Bjerknez' sin lille campingplass...

Din egen Forum-blogg! Om MC-livet ditt og annet du vil dele med andre.
Svar
Brukeravatar
simpson
Innlegg: 2742
Registrert: 09 mar 2011, 14:40
Motorsykkelen din: 2018 Ducati Multistrada 950

Re: Bjerknez - Uten førerkort, men med godt mot!

Legg inn av simpson »

:knegg
Derfor byttet jeg sykkel :twothumbs:

Brukeravatar
Bjerknez
Innlegg: 23139
Registrert: 06 aug 2013, 00:59
Motorsykkelen din: Triumph Rocket III GT
Sted: Fredrikstad
Kontakt:

Re: Bjerknez - Uten førerkort, men med godt mot!

Legg inn av Bjerknez »

overlay skrev: 23 aug 2017, 08:25 Da blir jo neste sessong reddet :) Fortsetter med BMWen eller blir den byttet ut med noe mindre "entusiastiskt"? :P
Hehe, man får helt klart en lærepenge av noe slikt. Nå er ikke jeg dødsens avhengig av lappen til vanlig, men for dem som har det og spesielt i jobbsammenheng så kan dette bety personlig konkurs og det som værre er. Så sånn sett er jeg heldig.

Jeg trodde jeg hadde kål på hvordan UP bilene så ut, men en eldra hvit Saab hadde jeg ikke forventet å se i speilet med blålys i grillen...

Ja, man har jo alt for mye sykkel for norske veier og det setter tankene i kok om det virkelig er verdt det. Altså å ha en sykkel til over 200 laken med 165HK'er mens man putrer rundt i fartsgrensene og aldri befinner seg på bane...
Men BMW'en blir beholdt foreløpig så den blir med meg på tur neste år også.

Men ved neste sykkelbytte så kommer jeg muligens til å tenke annerledes. Man har jo kjørt litt friskt til tider de fleste av oss, og spesielt fellesturene i fjellheimen har gått friskt for seg. Et under at ikke flere har blitt vinket inn. Bot er en ting, men å miste førerkortet er så utrolig kjipt.

Men personlig bærer jeg verken nag til UP eller sammfunnet ellers grunnet dette. (hvorfor skulle jeg det egentlig). Jeg har mer enn nok og henge fingrene i frem mot Jul. Jeg har kjørt for fort og jeg ble fersket. Jeg tar det som en mann og finner glede i alternativene jeg har. EL-sykkel er faktisk LITT gøy... situasjonen tatt i betrakning.

Man slipper hjelm, kjøreutstyr og alskens remedier. Man setter seg på og sykler. En liten kaffetermos og en kvikklunsj i kurven gjør også turen litt mer trivelig. Vertfall det nærmeste jeg kommer MC-livet de neste 4 månedene :lol

Brukeravatar
simpson
Innlegg: 2742
Registrert: 09 mar 2011, 14:40
Motorsykkelen din: 2018 Ducati Multistrada 950

Re: Bjerknez - Uten førerkort, men med godt mot!

Legg inn av simpson »

Har selv vært fotgjenger en periode, men etter en overtredelse med bil. Jeg syntes tiden uten førerkort svei mer enn boten.
Har aldri fått bot en gang med sykkel, men det er ikke min skyld.....
Har brukt opp flaksen så det var bare spørsmål om tid før jeg også hadde røket.
Tenkte litt som deg, hadde ikke brukt for så mye krefter for å ligge under grensen for beslag og når jeg nå er helt avhening av førerkortet pga jobb var valget enkelt.
Meeen, det er ganske uvant å kjøre traktor men uten tvil det mest fornuftige.
Nei Bjerknez, kjøp deg en Yamaha cruiser igjen...... :yeyeye
Eller noe sånt?
https://www.google.no/search?q=bmw+side ... 3475573637

Brukeravatar
Fsva
Innlegg: 779
Registrert: 09 okt 2014, 17:29
Motorsykkelen din: Triumph Street Triple 675 2015
Sted: Eidsvoll/Fredrikstad

Re: Bjerknez - Uten førerkort, men med godt mot!

