Kjøpe høytrykksvasker?

... om deler, tilbehør, utstyr, renhold, MC-forsikring, kjøreklær osv. til MC, fører og passasjer.
Svar
Brukeravatar
lasse_hansen
Innlegg: 1717
Registrert: 18 jun 2011, 20:36
Motorsykkelen din: Kawasaki Z H2 2020
Sted: Sarpsborg

Kjøpe høytrykksvasker?

Legg inn av lasse_hansen »

Hei sann.

Siden det er 2016, så tenkte jeg bare å spørre. Jeg har alltid vasket sykkelen på "gammmel" måten, altså med hageslange. Men går nå å lurer på å gå til innkjøp av en Kärcher K4, den nye typen som man kan justere trykket digitalt etter hva jeg har forstått. Hva mener folket om mc og høytrykksvasker? Burde det fungere greit så lenge man ikke spyler direkte på lager og lignende med full pupp?
Eller er den beste måten forsatt hageslange?
Tenkte evt å kjøpe sånn munnstykke til å "skumlegge" sykkelen før vask. :-k

Brukeravatar
vim
Innlegg: 272
Registrert: 08 apr 2015, 09:51
Motorsykkelen din: Ducati Supersport
Sted: Viken

Re: Kjøpe høytrykksvasker?

Legg inn av vim »

Det er ingen tvil om at jeg ville gjort om igjen, hva jeg gjorde for noen uker siden, da jeg kjøpte en Nilfisk 145.3.
Selges nå flere steder for rundt 3000,- og det er kanskje det beste kjøpet du kan gjøre, tror jeg. Solid, godt trykk, bra vannmengde og en slange (på trommel) som er myk og krøller lite.
Jeg kikket på flere og forhørte meg med erfaringer på detailersclub.no, der hardcorevaskerne vanker :)
K4 er helt fin den, men de elektroniske = enda noe mer som kan/vil gå istykker.

Det er ingen problem å bruke høytrykk (bevegelse og avstand er cluet), men det blir enda mer praktisk og lettere å unngå for mye trykk på upassende flater, hvis du kjøper en autodyse til et par hundrelapper (Clahsern eller Bauhaus f. eks.).
Jeg ville også spandert en skikkelig skumkanon, fremfor den Nilfisk flaska. Skummer mye bedre.
Ebay egner seg til det kjøpet, da slipper du med et par hundrelapper der også.

CB9
Innlegg: 361
Registrert: 16 mar 2014, 13:11
Motorsykkelen din: HONDA CB900F -81

Re: Kjøpe høytrykksvasker?

Legg inn av CB9 »

har ikke vurdert en sånn mc-tørker istedet? helt motsatt av en høytrykksspyler men kanskje noe å vurdere siden du alt har bøtte og vann.
traff på en som mente det var uunnværlig.

CB9
Innlegg: 361
Registrert: 16 mar 2014, 13:11
Motorsykkelen din: HONDA CB900F -81

Re: Kjøpe høytrykksvasker?

Legg inn av CB9 »

hadde mye krom og greier han da

sanderA
Innlegg: 27
Registrert: 16 okt 2015, 21:05
Motorsykkelen din: F800GS & Transalp

Re: Kjøpe høytrykksvasker?

Legg inn av sanderA »

For meg er det viktigste at vannmengden er minst 500 liter per time og at spyleren har stålarmert slange. Hvis ikke blir det bare krøllings når den skal rulles inn igjen. Jeg kjøpte en Stihl R128+ for noen år siden og er greit fornøyd med den. Tror den heter R129+ og du får den til 2500 innimellom. Kjøper nok en som er noe større neste gang, men det er fordi jeg er en av de hardcore bilvaskerne som er nevnt over her ;)

Svar