IKKE Streetfighter (eller BMW), men KTM Super Duke!!
- Tommas
- Innlegg: 1251
- Registrert: 06 aug 2014, 11:27
- Motorsykkelen din: KTM Super Duke 1290 R
- Sted: Buskerud
Re: IKKE Streetfighter (eller BMW), men KTM Super Duke!!
Scooter er nok vel og bra, men må jo si KTM kler han bedre...
- AJ
- Administrator
- Innlegg: 38199
- Registrert: 30 sep 2006, 18:46
- Motorsykkelen din: KTM 1290 SA S, ('18), Moto Guzzi v7 850 Special 100 year Anniversary
- Sted: Lunner på Hadeland
- Kontakt:
Re: IKKE Streetfighter (eller BMW), men KTM Super Duke!!
Se der, ja.Tommas skrev:Scooter er nok vel og bra, men må jo si KTM kler han bedre...
Blir vel en sånn på'n etter hvert, tror jeg .
Selv er jeg veldig spent på den nye sport touring (modellbetegnelsen blir SMT, vil jeg tro?) modellen.
Men noe helt annet: hvor er dere hen nå?
Selv er jeg i Sognefjord-traktene.
Tåkete og regnfullt over Sognefjellet, mens nå er det opphold og tegn som tyder på en strålende dag i morgen .
________________________________________________________________________
De som ønsker å bidra økonomisk til driften av forumet kan benytte et av alternativene her.
MC'er:
Suzuki GSX 1100 EF, 1985 (1991), Yamaha TDM 900, 2006 (2006 - 2010), Triumph Tiger 1050 SE, 2010 (2010 - 2012), Moto Guzzi Stelvio 8V, 2012 (2012 - 2015), KTM 1290 Super Adventure, 2015 (2015 - 2018), KTM 1290 Super Adventure S, 2018 (2018 - -->), KTM 390 Duke, 2021 (2021 - 2023), Moto Guzzi V7 850 Special 100 Anniversary (2023 - -->)
KTM 1290 SA S - nok en god grunn til oppmaskinering
De som ønsker å bidra økonomisk til driften av forumet kan benytte et av alternativene her.
MC'er:
Suzuki GSX 1100 EF, 1985 (1991), Yamaha TDM 900, 2006 (2006 - 2010), Triumph Tiger 1050 SE, 2010 (2010 - 2012), Moto Guzzi Stelvio 8V, 2012 (2012 - 2015), KTM 1290 Super Adventure, 2015 (2015 - 2018), KTM 1290 Super Adventure S, 2018 (2018 - -->), KTM 390 Duke, 2021 (2021 - 2023), Moto Guzzi V7 850 Special 100 Anniversary (2023 - -->)
KTM 1290 SA S - nok en god grunn til oppmaskinering
- Tommas
- Innlegg: 1251
- Registrert: 06 aug 2014, 11:27
- Motorsykkelen din: KTM Super Duke 1290 R
- Sted: Buskerud
Re: IKKE Streetfighter (eller BMW), men KTM Super Duke!!
Sitter i Lom med en kald pils nå.
Planen er å være i øvre Årdal 11'ish i morgen. Så kjører vi hjemover derfra. Med litt flaks dukker det opp en hyggelig kar på triumph også
Planen er å være i øvre Årdal 11'ish i morgen. Så kjører vi hjemover derfra. Med litt flaks dukker det opp en hyggelig kar på triumph også
- Olav K
- Innlegg: 2639
- Registrert: 18 mai 2013, 14:07
- Motorsykkelen din: Den Beste Sykkel (BMW R1250GSA 2019)
- Sted: Odda/Rosendal
Re: IKKE Streetfighter (eller BMW), men KTM Super Duke!!
Du taler i gåter Tommas, jeg vet bare om hyggelige karer som kjører TriumphTommas skrev:Sitter i Lom med en kald pils nå.
