Nice da skal jeg se om jeg kan finne noen jeg kan prøve denne hos. Thanx!BC45 skrev: ↑01 nov 2017, 13:30Jeg anbefaler deg en tur på ER6F Jeg har kjørt en del tusen km med den og kan gå god for at det er en veldig trygg og god sykkel. Den ser bra ut og den har en sterk twin-motor med godt bunndrag. Det blir noe helt annet enn de med fire sylindre på rekke og rad i 600 kubikk klassen. Har hatt fz6 også, og den har en motor som krever mye turtall før det skjer noe som helst.rosseland skrev: ↑01 nov 2017, 12:08 Da har jeg funnet litt sykler som jeg liker
https://www.finn.no/mc/all/ad.html?finn ... =105314589
https://www.finn.no/mc/all/ad.html?finn ... =103875309
https://www.finn.no/mc/all/ad.html?finn ... =105796146
https://www.finn.no/mc/all/ad.html?finn ... s=98497340
https://www.finn.no/mc/all/ad.html?finn ... =107265146
Strøk på oppkjøring - hjelp
- rosseland
- Innlegg: 55
- Registrert: 25 okt 2017, 14:32
- Motorsykkelen din: Kawasaki ER-6F
- Sted: Rogaland
Re: Strøk på oppkjøring - hjelp
.: Look like a princess, ride like a pro :.
- rosseland
- Innlegg: 55
- Registrert: 25 okt 2017, 14:32
- Motorsykkelen din: Kawasaki ER-6F
- Sted: Rogaland
Re: Strøk på oppkjøring - hjelp
HAHAHAHAHA!! uffda. Kanskje jeg skal holde meg vekke fra den da
.: Look like a princess, ride like a pro :.
- Bjerknez
- Innlegg: 23137
- Registrert: 06 aug 2013, 00:59
- Motorsykkelen din: Triumph Rocket III GT
- Sted: Fredrikstad
- Kontakt:
Re: Strøk på oppkjøring - hjelp
Nja... prøvekjør den gjerne og avgjør selv. Jeg er ganske overbevist om CB650F er den kjipeste sykkelen motormessig man får kjøpt i dag i 600-klassen. Det gjelder forsåvidt mest sannsynlig de fleste 600cc firesylindrede i samme prisklasse.
Prøv en Street Triple 675cc (som forøvrig koster litt mer) så ser du hvor mye mer du faktisk får for pengene...
Prøv en Street Triple 675cc (som forøvrig koster litt mer) så ser du hvor mye mer du faktisk får for pengene...
- Bjerknez
- Innlegg: 23137
- Registrert: 06 aug 2013, 00:59
- Motorsykkelen din: Triumph Rocket III GT
- Sted: Fredrikstad
- Kontakt:
Re: Strøk på oppkjøring - hjelp
Smak og behag så klart. Motormessig har vertfall Hondaen lite å stille opp med.
Re: Strøk på oppkjøring - hjelp
Kanskje greit å ikke kjøpe en Triumph Street Triple som første sykkel... ville heller sett på Honda 650 F eller N eller en brukt Yamaha MT07 eller en Kawa er6 eller lign. Å svi av 150000 for en førstegangs sykkel mener jeg er tull... ihvertfall før hun har fått lappen. Du er en erfaren sjåfør Bjerknez og må ikke ta utgangspunkt i ditt ståsted her og nå når du gir råd på hvilken sykkel hun som fersk sjåfør bør kjøpe, men heller se og tenke på hvordan du selv var med sylfersk lappen i lomma.. og som vi alle vet så valgte du en cruiser som første sykkel.
Re: Strøk på oppkjøring - hjelp
Slenger meg på. For en som ikke har lappen, eller som har en fersk A på førerkortet er en 650F helt prima. Sprek, lett å håndtere, fin på pris og veldig billig å forsikre. Sikkert mye billigere enn Street Triple'en.
Det er etter min mening en perfekt førstegangssykkel om man skal ha en ny nakensykkel i det lavere prissegmentet. Jeg ville også vurdert en brukt Honda Hornet eller Suzuki GS600. De er litt kvassere på toppen og mye billigere.
