Siden temperaturen er konstant så utvider, eller krymper, ikke tanken og "puster" derfor ikke... og dampen forblir i tanken...(drenerings slangen er så lang at det ikke kommer noe lukt ut der heller..) Hvis temperaturen hadde gått opp og ned ville plasten i tanken utvidet seg/krympet (ikke mye selvsagt om temperaturen ikke var ekstrem fra peak to peak... ) og sluppet ut bensin damp... eller trykket inn luft... Jobber som test ingeniør og tester en del på tanker faktisk og jeg vet derfor at selv plasttanker trekker seg sammen eller utvider seg i forskjellig temperatur... Temmelig mye også om temperaturene er høye/lave... Og at luften/drivstoffet inni tanken selvsagt vil "puste" inn eller ut av tanken... Det var det jeg mente med å holde en konstant temperatur... Da forblir plasten i tanken konstant og ingen "pusting" foregår :)ZZR-Erling skrev:HeHy skrev:
Skjønte heller ikke den her: "(Og siden temperaturen er konstant på 24 grader i leiligheten tror jeeg ikke det blir noe problem heller"
Men nei, det lukter ikke bensin, ikke engang rett over påfyllingen. Prøvde i går etter å ha vært ute og skiftet dekk på bilen, men "ren" nese liksom. Ingen lukt i gangen, ingen lukt på stua og ingen lukt rett over sykkelen... Har vært litt redd for det, men det har gått bra. Tror ikke tanken slipper ut noe eller trekker inn noe før man er over et visst trykk i tanken... Vet at disse syklene hadde en "issue" med lekk tank når man dro en wheelie, men dette er rettet på 2013 modell og senere modeller.. Har ihvertfall ikke sett at sykkelen har lekket bensin, men så har jeg ikke kjørt mye på bakhjulet heller, kun ved uhell faktisk...