Har kjøpt meg en KTM 690 SMC-R 2014 mod. Veldig fornøy. Utmerket sykkel til bykjøring og små turer.
Toppfarten på sykkelen er vell rett under 200? Personlig syns jeg det er litt i det drøyeste laget med tanke på at det er en supermoto.
Jeg vil at den skal få litt bedre aks. Hva kan jeg gjøre med sykkelen for og få litt mer hk/akselerasjon.
Jeg vil ha litt mindre topfart og litt bedre akselerasjon (veldig glad i akselerasjon ) . Ligger jeg i 2 gir og vrir som en galning så går den opp på hjulet, men det gjør den ikke i 3. Ser folk skriver at de bare gir gass så går den opp i 3 også. Er dette
med mods eller skal den gjøre det helt orginalt?
Noen som vet hva jeg kan gjøre med sykkelen sånn at den får litt bedre akselerasjon? Er 16/40 tannhjul på den nå, eneste som er uorginalt er endestykket.
PS er ganske fersk innen tung MC.
Her er bilde av sykkelen.
Mvh
KTM 690 SMC-R 2014
KTM 690 SMC-R 2014
Du har ikke de nødvendige tillatelsene for å vise filene som er tilknyttet dette innlegget.
-
- Innlegg: 830
- Registrert: 06 jun 2016, 10:23
- Motorsykkelen din: Yamaha YZF R1 2008 raven edition
Re: KTM 690 SMC-R 2014
1 tann opp bak og en tann mindre foran :)
Den som har begge beina plantet på jorda står stille.
-
- Innlegg: 58
- Registrert: 29 jan 2017, 07:44
- Motorsykkelen din: Honda CBR 600RR 2014, Husqvarna 701 2020
- Sted: Drammen
Re: KTM 690 SMC-R 2014
For min egen del pleier det å holde med en tann mindre på drevet foran. Det vil drepe toppfarten din noe, men samtidig gi deg en bedre akselerasjon. Jeg har drevet om min Honda CBR 500R så kan gi deg et lite eksempel der. Gikk ned en tann på drevet foran. Toppfart datt i fra ca 204 km/t til 188 km/t. Det høres kanskje ikke mye ut, men forskjellen er som natt og dag på akselerasjon :)
"When life throws you a curve, lean into it."
Re: KTM 690 SMC-R 2014
Takk for svar
-
- Innlegg: 333
- Registrert: 01 mai 2017, 19:48
- Motorsykkelen din: 2017 Triumph Street Triple RS
- Sted: Fredrikstad
Re: KTM 690 SMC-R 2014
Må man begynne å regne ut % i avvik når man skal finne ut hvor fort man kjører da?John92 skrev: ↑18 sep 2017, 23:52 For min egen del pleier det å holde med en tann mindre på drevet foran. Det vil drepe toppfarten din noe, men samtidig gi deg en bedre akselerasjon. Jeg har drevet om min Honda CBR 500R så kan gi deg et lite eksempel der. Gikk ned en tann på drevet foran. Toppfart datt i fra ca 204 km/t til 188 km/t. Det høres kanskje ikke mye ut, men forskjellen er som natt og dag på akselerasjon :)
Re: KTM 690 SMC-R 2014
Om du drever om har ingenting å si på speedometer. Det sitter sensor i hjul(ene).
Det evige beitet: Rieju RMX 50 // Yamaha DT125RE // Yamaha Fazer FZS600 // Yamaha MT-10 SP -17
I stallen: BMW S1000RR -22 // Honda CBR1000RR -05 (Banesykkel)
I stallen: BMW S1000RR -22 // Honda CBR1000RR -05 (Banesykkel)
-
- Innlegg: 58
- Registrert: 29 jan 2017, 07:44
- Motorsykkelen din: Honda CBR 600RR 2014, Husqvarna 701 2020
- Sted: Drammen
Re: KTM 690 SMC-R 2014
Sist redigert av John92 den 19 sep 2017, 16:35, redigert 1 gang totalt.
"When life throws you a curve, lean into it."
-
- Innlegg: 58
- Registrert: 29 jan 2017, 07:44
- Motorsykkelen din: Honda CBR 600RR 2014, Husqvarna 701 2020
- Sted: Drammen
-
- Innlegg: 58
- Registrert: 29 jan 2017, 07:44
- Motorsykkelen din: Honda CBR 600RR 2014, Husqvarna 701 2020
- Sted: Drammen
- LarsE
- Innlegg: 375
- Registrert: 27 mar 2017, 21:59
- Motorsykkelen din: 2011 KTM 690 DUKE-R / 2004 BMW F650GS
Re: KTM 690 SMC-R 2014
Finnes sykler som har speedometer sensor i girkassa ja, spesielt noen Hondaer har det. 2014 mod har ABS, og får da farten fra ABS-systemet, om det er fra forhjul eller bakhjul vet jeg ikke men har ikke noe å si med drevinga.
- Kawagutten
- Innlegg: 2902
- Registrert: 04 jul 2011, 01:18
- Motorsykkelen din: Ingen ZX12R
- Sted: Vestfold
Re: KTM 690 SMC-R 2014
Har hørt flere anbefale et par tenner opp på bakdrev som god løsning.
X Gpz1100 X Aprilia Pegaso 650 1999
X-xt350
X-GSX750ES 86
X-Z750R
X-ZX12R 02
+++
X-xt350
X-GSX750ES 86
X-Z750R
X-ZX12R 02
+++