Det virker som en del er inne har glemt hvor JÆVLIG gøy det er å kjøre egen motorsykkel etter vellykka førerprøve. Det burde stå i fokus, og dernest kan man fokusere på hvilken sykkel man bør velge. Da er det hvert fall logisk i mitt hode å velge noe som er rimelig, lett å håndtere for en fersking og som samtidig appellerer til hjertet. Det kan en Honda CB 650F HELT FINT gjøre.
Jeg syns også det er en fornuftig tanke å starte i nedre sjiktet for deretter å bevege seg oppover etterhvert som selvtilliten og erfaringen øker.
Legg heller litt ekstra i en god hjelm, gode kjøreklær og hansker!
Sist redigert av Dansekris den 01 nov 2017, 18:44, redigert 1 gang totalt.
- Bjerknez
- Innlegg: 23137
- Registrert: 06 aug 2013, 00:59
- Motorsykkelen din: Triumph Rocket III GT
- Sted: Fredrikstad
- Kontakt:
Re: Strøk på oppkjøring - hjelp
Ja mitt førstevalg var en cruiser som kostet meg 170.000. Nå vil jeg påstå at en 1300cc 300kg tung cruiser er vesentlig vanskeligere å kjøre enn en lett gateorientert sykkel som en street triple hadde nok fungert bedre med tanke på det å lære å kjøre sykkel.MorganX skrev: ↑01 nov 2017, 17:51 Kanskje greit å ikke kjøpe en Triumph Street Triple som første sykkel... ville heller sett på Honda 650 F eller N eller en brukt Yamaha MT07 eller en Kawa er6 eller lign. Å svi av 150000 for en førstegangs sykkel mener jeg er tull... ihvertfall før hun har fått lappen. Du er en erfaren sjåfør Bjerknez og må ikke ta utgangspunkt i ditt ståsted her og nå når du gir råd på hvilken sykkel hun som fersk sjåfør bør kjøpe, men heller se og tenke på hvordan du selv var med sylfersk lappen i lomma.. og som vi alle vet så valgte du en cruiser som første sykkel.
Nå har jeg vel fått med meg at det i utgangspunktet er en nakensykkel som ønskes og da er det det jeg anbefaler ut fra det jeg vet så langt. Jeg valgte en cruiser fordi det var det jeg ville ha.
Men du har rett i at en hvilken som helst motorsykkel vil være gøy den første tiden. Men velger man noe annet enn de aller kjipeste så har man liksom litt å vokse på.
Re: Strøk på oppkjøring - hjelp
Ut ifra alle syklene trådstarter har vist oss, så er ingen nakensykler med. Alle har frontkåper.
- Bjerknez
- Innlegg: 23137
- Registrert: 06 aug 2013, 00:59
- Motorsykkelen din: Triumph Rocket III GT
- Sted: Fredrikstad
- Kontakt:
Re: Strøk på oppkjøring - hjelp
Jeg vil nå kalle disse syklene nakensykler med kåpe jeg da. Det er vertfal langt fra cruisere og adventure segmentet. Kanskje nærmere sportstourer segmentet, men det er nå innafor nok mener jeg. Det jeg har uttalt meg om her er motorene og spesielt de firesylindrede.
Uansett mange gode råd her, men jeg står fast ved det jeg mener om de japanske 4-sylindrede 600cc i 100.000 kroners klassen (ny)
Uansett mange gode råd her, men jeg står fast ved det jeg mener om de japanske 4-sylindrede 600cc i 100.000 kroners klassen (ny)
- ejs
- Innlegg: 1635
- Registrert: 25 jun 2004, 23:52
- Motorsykkelen din: Moto Guzzi California EV 1999 modell
- Sted: 4645 Nodeland
Re: Strøk på oppkjøring - hjelp
Må vel være uten noen form for halv/helkåpe for å kalles nakensykkel.
If it ain't broke, I'll break it.
- Bjerknez
- Innlegg: 23137
- Registrert: 06 aug 2013, 00:59
- Motorsykkelen din: Triumph Rocket III GT
- Sted: Fredrikstad
- Kontakt:
Re: Strøk på oppkjøring - hjelp
Tja... mulig det... men det må da uansett være lov til å komme med nien innspill på alternative sykler som ikke finnes så langt unna.
