Fsva [b L o g g] Street Triple 675 "Statens Urimelige Vegvesen" ?""

Din egen Forum-blogg! Om MC-livet ditt og annet du vil dele med andre.
Svar
Brukeravatar
Fsva
Innlegg: 779
Registrert: 09 okt 2014, 17:29
Motorsykkelen din: Triumph Street Triple 675 2015
Sted: Eidsvoll/Fredrikstad

Re: .::Fsva::. Triumph Street Triple 675 A2 >Ny hjelm<

Legg inn av Fsva »

kalleklovn skrev:Heisann! Tøff blogg. Hvordan fungerer speilene? Jeg har hørt så mye forskjellig. Har i dag bestilt min Triple R fra Alf Graarud, så forventet levering er nok slutten av januar. Vi får ta en tur til våre sammen med våre tøffe sykler :)
Takk for det.
Speilene er ikke symmetriske, så venstre speil gir meg god sikt, men ikke høyre. Speilene vibrerer også når man kjører fort, derfor ser man ikke om det ligger 1 eller 3 biler 100m bak deg på motorvegen. Det kan hende jeg kjøper Triumph sine bar end mirrors neste år, men det haster ikke for min del. :roll Gratulerer med sykkelhandel :prf Jeg har snoket litt rundt på bloggen din og er grønn av misunnelse på både sykkel og ekstrautstyr ;-)
Yep, vi må få til minst en felles tur neste sesong :-)

kalleklovn
Innlegg: 341
Registrert: 25 jun 2015, 22:20
Motorsykkelen din: 2016 Triumph Street Triple R
Sted: Fredrikstad

Re: .::Fsva::. Triumph Street Triple 675 A2 >Ny hjelm<

Legg inn av kalleklovn »

Jo takk :) Jeg er veldig spent på hvordan det blir med den nye sykkelen. Foreløpig har jeg en veldig god følelse. Hehe!
Jeg har også tittet på bar-end mirrors, men tenkte prøve de vanlige først.
2016 - Triumph Street Triple R ......
2015 - Yamaha MT07 3475km

Blogg: http://mcsiden.no/viewtopic.php?t=10362

Brukeravatar
Bjerknez
Innlegg: 23138
Registrert: 06 aug 2013, 00:59
Motorsykkelen din: Triumph Rocket III GT
Sted: Fredrikstad
Kontakt:

Re: .::Fsva::. Triumph Street Triple 675 A2 >Ny hjelm<

Legg inn av Bjerknez »

kalleklovn skrev:Jo takk :) Jeg er veldig spent på hvordan det blir med den nye sykkelen. Foreløpig har jeg en veldig god følelse. Hehe!
Jeg har også tittet på bar-end mirrors, men tenkte prøve de vanlige først.
De vanlige funker helt greit, så ikke noe å bekymre seg over. Dog kan jeg ikke huske at vibrasjoner var noe problem med min sykkel med tanke på sikt gjennom speilene... ?

Du har rett og slett kjøpt deg en kanonflott sykkel som er god på alt. Den ser råstilig ut også og dessuten så slipper man å treffe en på hvert hjørne. Rett og slett en sykkel man enten elsker eller hater. Hvor jeg står hen i den sammenhengen trenger kanskje ikke å utdypes :thumleft

Brukeravatar
Fsva
Innlegg: 779
Registrert: 09 okt 2014, 17:29
Motorsykkelen din: Triumph Street Triple 675 2015
Sted: Eidsvoll/Fredrikstad

Re: .::Fsva::. Triumph Street Triple 675 A2

Legg inn av Fsva »

Flott dag, tørre veier, men iskaldt ute. Da tar man kjøreturen inne :P

[video]https://vimeo.com/150051923[/video]


Sent from my iPhone using Tapatalk
Sist redigert av AJ den 26 des 2015, 12:39, redigert 1 gang totalt.
Begrunnelse: Denne må jo bare legges direkte inn i posten :-)! Herved gjort ;-).

Brukeravatar
Fsva
Innlegg: 779
Registrert: 09 okt 2014, 17:29
Motorsykkelen din: Triumph Street Triple 675 2015
Sted: Eidsvoll/Fredrikstad

Re: .::Fsva::. Triumph Street Triple 675 A2

Legg inn av Fsva »

2015 sesongen var min første sesong som motorsykkeleier og jeg har hatt det kjempegøy. 12922km er tilbakelagt siden jeg fikk nøklene til Street Triplen i begynnelsen av juni og fram til siste tur 21. desember. Her er noen bilder :)
Bilde
21. desember utenfor Eidsvollsbygningen på vei til jobb :P

Bilde
Begynnelsen av november. Julebelysning i gatene.

Bilde
Fv. 33 vestsiden av Mjøsa.

