MCnyheter vi har ventet på...?

Generelt om MC, nyheter, hendelser, film & bilder, MC i media, kjøreopplæring osv.
Svar
Brukeravatar
Bjerknez
Innlegg: 23138
Registrert: 06 aug 2013, 00:59
Motorsykkelen din: Triumph Rocket III GT
Sted: Fredrikstad
Kontakt:

Re: MCnyheter vi har ventet på...?

Legg inn av Bjerknez »

Den ser så absolutt langt langt bedre ut uten de grelle fargene :thumleft
Men fortsatt ikke helt fortrolig med tranformers looken.... :scratch

Brukeravatar
kjellv
Moderator
Innlegg: 6972
Registrert: 14 aug 2012, 23:16
Motorsykkelen din: Yamaha XT1200ZE Super Ténéré
Sted: Molde
Kontakt:

Re: MCnyheter vi har ventet på...?

Legg inn av kjellv »

Bjerknez skrev:Den ser så absolutt langt langt bedre ut uten de grelle fargene :thumleft
Men fortsatt ikke helt fortrolig med tranformers looken.... :scratch
Dette er en del av konseptet, grunntanken i hele den nye MT-serien. Det mytiske mørke, japansk mytologi.
"Ray of darkness" er MT-10 sitt slagord. Da må den nesten se litt sint ut...
Jeg gleder meg veldig til jeg ser den første live :yeyeye
Fikk i kveld en henvendelse fra en jeg vet er seriøs om å lage tilbud på en blå MT-10 :thumleft
...det sure er at prisen ikke er klar ennå, og om ei uke skal sesongbestillinga legges:-k
Du har ikke de nødvendige tillatelsene for å vise filene som er tilknyttet dette innlegget.

Brukeravatar
Bjerknez
Innlegg: 23138
Registrert: 06 aug 2013, 00:59
Motorsykkelen din: Triumph Rocket III GT
Sted: Fredrikstad
Kontakt:

Re: MCnyheter vi har ventet på...?

Legg inn av Bjerknez »

Jeg ser poenget ditt kjellv :thumleft
Men dette blir som alt annet bare smak og behag. Jeg har ikke noe i mot en slik stil i utgangspunktet, men føler kanskje det ble litt vel mye denne gangen.

Tja... når det gjelder pris så er jeg villig til å tippe hva den kommer til å koste. Jeg tror den kommer til å legge seg på rundt 170.000,- Vertfall så bør den ikke koste noe mer hvis poenget er å fortsatt slå andre på pris slik mplet var med lillebroren (MT09). Hva tipper du eller dere andre? :roll

PS! Vi finner nok en løsning på dette til fredagen kjellv :thumleft

Brukeravatar
Fsva
Innlegg: 779
Registrert: 09 okt 2014, 17:29
Motorsykkelen din: Triumph Street Triple 675 2015
Sted: Eidsvoll/Fredrikstad

Re: MCnyheter vi har ventet på...?

Legg inn av Fsva »

Nye MT-10 så rå ut. :prf
Jeg tipper 200tusen ferdig registrert når den kommer til Norge neste mai(?).
For nå må vel importør snart ta hensyn til svak krone :-k

Brukeravatar
Bjerknez
Innlegg: 23138
Registrert: 06 aug 2013, 00:59
Motorsykkelen din: Triumph Rocket III GT
Sted: Fredrikstad
Kontakt:

Re: MCnyheter vi har ventet på...?

Legg inn av Bjerknez »

Jeg mener at den ikke bør bli så dyr. Men i ettertid skal jeg være tilbøyelig med å arrestere meg selv litt.

Suzuki GSXS-1000 koster i dag 170.000,- ny. Jeg mener Yamahaen kanskje kan legge seg litt over dette da jeg tror i følge rykter at specsene blir bedre. Jeg har også lest at dempere fremme og bak blir justerbare i hue og ræva. Utseendet er en smakssak så det teller jo ikke i den sammenhengen. Men at Yamaha kommer med noe "nytt" med tanke på design skal dem ha. Hvis målet er å holde prisene nede og tilby en "rimelig" sykkel i segmentet så bør dem ikke en gang tenke på og passere 180.000,- grensen. Vertfall min mening.

Brukeravatar
L-NA
Innlegg: 813
Registrert: 02 okt 2012, 01:12
Motorsykkelen din: Moto Guzzi 1200 Stelvio NTX -2014

Re: MCnyheter vi har ventet på...?

Legg inn av L-NA »

Satt å kikket å¨denne Yamahaen i går, og jeg spurte min Lille søn på 18, hva han synest...."Drit stilig" til og med tøffere en MV Agusta`n....

