Bil-lys på MC

... om verktøy, service, tekniske og mekaniske problemer, reparasjoner og modifiseringer
Brukeravatar
Relax
Innlegg: 1437
Registrert: 12 okt 2006, 10:07

Re: Bil-lys på MC

Legg inn av Relax »

tagesk skrev:
kvase. skrev:
tagesk skrev: Noen som har erfaring med hva som skjer om man stoppes i kontroll med slike ulovlige lys?
Har noen med egne øyne sett en politimann (eller biltilsynperson) summere sammen E-tallet på lykter, eller er den magiske
100-grensen noe vi skremmes med uten at det virkeligheten noen gang kontrolleres?

[TaSK]
Kan du presisere dette på en mere logisk måte hvor denne er ulovlig -Har litt egen interesse av det selv. :-k
Jeg sa ikke at de lampene var ulovlige (i trafikken). Jeg spurte om noen har erfart å få E-merkingen undersøkt og
tallene summert i en kontroll.

[TaSK]
Jeg har kjørt 140 000 km de siste 10 årene i Norge og noe nedover Europa...
Jeg har aldri blitt stoppet av politiet eller biltilsynet for sjekk av noesomhelst.
Jeg har vel en "nøktern" sykkel som ikke provoserer dem, men både diverse lys & potter er uoriginal.
:roll
"Do the right thing"

Brukeravatar
kvase
Innlegg: 1064
Registrert: 29 des 2015, 02:35
Motorsykkelen din: KTM 1090 ADV-R/Yamaha WR450F
Sted: Arendal
Kontakt:

Re: Bil-lys på MC

Legg inn av kvase »

Denne doningen her har jo knalle ekstra lys opplegg
Bilde
bildet er hentet herfra
http://bikeworld.co.uk/news/679-triumph ... a-must-see
Capture-1 ekstra lys typer.jpg
Du har ikke de nødvendige tillatelsene for å vise filene som er tilknyttet dette innlegget.
Vespa Piago 75cc :crazy: Panter 50 cc :D Honda FT 500 cc :thumleft XT660 Z Tennere :thumleft KTM :twothumbs: 1050 ADV-- i stallen nå KTM 1090 ADV-R :prf
i tillegg en Suzuki DRZ 400 :lol
https://www.myrouteapp.com/travelblog/routes/1002610#
Er dyslektiker min verden kan være nesten slik som i artiklen her
http://www.dagbladet.no/2016/03/09/nyhe ... /43421895/

Brukeravatar
Zettexx
Innlegg: 469
Registrert: 21 aug 2011, 20:01
Motorsykkelen din: ZX10R, Suki Gsx.
Sted: Søndenfor Nord

Re: Bil-lys på MC

Legg inn av Zettexx »

tagesk skrev:
Noen som har erfaring med hva som skjer om man stoppes i kontroll med slike ulovlige lys?
Har noen med egne øyne sett en politimann (eller biltilsynperson) summere sammen E-tallet på lykter, eller er den magiske
100-grensen noe vi skremmes med uten at det virkeligheten noen gang kontrolleres?

[TaSK]

Ja det har jeg opplevd, på bil riktignok. Måtte demontere det ene ekstralyset ( jeg trodde det var forbudt å ha bare ett) På MC er det verre med det som måtte være innmontert i lykten og nærmest umulig å komme til. Så lenge ikke lysbildet er riv ruskende galt, så går det helst bra.

Men, husk !!! Det er mye de nå leter etter. Det er bedre økonomi i å fange veifarende enn å fenglse nakotikahaiene. Det er en del norske som er blitt stoppet med ulovlig eksos nedover Europa. De har også begynt å balansere budsjettene ved å bøtelegge på et helt nytt høyt nivå, sammenlignet med før.

Dersom du blir stoppet med mistanke om ulovlig lys, kan de kreve visning ved en trafikkstasjon. Det er vel 2000 pr feil lykt ettersom jeg har hørt...

olepeder
Innlegg: 203
Registrert: 19 jul 2012, 04:26
Motorsykkelen din: BMW K1600GT
Sted: Levanger

Re: Bil-lys på MC

Legg inn av olepeder »

Jeg satte inn 2 stk 60W H7 LED-pærer i langlysene på sykkelen min, BMW K1600, og ble skikkelig skuffet. Intensiteten var fantastisk, men lysbildet var svært dårlig. Det var blendende lyst rett foran sykkelen, men liten kastelengde. Dette kommer av at lyset treffer reflektorene på feil sted.
Det endte opp med at jeg satte inn H7 pærer med større lysutbytte.
Jeg har en rekke LED-lys til ulike ting, men er fremdeles ikke imponert over kastelengde.

Har LEd-pærene liggene om noen er intr

WikingTnT
Innlegg: 826
Registrert: 13 des 2015, 13:22
Motorsykkelen din: Benelli TnT 1130 Sport Evo
Sted: Bartebyen

Re: Bil-lys på MC

Legg inn av WikingTnT »

olepeder skrev:Jeg satte inn 2 stk 60W H7 LED-pærer i langlysene på sykkelen min, BMW K1600, og ble skikkelig skuffet. Intensiteten var fantastisk, men lysbildet var svært dårlig. Det var blendende lyst rett foran sykkelen, men liten kastelengde. Dette kommer av at lyset treffer reflektorene på feil sted.
Det endte opp med at jeg satte inn H7 pærer med større lysutbytte.
Jeg har en rekke LED-lys til ulike ting, men er fremdeles ikke imponert over kastelengde.

Har LEd-pærene liggene om noen er intr
Tenkte kanskje å bruke led i nærlys - hva skal du ha for de og bygger de mye mer enn halogen ?

olepeder
Innlegg: 203
Registrert: 19 jul 2012, 04:26
Motorsykkelen din: BMW K1600GT
Sted: Levanger

Re: Bil-lys på MC

Legg inn av olepeder »

De bygger en del mer bak, kanskje 2 cm, pga kjøleviften. Tenkte 300,- inkl porto må være en grei pris.

Brukeravatar
Canutus
Innlegg: 479
Registrert: 10 mai 2016, 11:24
Motorsykkelen din: BMW K1300R
Sted: Vinje - Sentralt i MC eldorado
Kontakt:

Re: Bil-lys på MC

Legg inn av Canutus »

olepeder skrev:Jeg satte inn 2 stk 60W H7 LED-pærer i langlysene på sykkelen min, BMW K1600, og ble skikkelig skuffet. Intensiteten var fantastisk, men lysbildet var svært dårlig. Det var blendende lyst rett foran sykkelen, men liten kastelengde. Dette kommer av at lyset treffer reflektorene på feil sted.
Det endte opp med at jeg satte inn H7 pærer med større lysutbytte.
Jeg har en rekke LED-lys til ulike ting, men er fremdeles ikke imponert over kastelengde.

Har LEd-pærene liggene om noen er intr
Ja, jeg kjøpte H4 LED-pærer til gamlebilen, tok en tur ned gaten og opp igjen og byttet tilbake til vanlig pære. UBRUKELIG vil jeg si. Dyr var de óg :[-X

Svar