Legg inn av Fsva »

Bra å høre at du ikke ligger hjemme i fosterstilling og gråter :roll
Fort gjort å havne litt over grensa for fk-beslag og 12 laken er jo helt drøyt mye, spesielt når det er billigere å klappe til en politimann på byen.

Du får kose deg på el-sykkelen så lenge. :prf

Brukeravatar
Stian87
Innlegg: 2038
Registrert: 14 mai 2016, 23:18
Motorsykkelen din: Ducati Diavel 2016
Sted: Ski

Re: Bjerknez - Sommerturen over - bokstavelig talt...

Legg inn av Stian87 »

Bjerknez skrev: 23 aug 2017, 07:47 I går fikk jeg den endelige "dommen" for straffeutmålingen etter at de dumme UP konstablene valgte og ta fra meg førerkortet 19.juli. Må si jeg ble lettet over dommen. Det blir 5mnd. uten førerkort og 12-laken i bot. Jeg er egentlig mest fornøyd med at jeg slapp og kjøre opp på nytt :)
Er det lov til å si gratulerer i en slik situasjon? :-k Uansett godt å høre at du står klar med lappen i hånden tidlig neste år. Hadde jo egentlig håpet å få kjørt en tur sammen med deg, men får eventuelt ha det til gode :)
Bjerknez skrev: 23 aug 2017, 09:48 Ja, man har jo alt for mye sykkel for norske veier og det setter tankene i kok om det virkelig er verdt det. Altså å ha en sykkel til over 200 laken med 165HK'er mens man putrer rundt i fartsgrensene og aldri befinner seg på bane...
Men BMW'en blir beholdt foreløpig så den blir med meg på tur neste år også.
Godt å høre det da! Jeg skjønner godt at du synes den er litt overkill, jeg gjør meg noen tanker om det selv av og til :redface Samtidig må jeg innrømme at det å dra rulla i bånn og fyke forbi et vogntog på noen små sekunder er ganske tilfredsstillende, og ikke minst parkere det meste som finnes i lyskryss :crazy:

Bimmern er så langt helt perfekt, nå runder jeg snart 2k kjørte km og kunne ikke vært mer fornøyd. Så er spørsmålet om jeg hadde vært like fornøyd med noe mindre, kanskje, savnet aldri muskler på Ducatien for å si det sånn. Men har man først kjørt S1000R så kan jeg vanskelig se for meg å være fornøyd med å kjøre noe helt annet... I hvertfall ikke nå
LocaToWeb Profilside
https://locatoweb.com/user/ztian

Ducati Monster 821 2016 (2016 - 2017) --> BMW S1000R 2017 (2017 - 2019) --> Ducati Diavel 2016 (2019--->)

Brukeravatar
FredrikE24
Innlegg: 4745
Registrert: 24 apr 2016, 18:53
Motorsykkelen din: BMW K1200RS
Sted: Nordre Follo

Re: Bjerknez - Uten førerkort, men med godt mot!

Legg inn av FredrikE24 »

Jeg må si at til normal kjøring, så synes jeg Jawa 350en min en formidabel jobb. Tar heller den til butikken enn BMWen.
Problemet begynner når man ønsker å marsje i høy fart. Da blir lite krefter veldig slitsomt.

Merket det på skolesykkelen jeg kjørte, en FZ6, at den var slitsom å kjøre fortere enn 80 med. Voldsomt turtall og egentlig ganske lite fres å hente uten å sneppe ned et par gir. Først da våkner det til liv.

Jeg ser foreløpig ingen grunn til å ikke ha en 1200 i garasjen.. Selv om 350en er enklere å hive rundt. Jeg kjører langt styggere med Jawaen enn med BMWen... Også noe å tenke på.

Jeg liker å si:"Hvorfor ikke?". Hvorfor nøye seg med noe middelmådig når motorsykkelkjøring er noe man trives med?

AlleBrukernavnErTatt
Innlegg: 392
Registrert: 17 aug 2016, 12:32
Motorsykkelen din: StreetTriple RS '17
Sted: Oslo

Re: Bjerknez - Uten førerkort, men med godt mot!

