TGR - Återfallsgubbe
Re: TGR - Återfallsgubbe
Da er vel sesongen på hell.... :)
Og årets prosjekt, "Finne ut av HD-hypen", er for min del avsluttet.
Siden folk flest hopper direkte til avsnittet med konklusjonen i lange avhandlinger, så hopper jeg også direkte dit:
HD er ikke noe for meg.
Altså, den jeg har er en kul sak, trimmet bra, dog med ukjente inngrep, men den går fryktelig mye bedre enn en standard EVO. Og den er kul å putre rundt på, og kul å se på.
Men jeg skal primært ha kun én mc, har jeg bestemt meg for, og den skal brukes til mer enn å se på, og putre rundt på. Så da legges Softailen snart ut for salg. Kanonbra utgangspunkt for en som vil ha et lett vinterprosjekt av denne typen.
Så da er jeg tilbake til GS. Superanvendelig mc, som funker til det meste. Nå er min satt opp med fullt veskesett type alu, og står nyservet på Speed, etter stor service med bytte av alle væsker, filtere, byttet bremseklosser, og sjekket ut factory recalls. Good to go, og planen er Kroatia i juni 2019.
Det er bare ett lite problem...... På fellesturen på lørdag på forumtreffet på Dovreskogen, var jeg dum nok til å takke ja til Flattops tilbud om å prøvekjøre K1200LT. Det ble ca 10 - 15 mil i Romsdalske omgivelser, på Bayersk Luxuscruiser.......
De som kanskje har gjort et hederlig forsøk på å finne en ryddig K1200LT, vet antagelig hvor vanskelig det er. Mye lurvete greier, dårlig med servicehistorikk, bytta olje sjøl, that's it, lite kunnskap om hva annet som er gjort med sykkelen, men alt er jo i orden lissom..... Greit nok å utføre vedlikehold sjøl, men da bør man i hvert fall kunne legge frem en form for logg, noen kvitteringer fra delekjøp kanskje, eller andre ting som gjør det hele troverdig. Og særlig hvis man forventer en god pris.
Men, så dukka det plutselig opp et eksemplar på Ål i Hallingdal som ser lovende ut. Ny i Norge, 2007 modell, med kun 23900 km på telleren. Den står reservert til undertegnede, og skal inspiseres på mandag........
To be continued........
Og årets prosjekt, "Finne ut av HD-hypen", er for min del avsluttet.
Siden folk flest hopper direkte til avsnittet med konklusjonen i lange avhandlinger, så hopper jeg også direkte dit:
HD er ikke noe for meg.
Altså, den jeg har er en kul sak, trimmet bra, dog med ukjente inngrep, men den går fryktelig mye bedre enn en standard EVO. Og den er kul å putre rundt på, og kul å se på.
Men jeg skal primært ha kun én mc, har jeg bestemt meg for, og den skal brukes til mer enn å se på, og putre rundt på. Så da legges Softailen snart ut for salg. Kanonbra utgangspunkt for en som vil ha et lett vinterprosjekt av denne typen.
Så da er jeg tilbake til GS. Superanvendelig mc, som funker til det meste. Nå er min satt opp med fullt veskesett type alu, og står nyservet på Speed, etter stor service med bytte av alle væsker, filtere, byttet bremseklosser, og sjekket ut factory recalls. Good to go, og planen er Kroatia i juni 2019.
Det er bare ett lite problem...... På fellesturen på lørdag på forumtreffet på Dovreskogen, var jeg dum nok til å takke ja til Flattops tilbud om å prøvekjøre K1200LT. Det ble ca 10 - 15 mil i Romsdalske omgivelser, på Bayersk Luxuscruiser.......
De som kanskje har gjort et hederlig forsøk på å finne en ryddig K1200LT, vet antagelig hvor vanskelig det er. Mye lurvete greier, dårlig med servicehistorikk, bytta olje sjøl, that's it, lite kunnskap om hva annet som er gjort med sykkelen, men alt er jo i orden lissom..... Greit nok å utføre vedlikehold sjøl, men da bør man i hvert fall kunne legge frem en form for logg, noen kvitteringer fra delekjøp kanskje, eller andre ting som gjør det hele troverdig. Og særlig hvis man forventer en god pris.
Men, så dukka det plutselig opp et eksemplar på Ål i Hallingdal som ser lovende ut. Ny i Norge, 2007 modell, med kun 23900 km på telleren. Den står reservert til undertegnede, og skal inspiseres på mandag........
To be continued........
