Det er ikke helt kurant å sammenlikne sittestillingen på en 750 og 916-serien (916, 996, 998). Førstnevnte er en Supersport, og har en mye snillere og mindre ekstrem sittestilling enn sistnevnte serie, som er som å sitte på en hard planke i sammenlikning. Og så er det jo stor forskjell på hvor komfortabelt man trenger å sitte når man kjører bane og når man kjører på landeveien. 916-serien finnes imidlertid ikke komfortabel uansett, og det er vel hovedsaklig på bane at disse egentlig er noe særlig moro å kjøre i lengden.
Nydelige sykler er det, ihvertfall. Selv kjører jeg en 900SS, og har en vag plan om å gå over til 999(S), som er litt som en mellomting mellom Supersportserien og 916-serien mht. sittestilling og kjøreegenskaper. Dette er mer eller mindre samme sykkel som 749, forøvrig. Hvis man sammenlikner disse syklene (749, 999) med 916-serien så er de litt mer lettstyrte og lettkjørte, mens 916-serien er mer stabile i stor fart og lavt nedlegg. Sånn mer eller mindre, ihvertfall.
848, 1098 og 1198 er de nyeste tilskuddene til superbikeserien. Jeg er litt usikker på om de er direkte videreutviklinger av 916-serien, men de er ihvertfall ikke spesiellt komfortable for de som ikke er godt vant med en veldig aktiv/ekstrem kjørestillling. Og så er de jo psykt raske. Jeg husker ikke tallene på 848, men en "streit" 1098 har vel 160hk, og en "streit" 1198 har 170. R-utgavene har vel 20hk oppå utgangspunktet, tror jeg. Det vil i såfall si 190hk på en 1198R, og da er man rett i ræva på Desmosedicien som er en Ducati som bare ble produsert ett år (tror jeg), som har fire sylindre og ganske nøyaktig 200hk. Prisen på den "streite" modellen (ikke -R eller -S) er vel rundt 650.000, tror jeg. Løp og kjøp! :-)
Italiensk motorsykkel - Ducati
- cheron
- Innlegg: 3157
- Registrert: 02 nov 2008, 19:14
- Motorsykkelen din: Kjører ikke sykkel
- Sted: Høyjord
Re: Italiensk motorsykkel - Ducati
Velkommen til forumet!frankh skrev:Det er ikke helt kurant å sammenlikne sittestillingen på en 750 og 916-serien (916, 996, 998). Førstnevnte er en Supersport, og har en mye snillere og mindre ekstrem sittestilling enn sistnevnte serie, som er som å sitte på en hard planke i sammenlikning. Og så er det jo stor forskjell på hvor komfortabelt man trenger å sitte når man kjører bane og når man kjører på landeveien. 916-serien finnes imidlertid ikke komfortabel uansett, og det er vel hovedsaklig på bane at disse egentlig er noe særlig moro å kjøre i lengden.
Nydelige sykler er det, ihvertfall. Selv kjører jeg en 900SS, og har en vag plan om å gå over til 999(S), som er litt som en mellomting mellom Supersportserien og 916-serien mht. sittestilling og kjøreegenskaper. Dette er mer eller mindre samme sykkel som 749, forøvrig. Hvis man sammenlikner disse syklene (749, 999) med 916-serien så er de litt mer lettstyrte og lettkjørte, mens 916-serien er mer stabile i stor fart og lavt nedlegg. Sånn mer eller mindre, ihvertfall.
848, 1098 og 1198 er de nyeste tilskuddene til superbikeserien. Jeg er litt usikker på om de er direkte videreutviklinger av 916-serien, men de er ihvertfall ikke spesiellt komfortable for de som ikke er godt vant med en veldig aktiv/ekstrem kjørestillling. Og så er de jo psykt raske. Jeg husker ikke tallene på 848, men en "streit" 1098 har vel 160hk, og en "streit" 1198 har 170. R-utgavene har vel 20hk oppå utgangspunktet, tror jeg. Det vil i såfall si 190hk på en 1198R, og da er man rett i ræva på Desmosedicien som er en Ducati som bare ble produsert ett år (tror jeg), som har fire sylindre og ganske nøyaktig 200hk. Prisen på den "streite" modellen (ikke -R eller -S) er vel rundt 650.000, tror jeg. Løp og kjøp! :-)
Jeg har bestemt meg for 748 når jeg har nok penger en gang i tiden. Blir henta fra Tyskland eller muligens Italia.. Får se an litt :) Men nu er det snøfreser som gjelder...
You'll never walk alone
http://www.telehiv-jumpers.com" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.telehiv-jumpers.com" onclick="window.open(this.href);return false;
- AJ
- Administrator
- Innlegg: 38204
- Registrert: 30 sep 2006, 18:46
- Motorsykkelen din: KTM 1290 SA S, ('18), Moto Guzzi v7 850 Special 100 year Anniversary
- Sted: Lunner på Hadeland
- Kontakt:
Re: Italiensk motorsykkel - Ducati
Velkommen hit til MCsidens Forum, frankhfrankh skrev:Selv kjører jeg en 900SS, og har en vag plan om å gå over til 999(S), som er litt som en mellomting mellom Supersportserien og 916-serien mht. sittestilling og kjøreegenskaper. Dette er mer eller mindre samme sykkel som 749, forøvrig. Hvis man sammenlikner disse syklene (749, 999) med 916-serien så er de litt mer lettstyrte og lettkjørte, mens 916-serien er mer stabile i stor fart og lavt nedlegg. Sånn mer eller mindre, ihvertfall.
Interessant post du skrev. Kanskje disse trådene kan være interessante også?:
Egen MC --> pluss/minus...
Bilder av syklene våre!!!
________________________________________________________________________
De som ønsker å bidra økonomisk til driften av forumet kan benytte et av alternativene her.
MC'er:
Suzuki GSX 1100 EF, 1985 (1991), Yamaha TDM 900, 2006 (2006 - 2010), Triumph Tiger 1050 SE, 2010 (2010 - 2012), Moto Guzzi Stelvio 8V, 2012 (2012 - 2015), KTM 1290 Super Adventure, 2015 (2015 - 2018), KTM 1290 Super Adventure S, 2018 (2018 - -->), KTM 390 Duke, 2021 (2021 - 2023), Moto Guzzi V7 850 Special 100 Anniversary (2023 - -->)
KTM 1290 SA S - nok en god grunn til oppmaskinering
De som ønsker å bidra økonomisk til driften av forumet kan benytte et av alternativene her.
MC'er:
Suzuki GSX 1100 EF, 1985 (1991), Yamaha TDM 900, 2006 (2006 - 2010), Triumph Tiger 1050 SE, 2010 (2010 - 2012), Moto Guzzi Stelvio 8V, 2012 (2012 - 2015), KTM 1290 Super Adventure, 2015 (2015 - 2018), KTM 1290 Super Adventure S, 2018 (2018 - -->), KTM 390 Duke, 2021 (2021 - 2023), Moto Guzzi V7 850 Special 100 Anniversary (2023 - -->)
KTM 1290 SA S - nok en god grunn til oppmaskinering
Re: Italiensk motorsykkel - Ducati
Takk, takk :)