LordShaft - *KTM 1290 Super Adventure*

Din egen Forum-blogg! Om MC-livet ditt og annet du vil dele med andre.
Svar
Brukeravatar
Olav K
Innlegg: 2639
Registrert: 18 mai 2013, 14:07
Motorsykkelen din: Den Beste Sykkel (BMW R1250GSA 2019)
Sted: Odda/Rosendal

Re: LordShaft - *Alpetur s.175 to be continued*

Legg inn av Olav K »

Takk igjen.... dette er bare vakkert å lese. Åsså så mange fine bilder av Triumph'er a gitt :prf
Jeg har begynt på samme fortellingen jeg også, og jeg føler vi må fortelle LITT mer om småtøsene som serverte oss på toppen av Sustenpass... samt om Stians opplevelser på hotellet om kvelden :knegg
http://www.kant1.no" onclick="window.open(this.href);return false;

Brukeravatar
ojda
Innlegg: 5632
Registrert: 19 sep 2010, 02:06
Motorsykkelen din: TRIUMPH TIGER EXPLORER 1200.
Sted: Oslo

Re: LordShaft - *Alpetur s.175 to be continued*

Legg inn av ojda »

Jöss, hadde du ikke klart å få bilde av "Den fantastiske Heidi" du heller?
La oss håpe det ikke er en flekk som blir stående tom i den fantastiske bildesamlingen

Dette er så bra at det er vondt å lese :-)å Har bare lyst, lyst, lyst til å ta ut de siste 3
Ferieukene mine å hive meg på förste båt til Kiel igjen :prop:

Jeg skal pröve å få bladd litt i bilder i helga jeg også, men en ting er sikkert. det blir ingenting
I närheten av historien til LordShaft :sorry Men jeg har sikkert fått festet
ett og annet bilde på "film" som ikke han har :thumleft
Kjørt i 2014: 24323km. (v-68752) På`n igjen :-)
Kjørt i 2013:25179km. Kjørt til 21/9. Å dett var dett :-(
Kjørt i 2012:19250km D æ mer morro med ny sykkel ;-))
Kjørt i 2011:..9000km


Sendt fra min I-Pad. Nyladet med brunt skinnetui![/size]

Brukeravatar
Elruts84
Innlegg: 1348
Registrert: 02 jun 2013, 12:22
Motorsykkelen din: Yamaha Tracer 900 GT
Sted: Stavanger
Kontakt:

Re: LordShaft - *Alpetur s.175 to be continued*

Legg inn av Elruts84 »

Helt utrolig. Flotte bilder, magisk tekst. Og jeg som syns Lofoten var spesielt fint. :D

Det du skriver/bildene gir virkelig inspirasjon til å prøve på flere langturer Lord. Fantastisk bra. :prf

Takk for fantastisk referat :D :thumleft

Elruts
____________________
LocaToWeb
2022: 6000km enn så lenge (Nye Road 5 dekk på 11.500 km) (12.000km tot. på Traceren)2021: 100km enn så lenge 2020: Ny sykkel! Yamaha Tacer 900 GT 5000km 2019: 100 km MC solgt 2018: 2500 km
2017: 400 km 2016: Kost litt med MCen.Men 0 km på telleren 2015: 9275 km (Sesongstart på 40264km.) (Nye Michelin Pilot Road 4 på 42514km) 2014: 5174 km 2013: 3015 km
YAMAHA Tracer 900 GT 2020 Bilde

Brukeravatar
Flanker
Innlegg: 1530
Registrert: 19 apr 2013, 09:02
Motorsykkelen din: Triumph Tiger Explorer
Sted: Berger, Svelvik
Kontakt:

Re: LordShaft - *Alpetur s.175 to be continued*

Legg inn av Flanker »

Ingen bilder, ingen Heidi... Det snakkes mye om deutsche mädchen mit große kazungas, som gir dere bratwürst inn die lederhosen. Men inntil bilder foreligger har dere bare hatt en homoerotisk ballhesttur i Alpene :lol