Planen er å være i øvre Årdal 11'ish i morgen. Så kjører vi hjemover derfra. Med litt flaks dukker det opp en hyggelig kar på triumph også
http://www.kant1.no" onclick="window.open(this.href);return false;
- AJ
- Administrator
- Innlegg: 38199
- Registrert: 30 sep 2006, 18:46
- Motorsykkelen din: KTM 1290 SA S, ('18), Moto Guzzi v7 850 Special 100 year Anniversary
- Sted: Lunner på Hadeland
- Kontakt:
Re: IKKE Streetfighter (eller BMW), men KTM Super Duke!!
Vurderer å legge om ruta oppom Øvre Årdal... Tilbake for å kjøre Tindeveien, eller ta ferga og 53'en... .Tommas skrev:Sitter i Lom med en kald pils nå.
Planen er å være i øvre Årdal 11'ish i morgen. Så kjører vi hjemover derfra. Med litt flaks dukker det opp en hyggelig kar på triumph også
Er i Gaupne nå i natt.
Får sove på det, tenker jeg...
________________________________________________________________________
De som ønsker å bidra økonomisk til driften av forumet kan benytte et av alternativene her.
MC'er:
Suzuki GSX 1100 EF, 1985 (1991), Yamaha TDM 900, 2006 (2006 - 2010), Triumph Tiger 1050 SE, 2010 (2010 - 2012), Moto Guzzi Stelvio 8V, 2012 (2012 - 2015), KTM 1290 Super Adventure, 2015 (2015 - 2018), KTM 1290 Super Adventure S, 2018 (2018 - -->), KTM 390 Duke, 2021 (2021 - 2023), Moto Guzzi V7 850 Special 100 Anniversary (2023 - -->)
KTM 1290 SA S - nok en god grunn til oppmaskinering
De som ønsker å bidra økonomisk til driften av forumet kan benytte et av alternativene her.
MC'er:
Suzuki GSX 1100 EF, 1985 (1991), Yamaha TDM 900, 2006 (2006 - 2010), Triumph Tiger 1050 SE, 2010 (2010 - 2012), Moto Guzzi Stelvio 8V, 2012 (2012 - 2015), KTM 1290 Super Adventure, 2015 (2015 - 2018), KTM 1290 Super Adventure S, 2018 (2018 - -->), KTM 390 Duke, 2021 (2021 - 2023), Moto Guzzi V7 850 Special 100 Anniversary (2023 - -->)
KTM 1290 SA S - nok en god grunn til oppmaskinering
- Bjerknez
- Innlegg: 23377
- Registrert: 06 aug 2013, 00:59
- Motorsykkelen din: Triumph Rocket III GT
- Sted: Fredrikstad
- Kontakt:
Re: IKKE Streetfighter (eller BMW), men KTM Super Duke!!
Vi møter OlavK i Øvre Årdal kl. 11:00ish og kjører via Gol hjem.AJ skrev:Vurderer å legge om ruta oppom Øvre Årdal... Tilbake for å kjøre Tindeveien, eller ta ferga og 53'en... .Tommas skrev:Sitter i Lom med en kald pils nå.
Planen er å være i øvre Årdal 11'ish i morgen. Så kjører vi hjemover derfra. Med litt flaks dukker det opp en hyggelig kar på triumph også
Er i Gaupne nå i natt.
Får sove på det, tenker jeg...
- AJ
- Administrator
- Innlegg: 38199
- Registrert: 30 sep 2006, 18:46
- Motorsykkelen din: KTM 1290 SA S, ('18), Moto Guzzi v7 850 Special 100 year Anniversary
- Sted: Lunner på Hadeland
- Kontakt:
Re: IKKE Streetfighter (eller BMW), men KTM Super Duke!!
OK.
Kanskje vi sees.
På tide å finne senga... :-)
Kanskje vi sees.
På tide å finne senga... :-)
________________________________________________________________________
De som ønsker å bidra økonomisk til driften av forumet kan benytte et av alternativene her.
