Baffin skrev: mer enn tydelig til den mytiske ensylindret DR BIG
Dette er jeg helt klart enig i.
Både sal og front - ikke minst nebbet... - minner sterkt om den originale DR klassikeren.
Men motorutseendet er like klart annerledes enn originalen.
Og jeg er fortsatt sikker på at den nye DR'en har en V2'er og ikke en svær ensylindret 1200 kubikks motor.
En sykkel med slik motor vil uansett hva man gjør, nærmest bli ukjørbar. Tror jeg...
________________________________________________________________________
De som ønsker å bidra økonomisk til driften av forumet kan benytte et av alternativene her.
MC'er:
Suzuki GSX 1100 EF, 1985 (1991), Yamaha TDM 900, 2006 (2006 - 2010), Triumph Tiger 1050 SE, 2010 (2010 - 2012), Moto Guzzi Stelvio 8V, 2012 (2012 - 2015), KTM 1290 Super Adventure, 2015 (2015 - 2018), KTM 1290 Super Adventure S, 2018 (2018 - -->), KTM 390 Duke, 2021 (2021 - 2023), Moto Guzzi V7 850 Special 100 Anniversary (2023 - -->)
KTM 1290 SA S - nok en god grunn til oppmaskinering
kvase. skrev:For meg så ser det ut som vannkjølt twin motor ala KTM
Ellers så er det en godt skjult Makan motor som Afrika twin 1000
s big.jpg
Det er nok en V2-er, eksosrør både foran og bak
---------------------------------------------------------------------------------------------------------
Most motorcycle problems are caused by the nut that connects the handlebars to the saddle
Kilde: http://www.quotegarden.com/motorcycles.html
Noen på andre forum har sterkt antydet at bildet av den "nye" DR Big er påfallende photoshoppet...
Kikker man nøye kan man finne detaljer som støtter den teorien...
Men du verden hvor morsomt det vil være om det er noe i spekulasjonene om at Suzuki tar steget opp i denne prestisjetunge adv.klassen!
________________________________________________________________________
De som ønsker å bidra økonomisk til driften av forumet kan benytte et av alternativene her.
MC'er:
Suzuki GSX 1100 EF, 1985 (1991), Yamaha TDM 900, 2006 (2006 - 2010), Triumph Tiger 1050 SE, 2010 (2010 - 2012), Moto Guzzi Stelvio 8V, 2012 (2012 - 2015), KTM 1290 Super Adventure, 2015 (2015 - 2018), KTM 1290 Super Adventure S, 2018 (2018 - -->), KTM 390 Duke, 2021 (2021 - 2023), Moto Guzzi V7 850 Special 100 Anniversary (2023 - -->)
KTM 1290 SA S - nok en god grunn til oppmaskinering
AJ skrev:Noen på andre forum har sterkt antydet at bildet av den "nye" DR Big er påfallende photoshoppet...
Kikker man nøye kan man finne detaljer som støtter den teorien...
Men du verden hvor morsomt det vil være om det er noe i spekulasjonene om at Suzuki tar steget opp i denne prestisjetunge adv.klassen!
Jeg leste det jeg også, men det var bare en kommentar av mange, vi får se hva som skjer. :[-o<
Jeg er ganske sikker på at Suzuki kommer med en adventure nyhet. Men er samtidig langt mindre sikker på om den blir seende ut som på disse bildene, som jeg synes minner mer og mer om photoshopping .
Uansett veldig spennende med en DR Big Suzuki igjen!
La oss håpe det blir en realitet :[-o< .
Må bare legge til at jeg tror Suzuki har sett hvilken suksess nye Honda Africa Twin har blitt og at de nå ser muligheten for å profittere på å hente fram tidligere modellnavn fra egne rekker i nye moderne og ikke minst større utgaver...
________________________________________________________________________
De som ønsker å bidra økonomisk til driften av forumet kan benytte et av alternativene her.
MC'er:
Suzuki GSX 1100 EF, 1985 (1991), Yamaha TDM 900, 2006 (2006 - 2010), Triumph Tiger 1050 SE, 2010 (2010 - 2012), Moto Guzzi Stelvio 8V, 2012 (2012 - 2015), KTM 1290 Super Adventure, 2015 (2015 - 2018), KTM 1290 Super Adventure S, 2018 (2018 - -->), KTM 390 Duke, 2021 (2021 - 2023), Moto Guzzi V7 850 Special 100 Anniversary (2023 - -->)
KTM 1290 SA S - nok en god grunn til oppmaskinering
Jompa skrev:Jeg klarer ikke å se noe som ligner photshopping, alle detaljene ser ut til å passe i hop.
Hva er det som evt tyder på photoshopping ?
Jeg synes frontpartiet ser photoshoppet ut. Spesielt overgangen tanken og nebbdekselet.
Men... jeg kan ta feil.
Har gjort det et par-tre ganger tidligere de siste tre tiårene, så vidt jeg kan huske...
________________________________________________________________________
De som ønsker å bidra økonomisk til driften av forumet kan benytte et av alternativene her.
MC'er:
Suzuki GSX 1100 EF, 1985 (1991), Yamaha TDM 900, 2006 (2006 - 2010), Triumph Tiger 1050 SE, 2010 (2010 - 2012), Moto Guzzi Stelvio 8V, 2012 (2012 - 2015), KTM 1290 Super Adventure, 2015 (2015 - 2018), KTM 1290 Super Adventure S, 2018 (2018 - -->), KTM 390 Duke, 2021 (2021 - 2023), Moto Guzzi V7 850 Special 100 Anniversary (2023 - -->)
KTM 1290 SA S - nok en god grunn til oppmaskinering
Ryktebørsen jobber på spreng før den store MC-messen i Köln i begynnelsen av oktober. Engelske MCN slår fast at Kawasaki kommer med en retro-utgave av klassiske Z900.
I følge MCN vil Kawasaki lansere sin Z900RS i løpet av få uker, og sykkelen er ment å ta opp konkurransen med Yamaha XSR900 og Triumph Thruxton.
FLERE RETRO-MODELLER
MCN navngir ingen kilder for påstanden om at Kawasaki skal lansere Z900R snart, men referer til «japanske kilder» med mye innsideinformasjon. Det er denne informasjonen som har dannet fundamentet for det data-genererte bildet som illustrerer denne artikkelen. Og sykkelen ser virkelig lekker ut, komplett med klassiske klokker, rund lykt og den ikoniske «stumpen» bak salen. De samme kildene sier til MCN at Kawasaki vil komme med ytterligere retromodeller som fokuserer på fabrikkens lange historie.