Bagasje for helgetur?

Generelt om MC, nyheter, hendelser, film & bilder, MC i media, kjøreopplæring osv.
Godtvoksen

Re: Bagasje for helgetur?

Legg inn av Godtvoksen »

Denne ser jo ut som kan være grei for meg:

Bilde

Jeg har ikke bagasjebrett på min ryggstøtte som jeg har i dag, men jeg tror denne kan festes til ryggstøtten og stå ned på bakskjermen.

Da var T-bagen bestilt her:

http://www.cruisercustomizing.com/list. ... sybar_Bags

Bilde

Brukeravatar
Globe
Innlegg: 4957
Registrert: 22 aug 2009, 10:14
Motorsykkelen din: Yamaha R1
Sted: Fredrikstad
Kontakt:

Re: Bagasje for helgetur?

Legg inn av Globe »

Godtvoksen skrev:
Jeg har ikke bagasjebrett på min ryggstøtte som jeg har i dag, men jeg tror denne kan festes til ryggstøtten og stå ned på bakskjermen.

Lakken Godtvoksen...LAKKEN...tror du fort vil få noen vibrasjonsmerker på baksjermen om baggen skal hvile ned på skjermen. Ville sett meg om etter bagasjebrett. Sykkelen din er såpass strøken at det ville være ille med noen skjemmende striper på den grunnet en slik festeanordning! :[-X ;e

Godtvoksen

Re: Bagasje for helgetur?

Legg inn av Godtvoksen »

Globe skrev: Lakken Godtvoksen...LAKKEN...tror du fort vil få noen vibrasjonsmerker på baksjermen om baggen skal hvile ned på skjermen. Ville sett meg om etter bagasjebrett. Sykkelen din er såpass strøken at det ville være ille med noen skjemmende striper på den grunnet en slik festeanordning! :[-X ;e
Joda, bagasjebrett vil nok komme etter hvert - litt avhengig av om jeg skal ha sykkelen en sesong eller til jeg blir pensjonist..heheh

Har ikke helt bestemt meg for om jeg skal bytte til en Honda Shadow VTX1300R evt. 1800 når høsten kommer eller til neste år.. ;-)
Bilde

Brukeravatar
Relax
Innlegg: 1437
Registrert: 12 okt 2006, 10:07

Re: Bagasje for helgetur?

Legg inn av Relax »

Godtvoksen skrev:
Globe skrev: Lakken Godtvoksen...LAKKEN...tror du fort vil få noen vibrasjonsmerker på baksjermen om baggen skal hvile ned på skjermen. Ville sett meg om etter bagasjebrett. Sykkelen din er såpass strøken at det ville være ille med noen skjemmende striper på den grunnet en slik festeanordning! :[-X ;e
Joda, bagasjebrett vil nok komme etter hvert - litt avhengig av om jeg skal ha sykkelen en sesong eller til jeg blir pensjonist..heheh

Har ikke helt bestemt meg for om jeg skal bytte til en Honda Shadow VTX1300R evt. 1800 når høsten kommer eller til neste år.. ;-)
Bilde

Klin til,du lever bare en gang!!! :thumleft

"Du angrer ikke på det du har gjort, bare det du ikke har gjort!"

Flott sykkel det der!
"Do the right thing"

Brukeravatar
Intruder
Innlegg: 8271
Registrert: 08 des 2008, 10:44
Motorsykkelen din: 1992 Intruder 750
Sted: Brumunddal

Re: Bagasje for helgetur?

Legg inn av Intruder »

Skal faktisk tenke på noe med feste til sizzybaren. :dontknow Om det blir noen småskraper i skjermen får så være,det har jeg selv også etter 58 år på ville veier.... ](*,) :(

Men er vel mulig å feste noe mykt mellom skjermen og sekken... :mc7
Evig eies kun det tapte !

Nil satis nisi optimum !

http://www.rykogreis.com/" onclick="window.open(this.href);return false;

Brukeravatar
Relax
Innlegg: 1437
Registrert: 12 okt 2006, 10:07

Re: Bagasje for helgetur?

Legg inn av Relax »

Intruder skrev:Skal faktisk tenke på noe med feste til sizzybaren. :dontknow Om det blir noen småskraper i skjermen får så være,det har jeg selv også etter 58 år på ville veier.... ](*,) :(

Men er vel mulig å feste noe mykt mellom skjermen og sekken... :mc7

Jeg bruker tank veske m/ magnetfestet nå og da........... og for å unngå gnaging på tanken taper jeg først utsatte steder på tanken med lerret/ gaffa tape ....
Så bare en liten polering når jeg har tatt tapen av senere ...
"Do the right thing"

Brukeravatar
Siggen
Innlegg: 124
Registrert: 04 jan 2010, 19:20
Motorsykkelen din: Harley Davidson Road King 2003

Re: Bagasje for helgetur?

