Pysestriper...?

Generelt om MC, nyheter, hendelser, film & bilder, MC i media, kjøreopplæring osv.
Svar
Brukeravatar
Bjerknez
Innlegg: 23138
Registrert: 06 aug 2013, 00:59
Motorsykkelen din: Triumph Rocket III GT
Sted: Fredrikstad
Kontakt:

Re: Pysestriper...?

Legg inn av Bjerknez »

Men for å svare jhn litt mer direkte på "hvordan interessen for dette startet" så tror jeg at mengden pysestripe mer eller mindre gjenspeiler førerens måte å kjøre på. Joda, denne komentaren kan sikkert også vris i filler og spyttes ut sammens med snus og matrester, men det er nå litt slik det henger sammen tror jeg.

Litt sånn som når mannfolk stirrer på hverandre i dusjen uten og vise at man faktisk gjør det, før man går tilfredstillt ut i full forvisning om at man selv var mest "mann"... eller ikke... :lol :lol

Brukeravatar
Jompa
Moderator
Innlegg: 6996
Registrert: 08 jan 2011, 14:52
Motorsykkelen din: Triumph Sprint GT 1050
Sted: Alta

Re: Pysestriper...?

Legg inn av Jompa »

Lordshaft @ Du svarte som vanlig ikke på spørsmålet "hvordan startet egentl....." men valgte igjen å ta mannen istedetfor ballen.
Hva slags andre fora er det som er mere egnet til å finne svar i ?

Har ett lite inntrykk av at her er det ikke særlig populært å stille spørsmål ved andre medlemmers meninger, oppførsel og holdninger.
De svake øyeblikkene er de beste øyeblikkene.

TBI81
Innlegg: 1899
Registrert: 01 mai 2010, 14:52
Motorsykkelen din: Ja

Re: Pysestriper...?

Legg inn av TBI81 »

Hvorfor den har oppstått?
Tror det er i vår natur å sammenligne og "være verst/størst/raskest". Fra første bilen kom på veien så har det vel vært "Hvor fort går din?" :mc1

Brukeravatar
Snikkeren
Innlegg: 4964
Registrert: 02 jul 2010, 14:03
Motorsykkelen din: KTM 1290 Super Adventure 2015
Sted: Ørsta

Re: Pysestriper...?

Legg inn av Snikkeren »

Det begynte vel allerede i barnehagen. "Min pappa er sterkere enn din".
http://www.snikkeren-mc.no" onclick="window.open(this.href);return false;

KTM 1290 Super Adventure 2015
Yamaha TDM 900 2011 (2008 overligger)
Suzuki GSX 650F 2008
Yamaha XT 600 1985

TBI81
Innlegg: 1899
Registrert: 01 mai 2010, 14:52
Motorsykkelen din: Ja

Re: Pysestriper...?

Legg inn av TBI81 »

Næhei, det er min. Dessuten kan jeg hoppe høyere enn deg.

Brukeravatar
Bjerknez
Innlegg: 23138
Registrert: 06 aug 2013, 00:59
Motorsykkelen din: Triumph Rocket III GT
Sted: Fredrikstad
Kontakt:

Re: Pysestriper...?

Legg inn av Bjerknez »

Nå kommer snart Lordy med anakondaen sin tenker jeg... :lol :lol

TBI81
Innlegg: 1899
Registrert: 01 mai 2010, 14:52
Motorsykkelen din: Ja

Re: Pysestriper...?

Legg inn av TBI81 »

Pisser han høyere, mener du?

Brukeravatar
jhn
Innlegg: 3791
Registrert: 11 mai 2009, 03:53
Motorsykkelen din: Suzuki DL 1000 V Str
Sted: Nordkapp

Re: Pysestriper...?

Legg inn av jhn »

LordShaft skrev:
jhn skrev:Pysestriper ... har lagt merke til at noen gjør en skikkelig innsats for å fjerne de stripene så kjapt som mulig etter dekkbytte ... og dokumenterer det selvfølgelig med sylskarpe nærbilder.
Hvordan startet interessen for dette?
Du jhn, du jhn....
Av og til lurer jeg på om du kverulerer for å forstå, eller for å henge ut enkelte :redface

Å kjøre på norske veier, innenfor lovlige grenser er det fult mulig å kjøre på hele dekkets bredde. (bakdekket) dette sier litt om dekkprofil. Hvor godt du stoler på den egen sykkel og hvilket grep en har.
Hvis dette er så vanskelig å forstå, finnes der bedre kanaler enn dette forumet å finne svar.