MC'er:
Suzuki GSX 1100 EF, 1985 (1991), Yamaha TDM 900, 2006 (2006 - 2010), Triumph Tiger 1050 SE, 2010 (2010 - 2012), Moto Guzzi Stelvio 8V, 2012 (2012 - 2015), KTM 1290 Super Adventure, 2015 (2015 - 2018), KTM 1290 Super Adventure S, 2018 (2018 - -->), KTM 390 Duke, 2021 (2021 - 2023), Moto Guzzi V7 850 Special 100 Anniversary (2023 - -->)
KTM 1290 SA S - nok en god grunn til oppmaskinering
De som ønsker å bidra økonomisk til driften av forumet kan benytte et av alternativene her.
MC'er:
Suzuki GSX 1100 EF, 1985 (1991), Yamaha TDM 900, 2006 (2006 - 2010), Triumph Tiger 1050 SE, 2010 (2010 - 2012), Moto Guzzi Stelvio 8V, 2012 (2012 - 2015), KTM 1290 Super Adventure, 2015 (2015 - 2018), KTM 1290 Super Adventure S, 2018 (2018 - -->), KTM 390 Duke, 2021 (2021 - 2023), Moto Guzzi V7 850 Special 100 Anniversary (2023 - -->)
KTM 1290 SA S - nok en god grunn til oppmaskinering
- Busa Trond
- Innlegg: 2737
- Registrert: 23 sep 2010, 20:58
- Motorsykkelen din: BMW R1200GSA 2016
Re: IKKE Streetfighter (eller BMW), men KTM Super Duke!!
Lån ham Duken din Tommas. Da vil du se en hyggelig vestlending som neppe kommer til å pisse på skoa sine det neste døgnetOlav K skrev:Du taler i gåter Tommas, jeg vet bare om hyggelige karer som kjører TriumphTommas skrev:Sitter i Lom med en kald pils nå.
Planen er å være i øvre Årdal 11'ish i morgen. Så kjører vi hjemover derfra. Med litt flaks dukker det opp en hyggelig kar på triumph også
- AJ
- Administrator
- Innlegg: 38199
- Registrert: 30 sep 2006, 18:46
- Motorsykkelen din: KTM 1290 SA S, ('18), Moto Guzzi v7 850 Special 100 year Anniversary
- Sted: Lunner på Hadeland
- Kontakt:
Re: IKKE Streetfighter (eller BMW), men KTM Super Duke!!
Drar fra Gaupne om noen minutter. Setter kursen mot Turtagrø.
Kan hende vi møtes
Kan hende vi møtes
________________________________________________________________________
De som ønsker å bidra økonomisk til driften av forumet kan benytte et av alternativene her.
MC'er:
Suzuki GSX 1100 EF, 1985 (1991), Yamaha TDM 900, 2006 (2006 - 2010), Triumph Tiger 1050 SE, 2010 (2010 - 2012), Moto Guzzi Stelvio 8V, 2012 (2012 - 2015), KTM 1290 Super Adventure, 2015 (2015 - 2018), KTM 1290 Super Adventure S, 2018 (2018 - -->), KTM 390 Duke, 2021 (2021 - 2023), Moto Guzzi V7 850 Special 100 Anniversary (2023 - -->)
KTM 1290 SA S - nok en god grunn til oppmaskinering
De som ønsker å bidra økonomisk til driften av forumet kan benytte et av alternativene her.
MC'er:
Suzuki GSX 1100 EF, 1985 (1991), Yamaha TDM 900, 2006 (2006 - 2010), Triumph Tiger 1050 SE, 2010 (2010 - 2012), Moto Guzzi Stelvio 8V, 2012 (2012 - 2015), KTM 1290 Super Adventure, 2015 (2015 - 2018), KTM 1290 Super Adventure S, 2018 (2018 - -->), KTM 390 Duke, 2021 (2021 - 2023), Moto Guzzi V7 850 Special 100 Anniversary (2023 - -->)
KTM 1290 SA S - nok en god grunn til oppmaskinering
- Tommas
- Innlegg: 1251
- Registrert: 06 aug 2014, 11:27
- Motorsykkelen din: KTM Super Duke 1290 R
- Sted: Buskerud
Re: IKKE Streetfighter (eller BMW), men KTM Super Duke!!