Legg inn av Siggen »

Bilde

Da var T-bagen bestillt hos meg og :thumleft

http://www.cruisercustomizing.com/" onclick="window.open(this.href);return false;

Godtvoksen

Re: Bagasje for helgetur?

Legg inn av Godtvoksen »

Siggen skrev:Bilde

Da var T-bagen bestillt hos meg og :thumleft

http://www.cruisercustomizing.com/" onclick="window.open(this.href);return false;
Blir spennende og se hva vi må betale i toll...kanskje noen her inne vet hvordan toll beregnes på slike varer?

Brukeravatar
ejs
Innlegg: 1635
Registrert: 25 jun 2004, 23:52
Motorsykkelen din: Moto Guzzi California EV 1999 modell
Sted: 4645 Nodeland

Re: Bagasje for helgetur?

Legg inn av ejs »

:thumleft

Har kjøpt mye rart fra utlandet.Alt fra bøker, sidevesker, eksosanlegg,turbodeler,fotoapparat osv....
Det meste har gått rett igjennom , det som er blitt stoppet, har blitt momset og ilagt et gebyr for arbeidet ( ca. 100.-)
Har aldri betalt toll.
If it ain't broke, I'll break it.

Brukeravatar
Relax
Innlegg: 1437
Registrert: 12 okt 2006, 10:07

Re: Bagasje for helgetur?

Legg inn av Relax »

Det er nesten ikke toll for noe import lenger, bare skatt på biler/ mc osv,og noen matprodukter eller noe.......
Slike ting som dette må du beregne MVA på, pluss kanskje et eller annet gebyr.
Kjøp under kr 200 er det vel ikke slikt noe på i det hele tatt.........trur eg :)
"Do the right thing"

Brukeravatar
Siggen
Innlegg: 124
Registrert: 04 jan 2010, 19:20
Motorsykkelen din: Harley Davidson Road King 2003

Re: Bagasje for helgetur?

Legg inn av Siggen »

Jeg regner med moms, men vet de ikke alltid er like nøye på det. Ser på det som hyggelig hvis de nå skulle blåse i og ta bryderiet. Importomkostninger varierer fra vare til vare. Fant noe om dette fra tollvesnet.
Bagene er tollfrie, men moms tilkommer.

http://www.toll.no/templates_TAD/Articl ... avgiftsfri" onclick="window.open(this.href);return false;

Brukeravatar
cheron
Innlegg: 3157
Registrert: 02 nov 2008, 19:14
Motorsykkelen din: Kjører ikke sykkel
Sted: Høyjord

Re: Bagasje for helgetur?

Legg inn av cheron »

Bildeler, mcdeler, mcutstyr etc er ikke tollbelagt, kun moms.

Edit:Litt tillegg...

Er man ute av landet i mer en 24 timer kan man ta med utstyr, varer, etc for 6000 kr.
You'll never walk alone

http://www.telehiv-jumpers.com" onclick="window.open(this.href);return false;

Godtvoksen

Re: Bagasje for helgetur?

Legg inn av Godtvoksen »

Takker for mange svar..da ble det ikke så dyrt som jeg fryktet.. :thumleft

Brukeravatar
Kjitta8648
Innlegg: 161
Registrert: 03 nov 2008, 18:35
Motorsykkelen din: Din MC her
Sted: Bergen

Re: Bagasje for helgetur?

Legg inn av Kjitta8648 »

Goe greier. :-)
"In order to attain the impossible one must attempt the absurd."
- Miguel de Unamuno

Give a man a fire he's warm for a day,set a man on fire and he's warm for the rest of his life.

Brukeravatar
Dexter
Innlegg: 3348
Registrert: 22 des 2009, 18:29
Motorsykkelen din: Honda NC750X DCT
Sted: Kongsberg

Re: Bagasje for helgetur?

Legg inn av Dexter »

Hva tror dere om disse? Noen her som har prøvd dem? http://biltema.no/no/Bil---MC/MC/Bagasje/Sidevesker/" onclick="window.open(this.href);return false;
Det er det samme for skylda hvem som har den...

Svar