Brukeravatar
tagesk
Innlegg: 2273
Registrert: 05 nov 2008, 12:08
Motorsykkelen din: 2011 BMW R1200GS-A
Sted: Toscana, Italia
Kontakt:

Re: LordShaft - *Alpetur s.175 to be continued*

Legg inn av tagesk »

LordShaft skrev: Jepp.... alt... hele veien....Brostein. Å ikke bare er det brostein. Men det er faen meg rød brostein i midten for å skille høyre og venstre fil :=D> :notworthy:
Her er en film jeg har tatt som viser hvordan det er å kjøre ned på den brosteinlagte veien. Ganske glatt, kan du si!
[video]https://www.youtube.com/watch?v=G8UKsnFL8AM[/video]

[TaSK]
Oslo øst
2011 BMW R1200GS-A. 2020: 1k - 2019: 2k - 2018: 3k - 2017: 12K - 2016: 9k - 2015: 18k - 2014: 28k - 2013: 8k - 2012: 19k - 2011: 33k - 2010: 24k - 2009: 23k - 2008: 26k
Info om å kjøre MC i Toscana. Kjøp boken her.
IBA: 33616 (2008)

Brukeravatar
tagesk
Innlegg: 2273
Registrert: 05 nov 2008, 12:08
Motorsykkelen din: 2011 BMW R1200GS-A
Sted: Toscana, Italia
Kontakt:

Re: LordShaft - *Alpetur s.175 to be continued*

Legg inn av tagesk »

LordShaft skrev: Jepp.... alt... hele veien....Brostein. Å ikke bare er det brostein. Men det er faen meg rød brostein i midten for å skille høyre og venstre fil :=D> :notworthy:
Her er en film jeg har tatt som viser hvordan det er å kjøre ned på den brosteinlagte veien. Ganske glatt, kan du si!
[video]https://www.youtube.com/watch?v=G8UKsnFL8AM[/video]

[TaSK]
Oslo øst
2011 BMW R1200GS-A. 2020: 1k - 2019: 2k - 2018: 3k - 2017: 12K - 2016: 9k - 2015: 18k - 2014: 28k - 2013: 8k - 2012: 19k - 2011: 33k - 2010: 24k - 2009: 23k - 2008: 26k
Info om å kjøre MC i Toscana. Kjøp boken her.
IBA: 33616 (2008)

LordShaft
Innlegg: 6860
Registrert: 31 aug 2010, 00:17
Motorsykkelen din: KTM 1290 Super Adventure
Sted: Bergen
Kontakt:

Re: LordShaft - *Alpetur s.175 to be continued*

Legg inn av LordShaft »

Jeg vet ikke hvor glatt det er å kjøre på brostein. Vi kjørte et pass tidligere som hadde brostein i en del kurver, men følte aldri at dette var noe glatt ved tørre forhold.

Men etter en lang dag på sykkel, sliten i ræv, for så å henge over styret ned hårnåler i bare brostein. Nei det orket jeg bare ikke. Hadde jeg hatt traktor her, hadde jeg kjørt samme vei.
Det så ut som du holdt relativt greit tempo nedover her tage :thumleft

Brukeravatar
Barbarozza
Innlegg: 560
Registrert: 21 apr 2011, 15:57
Motorsykkelen din: Kawasaki ZZR1400

Re: LordShaft - *Alpetur s.175 to be continued*

Legg inn av Barbarozza »

Først, nok en gang, fantastisk gode bilder, vær glad du har tatt de, ofte angrer man på at man ikke har tatt de, dessuten morsom tekst, ikke minst ærlig :-)

Det er slitsomt å dra på tur :vs , det er slitsomt å forholde seg til mennesker du ikke kjenner så godt, så jeg kjenner meg godt igjen i alt du beskriver, samt alle stedene du har kjørt.

Dere gjorde nok noe av de samme tabbene som vi gjorde i begynnelsen, man ønsker å oppleve litt for mye, og man er kjørekåt...så man kjører akkurat litt for mye. Men etterpå er alt glemt, og man gjentar som regel en del av tabbene vært år selvom man blir flinkere etterhvert.

