Jeg kjører normalt med en separat ryggskinne (og har i tillegg en brynje for bruk under den ene tekstiljakken min), som jeg egentlig liker veldig godt da den sitter bra og gir ekstra støtte når man kjører. Derimot blir den litt varm å bruke på de varmere dagene, og det er jo et moment ekstra når utstyret skal på om morgen og man kanskje er litt sen til jobb... (jeg er litt morgentreg jeg )
Håper denne fungerer minst like godt. Den passet i hvert fall fint i skinnjakken min, og virket sitte godt på plass da jeg kjørte :)
"Finns ingen plats att gömma sig
Vart du än går skogen hittar dig"
Har kjøpt min første motorsykkel ( dvs i går, tok lappen onsdag etter 20 år i tenkeboksen) en Kawasaki z900. Storfornøyd, så langt. Har i tillegg kjøpt Dainese Assen skinnjakke og bukse/støvler av samme merke. https://www.dropbox.com/s/dz7dzuzf28him ... jpg?dl=0
Første service kommer nok fort (1000km) og da blir det nok ny eksos og kortere skilt-fender bak :)
Jeg er ikke helt ubrukelig; Jeg KAN brukes som et dårlig eksempel.
@Kennmad:
Hey! Og gratulerer med at du fant MCsiden.no !
Men enda mer grattis med lappen og ny flott sykkel, som vi svært gjerne ser noen bilder av.
Kanskje med en strålende fornøyd eier i salen ?
________________________________________________________________________
De som ønsker å bidra økonomisk til driften av forumet kan benytte et av alternativene her.
MC'er:
Suzuki GSX 1100 EF, 1985 (1991), Yamaha TDM 900, 2006 (2006 - 2010), Triumph Tiger 1050 SE, 2010 (2010 - 2012), Moto Guzzi Stelvio 8V, 2012 (2012 - 2015), KTM 1290 Super Adventure, 2015 (2015 - 2018), KTM 1290 Super Adventure S, 2018 (2018 - -->), KTM 390 Duke, 2021 (2021 - 2023), Moto Guzzi V7 850 Special 100 Anniversary (2023 - -->)
KTM 1290 SA S - nok en god grunn til oppmaskinering
AJ skrev: ↑29 jul 2017, 17:33
@Kennmad:
Hey! Og gratulerer med at du fant MCsiden.no !
Men enda mer grattis med lappen og ny flott sykkel, som vi svært gjerne ser noen bilder av.
Kanskje med en strålende fornøyd eier i salen ?
Takk for det. Utrolig deilig å ha "tatt steget". Dette er kanskje ikke tråden for slikt, men her er bilde av sykkelen. Bilde med fører skal jeg finne en annen tråd for kanskje. Kan berolige med at han er lykkelig.
z900.jpg
Du har ikke de nødvendige tillatelsene for å vise filene som er tilknyttet dette innlegget.
Sist redigert av Kennmad den 30 jul 2017, 16:09, redigert 1 gang totalt.
Jeg er ikke helt ubrukelig; Jeg KAN brukes som et dårlig eksempel.
Fortsatt relevant selv om den ble laget for en god stund siden.
________________________________________________________________________
De som ønsker å bidra økonomisk til driften av forumet kan benytte et av alternativene her.
MC'er:
Suzuki GSX 1100 EF, 1985 (1991), Yamaha TDM 900, 2006 (2006 - 2010), Triumph Tiger 1050 SE, 2010 (2010 - 2012), Moto Guzzi Stelvio 8V, 2012 (2012 - 2015), KTM 1290 Super Adventure, 2015 (2015 - 2018), KTM 1290 Super Adventure S, 2018 (2018 - -->), KTM 390 Duke, 2021 (2021 - 2023), Moto Guzzi V7 850 Special 100 Anniversary (2023 - -->)
KTM 1290 SA S - nok en god grunn til oppmaskinering
Kennmad skrev: ↑29 jul 2017, 17:26
Har kjøpt min første motorsykkel ( dvs i går, tok lappen onsdag etter 20 år i tenkeboksen) en Kawasaki z900. Storfornøyd, så langt. Har i tillegg kjøpt Dainese Assen skinnjakke og bukse/støvler av samme merke. https://www.dropbox.com/s/dz7dzuzf28him ... jpg?dl=0
Første service kommer nok fort (1000km) og da blir det nok ny eksos og kortere skilt-fender bak :)
Fin sykkel, og det vil nok ikke skade med ny eksos og skiltfeste heller :)
For min del har jeg kjøpt mindre framdrev, og et oljefilter i dag. Og forsåvidt en 32-kopp for å få løsne hjulbolten bak på KTMen.
