Bjerknez' sin lille campingplass...

Din egen Forum-blogg! Om MC-livet ditt og annet du vil dele med andre.
Svar
Brukeravatar
kjellv
Moderator
Innlegg: 6972
Registrert: 14 aug 2012, 23:16
Motorsykkelen din: Yamaha XT1200ZE Super Ténéré
Sted: Molde
Kontakt:

Re: Bjerknez - Tempo Gigante

Legg inn av kjellv »

Bjerknez skrev: 18 des 2017, 20:55
Kan hende jeg tilbyr deg en gratistur med Bimmern i retning Fredrikstad før sommeren inkludert en flybilett i retur. Men kjøreutstyret må jo også være med så det kan kanskje bli litt trangt om plassen :roll

Men det kan jo være litt skummelt... Brått så selger du FJR'en vetu... :knegg
Kanskje det ja :roll Det kunne jo blitt en trivelig tur :thumleft
..men det er jo litt skummelt og da. Brått er det jeg som sykler batterisykkel på jobb et halvår :scratch

Brukeravatar
Bjerknez
Innlegg: 23119
Registrert: 06 aug 2013, 00:59
Motorsykkelen din: Triumph Rocket III GT
Sted: Fredrikstad
Kontakt:

Re: Bjerknez - Tempo Gigante

Legg inn av Bjerknez »

kjellv skrev: 18 des 2017, 21:02
Bjerknez skrev: 18 des 2017, 20:55
Kan hende jeg tilbyr deg en gratistur med Bimmern i retning Fredrikstad før sommeren inkludert en flybilett i retur. Men kjøreutstyret må jo også være med så det kan kanskje bli litt trangt om plassen :roll

Men det kan jo være litt skummelt... Brått så selger du FJR'en vetu... :knegg
Brått er det jeg som sykler batterisykkel på jobb et halvår :scratch
DET... er fortere gjort enn du aner :redface

Brukeravatar
Bjerknez
Innlegg: 23119
Registrert: 06 aug 2013, 00:59
Motorsykkelen din: Triumph Rocket III GT
Sted: Fredrikstad
Kontakt:

Re: Bjerknez - Tempo Gigante

Legg inn av Bjerknez »

Vi bruker vel omtrent samme størrelse i hjelm og samme merke også, så du kunne jo bare tatt min evt. Men da må du love meg og ikke nyse i den...

Brukeravatar
kjellv
Moderator
Innlegg: 6972
Registrert: 14 aug 2012, 23:16
Motorsykkelen din: Yamaha XT1200ZE Super Ténéré
Sted: Molde
Kontakt:

Re: Bjerknez - Tempo Gigante

Legg inn av kjellv »

Bjerknez skrev: 18 des 2017, 21:30 .. Men da må du love meg og ikke nyse i den...
..nja.. I mai/Juni er nok ikke det noe en pollenallergiker kan love.. :-k
Da ville det sikkert være en bedre løsning å pakke kjøreklærne dine i papp og sende de i forveien.

Brukeravatar
Bjerknez
Innlegg: 23119
Registrert: 06 aug 2013, 00:59
Motorsykkelen din: Triumph Rocket III GT
Sted: Fredrikstad
Kontakt:

Re: Bjerknez - Tempo Gigante

Legg inn av Bjerknez »

kjellv skrev: 18 des 2017, 21:46
Bjerknez skrev: 18 des 2017, 21:30 .. Men da må du love meg og ikke nyse i den...
..nja.. I mai/Juni er nok ikke det noe en pollenallergiker kan love.. :-k
Da ville det sikkert være en bedre løsning å pakke kjøreklærne dine i papp og sende de i forveien.
En ide som er like enkel som genial :lol

Brukeravatar
Bjerknez
Innlegg: 23119
Registrert: 06 aug 2013, 00:59
Motorsykkelen din: Triumph Rocket III GT
Sted: Fredrikstad
Kontakt:

Re: Bjerknez - Tempo Gigante

Legg inn av Bjerknez »

Ahhh... har blitt en del jobbing i natt gitt... Får vel ta meg noen timer på sofaen før jeg kjører av gårde og henter førerkortet mitt! :thumleft

Det første jeg skal gjøre (tro det eller ei) er å ta meg en liten rundtur med knallerten jeg kjøpte for litt siden. En 1972 modell Tempo Corvette :knegg

Brukeravatar
Jompa
Moderator
Innlegg: 6996
Registrert: 08 jan 2011, 14:52
Motorsykkelen din: Triumph Sprint GT 1050
Sted: Alta

Re: Bjerknez - Tempo Gigante

Legg inn av Jompa »

Bjerknez skrev: 19 des 2017, 04:29 Ahhh... har blitt en del jobbing i natt gitt... Får vel ta meg noen timer på sofaen før jeg kjører av gårde og henter førerkortet mitt! :thumleft

Det første jeg skal gjøre (tro det eller ei) er å ta meg en liten rundtur med knallerten jeg kjøpte for litt siden. En 1972 modell Tempo Corvette :knegg
Det må være en lettelse å få lappen tilbake.
Men, har ikke du kjørt Corvette hele høsten ?
De svake øyeblikkene er de beste øyeblikkene.