Jeg var ikke helt enig med det siste utsagnet hans der, men likevell. En sykkel som vil komme høyt oppe på listen om det skulle være aktuelt...(Jeg kjører traktor :sk? )

Men da han sa dette fikke jeg litt "Flash back" til da han var 10-11 år, og Bionikels, og Japanske teinefilmer var det store...så kansje ikke så rart han likere den :-)

Men jeg vil både håpe og tro, at Yamaha sikter mer mot den kundekretsen han representerer en det jeg gjør... :-)

Men jo da, faktisk litt enig "Drit stilig" men langt fra noen "Italiens sjønnhet"... :-) :-)

Brukeravatar
AJ
Administrator
Innlegg: 38045
Registrert: 30 sep 2006, 18:46
Motorsykkelen din: KTM 1290 SA S, ('18), Moto Guzzi v7 850 Special 100 year Anniversary
Sted: Lunner på Hadeland
Kontakt:

Re: MCnyheter vi har ventet på...?

Legg inn av AJ »

Her flere gode bilder av den nye Benelli Scrambleren:
http://www.motorcycledaily.com/2015/11/ ... llel-twin/" onclick="window.open(this.href);return false;

Stilig! Noen må begynne å ta Benelli inn hit til landet igjen :gk !

Bilde
________________________________________________________________________
De som ønsker å bidra økonomisk til driften av forumet kan benytte et av alternativene her.

MC'er:
Suzuki GSX 1100 EF, 1985 (1991), Yamaha TDM 900, 2006 (2006 - 2010), Triumph Tiger 1050 SE, 2010 (2010 - 2012), Moto Guzzi Stelvio 8V, 2012 (2012 - 2015), KTM 1290 Super Adventure, 2015 (2015 - 2018), KTM 1290 Super Adventure S, 2018 (2018 - -->), KTM 390 Duke, 2021 (2021 - 2023), Moto Guzzi V7 850 Special 100 Anniversary (2023 - -->)
KTM 1290 SA S - nok en god grunn til oppmaskinering Bilde

Brukeravatar
jongsanim
Innlegg: 1007
Registrert: 20 mai 2013, 18:51
Motorsykkelen din: Husqvarna Nuda 900 R - 2013

Re: MCnyheter vi har ventet på...?

Legg inn av jongsanim »

Kjellv: rop gjerne ut når du får veiledende pris på MT-10 ;)

Brukeravatar
Bjerknez
Innlegg: 23138
Registrert: 06 aug 2013, 00:59
Motorsykkelen din: Triumph Rocket III GT
Sted: Fredrikstad
Kontakt:

Re: MCnyheter vi har ventet på...?

Legg inn av Bjerknez »

AJ skrev:Her flere gode bilder av den nye Benelli Scrambleren:
http://www.motorcycledaily.com/2015/11/ ... llel-twin/" onclick="window.open(this.href);return false;

Stilig! Noen må begynne å ta Benelli inn hit til landet igjen :gk !

Bilde
Den der var faktisk veldig tøff synes jeg, og den slår Scrambleren ned i støvlene med tanke på utseendet vertfall... I mine øyne... :thumleft

Brukeravatar
AJ
Administrator
Innlegg: 38045
Registrert: 30 sep 2006, 18:46
Motorsykkelen din: KTM 1290 SA S, ('18), Moto Guzzi v7 850 Special 100 year Anniversary
Sted: Lunner på Hadeland
Kontakt:

Re: MCnyheter vi har ventet på...?

Legg inn av AJ »

Bjerknez skrev:
AJ skrev:Her flere gode bilder av den nye Benelli Scrambleren:
http://www.motorcycledaily.com/2015/11/ ... llel-twin/" onclick="window.open(this.href);return false;

Stilig! Noen må begynne å ta Benelli inn hit til landet igjen :gk !

Bilde
Den der var faktisk veldig tøff synes jeg, og den slår Scrambleren ned i støvlene med tanke på utseendet vertfall... I mine øyne... :thumleft
Dukker denne opp hos en importør her i landet så kommer jeg helt klart til å stille meg veldig langt fram i køen når den slippes løs på kundene :yeyeye !
________________________________________________________________________
De som ønsker å bidra økonomisk til driften av forumet kan benytte et av alternativene her.

MC'er:
Suzuki GSX 1100 EF, 1985 (1991), Yamaha TDM 900, 2006 (2006 - 2010), Triumph Tiger 1050 SE, 2010 (2010 - 2012), Moto Guzzi Stelvio 8V, 2012 (2012 - 2015), KTM 1290 Super Adventure, 2015 (2015 - 2018), KTM 1290 Super Adventure S, 2018 (2018 - -->), KTM 390 Duke, 2021 (2021 - 2023), Moto Guzzi V7 850 Special 100 Anniversary (2023 - -->)
KTM 1290 SA S - nok en god grunn til oppmaskinering Bilde

Brukeravatar
kjellv
Moderator
Innlegg: 6972
Registrert: 14 aug 2012, 23:16
Motorsykkelen din: Yamaha XT1200ZE Super Ténéré
Sted: Molde
Kontakt:

Re: MCnyheter vi har ventet på...?

Legg inn av kjellv »

jongsanim skrev:Kjellv: rop gjerne ut når du får veiledende pris på MT-10 ;)
You bet :thumleft
Jeg husker fra i fjor da YZF-R3 skulle komme, den skulle også være leveringsklar i Mai. Det var den ikke, men prisen var klar i god tid før nyttår. Da var jo ingen prislister klare før avgiftene og statsbudsjettet var klart.
Jeg vil tro det ikke går så lenge.