Legg inn av AlleBrukernavnErTatt »

leste en artikkel her en dag om hvordan mellomstore (600-800cc) vil erstatte storestore(1k-1.2k) nettopp av det dere nevner, til hverdagsbruk på vei er det myyyyyye mer motor enn man noensinne får bruk for. Bruker mer tid på å vri gassen 30% fremfor 100%
Braaaaaap

Brukeravatar
Bjerknez
Innlegg: 23139
Registrert: 06 aug 2013, 00:59
Motorsykkelen din: Triumph Rocket III GT
Sted: Fredrikstad
Kontakt:

Re: Bjerknez - Uten førerkort, men med godt mot!

Legg inn av Bjerknez »

Jeg tenker litt sånn at man kjøper jo mye kubikk og hester fordi man fra tid til annen ønsker og teste de ut en sjelden gang. Problemet er at det sjeldne gangen man gjør dette så ryker lappen fortere enn svint.

Med en mindre motorsterk sykkel som feks. en cruiser, eller en 600cc eller mindre (unntatt R-sykler etc.) så har man mer fokus på selve turen og ikke å vise "muskler". På norske landeveier er det uansett ikke motorkraften som utgjør om man "vinner" eller ikke. Vertfall inntill en viss grad.

En wannabe proff fører på en rævkjørt CB500 ville tatt innersvingen på meg når som helst. Men på E6 og aksellerasjonsfelt så hadde jeg tatt han. Men hvor ofte kjører man der....? :-k

Brukeravatar
FredrikE24
Innlegg: 4745
Registrert: 24 apr 2016, 18:53
Motorsykkelen din: BMW K1200RS
Sted: Nordre Follo

Re: Bjerknez - Uten førerkort, men med godt mot!

Legg inn av FredrikE24 »

Tror man skal merke ganske godt at man kjører 600 når man er på tur. At den er slapp og må piskes litt.. Jeg verdsetter stor motor fordi det er behagelig. Kjører som regel veldig pent. Å få en passasjer og 20-30kg bagasje på en 600.. Da hadde jeg nok lagt opp sykkelkjøring etter en slik lengre tur. K1200en jeg har merker man ikke på sykkelen at man har passasjer og bagasje.. Bare marsjer av sted som et lokomotiv opp og ned på siste gir. FZ6en jeg kjørte på kjøreskolen, der måtte jeg gire ned i motbakkene da kjørelærer satt på :roll

Og når du tenker på han Youtubern med CB500.. Sånn kjører jeg på Jawaen kan du si, bare den ikke har den toppfarten og draget overhodet. Man får et kick når man blåser forbi R-sykler inn i sving som prøver seg på kneskrap på gamle mossevei når man selv sitter på en gammel tsjekkisk grus-moped..

xyvind
Innlegg: 1408
Registrert: 26 sep 2013, 09:50
Motorsykkelen din: .

Re: Bjerknez - Uten førerkort, men med godt mot!

Legg inn av xyvind »

Jeg hadde ligget som en reke på land og grått hvis jeg hadde mistet førerkortet. Garantert! Skal innrømme at jeg har tatt det mer med ro etter at du fortalte meg om dette førerkortbeslaget, B. Det var en liten vekker for min del.
MC-førerne har det travelt innover mot byen på Mosseveien om morgenene, og der er det bare 50 km/t et godt stykke. Ikke uvanlig at de på MC ligger i rundt 80+ innover kollektivfeltet der.

Jeg skrev nylig om at jeg synes sykkelen min er litt overkill jeg også, ift at jeg ikke får kjørt de turene jeg hadde sett for meg, pga. småbarn hjemme, og generelt mye aktivitet sammen med family'n. Selv om det er den beste sykkelen å kjøre, end of discussion(!), vurderer jeg nok å "nedgradere" etterhvert. Det blir ingen cruiser på meg, men kanskje motard?