Brukeravatar
Bjerknez
Innlegg: 23119
Registrert: 06 aug 2013, 00:59
Motorsykkelen din: Triumph Rocket III GT
Sted: Fredrikstad
Kontakt:

Re: Bjerknez - Tempo Gigante

Legg inn av Bjerknez »

Jompa skrev: 19 des 2017, 20:25
Bjerknez skrev: 19 des 2017, 04:29 Ahhh... har blitt en del jobbing i natt gitt... Får vel ta meg noen timer på sofaen før jeg kjører av gårde og henter førerkortet mitt! :thumleft

Det første jeg skal gjøre (tro det eller ei) er å ta meg en liten rundtur med knallerten jeg kjøpte for litt siden. En 1972 modell Tempo Corvette :knegg
Det må være en lettelse å få lappen tilbake.
Men, har ikke du kjørt Corvette hele høsten ?
Jeg har testet den to ganger fra gårdsplassen og 300 meter på byggefeltet her jeg bor, men utover det så har mitt fremkomstmiddel vært buss og el-sykkel som egenreisende i fem måneder. :thumleft

Brukeravatar
Bjerknez
Innlegg: 23119
Registrert: 06 aug 2013, 00:59
Motorsykkelen din: Triumph Rocket III GT
Sted: Fredrikstad
Kontakt:

Re: Bjerknez - En lettere sesong i møte!

Legg inn av Bjerknez »

Første uke av min noe voldsomme slankeperiode har startet. Har gjort dette flere ganger tidligere så vet at det funker for mine del. Rent psykisk så passer denne metoden meg utmerket da jeg er utolmodig av meg samt ønsker raske resultater, selv om det går på bekostning av velværet en kort periode.

Ikke den sunneste metoden å gjøre det på og heller ikke anbefalt for sarte sjeler der ute, men det funker og gir raske resultater og da er jeg happy.

Om jeg går opp igjen? Ja, jeg kommer til å gå opp omtrent 80% av det jeg slanker meg i løpet av tre år (av erfaring). Dette er for meg helt greit siden det kun tar meg ett par måneder og oppnå ønsket resultat igjen.

Spiser tre ganger om dagen (Herbalife). Ikke noe vidundermiddel i seg selv. Bare litt pulver man blander med melk som smaker helt greit. Lett og folholde seg til for en som hater å lage mat.

Da blir det 220 kalorier pr. måltid x 3, pr dag. Det skulle bli 660 kalorier om dagen og ved siden av litt aktivitet på jobben for tiden samt daglige turer med bikkja når jeg kommer hjem så merker man at man lever på reservene for å si det pent. Men det funker og er effektivt.

Planen er å gå ned minst 30 kg. på 2mnd. Jeg kommer til og holde på i tre måneder uansett og av erfaring så går de siste fem kiloene meget sagte. Ønskemålet er 40 kg ned på tre måneder, men det pleier å stoppe en del før det. Jeg veide 118 kilo for en uke siden og i dag veier jeg 113 kilo. Fem kilo på en uke. Jeg er 182 høy og selv så mener jeg at en vekt rundt 90kg. er for meg helt innafor.

Så her spyttes det i glasset om dagen for å si det pent :knegg
Så nye mc klær til sesongstart blir nok et must... ;)

fjs
Innlegg: 137
Registrert: 12 jun 2017, 11:23
Motorsykkelen din: Yamaha MT-09 SP

Re: Bjerknez - En lettere sesong i møte!

Legg inn av fjs »

Det her høres ikke bra ut, som du også nevner selv.

Brukeravatar
Bjerknez
Innlegg: 23119
Registrert: 06 aug 2013, 00:59
Motorsykkelen din: Triumph Rocket III GT
Sted: Fredrikstad
Kontakt:

Re: Bjerknez - En lettere sesong i møte!

Legg inn av Bjerknez »

fjs skrev: 15 jan 2018, 11:27 Det her høres ikke bra ut, som du også nevner selv.
Men det funker som bare det :thumleft
Jeg er klar over bakdelene med dette, men effektivt er det :thumleft
Det er den måten som funker best for meg. Ja, jeg går opp igjen ca. 80% av det jeg går ned i løpet av tre år og da er det på'n igjen. Men det er som nevnt den fremgangsmåten som passer meg best.

Å spise riktige måltider 3-4 ganger om dagen samt telle kalorier på alt jeg kjøper er ikke helt meg. Selv om jeg vet at dette er den langt sunnere måten å gjøre det på.

Brukeravatar
Stian87
Innlegg: 2038
Registrert: 14 mai 2016, 23:18
Motorsykkelen din: Ducati Diavel 2016
Sted: Ski

Re: Bjerknez - En lettere sesong i møte!