- AJ
- Administrator
- Innlegg: 38110
- Registrert: 30 sep 2006, 18:46
- Motorsykkelen din: KTM 1290 SA S, ('18), Moto Guzzi v7 850 Special 100 year Anniversary
- Sted: Lunner på Hadeland
- Kontakt:
Re: TGR - Återfallsgubbe
Hey!
Spennende .
"To be continued"... ja.
Yes !
________________________________________________________________________
De som ønsker å bidra økonomisk til driften av forumet kan benytte et av alternativene her.
MC'er:
Suzuki GSX 1100 EF, 1985 (1991), Yamaha TDM 900, 2006 (2006 - 2010), Triumph Tiger 1050 SE, 2010 (2010 - 2012), Moto Guzzi Stelvio 8V, 2012 (2012 - 2015), KTM 1290 Super Adventure, 2015 (2015 - 2018), KTM 1290 Super Adventure S, 2018 (2018 - -->), KTM 390 Duke, 2021 (2021 - 2023), Moto Guzzi V7 850 Special 100 Anniversary (2023 - -->)
KTM 1290 SA S - nok en god grunn til oppmaskinering
De som ønsker å bidra økonomisk til driften av forumet kan benytte et av alternativene her.
MC'er:
Suzuki GSX 1100 EF, 1985 (1991), Yamaha TDM 900, 2006 (2006 - 2010), Triumph Tiger 1050 SE, 2010 (2010 - 2012), Moto Guzzi Stelvio 8V, 2012 (2012 - 2015), KTM 1290 Super Adventure, 2015 (2015 - 2018), KTM 1290 Super Adventure S, 2018 (2018 - -->), KTM 390 Duke, 2021 (2021 - 2023), Moto Guzzi V7 850 Special 100 Anniversary (2023 - -->)
KTM 1290 SA S - nok en god grunn til oppmaskinering
- kjellv
- Moderator
- Innlegg: 6977
- Registrert: 14 aug 2012, 23:16
- Motorsykkelen din: Yamaha XT1200ZE Super Ténéré
- Sted: Molde
- Kontakt:
Re: TGR - Återfallsgubbe
Jøss så spennende TGR Takk for sist forresten.
Hold oss oppdatert da
Hold oss oppdatert da
Re: TGR - Återfallsgubbe
Fy flate! Mangler bare ryggekamera :-). Ser skitlekker ut!
Re: TGR - Återfallsgubbe
Ja, ser bra ut :)
Får nok høre det rundt omkring tenker jeg, om ryggekameraer, rullende stressless osv. Og sjøl har jeg aldri snudd meg etter sånne svære plast-innpakka greier. Aldri virket noe interessant.
Men det var altså til jeg fikk meg en skikkelig tur med en sånn en.
Et par av kompisene mine har skumle planer om å skaffe meg et medlemsskap i Blue Oyster Bar, hvis jeg kjøper en sånn en.
Men de har ikke prøvd den, så jeg bare smiler
Re: TGR - Återfallsgubbe
Blir spennende å høre. For min del lader jeg opp til hjullagerskifte i morgen. Klar med spesiallaga dor, gummihammer og ny momentnøkkel.
- FredrikE24
- Innlegg: 4748
- Registrert: 24 apr 2016, 18:53
- Motorsykkelen din: BMW K1200RS
- Sted: Nordre Follo
Re: TGR - Återfallsgubbe
En kollega av meg kjører i snitt 50-60kkm(ble jeg fortalt en helgetur til alpene er liksom ikke noe problem) i året på MC. Har liksom klatra fra K100RS, K1100LT, K1200LT, K1200GT, K1600GT og nå K1600GTL.
Kunne fortelle at han stadig savnet k1200LTen :)
Kjørte Oslo Nordkapp på 24 timer med den gjorde han også. Finnes vel ingen bedre tourer som i tillegg også liker å svinge. Faceliften er jo kjekk også med den elektriske midtstøtta.
Også den liggende rekkefireren da
Trenger man mer power, så får man turbokit
Kunne fortelle at han stadig savnet k1200LTen :)
Kjørte Oslo Nordkapp på 24 timer med den gjorde han også. Finnes vel ingen bedre tourer som i tillegg også liker å svinge. Faceliften er jo kjekk også med den elektriske midtstøtta.
Også den liggende rekkefireren da
Trenger man mer power, så får man turbokit
Sist redigert av FredrikE24 den 20 okt 2018, 10:14, redigert 1 gang totalt.