Lykke til

Note4
Takk.
Dette kan jeg svare på, helt ærlig og uten noe forsøk på provosere.
Stort sett " kverulerer" jeg for å forstå. Jeg har ingen ønsker om henge ut noen. Men det forundrer meg hvor mye rart voksne mennesker driver med, og da spør jeg .... gjerne i en litt provoserende tone fordi et lite og lavmælt spørsmål ofte bare gir et intetsigende svar.
Jompa er inne på et annet sentralt poeng ... hvis man ikke mener det samme som de ivrigste meningsbærerne her inne blir man fort stemplet som kverulant ... helt uavhengig av hva man mener, det som betyr mest er hvem andre som mener det samme.
Det provoserer meg til å stille litt sarkastiske spm.
Det ser ut til å provosert flere enn meg ... såpass mye at flere kloke og humoristiske medlemmer har blitt kastet ut her i fra.
Helt grunnløst etter min mening.
At en del ser på meg som en kverulant plager meg ikke ... jeg ser på en del her inne som pubertale nikkedukker.
Håper det var oppklarende.

Brukeravatar
Snikendeugle
Innlegg: 3617
Registrert: 10 apr 2013, 19:32
Motorsykkelen din: MV Agusta F3 800 RC 2018
Sted: Oslo

Re: Pysestriper...?

Legg inn av Snikendeugle »

Det finnes definisjoner for dette

https://no.wikipedia.org/wiki/Troll_%28Internett%29" onclick="window.open(this.href);return false;
MV Agusta F3 800 Reparto Corse 2018
Tidl.: KTM RC 390 2015, KTM Duke 690 2013

Reodor Felgen
Innlegg: 262
Registrert: 22 aug 2014, 11:09
Motorsykkelen din: Gsxr 400

Re: Pysestriper...?

Legg inn av Reodor Felgen »

Jeg sliter med å få bort den siste centimeteren ved kjøring på veien men jeg kan ikke si at det plager meg stort.
Får iallfall bort alle nuppene som dekket kommer med fra fabrikk

Brukeravatar
jhn
Innlegg: 3791
Registrert: 11 mai 2009, 03:53
Motorsykkelen din: Suzuki DL 1000 V Str
Sted: Nordkapp

Re: Pysestriper...?

Legg inn av jhn »

Snikendeugle skrev:Det finnes definisjoner for dette

https://no.wikipedia.org/wiki/Troll_%28Internett%29" onclick="window.open(this.href);return false;
Du understreker poenget mitt ganske så flott.
Dette er også påstander som dukker opp når man er uenig eller undrende til flertallet ...når man ikke har noen egne gjennomtenkte meninger linker man bare til et eller annet fjas.

ATWindsor
Innlegg: 672
Registrert: 06 feb 2015, 17:33
Motorsykkelen din: BMW R1200R

Re: Pysestriper...?

Legg inn av ATWindsor »

jhn skrev:
Snikendeugle skrev:Det finnes definisjoner for dette

https://no.wikipedia.org/wiki/Troll_%28Internett%29" onclick="window.open(this.href);return false;
Du understreker poenget mitt ganske så flott.
Dette er også påstander som dukker opp når man er uenig eller undrende til flertallet ...når man ikke har noen egne gjennomtenkte meninger linker man bare til et eller annet fjas.
Jeg er litt enig, mange er vel ivrige med å bruke ordene "kverrulant" og "troll", når det det egentlig betyr er "du har en uvanlig mening".

Brukeravatar
Bjerknez
Innlegg: 23138
Registrert: 06 aug 2013, 00:59
Motorsykkelen din: Triumph Rocket III GT
Sted: Fredrikstad
Kontakt:

Re: Pysestriper...?

Legg inn av Bjerknez »

jhn skrev:
Snikendeugle skrev:Det finnes definisjoner for dette

https://no.wikipedia.org/wiki/Troll_%28Internett%29" onclick="window.open(this.href);return false;
Du understreker poenget mitt ganske så flott.
Dette er også påstander som dukker opp når man er uenig eller undrende til flertallet ...når man ikke har noen egne gjennomtenkte meninger linker man bare til et eller annet fjas.
Men hva slags gjenomtenkte meninger har DU egentlig rundt dette med pysestriper og hvorfor tror du de som ikke mener det samme som deg tar feil?
Kan være du har fortalt det allerede i flere innlegg her, men oppsummer gjerne i et forklarende innlegg så kan vi jo ta diskusjonen derfra?