Liker at du sykler Bilde selv om jeg er pittelitt "imot" elsykler. Skjønner at det er veldig praktisk og alt det der. Jeg har aldri prøvd det. Men jeg sykler mer i helgene nå jeg også, og kjører ikke MC. Gikk nettopp til innkjøp av en slik henger med plass til to små banditter. Blir god og svett på ryggen med denne på slep.

Bilde

xyvind
Innlegg: 1408
Registrert: 26 sep 2013, 09:50
Motorsykkelen din: .

Re: Bjerknez - Uten førerkort, men med godt mot!

Legg inn av xyvind »

FredrikE24 skrev:Og når du tenker på han Youtubern med CB500..
Schaaf.. han hadde en lowside med en Africa Twin i sommer. Fikk sånn akkurat passe med indre skader etter å ha truffet et tre utenfor veibanen. Så nettopp i en video at han måtte operere ut milten og den ene nyra Bilde nei kjør pent, folkens. Det e' turan som tælle!
Sorry..spora av litt.

Brukeravatar
Bjerknez
Innlegg: 23139
Registrert: 06 aug 2013, 00:59
Motorsykkelen din: Triumph Rocket III GT
Sted: Fredrikstad
Kontakt:

Re: Bjerknez - Uten førerkort, men med godt mot!

Legg inn av Bjerknez »

:sorry EL sykkel er et fantastisk alternativ for en som meg. Man kommer seg lett på jobb uten å bli svett samtidig som man får litt trim.

Dessuten er reisetiden på jobb den samme som med buss og man sparer 1200 i måneden på buss.

Vinn vinn, så lenge man ikke har andre alternativer. Men når lappen er i boks igjen, så blir nok elsykkelen levert tilbake, for godt :)

KevinmsR6
Innlegg: 830
Registrert: 06 jun 2016, 10:23
Motorsykkelen din: Yamaha YZF R1 2008 raven edition

Re: Bjerknez - Uten førerkort, men med godt mot!

Legg inn av KevinmsR6 »

Trist lesning dette med førerkortet bjerknez :) men var jo herlig og se at det bare var i 5 måneder :) da merker en jo nesten ikke noe til det da sykkelen snart hadde blitt parkert for vinteren :)

Hvordan gikk det med konkurransen ?:)
Den som har begge beina plantet på jorda står stille. :lol

Brukeravatar
Bjerknez
Innlegg: 23139
Registrert: 06 aug 2013, 00:59
Motorsykkelen din: Triumph Rocket III GT
Sted: Fredrikstad
Kontakt:

Re: Bjerknez - Uten førerkort, men med godt mot!

Legg inn av Bjerknez »

KevinmsR6 skrev: 23 aug 2017, 15:28 Trist lesning dette med førerkortet bjerknez :) men var jo herlig og se at det bare var i 5 måneder :) da merker en jo nesten ikke noe til det da sykkelen snart hadde blitt parkert for vinteren :)

Hvordan gikk det med konkurransen ?:)
Joda, trist var det, men kan jo bare takke meg selv :)

Egentlig var jeg litt kjørelei også, så savnet av å kjøre sykkel har ikke vært så alt for stort i ettertid. Skjedde en av de siste dagene i ferien min og de fleste planlagte turene var over uansett. Sykkelen står trygt parkert i oppvarmet garasje hos familie i Molde og jeg satt igjen hjelm og kjøreklær også. Så når våren kommer neste år så er det bare å ta fly opp og kjøre hjem :)

Vinnerne av konkurransen er trukket og de som vant har fått beskjed for lengst :)
Premiene er også sendt :)

Brukeravatar
Jompa
Moderator
Innlegg: 6996
Registrert: 08 jan 2011, 14:52
Motorsykkelen din: Triumph Sprint GT 1050
Sted: Alta

Re: Bjerknez - Uten førerkort, men med godt mot!

Legg inn av Jompa »

Synd at du var uheldig/ dum/uoppmerksom/overmodig osv, hva vet jeg, og mista lappen. :O
Vel, shit happens. Bedre lykke neste sesong :prf
De svake øyeblikkene er de beste øyeblikkene.

Svar