Legg inn av Stian87 »

Hehe, hørtes ut som du går på et gedigent kaloriunderskudd. :D

Driver å arbeider litt med vekta selv for tiden, selv om jeg ikke har så store ambisjoner som deg. Er vel 180 selv og ønsker å lande på 75 kg, ligger i dag på 85, så bør være overkommelig. Problemet mitt er at jeg er litt for glad i øl, der er det mye kalorier dessverre. Selv om jeg nok finner å spise litt mindre og litt sunnere er den beste løsningen over tid.

skjønner veldig godt at du synes det er motiverende at det går raskt, men hva med å ta det litt roligere når du slutter på dietten igjen, slik at du lettere holder det i sjakk? :)
LocaToWeb Profilside
https://locatoweb.com/user/ztian

Ducati Monster 821 2016 (2016 - 2017) --> BMW S1000R 2017 (2017 - 2019) --> Ducati Diavel 2016 (2019--->)

Brukeravatar
KåreDump
Innlegg: 709
Registrert: 27 feb 2015, 15:24
Motorsykkelen din: Støypjernskomfyr med vesker

Re: Bjerknez - En lettere sesong i møte!

Legg inn av KåreDump »

Bjerknez skrev: 15 jan 2018, 08:55
Da blir det 220 kalorier pr. måltid x 3, pr dag. Det skulle bli 660 kalorier om dagen og ved siden av litt aktivitet på jobben for tiden samt daglige turer med bikkja når jeg kommer hjem så merker man at man lever på reservene for å si det pent. Men det funker og er effektivt.

Dæven!!

Det er snart bare sengklærne som passer hos meg....
Har innsett at jeg er bælfeit og må gjøre noe med det!

Går langt fra så drastisk til verks. Har bytta ut brus med Farris, og kutta alt av snop og søtsaker og prøver å holde meg i litt mer aktivitet.
I never apologize.
I'm sorry, but that's just the way I am.

Brukeravatar
Bjerknez
Innlegg: 23119
Registrert: 06 aug 2013, 00:59
Motorsykkelen din: Triumph Rocket III GT
Sted: Fredrikstad
Kontakt:

Re: Bjerknez - En lettere sesong i møte!

Legg inn av Bjerknez »

Stian87 skrev: 15 jan 2018, 12:31 skjønner veldig godt at du synes det er motiverende at det går raskt, men hva med å ta det litt roligere når du slutter på dietten igjen, slik at du lettere holder det i sjakk? :)
Jeg synes det er ganske grei skuring og ta en slik "sjau" hvert tredje år. Ca.
Da kan jeg kose meg i tre år og spise det jeg har lyst på i stede for å legge om hele kostholdet, noe som passer meg dårlig. Å lage mat samt kokkelere på kjøkkenet er så håpløst i mitt tillfelle at jeg hadde gitt opp etter tre dager. Føler på en måte livet passerer i revy når jeg står på kjøkkenet. Det hender jeg tar meg en pulverkaffe og koker opp vannet i mikroen og de 1 minutt og 20 minuttene det tar føles som en evighet.

Jeg har forståelse for at jeg sikkert ikke vinner noen pris for en slik slankemetode, men det er rett og slett noe jeg driter en lang'en i :twothumbs:

Jeg kjenner noen som legger opp kostholdet for å gå ned 20 kg. på eks antall år. Man skal altså spise seg mett hver dag samt kose seg og samtidig gå ned i vekt. Så langt har jeg til gode å se at motivasjonen hos de jeg kjenner har holdt mål.

Tar man alt i en jafs og VET at man går fra litt feit till ganske slank på to måneder så gjør dette noe med motivasjonen. Vertfal MIN motivasjon.

At andre ikke mener dette er riktig klokt er ikke noe som bryr meg. Litt faste i ny og ne tror jeg kan være litt sunt. :roll

Brukeravatar
Bjerknez
Innlegg: 23119
Registrert: 06 aug 2013, 00:59
Motorsykkelen din: Triumph Rocket III GT
Sted: Fredrikstad
Kontakt:

Re: Bjerknez - En lettere sesong i møte!

Legg inn av Bjerknez »

KåreDump skrev: 15 jan 2018, 12:43
Bjerknez skrev: 15 jan 2018, 08:55
Da blir det 220 kalorier pr. måltid x 3, pr dag. Det skulle bli 660 kalorier om dagen og ved siden av litt aktivitet på jobben for tiden samt daglige turer med bikkja når jeg kommer hjem så merker man at man lever på reservene for å si det pent. Men det funker og er effektivt.

Dæven!!

Det er snart bare sengklærne som passer hos meg....
Har innsett at jeg er bælfeit og må gjøre noe med det!

Går langt fra så drastisk til verks. Har bytta ut brus med Farris, og kutta alt av snop og søtsaker og prøver å holde meg i litt mer aktivitet.
Tenk deg... 2-3 måneder med hardkjør, og du er i nærheten av idealvekten. Etter dette kan man jo velge om man vil legge om kostholdet også for å holde vekten.

Ikke noe jeg anbefaler derimot. Det er skikkelig tøft og man går konstant skrubbsulten, men følelsen man har etter 2-3 måneder er ubetalelig. Når det går såpass fort så merker man også hvor mye 30-40 kg. faktisk er.

Når det blir problematisk og knyte skolissene, så har det gått for langt og det begynte egentlig og bli litt problematisk for min del... :redface

Svar