaki KZ900-A4, Kawasaki Z1A 900, BMW K1600GT, Yamaha XS500D 1H2
-
Onlinedypen
- Innlegg: 5412
- Registrert: 28 mai 2018, 20:55
- Motorsykkelen din: K1600GT
- Sted: Lillestrøm
Re: Bumot sidekofferter - første inntrykk
GlobeScout XPAN 45/40 liter - Width 103,5
KTM Touring case set 36/30 liter - width 104 cm
Touratech Zega Pro 45/38 liter - width 106,68 cm
Bumot Defender EVO 45/41 liter - Width 107 cm
KTM Touring case set 36/30 liter - width 104 cm
Touratech Zega Pro 45/38 liter - width 106,68 cm
Bumot Defender EVO 45/41 liter - Width 107 cm
Sist redigert av dypen den 29 sep 2019, 11:10, redigert 3 ganger totalt.
dypen
Tempo Swing 150, Monark Maraton ILO Piano 50, Tempo Comet 60 +++ Suzuki AS 50, Yamaha LS2 100 første, Yamaha LS2 100 andre, Yamaha RS 100, Kawasaki Mach III H1 500, Honda CB750 Four K2, Kawasaki Z1000, Yamaha XT500, Baotian BT50QT, Chang Jiang 750 M1S sidevogn, Honda CB500X, KTM 1050 Adventure, Yamaha YZF-R1 5JJ, KTM 1290 Super Adventure S, Honda XL700VA Transalp, Kawasaki KZ900-A4, Kawasaki Z1A 900, BMW K1600GT, Yamaha XS500D 1H2
Tempo Swing 150, Monark Maraton ILO Piano 50, Tempo Comet 60 +++ Suzuki AS 50, Yamaha LS2 100 første, Yamaha LS2 100 andre, Yamaha RS 100, Kawasaki Mach III H1 500, Honda CB750 Four K2, Kawasaki Z1000, Yamaha XT500, Baotian BT50QT, Chang Jiang 750 M1S sidevogn, Honda CB500X, KTM 1050 Adventure, Yamaha YZF-R1 5JJ, KTM 1290 Super Adventure S, Honda XL700VA Transalp, Kawasaki KZ900-A4, Kawasaki Z1A 900, BMW K1600GT, Yamaha XS500D 1H2
Re: Bumot sidekofferter - første inntrykk
Dette så jo veldig bra ut og tviler på at dette oppsettet er noe bredere enn alubokser fra andre produsenter. På min Tenere ble bredden på boksene 98 cm, det samme som bredden på styret. Kjørte nesten 1000 mil i sommer med disse og tenkte ikke på bredden et øyeblikk. De ser nok også bredere ut på bildet enn de er i virkeligheten. Kvaliteten på boksene er topp og de er tette. Jeg fikk med en BMW toppboks da jeg kjøpte GSA`n og den virker ikke like solid. Ser allerede at den har fått noen riper i den sorte lakken og den har heller ikke like gode hengsler som Bumot har. Det eneste jeg synes er et svakt punkt hos Bumot er låsene, de er noe enkle og sikkert veldig lett å bryte opp, men de fungerer. Når det gjelder vekt så er nok ikke Bumot noe særlig tyngre enn andre alubokser, og neppe noe som merkes på en potent KTM Jeg må kjøpe et nytt rack som passer til BMW, får forsøke å selge det gamle til Teneren.
Sent from my iPad using Tapatalk
Sent from my iPad using Tapatalk