Kennmad skrev: ↑29 jul 2017, 17:26
Har kjøpt min første motorsykkel ( dvs i går, tok lappen onsdag etter 20 år i tenkeboksen) en Kawasaki z900. Storfornøyd, så langt. Har i tillegg kjøpt Dainese Assen skinnjakke og bukse/støvler av samme merke. https://www.dropbox.com/s/dz7dzuzf28him ... jpg?dl=0
Første service kommer nok fort (1000km) og da blir det nok ny eksos og kortere skilt-fender bak :)
Gratulerer!
"Finns ingen plats att gömma sig
Vart du än går skogen hittar dig"
Ikke kjøpt idag, men kom i posten
Komfortsete med gel og varme fra topsellerie, fransk fabrikant. Har ikke rukket og teste det skikkeli enda men føles allerede ut som dag/natt fra steinsete som kom originalt.
Nå blir det arti å dra på langtur
Dagens handel ble nytt kjede og drev. Jeg var innom Hestmann Motor på Økern. Han hadde egentlig ferie, men kunne ordne dette mellom andre jobber. God service.
Det er artig å merke forskjell på sykkelen! Som fersk MC fører er det mye nytt å merke seg.
8-)
...bare en død fisk følger strømmen....
Nåværende: 1998 Yamaha XJ600 (2017-), 2014 Yamaha XVS95R Bolt (2021-)
Tidligere sykler: , 1984 Suzuki ZR50S (2015-17)
NMCU https://nmcu.org/ (Ivaretar rettighetene til MC-kjørere)
Yamaha Custom Club http://ycc.no/ (Klubben for alle Yamaha-kjørere)
I dag har jeg kjøpt forsikring! Trodde jeg hadde en relativt god deal fra før, men gikk fra 6700,- i året til 2500,- i året for delkasko. Da byttet jeg fra fagforeningsavtale hos gjensidige til If.
Ikke kjøpt akkurat i dag, men for noen dager siden, på Jula.
Ser ut som en bra og solid greie, først og fremst tiltenkt bilene våre.
Men siden svært mange MC'er også har lett tilgjengelige patronoljefiltre, vil denne greia kunne brukes på disse også.
Jeg er klar over at mange slår en spisse gjenstan i filteret og trekker det løs på den måten.
For oss andre kan reimavtakeren fra Jula være et godt alternativ .
Kunne vært interessant å høre om noen her inne har erfaring med denne eller lignende?
Har ikke fått testet den ut selv enda...
Filteravtaker.JPG
Filteravtaker1.JPG
Du har ikke de nødvendige tillatelsene for å vise filene som er tilknyttet dette innlegget.
________________________________________________________________________
De som ønsker å bidra økonomisk til driften av forumet kan benytte et av alternativene her.
MC'er:
Suzuki GSX 1100 EF, 1985 (1991), Yamaha TDM 900, 2006 (2006 - 2010), Triumph Tiger 1050 SE, 2010 (2010 - 2012), Moto Guzzi Stelvio 8V, 2012 (2012 - 2015), KTM 1290 Super Adventure, 2015 (2015 - 2018), KTM 1290 Super Adventure S, 2018 (2018 - -->), KTM 390 Duke, 2021 (2021 - 2023), Moto Guzzi V7 850 Special 100 Anniversary (2023 - -->)
KTM 1290 SA S - nok en god grunn til oppmaskinering
AJ skrev: ↑22 aug 2017, 18:57
Ikke kjøpt akkurat i dag, men for noen dager siden, på Jula.
Ser ut som en bra og solid greie, først og fremst tiltenkt bilene våre.
Men siden svært mange MC'er også har lett tilgjengelige patronoljefiltre, vil denne greia kunne brukes på disse også.
Jeg er klar over at mange slår en spisse gjenstan i filteret og trekker det løs på den måten.
For oss andre kan reimavtakeren fra Jula være et godt alternativ ;) .
Kunne vært interessant å høre om noen her inne har erfaring med denne eller lignende?
Har ikke fått testet den ut selv enda...
Filteravtaker.JPG
Filteravtaker1.JPG
For leeeenge siden så brukte jeg noe tilsvarende, med metallbånd, på en Triumph. Dette var dog en 4-hjuling; en 1967 Triumph Herald. Der virket den meget bra. Denne ble brukt ved flere anledninger. Noen ganger kunne filteret sitte hfj godt fast. Dette resulterte bare i at båndet deformerte filteret. Men, ingen problemer. Dette var også et greit verktøy for å feste filteret. Det var ikke alltid god plass. Det var ikke nødvendig å dra til filteret så veldig fast heller. Normalt sett var det mer enn tilstrekkelig med håndkraft.
8-)
...bare en død fisk følger strømmen....
Nåværende: 1998 Yamaha XJ600 (2017-), 2014 Yamaha XVS95R Bolt (2021-)
Tidligere sykler: , 1984 Suzuki ZR50S (2015-17)
NMCU https://nmcu.org/ (Ivaretar rettighetene til MC-kjørere)
Yamaha Custom Club http://ycc.no/ (Klubben for alle Yamaha-kjørere)