Erfaringer med Hayabusa?

Forum for fulleffekt tung-MC
Brukeravatar
Svolp
Innlegg: 1703
Registrert: 30 okt 2009, 16:53
Motorsykkelen din: kawasaki Versys 650 2008 modell
Sted: Stavanger

Re: Erfaringer med Hayabusa?

Legg inn av Svolp »

Full effekt, ny sykkel og bor i Stavanger!
DNB har helt egene risiko kalkyler på mc, de andre store kopiere bare hverandres.

Jeg er sinnsykt prisbevisst på forsikring og undersøker ALT hver 6.mnd og de billigste på mc har alltid hvert KLP, DNB og Gjensidige..
NÅ: Suzuki mauruder VZ 800 1998 Modell
X : Kawasaki Versys 650 2008 modell
X : Kawasaki ZZR1400 2015 Modell
X : Kawasaki ZZR1400 2009 Modell
X : Suzuki GSF650S 2005 Modell
X : Yamaha Virago 125 2002 Modell

EasyRider
Innlegg: 773
Registrert: 06 mar 2012, 16:57
Motorsykkelen din: Kawa
Sted: Indre Østfold

Re: Erfaringer med Hayabusa?

Legg inn av EasyRider »

Takker for tips.

Skal ta en ringerunde over pinse :)
Stallen:
---------------------------
Kawasaki ZZR 1400 Black
--------------------------

Brukeravatar
mortenolb
Innlegg: 3615
Registrert: 03 mai 2013, 23:02
Motorsykkelen din: 2020 Ducati Multistrada 950 S
Sted: Siggerud

Re: Erfaringer med Hayabusa?

Legg inn av mortenolb »

supersic skrev:DNB ville ha 25K for en liter gixxer selv om jeg er 40 og fikk 70% startbonus
Wow. Gjensidige skal ha 10k av meg for liter-gixxer.. 25 år og 70 % bonus :scratch
(Dog har jeg rabatt for flere forsikringer og YS-medlem)

Brukeravatar
supersic
Innlegg: 458
Registrert: 31 jan 2016, 14:54
Motorsykkelen din: SpeedTriple
Sted: Skedsmokorset

Re: Erfaringer med Hayabusa?

Legg inn av supersic »

mortenolb skrev:
supersic skrev:DNB ville ha 25K for en liter gixxer selv om jeg er 40 og fikk 70% startbonus
Wow. Gjensidige skal ha 10k av meg for liter-gixxer.. 25 år og 70 % bonus :scratch
(Dog har jeg rabatt for flere forsikringer og YS-medlem)
Tror adressen har mye å si for prisen

Brukeravatar
mortenolb
Innlegg: 3615
Registrert: 03 mai 2013, 23:02
Motorsykkelen din: 2020 Ducati Multistrada 950 S
Sted: Siggerud

Re: Erfaringer med Hayabusa?

Legg inn av mortenolb »

supersic skrev:
mortenolb skrev:
supersic skrev:DNB ville ha 25K for en liter gixxer selv om jeg er 40 og fikk 70% startbonus
Wow. Gjensidige skal ha 10k av meg for liter-gixxer.. 25 år og 70 % bonus :scratch
(Dog har jeg rabatt for flere forsikringer og YS-medlem)
Tror adressen har mye å si for prisen
Stemmer, hadde glemt at det var sånn. Det er jo logisk fordi folk flest kjøper jo liter-Rsykkel for å kjøre rundt i byen og bli påkjørt. :knegg
(Vet det gjelder generellle priser, men fortsatt noget teit)

On topic:
Jeg aner ingenting om busa, annet enn at de ikke ser bra ut :vs

ZZR-Erling

Re: Erfaringer med Hayabusa?

Legg inn av ZZR-Erling »

4000 for K1300S. 50 år, full bonus og kasko. Bor på landet. Gjensidige.

Retallion
Innlegg: 30
Registrert: 25 nov 2014, 00:04
Motorsykkelen din: Kawasaki ZX6R

Re: Erfaringer med Hayabusa?

Legg inn av Retallion »

Takker for mye god info fra samtlige. Det mest interessante for min del var egentlig hvordan sykkelen er å håndtere, gjerne på litt mer knotete plasser etc. Utifra det jeg leser så skal visst ikke dette være noe problem. Høydemessig så er jeg av typen normalt lang, så jeg regner med at Busaen iallefall ikke blir verre å kjøre langtur på enn mindre R og Sportstouringsykler.

Angåande det med forsikring så ser det ut til at denne typen sykler er billigere enn typiske liter-sykler (R1, ZX10R etc). Det har nok noe med hvem som vanligvis har slike sykler og skadestatistikken på disse.

Eksempelvis vil det for min del koste ca 8-10000kr i året minst (I snitt, etter å ha tatt en ringerunde) på en relativt ny 1000ccm R-sykkel (og omtrent det samme for 600cmm). Derimot vil en tilsvarende Hayabusa koste i overkant av 5000kr. Vi snakker da full kasko, 75% 5.året og min alder som er 30 år. Delkasko på en litt eldre Hayabusa ligger på litt over 2000kr i året. Det kan fint ganges med 3-4 om man sjekker tilsvarende på 600-1000ccm R-sykkel.

