Beta 125
- HeHy
- Innlegg: 508
- Registrert: 07 okt 2015, 16:05
- Motorsykkelen din: Kawasaki ZX6R 2006, Honda VFR750F 1997
- Sted: Kristiansand
Re: Beta 125
Sjekk manualen din. Alt skal stå der. Med dagens kjøleveske går det meste, så fremt du flusher gjennom det som var det før først.
- AJ
- Administrator
- Innlegg: 38110
- Registrert: 30 sep 2006, 18:46
- Motorsykkelen din: KTM 1290 SA S, ('18), Moto Guzzi v7 850 Special 100 year Anniversary
- Sted: Lunner på Hadeland
- Kontakt:
Re: Beta 125
Heisan Beta125! Velkommen her på MCsiden.no .
På nye sykler i dag så er det vel stort sett alltid rød/rosa frostvæske, som det ikke skal være nødvendig å bytte før etter 4-5 år, så vidt jeg har skjønt.
Den gamle blå varianten, med kortere skiftintervall, brukes knapt lenger.
Å blande disse to er ikke bra, etter hva jeg har hørt.
Så her gjelder altså enten - eller.
Ved bytte av kjølevæske ville jeg jeg nok gått for den røde varianten.
På nye sykler i dag så er det vel stort sett alltid rød/rosa frostvæske, som det ikke skal være nødvendig å bytte før etter 4-5 år, så vidt jeg har skjønt.
Den gamle blå varianten, med kortere skiftintervall, brukes knapt lenger.
Å blande disse to er ikke bra, etter hva jeg har hørt.
Så her gjelder altså enten - eller.
Ved bytte av kjølevæske ville jeg jeg nok gått for den røde varianten.
________________________________________________________________________
De som ønsker å bidra økonomisk til driften av forumet kan benytte et av alternativene her.
MC'er:
Suzuki GSX 1100 EF, 1985 (1991), Yamaha TDM 900, 2006 (2006 - 2010), Triumph Tiger 1050 SE, 2010 (2010 - 2012), Moto Guzzi Stelvio 8V, 2012 (2012 - 2015), KTM 1290 Super Adventure, 2015 (2015 - 2018), KTM 1290 Super Adventure S, 2018 (2018 - -->), KTM 390 Duke, 2021 (2021 - 2023), Moto Guzzi V7 850 Special 100 Anniversary (2023 - -->)
KTM 1290 SA S - nok en god grunn til oppmaskinering
De som ønsker å bidra økonomisk til driften av forumet kan benytte et av alternativene her.
MC'er:
Suzuki GSX 1100 EF, 1985 (1991), Yamaha TDM 900, 2006 (2006 - 2010), Triumph Tiger 1050 SE, 2010 (2010 - 2012), Moto Guzzi Stelvio 8V, 2012 (2012 - 2015), KTM 1290 Super Adventure, 2015 (2015 - 2018), KTM 1290 Super Adventure S, 2018 (2018 - -->), KTM 390 Duke, 2021 (2021 - 2023), Moto Guzzi V7 850 Special 100 Anniversary (2023 - -->)
KTM 1290 SA S - nok en god grunn til oppmaskinering
- Kawagutten
- Innlegg: 2902
- Registrert: 04 jul 2011, 01:18
- Motorsykkelen din: Ingen ZX12R
- Sted: Vestfold
Re: Beta 125
Her er for Beta evo125/200.
Du har ikke de nødvendige tillatelsene for å vise filene som er tilknyttet dette innlegget.
X Gpz1100 X Aprilia Pegaso 650 1999
X-xt350
X-GSX750ES 86
X-Z750R
X-ZX12R 02
+++
X-xt350
X-GSX750ES 86
X-Z750R
X-ZX12R 02
+++
- Trekkplaster
- Innlegg: 38
- Registrert: 04 jul 2017, 08:15
- Motorsykkelen din: 1290 SA S '21, Duke 390 '19
Re: Beta 125
Er det rester av gammel kjølevæske på radiatoren og kan du se fargen på denne? Hvis du er usikker så kan du ringe Motorsyklisten og spørre hva du bør bruke. Bruker blå kjøleveske på en Beta 80 og mener det er blå på Sherco 305-en men der har jeg ikke bytta enda. http://www.motorsyklisten.com/om-oss/
Edit: Jeg snakker om trialsykler men det kan jo være du snakker om endurosykkel eller lett motorsykkel
Edit: Jeg snakker om trialsykler men det kan jo være du snakker om endurosykkel eller lett motorsykkel