Bilde
På vei til Hokksund, så dette skiltet som noen sikkert kunne tenke seg å ha på veggen. :-k

Bilde
Litt senere på dagen. 19. september. Høsttur med folk fra MCsiden.

Bilde
Dagen jeg monterte tail-tidy. Bilde av sykkelen uten skiltbrakett :prf

Skal se om jeg finner flere bilder i arkivet en annen dag :)

Brukeravatar
Bjerknez
Innlegg: 23138
Registrert: 06 aug 2013, 00:59
Motorsykkelen din: Triumph Rocket III GT
Sted: Fredrikstad
Kontakt:

Re: .::Fsva::. Triumph Street Triple 675 A2

Legg inn av Bjerknez »

Street triple er rett og slett en utrolig sexy sykkel. Flotte bilder også :thumleft

Brukeravatar
freddy123
Innlegg: 1054
Registrert: 02 jul 2014, 22:26
Motorsykkelen din: Harley sportster 883 A2 regga
Sted: akershus

Re: .::Fsva::. Triumph Street Triple 675 A2

Legg inn av freddy123 »

Utrolig pen rødgarge på den sykkelen din :)

Bilde nr3 fra toppen og ned var jævlig bra :) gjorde så jeg fikk lyst på en street triple selv :)

SverreOlsen
Innlegg: 594
Registrert: 02 jan 2016, 13:39
Motorsykkelen din: Mz Baghira 660
Sted: Talgje

Re: .::Fsva::. Triumph Street Triple 675 A2

Legg inn av SverreOlsen »

Ja den sykkelen er ett kunsverk! Like god å kjøre? Hva er effekten regga som A?

Brukeravatar
Olav K
Innlegg: 2639
Registrert: 18 mai 2013, 14:07
Motorsykkelen din: Den Beste Sykkel (BMW R1250GSA 2019)
Sted: Odda/Rosendal

Re: .::Fsva::. Triumph Street Triple 675 A2

Legg inn av Olav K »

freddy123 skrev:Utrolig pen rødgarge på den sykkelen din :)

Bilde nr3 fra toppen og ned var jævlig bra :) gjorde så jeg fikk lyst på en street triple selv :)
Nå høres du ut som en voksen og ansvarsfull person.... og jeg blir mer og mer sikker på at du blir en Ekte Triumphist etterhvert :thumleft
http://www.kant1.no" onclick="window.open(this.href);return false;

Brukeravatar
freddy123
Innlegg: 1054
Registrert: 02 jul 2014, 22:26
Motorsykkelen din: Harley sportster 883 A2 regga
Sted: akershus

Re: .::Fsva::. Triumph Street Triple 675 A2

Legg inn av freddy123 »

Hahaha vi får se på det da :)

Men den til fsva er jævlig deilig å hvile øynene på :)


Sent from my iPhone using Tapatalk

Brukeravatar
Fsva
Innlegg: 779
Registrert: 09 okt 2014, 17:29
Motorsykkelen din: Triumph Street Triple 675 2015
Sted: Eidsvoll/Fredrikstad

Re: .::Fsva::. Triumph Street Triple 675 A2

Legg inn av Fsva »

freddy123 skrev:Utrolig pen rødgarge på den sykkelen din :)

Bilde nr3 fra toppen og ned var jævlig bra :) gjorde så jeg fikk lyst på en street triple selv :)
Takk. Jeg er veldig fornøyd selv. Gleder meg sinnsykt mye til fulleffekt i august :P
SverreOlsen skrev:Ja den sykkelen er ett kunsverk! Like god å kjøre? Hva er effekten regga som A?
Veldig god å kjøre, men nå har jeg ikke mye sammenligningsgrunnlag. Sykkelen er "smooth" på alle måter synes jeg (motor, girkasse, bremser, generelt). Lyden er god, men mangler litt gromlyd og volum med standard eksos.

Sykkelen er registrert som A2 med 35kW/47,5hp. Det går fort nok for en amatør som meg. I august blir den oppgradert til 70kw/95hp. Håper jeg merker forskjell :knegg Jeg kan bytte kamaksler og få 105hp, men tviler på at jeg gidder å styre med det.

SverreOlsen
Innlegg: 594
Registrert: 02 jan 2016, 13:39
Motorsykkelen din: Mz Baghira 660
Sted: Talgje

Re: .::Fsva::. Triumph Street Triple 675 A2

Legg inn av SverreOlsen »

Fsva skrev:
freddy123 skrev:Utrolig pen rødgarge på den sykkelen din :)

Bilde nr3 fra toppen og ned var jævlig bra :) gjorde så jeg fikk lyst på en street triple selv :)
Takk. Jeg er veldig fornøyd selv. Gleder meg sinnsykt mye til fulleffekt i august :P
SverreOlsen skrev:Ja den sykkelen er ett kunsverk! Like god å kjøre? Hva er effekten regga som A?
Veldig god å kjøre, men nå har jeg ikke mye sammenligningsgrunnlag. Sykkelen er "smooth" på alle måter synes jeg (motor, girkasse, bremser, generelt). Lyden er god, men mangler litt gromlyd og volum med standard eksos.