Det blir litt som med Coca-Cola på butikken. Er man smart kjøper man 1.5 liter til 28kr, fremfor å kjøpe 0.5l til 23kr.

Brukeravatar
Alex-68
Innlegg: 131
Registrert: 30 apr 2016, 14:37
Motorsykkelen din: Gixxer R

Re: Erfaringer med Hayabusa?

Legg inn av Alex-68 »

Hehehe! Ps, jeg sier bare: Test begge to! Pga jeg tror nok zx12r er tingen... :yeyeye
Mc Oslo Suger!

Retallion
Innlegg: 30
Registrert: 25 nov 2014, 00:04
Motorsykkelen din: Kawasaki ZX6R

Re: Erfaringer med Hayabusa?

Legg inn av Retallion »

Hjertet sier Kawasaki (har aldri kjørt eller hatt andre sykler), men prislappen/km/tildels utseende og tilstand peker i retning Hayabusa.

ZX12 ligger særs kunstig høyt i pris av de jeg har sett på Finn. Hvem i allverden betaler 80-90000kr for en ZX12R fra tidlig 2000? Som gjerne har gått 50-70000km?

Joda, det er vår i luften og pengene brenner i lommene til folk men det må da være grenser for hva folk tror syklene sine er verdt;-)

Brukeravatar
Alex-68
Innlegg: 131
Registrert: 30 apr 2016, 14:37
Motorsykkelen din: Gixxer R

Re: Erfaringer med Hayabusa?

Legg inn av Alex-68 »

Ps, jeg har sett de helt ned i 50k så bare vær tålmodig.. :[-o< Vel, det er en side på facebook som heter motorsykler kjøp og salg.. Men, der ercdet en haug med gjøk som tror de selger gullbarrer.. Helt på gjorde der inne. Men, av og til så dukker det opp noe som er ærlig og rett pris. Samt de som ønsker kjapt salg. Ellers er det høl i hue der.
Sist redigert av Alex-68 den 15 mai 2016, 23:06, redigert 1 gang totalt.
Mc Oslo Suger!

Retallion
Innlegg: 30
Registrert: 25 nov 2014, 00:04
Motorsykkelen din: Kawasaki ZX6R

Re: Erfaringer med Hayabusa?

Legg inn av Retallion »

Har vurdert å vente til litt lengre ut i sesongen ja :-) Regner med et ganske bra prisdropp ila relativt kort tid, da desperasjonen begynner å synke inn hos de som var litt optimistisk i og rundt disse tider. Du får gi meg et hint om du kommer over en ZX12 til "normal" pris ;-)

Brukeravatar
supersic
Innlegg: 458
Registrert: 31 jan 2016, 14:54
Motorsykkelen din: SpeedTriple
Sted: Skedsmokorset

Re: Erfaringer med Hayabusa?

Legg inn av supersic »

Busaen er jo legendarisk, hadde lett gått for den selv om jeg faen ikke er sikker på om den er kul eller drit stygg.
Står en ved siden av meg på jobben hver morgen og jeg får mer og mer lyst på den sykkelen altså.

Brukeravatar
Alex-68
Innlegg: 131
Registrert: 30 apr 2016, 14:37
Motorsykkelen din: Gixxer R

Re: Erfaringer med Hayabusa?

Legg inn av Alex-68 »

Jepp, skrev ett lite pm, på mitt tidligere innlegg over ditt. Og du har rett.. Mange som er på bærtur ang pris.. Men, ps.. Titt litt på mobile.de og se hva du finner. Der kan det være noe og hente. Finner du noe der, så gi meg beskjed så skal jeg guide deg igjennom toll og avgiftregler. Busaen er drit stygg! :lol Hadde uten tvil tatt zx12r! :lol :lol
Mc Oslo Suger!

Retallion
Innlegg: 30
Registrert: 25 nov 2014, 00:04
Motorsykkelen din: Kawasaki ZX6R

Re: Erfaringer med Hayabusa?

Legg inn av Retallion »

Har skjønt det at folk enten liker er misliker utseende på Busaen ja. For min del synes jeg den framstår som forut for sin tid designmessig mtp at første modellen kom allerede i 1999. Rett og slett tidsløs, noe som etter min mening er er imponerende på noe som nærmerer seg et 20 år gammelt design. Personlig synes jeg sykkelen ser veldig fin ut og litt utenom det vanlige samtidig som jeg ikke har noe imot et mer tradisjonelt utseende ala ZX12 o.l.

Retallion
Innlegg: 30
Registrert: 25 nov 2014, 00:04
Motorsykkelen din: Kawasaki ZX6R

Re: Erfaringer med Hayabusa?

Legg inn av Retallion »

Takker for tipset Alex, det skal jeg gjøre!

Ellers så får vi enes om å vere uenig vedr. utseende på Busaen. Hilsen en som skriver dette innlegget med Kawasaki-genser på ;-)

Svar