LordShaft
Innlegg: 6860
Registrert: 31 aug 2010, 00:17
Motorsykkelen din: KTM 1290 Super Adventure
Sted: Bergen
Kontakt:

Re: Pysestriper...?

Legg inn av LordShaft »

jhn skrev: Takk.
Dette kan jeg svare på, helt ærlig og uten noe forsøk på provosere.
Stort sett " kverulerer" jeg for å forstå. Jeg har ingen ønsker om henge ut noen. Men det forundrer meg hvor mye rart voksne mennesker driver med, og da spør jeg .... gjerne i en litt provoserende tone fordi et lite og lavmælt spørsmål ofte bare gir et intetsigende svar.
Jompa er inne på et annet sentralt poeng ... hvis man ikke mener det samme som de ivrigste meningsbærerne her inne blir man fort stemplet som kverulant ... helt uavhengig av hva man mener, det som betyr mest er hvem andre som mener det samme.
Det provoserer meg til å stille litt sarkastiske spm.
Det ser ut til å provosert flere enn meg ... såpass mye at flere kloke og humoristiske medlemmer har blitt kastet ut her i fra.
Helt grunnløst etter min mening.
At en del ser på meg som en kverulant plager meg ikke ... jeg ser på en del her inne som pubertale nikkedukker.
Håper det var oppklarende.
Du kverulerer, ikke "kverulerer"!! Stort sett, så setter jeg veldig pris på at du setter ting litt på spissen, samt lager litt blest rundt en del av våres (ja meg selv i høyeste grad) flåsete kommentarer.

Jeg mener på ingen måte at du skal være enig med resten. Jeg tar selv ofte den svakeste eller minst representerte side selv om jeg ofte er enig med det som blir sagt for å skape litt ekstra diskusjoner.
Men det er formuleringen din jeg føler stikker litt unødvendig av og til. Det går helt fint an å være uenig uten at du skal henge folk ut som opplagte idioter i forhold til ditt eget standpunkt.
Vi er i den heldige situasjon at vi alle er idioter i mer eller mindre grad.
Å for å svare på spørsmålet, gå etter ballen og ikke mannen... Grunnen til at jeg "måler" pysestripene er for det gir en solid indikasjon på om jeg er komfortabel med dekket, egenskapene dekket har til min sykkel. Å jeg klarer helt fint å kjøre dekket helt ut på siden uten å ofre liv eller lemmer, eller være til fare for andre trafikanter om dekket er et av de jeg føler jeg kan stole på. Noe som veldig ofte er helt umulig skal en tolke noen av innleggene som blandt annet du jhn kommer med.

Det blir til stadighet slått paralleller til mine holdninger i forhold til dette, samt at jeg jobber som brannmann å ikke viser snev av respekt for hvor farlig det er med det ene eller andre.
Hvis du er genuint opptatt av å virkelig vite dette, så finnes det store mengder info om dekk på nettet, dekkenes egenskaper osv.

Edit: jeg kan jo også spørre, ser du på meg som er pubertal nikkedukke? :-k
Sist redigert av LordShaft den 12 aug 2015, 12:55, redigert 1 gang totalt.

LordShaft
Innlegg: 6860
Registrert: 31 aug 2010, 00:17
Motorsykkelen din: KTM 1290 Super Adventure
Sted: Bergen
Kontakt:

Re: Pysestriper...?

Legg inn av LordShaft »

Jompa skrev:Lordshaft @ Du svarte som vanlig ikke på spørsmålet "hvordan startet egentl....." men valgte igjen å ta mannen istedetfor ballen.
Hva slags andre fora er det som er mere egnet til å finne svar i ?

Har ett lite inntrykk av at her er det ikke særlig populært å stille spørsmål ved andre medlemmers meninger, oppførsel og holdninger.
Jeg svarte som vanlig, ikke på spørsmålet :mk :scratch

Så du mener jeg som oftest går til angrep, eller forsvar i stede for å svare på spm?

Det er nok ikke like populært alltid å bli stilt alt for direkte spm angående meninger, holdninger eller oppførsel, men det kommer jo også veldig ofte an på hvordan en stiller disse spm'ene. Hvor stor evne du har til å se mellom linjene. Eller om en skal være en treitabukk å ta alt helt steike bokstavlig.

Svar