Ble 50 deilige mil i dag. Vi møtte AJ på Turtagrø, og OlavK på vei ned til Øvre Årdal.
Dagen ble en total overdose av herlig utsikt
Lom til Turtagrø, videre til Øvre Årdal og deretter Lærdal. Så ble det gamleveien over til Aurland, og endelig en solskinnsdag på Stegastein. Ferden gikk mot Hol, hvor vi skilte lag med Bjerknez. Peppes på Geilo, før vi skilte lag med OlavK og cruiset hjem via Dagali, Uvdal, Flesberg og Kongsberg.
KTM'en leverer til de grader!
Skal slenge opp noen bilder litt senere.
Dagen ble en total overdose av herlig utsikt
Lom til Turtagrø, videre til Øvre Årdal og deretter Lærdal. Så ble det gamleveien over til Aurland, og endelig en solskinnsdag på Stegastein. Ferden gikk mot Hol, hvor vi skilte lag med Bjerknez. Peppes på Geilo, før vi skilte lag med OlavK og cruiset hjem via Dagali, Uvdal, Flesberg og Kongsberg.
KTM'en leverer til de grader!
Skal slenge opp noen bilder litt senere.
- spiritofwinter
- Innlegg: 98
- Registrert: 22 apr 2014, 21:45
- Motorsykkelen din: 2015 KTM 1190 Adventure R
- Sted: Sunnmøre
Re: IKKE Streetfighter (eller BMW), men KTM Super Duke!!
KTM leverer alltid
Jeg var andre person til å prøvekjøre sykkelen din når den ble demo sykkel hos mc-deler, dette var før jeg hadde gjort avtale om kjøp av 1190 avd R. Vurderte et øyeblikk å kjøpe super duke, men er litt for glad i lappen...
Sent fra min Nexus 5 via Tapatalk
Jeg var andre person til å prøvekjøre sykkelen din når den ble demo sykkel hos mc-deler, dette var før jeg hadde gjort avtale om kjøp av 1190 avd R. Vurderte et øyeblikk å kjøpe super duke, men er litt for glad i lappen...
Sent fra min Nexus 5 via Tapatalk
- Bjerknez
- Innlegg: 23377
- Registrert: 06 aug 2013, 00:59
- Motorsykkelen din: Triumph Rocket III GT
- Sted: Fredrikstad
- Kontakt:
Re: IKKE Streetfighter (eller BMW), men KTM Super Duke!!
En ting er sikkert. Det er lenge siden jeg har likt to sykler så enormt som er såpass ulike. S1000R og SuperDuke 1290 er så sinnsykt gode på hver sin måte. Men tror kanskje jeg føler meg mer hjemme på S1000R'en, selv om jeg satt bedre samt likte lyden bedre på SuperDuken. Det er ett eller annet med den BMW'en som trigger meg. Den er liksom god på alt... En "skalpell" som OlavK så fint fint kalte den
Men SuperDuk'en er så absolutt en langt mer "bøllete" sykkel og den ser jaggu meg skikkelig bra ut også. Liker dem begge på hver sin måte
Men SuperDuk'en er så absolutt en langt mer "bøllete" sykkel og den ser jaggu meg skikkelig bra ut også. Liker dem begge på hver sin måte
Re: Ducati Streetfighter 1098S - Trøbbel i tårnet! BMW S1000
Finnes det andre vindskjermen enn BMW sine ?Zadnez skrev:Tror garantert du blir fornøyd med s1000r, jeg er ihvertfall veldig fornøyd, etter at jeg satte på en litt større vindskjerm er den ikke så slitsom i høy fart heller. QS og cruise er digg, varmeholker er også greit i kalde nord :-) den har et vannvittig drag, fra null til hundre er den faktisk raskere en lordshaft sin... Og alle kreftene er på bakhjulet. Sånn sett har den like mange hk som superduken... Så om du i tillegg liker sykkelen kan du ikke gjøre det bedre.... Unntatt streettrippelen til bjerknez selvfølgelig:)
Er klar for S1000R. Men vil gjerne ha den "litt mindre naken".