Re: TGR - Återfallsgubbe
Ja, det var jo noe av det som imponerte meg da jeg prøvde den. Det svære droget var jo direkte lekent. Ikke akkurat sportslig, men utrolig lettkjørt og svingvillig.FredrikE24 skrev: ↑20 okt 2018, 09:32 Finnes vel ingen bedre tourer som i tillegg også liker å svinge. Faceliften er jo kjekk også med den elektriske midtstøtta.
Har vært, og er, et par pre-facelift i markedet som har fremstått som fine eksemplarer, men har tenkt at jeg helst ville ha en så ny som mulig. Det er flere forbedringer enn hva øyet ser på faceliften. Så en 2007 med lav km er midt i blinken.
Re: TGR - Återfallsgubbe
Og slik gikk det......
Takk skal du ha Flattop
Det er Flattop sin skyld.Takk skal du ha Flattop
Du har ikke de nødvendige tillatelsene for å vise filene som er tilknyttet dette innlegget.
- Jompa
- Moderator
- Innlegg: 7004
- Registrert: 08 jan 2011, 14:52
- Motorsykkelen din: Triumph Sprint GT 1050
- Sted: Alta
Re: TGR - Återfallsgubbe
Jaja, når det først måtte gå galt, gikk det ikke så aller verst allikevel.
Gratulere med ny sykkel.
Gratulere med ny sykkel.
De svake øyeblikkene er de beste øyeblikkene.
- AJ
- Administrator
- Innlegg: 38110
- Registrert: 30 sep 2006, 18:46
- Motorsykkelen din: KTM 1290 SA S, ('18), Moto Guzzi v7 850 Special 100 year Anniversary
- Sted: Lunner på Hadeland
- Kontakt:
Re: TGR - Återfallsgubbe
Gratulerer med ny limousinsykkel .
Satser på å treffes neste sesong og få kikket nærmere på skapningen .
Artig å prøve noe annerledes enn hva man er vant til, vil jeg tro? Kanskje på tide for egen del også... .
Satser på å treffes neste sesong og få kikket nærmere på skapningen .
Artig å prøve noe annerledes enn hva man er vant til, vil jeg tro? Kanskje på tide for egen del også... .
________________________________________________________________________
De som ønsker å bidra økonomisk til driften av forumet kan benytte et av alternativene her.
MC'er:
Suzuki GSX 1100 EF, 1985 (1991), Yamaha TDM 900, 2006 (2006 - 2010), Triumph Tiger 1050 SE, 2010 (2010 - 2012), Moto Guzzi Stelvio 8V, 2012 (2012 - 2015), KTM 1290 Super Adventure, 2015 (2015 - 2018), KTM 1290 Super Adventure S, 2018 (2018 - -->), KTM 390 Duke, 2021 (2021 - 2023), Moto Guzzi V7 850 Special 100 Anniversary (2023 - -->)
KTM 1290 SA S - nok en god grunn til oppmaskinering
De som ønsker å bidra økonomisk til driften av forumet kan benytte et av alternativene her.
MC'er:
Suzuki GSX 1100 EF, 1985 (1991), Yamaha TDM 900, 2006 (2006 - 2010), Triumph Tiger 1050 SE, 2010 (2010 - 2012), Moto Guzzi Stelvio 8V, 2012 (2012 - 2015), KTM 1290 Super Adventure, 2015 (2015 - 2018), KTM 1290 Super Adventure S, 2018 (2018 - -->), KTM 390 Duke, 2021 (2021 - 2023), Moto Guzzi V7 850 Special 100 Anniversary (2023 - -->)
KTM 1290 SA S - nok en god grunn til oppmaskinering
Re: TGR - Återfallsgubbe
Takk :)
Ja, jeg har jo virra litt de siste par år. K1200RS frista, men var litt for trang for mine hofter og knær. Tilbake til GS, kjent og trygt, men kanskje litt kjedelig,... Skudd i blinde, verden digger HD, gave it a try, but not for me...
Men så datt puslespillet på plass på fellesturen, trur jeg i hvert fall. Noe helt annet, superkomfortabelt, smoooth, lettkjørt, støyfri, og helt legit å bare lene seg tilbake og nyte. Har trua ...
- kjellv
- Moderator
- Innlegg: 6977
- Registrert: 14 aug 2012, 23:16
- Motorsykkelen din: Yamaha XT1200ZE Super Ténéré
- Sted: Molde
- Kontakt:
Re: TGR - Återfallsgubbe
Gratulerer TGR, dette blir nok veldig bra