JohnnyTh skrev:En sving der en HD cruiser holder 110km/t er jo ikke spesiellt krevende. At en R sykkel nesten blir ifrakjørt av en cruiser i slike svinger tror jeg lite på.
Nei, den påstanden er drøy!!
Jeg kjører en Road King, en av Harleyene som har best nedlegsvinkel (sammen som V-Rod), men gudbedre den er skrøpelig i forhold til den siste plastaketten jeg hadde (TL 1000S, ikke helt R-sykkel, men nært).
Jeg kan kjøre rimelig friskt i svinger med Road King'en, men Suzuki'en hadde kjørt fletta av den når det virkelig begynner å dra seg til.
Det er mange ting som gjør at du faktisk ikke ønsker flåkjøre i krappe kurver med en svær støypejernskomfyr.
Bremsene begrenser, nå er faktisk bremesen på nyere HD atskillig bedre enn sit rykte, men det tar mer tid å stoppe/bremse ned et halvt tonn støypejern enn hundre og femti kilo plast og aluminium!!
Den største begrensningen for min del er gaffelen, når man virkelig tyner sykkelen i kurver virker det som om vitale deler i gaffelen er produsert av plastelina....
Kjøpte vel strengt tatt ikke HD på grunn av "hårnålsegenskapene", heller tvert imot.
I de hastighetene Suzukien begynte å bli morsom å kjøre (140 +), begynner Harleyen å bli ubehagelig å kjøre.
Så jeg har rett og slett forsøkt å kompensere for manglende modenhet og måtehold med å kjøpe en sykkel som er morsommere å kjøre "sakte" med...
I never apologize.
I'm sorry, but that's just the way I am.