Tom
- Bjerknez
- Innlegg: 23377
- Registrert: 06 aug 2013, 00:59
- Motorsykkelen din: Triumph Rocket III GT
- Sted: Fredrikstad
- Kontakt:
Re: IKKE Streetfighter (eller BMW), men KTM Super Duke!!
jeg kommer aldri til å forstå alt det oppstyret rundt vindskjermer. Å kjøre MC og spesielt en sykkel som S1000R, som er en aneknsykkel vil gi deg vind på overkroppen. Jeg har ikke kjørt sykkel mer enn ca 2 år, men jeg har nå kjørt til sammen 65.000km. De siste tre årene. (Øvekjørte en del også) jeg synes følelsen av vind mot kroppen nettopp gir meg følelsen av å kjøre MC. Man kan klistre alskens vindskjermer på sykkelen men man vil aldri fjerne vinden eller effekten denne gir ved å montere noe slikt. Man flytter bare problemet til et annet sted.
Man kan sette på et gedigent stuevindu på sykkelen og da fjerner man riktignok vinden fra kroppen, men turbulensen man får er ikke en nakensykkel verdig. Turbulens er i mine øyne langt værre enn en javn fordeling av vind på overkroppen.
Alle sykler med vindskjerm jeg har kjørt oppfører seg som en 1980 modell Golf i høye hastigheter. Det blir jo som å sette på en "spoiler" fremme på sykkelen. Når vinden treffer denne spoileren så overføres kreftene til sykkelen og du vil merke at det river og røsker i styret. En del av vinden endrer også retning og treffer deg ofte i hodetregionen med en konsentrert masse som kaster hodet ditt rundt.
I lave hastigheter så fungerer nok vindskjermer helt OK, men i litt høyere hastigheter 80km/t+ så synes jeg ikke noe om dem.
Men for å svare på spørsmålet ditt, så tror jeg nok det finnes små vindskjermer til S1000R på markedet. Altså lik den om llerede er der, mer eller mindre, men av et annet utseende :) DET er derimot helt greit. Men å sette på noe som er større ser bare dumt ut på en slik type sykkel og ikke tror jeg det vil gjøre noe nytte heller. :)
Man kan sette på et gedigent stuevindu på sykkelen og da fjerner man riktignok vinden fra kroppen, men turbulensen man får er ikke en nakensykkel verdig. Turbulens er i mine øyne langt værre enn en javn fordeling av vind på overkroppen.
Alle sykler med vindskjerm jeg har kjørt oppfører seg som en 1980 modell Golf i høye hastigheter. Det blir jo som å sette på en "spoiler" fremme på sykkelen. Når vinden treffer denne spoileren så overføres kreftene til sykkelen og du vil merke at det river og røsker i styret. En del av vinden endrer også retning og treffer deg ofte i hodetregionen med en konsentrert masse som kaster hodet ditt rundt.
I lave hastigheter så fungerer nok vindskjermer helt OK, men i litt høyere hastigheter 80km/t+ så synes jeg ikke noe om dem.
Men for å svare på spørsmålet ditt, så tror jeg nok det finnes små vindskjermer til S1000R på markedet. Altså lik den om llerede er der, mer eller mindre, men av et annet utseende :) DET er derimot helt greit. Men å sette på noe som er større ser bare dumt ut på en slik type sykkel og ikke tror jeg det vil gjøre noe nytte heller. :)