Brukeravatar
Bjerknez
Innlegg: 23138
Registrert: 06 aug 2013, 00:59
Motorsykkelen din: Triumph Rocket III GT
Sted: Fredrikstad
Kontakt:

Re: MCnyheter vi har ventet på...?

Legg inn av Bjerknez »

Hva er specs på denne?

Brukeravatar
kjellv
Moderator
Innlegg: 6972
Registrert: 14 aug 2012, 23:16
Motorsykkelen din: Yamaha XT1200ZE Super Ténéré
Sted: Molde
Kontakt:

Re: MCnyheter vi har ventet på...?

Legg inn av kjellv »

Bjerknez skrev:Jeg mener at den ikke bør bli så dyr. Men i ettertid skal jeg være tilbøyelig med å arrestere meg selv litt.

Suzuki GSXS-1000 koster i dag 170.000,- ny. Jeg mener Yamahaen kanskje kan legge seg litt over dette da jeg tror i følge rykter at specsene blir bedre. Jeg har også lest at dempere fremme og bak blir justerbare i hue og ræva. Utseendet er en smakssak så det teller jo ikke i den sammenhengen. Men at Yamaha kommer med noe "nytt" med tanke på design skal dem ha. Hvis målet er å holde prisene nede og tilby en "rimelig" sykkel i segmentet så bør dem ikke en gang tenke på og passere 180.000,- grensen. Vertfall min mening.
Vil nok tro den blir en god del dyrere enn denne. Kikka litt på den, men specs på MTn gjør at disse ikke er veldig sammenlignbare.
165hk har jeg sett et sted (med forbehold), mot Suzukiens 147. Motoren er tunet på en helt annen måte enn i R1, og gir et høyt og lineært dreiemoment. I tillegg har den mye av den nye R1s meget avanserte elektronikk, bl.a. de elektroniske demperne foran og bak, 3 motormodus, 3 modus i traction control, cruisekontroll. Den har også fått det nye og svært avanserte instrumentet fra R1, der du selv kan sette opp hvilken informasjon du ønsker å ha der.
Mye av sykkelen er hentet fra nye R1, og denne koster i år 243900,- Den blir billigere enn R1, men nok en god del dyrere enn Suzukien!

[video]https://www.youtube.com/watch?v=_fDBMnZEvIk[/video]

Brukeravatar
Tommas
Innlegg: 1251
Registrert: 06 aug 2014, 11:27
Motorsykkelen din: KTM Super Duke 1290 R
Sted: Buskerud

Re: MCnyheter vi har ventet på...?

Legg inn av Tommas »

Mistenker at MT-10 i likhet med mange andre kreasjoner (det være seg bil, mc eller båt) ofte har en helt annen effekt i levende live.
Blir spennende å se en "live", for øvrig samme med alle de andre nye modellene.

Brukeravatar
Bjerknez
Innlegg: 23138
Registrert: 06 aug 2013, 00:59
Motorsykkelen din: Triumph Rocket III GT
Sted: Fredrikstad
Kontakt:

Re: MCnyheter vi har ventet på...?

Legg inn av Bjerknez »

kjellv skrev:
Bjerknez skrev:Jeg mener at den ikke bør bli så dyr. Men i ettertid skal jeg være tilbøyelig med å arrestere meg selv litt.

Suzuki GSXS-1000 koster i dag 170.000,- ny. Jeg mener Yamahaen kanskje kan legge seg litt over dette da jeg tror i følge rykter at specsene blir bedre. Jeg har også lest at dempere fremme og bak blir justerbare i hue og ræva. Utseendet er en smakssak så det teller jo ikke i den sammenhengen. Men at Yamaha kommer med noe "nytt" med tanke på design skal dem ha. Hvis målet er å holde prisene nede og tilby en "rimelig" sykkel i segmentet så bør dem ikke en gang tenke på og passere 180.000,- grensen. Vertfall min mening.
Vil nok tro den blir en god del dyrere enn denne. Kikka litt på den, men specs på MTn gjør at disse ikke er veldig sammenlignbare.
165hk har jeg sett et sted (med forbehold), mot Suzukiens 147. Motoren er tunet på en helt annen måte enn i R1, og gir et høyt og lineært dreiemoment. I tillegg har den mye av den nye R1s meget avanserte elektronikk, bl.a. de elektroniske demperne foran og bak, 3 motormodus, 3 modus i traction control, cruisekontroll. Den har også fått det nye og svært avanserte instrumentet fra R1, der du selv kan sette opp hvilken informasjon du ønsker å ha der.
Mye av sykkelen er hentet fra nye R1, og denne koster i år 243900,- Den blir billigere enn R1, men nok en god del dyrere enn Suzukien!

[video]https://www.youtube.com/watch?v=_fDBMnZEvIk[/video]
Hvis vi snakker elektroniske dempere og det faktum at denne faktisk er påkostet i forhold til lillebroren så ser jeg at prisen jeg gjettet kanskje var noe lav. Da blir vel dette en sykkel som går rett i strupen på S1000R da? :thumleft

Men... Utseendet er jeg uansett ikke tilfreds med.... Desverre...

Svar