- FredrikE24
- Innlegg: 4745
- Registrert: 24 apr 2016, 18:53
- Motorsykkelen din: BMW K1200RS
- Sted: Nordre Follo
Re: Strøk på oppkjøring - hjelp
Selv kjørte jeg FZ6-N på kjøreskole, jeg skulle gjerne fått kjørt den igjen med eget sertifikat å kjøre på. Jeg vil mene at det kan være en sprek og fin sykkel som er både lett å håndtere og mer eller mindre skuddsikker. Joda, det er en budsjett-sykkel fra Yamaha, den har nesten tuta som ekstrautstyr. Lurer på om det var fulleffektsutgaven jeg kjørte på 106Hk. Overraskende bra drag i den bra bunn. Kjøreskolen kjøpte en splitter ny XJ6 som jeg etterhvert begynte å kjøre på. Jeg ville fort tilbake til den nesten 15 år gamle sliteren igjen til kjørelærerens store overraskelse. XJ6en gikk DÅRLIG.
En kollega har FZ6-N, men ikke fulleffekt. Han sliter på langtur på 40-mils etappene. Når vi runder 30 mil, så ligger han rett ut på magen med beina strakt ut bak.
- rosseland
- Innlegg: 55
- Registrert: 25 okt 2017, 14:32
- Motorsykkelen din: Kawasaki ER-6F
- Sted: Rogaland
Re: Strøk på oppkjøring - hjelp
Tusen takk for tips I agreeMorganX skrev: ↑01 nov 2017, 17:51 Kanskje greit å ikke kjøpe en Triumph Street Triple som første sykkel... ville heller sett på Honda 650 F eller N eller en brukt Yamaha MT07 eller en Kawa er6 eller lign. Å svi av 150000 for en førstegangs sykkel mener jeg er tull... ihvertfall før hun har fått lappen. Du er en erfaren sjåfør Bjerknez og må ikke ta utgangspunkt i ditt ståsted her og nå når du gir råd på hvilken sykkel hun som fersk sjåfør bør kjøpe, men heller se og tenke på hvordan du selv var med sylfersk lappen i lomma.. og som vi alle vet så valgte du en cruiser som første sykkel.
.: Look like a princess, ride like a pro :.
- rosseland
- Innlegg: 55
- Registrert: 25 okt 2017, 14:32
- Motorsykkelen din: Kawasaki ER-6F
- Sted: Rogaland
Re: Strøk på oppkjøring - hjelp
Supert! tusen hjertlig. Blir nok en sykkel for mellom 30-60 tusen først å sen om et par år så kan jeg bevege meg litt oppDansekris skrev: ↑01 nov 2017, 18:32
Slenger meg på. For en som ikke har lappen, eller som har en fersk A på førerkortet er en 650F helt prima. Sprek, lett å håndtere, fin på pris og veldig billig å forsikre. Sikkert mye billigere enn Street Triple'en.
Det er etter min mening en perfekt førstegangssykkel om man skal ha en ny nakensykkel i det lavere prissegmentet. Jeg ville også vurdert en brukt Honda Hornet eller Suzuki GS600. De er litt kvassere på toppen og mye billigere.
Det virker som en del er inne har glemt hvor JÆVLIG gøy det er å kjøre egen motorsykkel etter vellykka førerprøve. Det burde stå i fokus, og dernest kan man fokusere på hvilken sykkel man bør velge. Da er det hvert fall logisk i mitt hode å velge noe som er rimelig, lett å håndtere for en fersking og som samtidig appellerer til hjertet. Det kan en Honda CB 650F HELT FINT gjøre.
Jeg syns også det er en fornuftig tanke å starte i nedre sjiktet for deretter å bevege seg oppover etterhvert som selvtilliten og erfaringen øker.
Legg heller litt ekstra i en god hjelm, gode kjøreklær og hansker!
.: Look like a princess, ride like a pro :.
- rosseland
- Innlegg: 55
- Registrert: 25 okt 2017, 14:32
- Motorsykkelen din: Kawasaki ER-6F
- Sted: Rogaland
Re: Strøk på oppkjøring - hjelp
På Finn så står alle disse som nakensykel / touring liker noen som ser litt sporty ut, men ikke er sportsykkel der eg må ligge ned for å kjøre
.: Look like a princess, ride like a pro :.