Sykkelen er registrert som A2 med 35kW/47,5hp. Det går fort nok for en amatør som meg. I august blir den oppgradert til 70kw/95hp. Håper jeg merker forskjell :knegg Jeg kan bytte kamaksler og få 105hp, men tviler på at jeg gidder å styre med det.
Skal du få den omregistrert til fulleffekt eller barre fjerne plomberingene etter hvert? :D
Hva du studerer for noe?:-)

Brukeravatar
Bjerknez
Innlegg: 23138
Registrert: 06 aug 2013, 00:59
Motorsykkelen din: Triumph Rocket III GT
Sted: Fredrikstad
Kontakt:

Re: .::Fsva::. Triumph Street Triple 675 A2

Legg inn av Bjerknez »

Veldig god å kjøre, men nå har jeg ikke mye sammenligningsgrunnlag. Sykkelen er "smooth" på alle måter synes jeg (motor, girkasse, bremser, generelt). Lyden er god, men mangler litt gromlyd og volum med standard eksos.
Jeg kan vertfall fortelel deg med det samme at av de syklene jeg har kjørt/eid så langt så er Street Triple den absolutt "smootheste" sykkelen av dem alle. Gromlyden kommer når du gjør den om til voksensykkel, monterer Arrow eksos samt fjerner lyddemperen :thumleft

Nesten så jeg fikk lyst på en slik igjen altså... seriøst..
Har egentlig ingen andre gode argumenter for å IKKE gjøre det enn at den bli en smule mer "masete" i høye hastigheter (sammenlignet med S1000R'en), samt at forbikjøring på E6 ikke er like "morsomt".... :knegg Ja... jeg har ikke så mye i mot å kjøre på E6 til tider og med S1000R'en så trives jeg faktisk litt der også... :redface

Men på utseende så synes jeg Street Triplen vinner ganske greit over BMW'en, selv om ikke BMW'en er stygg den heller, i mine øyne.

En Street Triple R koster brått 160.000,- når "nødvendig" utstyr er huket av, og det er kun 40.000,- mindre enn BMW'en. Man kommer desverre ikke utenom det faktum at BMW'en er en fint priset sykkel.... :redface

Så kommer jo snart dne nye Speed Triple'n også... Å herregud den er bare sååå skjønn... :love

SverreOlsen
Innlegg: 594
Registrert: 02 jan 2016, 13:39
Motorsykkelen din: Mz Baghira 660
Sted: Talgje

Re: .::Fsva::. Triumph Street Triple 675 A2

Legg inn av SverreOlsen »

Kjekt å sikle på sykkler!:-P gleder meg til den dagen øknomien tillater å kjøpe av sykkel som er av litt nyare dato!:-) første skal kjøpe fabrikk ny sykkel skal det vær så eg kan ha den for evig tid så blir nokk noen år til, men ser ikke vekk fra det kan bli en brukt Triumph etter hvert :-P

Brukeravatar
Fsva
Innlegg: 779
Registrert: 09 okt 2014, 17:29
Motorsykkelen din: Triumph Street Triple 675 2015
Sted: Eidsvoll/Fredrikstad

Re: .::Fsva::. Triumph Street Triple 675 A2

Legg inn av Fsva »

SverreOlsen skrev:
Skal du få den omregistrert til fulleffekt eller barre fjerne plomberingene etter hvert? :D
Hva du studerer for noe?:-)
Planen er å betale avgift og omregistrere sykkelen. Jeg synes det er greit å ha en lovlig sykkel i tilfelle noe skulle skje. ;)
Jeg prøver å bli maskiningeniør og holder på med siste semester nå :P
Bjerknez skrev: En Street Triple R koster brått 160.000,- når "nødvendig" utstyr er huket av, og det er kun 40.000,- mindre enn BMW'en. Man kommer desverre ikke utenom det faktum at BMW'en er en fint priset sykkel.... :redface

Så kommer jo snart dne nye Speed Triple'n også... Å herregud den er bare sååå skjønn... :love
Ja, det er ikke tvil om at BMW S1000R er et godt kjøp. Jeg har uansett ikke planer om å bytte sykkel så lenge jeg er fornøyd med den jeg har. Dessuten trenger jeg bil, leilighet og bedre jobb før jeg kjøper dyrere sykkel :P

Yep, den nye Speed Triplen ser utrolig bra ut. Jeg er innom youtube stort sett hver dag for å se om noen har prøvekjørt den. :redface

Svar