Tidsfordriv på en flyplass

... prat om alt og ingenting, trenger ikke handle om MC.
Svar
Brukeravatar
Bjerknez
Innlegg: 23236
Registrert: 06 aug 2013, 00:59
Motorsykkelen din: Triumph Rocket III GT
Sted: Fredrikstad
Kontakt:

Re: Tidsfordriv på en flyplass

Legg inn av Bjerknez »

Tommas skrev:Er det ikke mulig å sette opp en "tablet" til å surfe på et usikret nett, uten å eksponere deg så voldsomt?
Man kan jo koble til med VPN. Da er man helt anonym på nettet. Men det koster noen hundrelapper i året.
Ta en titt på http://www.hidemyass.com" onclick="window.open(this.href);return false; :)

Brukeravatar
JohnnyTh
Innlegg: 3459
Registrert: 24 aug 2010, 13:20
Motorsykkelen din: BMW R1250GSA
Sted: Lista

Re: Tidsfordriv på en flyplass

Legg inn av JohnnyTh »

Jeg har en ipad uten noe sensitivt som jeg bruker til sånt. Eneste måtte være apple kontoen. Og candycrush :P :p
Bikers do it all the time, why dont humans. -Jerremy Clarkson, Top Gear.

Brukeravatar
spiritofwinter
Innlegg: 98
Registrert: 22 apr 2014, 21:45
Motorsykkelen din: 2015 KTM 1190 Adventure R
Sted: Sunnmøre

Re: Tidsfordriv på en flyplass

Legg inn av spiritofwinter »

Det som er problemet med wifi på flyplassen er at det hele tiden sitter hackere eller lignende med laptoper og setter opp falske wifi nett. Det kan se helt ut som flyplassen sitt eget, du kan koble deg opp akkurat som på flyplassen sitt å bruke internet, men all informasjon går igjennom pcen til denne personen. Resultatet er at han plutselig har tilgang til din pc/tablet hva du nå har, og kan hente ut all informasjon han ønsker. For ex, om du lagrer passord i nettleseren din til div nettsider, epost kontoen din+++

Det var nevnt VPN, om du logger på med det og får din krypterte tunell igjennom nettet, så har denne personen som du kobler opp mot plutselig VPN informasjonen din og kan bruke VPN tunellen din...

JohnnyTh: Er ikke apple kontoen opprettet med en epost adresse som du bruker enten på jobb eller privat? Har du muligens også samme passord på apple kontoen som på andre kontoer? Har vert borti at noen som kun brukte apple kontoen ble hacket på andre måter fordi apple kontoen hadde epost adresse som ble brukt privat også, og dermed var de inne på både den og andre ting denne personen hadde.


Nå skal ikke jeg skremme alle med å si at slik er det over alt og alle blir hacket om de kobler seg opp til et wifi nett, men jeg vet at det hele tiden sitter folk på flyplasser og driver med dette. Når jeg da sitter med både laptop, telefon, tablet++ der noe tilhører meg privat, noe tilhører jobben, og en del av jobben min er å forhindre slike ting, så ønsker jeg ikke å koble opp på et nett som kan være laptopen til en med skumle hensikter.

Brukeravatar
JohnnyTh
Innlegg: 3459
Registrert: 24 aug 2010, 13:20
Motorsykkelen din: BMW R1250GSA
Sted: Lista

Re: Tidsfordriv på en flyplass

Legg inn av JohnnyTh »

spiritofwinter skrev:Det som er problemet med wifi på flyplassen er at det hele tiden sitter hackere eller lignende med laptoper og setter opp falske wifi nett. Det kan se helt ut som flyplassen sitt eget, du kan koble deg opp akkurat som på flyplassen sitt å bruke internet, men all informasjon går igjennom pcen til denne personen. Resultatet er at han plutselig har tilgang til din pc/tablet hva du nå har, og kan hente ut all informasjon han ønsker. For ex, om du lagrer passord i nettleseren din til div nettsider, epost kontoen din+++

Det var nevnt VPN, om du logger på med det og får din krypterte tunell igjennom nettet, så har denne personen som du kobler opp mot plutselig VPN informasjonen din og kan bruke VPN tunellen din...

JohnnyTh: Er ikke apple kontoen opprettet med en epost adresse som du bruker enten på jobb eller privat? Har du muligens også samme passord på apple kontoen som på andre kontoer? Har vert borti at noen som kun brukte apple kontoen ble hacket på andre måter fordi apple kontoen hadde epost adresse som ble brukt privat også, og dermed var de inne på både den og andre ting denne personen hadde.


Nå skal ikke jeg skremme alle med å si at slik er det over alt og alle blir hacket om de kobler seg opp til et wifi nett, men jeg vet at det hele tiden sitter folk på flyplasser og driver med dette. Når jeg da sitter med både laptop, telefon, tablet++ der noe tilhører meg privat, noe tilhører jobben, og en del av jobben min er å forhindre slike ting, så ønsker jeg ikke å koble opp på et nett som kan være laptopen til en med skumle hensikter.
Applekonto passordet mitt kun brukt på den. Den er opprettet med en hotmail adresse som ikke brukes til noe seriøst. Den kan de bare hacke. Så kan de lese all spam mailen min :)
Bikers do it all the time, why dont humans. -Jerremy Clarkson, Top Gear.

Svar