Men du ? ;-) Den Heidi historien er vel litt for god til å være sann :knegg Blondt hår, store pupper, flott smil...tror du hadde vært for lenge hjemmefra... :yeyeye
Memento mori

LordShaft
Innlegg: 6860
Registrert: 31 aug 2010, 00:17
Motorsykkelen din: KTM 1290 Super Adventure
Sted: Bergen
Kontakt:

Re: LordShaft - *Alpetur s.175 to be continued*

Legg inn av LordShaft »

Takk for det. Ja syns det var greit å fortelle litt om at det kan oppstå litt gnissinger underveis. Selv om alt kan virke jævlig rosenrødt til tider. Det var jo også det meste parten av turen. Men en blir sliten, og har egne behov. Å da må en slutte å tenke på seg selv. Også sette hele gruppen foran sine egne individuelle behov :thumleft

Hun hadde mørkt hår.
Å det er faktisk en sann historie fra virkeligheten. :prf Det var liten tvil om at jeg hadde vært lenge vekke hjemmefra :redface

Brukeravatar
hakhap
Innlegg: 2598
Registrert: 14 sep 2012, 14:39
Motorsykkelen din: Aprilia Tuono V4 1100 RR
Sted: Buskerud

Re: LordShaft - *Alpetur s.175 to be continued*

Legg inn av hakhap »

Alpetur må det bli innen noen få sesonger, men som Lorden påtaler må jeg nok se etter å kjøre alene eller med kone da jeg ikke ser før meg å jage km, uten fotografere og oppleve ligger veldig høyt på liste.
Hvis en ikke rekker de andre passene før en må hjem så kommer det en sesong året etter og :prf
" Tuono: Italian for Holy Crap this is Quick" - MCN
Youtube
Flickr
Instagram
Bilde

Brukeravatar
Barbarozza
Innlegg: 560
Registrert: 21 apr 2011, 15:57
Motorsykkelen din: Kawasaki ZZR1400

Re: LordShaft - *Alpetur s.175 to be continued*

Legg inn av Barbarozza »

Det er nok en god avgjørelse det Hakhap :vs

Men vi kan jo dele av opplevelsen våre, og en av de tingene som jeg har lært er følgende:

En eller to ganger kan man ha eget rom, dvs koste på seg det spes hvis romprisen er gunstig. Er man en større gruppe kan man fordele det slik at alle har muligheten. Er man mange, så del gruppa, de som vil kjøre , og en for de som vil fotografere og ta det litt mer med ro. Avtal felles middager og felles lunsj så det sosiale er der som et eksempel :D

Man kan la folk kjøre fritt opp og ned passene, man venter på hverandre på toppen og bunn alikevel. Og har man lyst å gjøre noe forskjellig, så ta å gjør det. Ingen krise om 2 stk tar en avstikker et døgn. Det handler om å gi hverandre slakk. Og gjør som Lordshaft, snakk om det, få ut irritasjonen. Dessuten i varmen...tenk på hva dere kjører i...mange fra Norge kjører i altfor varme klær og det ødelegger opplevelsen. Ha med badebuksa og ta et dypp der du kan.

Synes det er friskt av dere alle å kaste dere på en tur sånn uten å kjenne hverandre, hatten av for at dere gjennomførte med stil :D
Memento mori

Toven

Re: LordShaft - *Alpetur s.175 to be continued*

Legg inn av Toven »

Vi fikk høre litt om denne Heidi fra Olav da vi møttes i Odda, synd ingen bilder av herligheten er tatt (som vi vet da) :P :p

Online
Brukeravatar
Bjerknez
Innlegg: 23196
Registrert: 06 aug 2013, 00:59
Motorsykkelen din: Triumph Rocket III GT
Sted: Fredrikstad
Kontakt:

Re: LordShaft - *Alpetur s.175 to be continued*

Legg inn av Bjerknez »

Igjen, fantastisk lesing og et hei dundranes flott innlevelse. Flotte bilder også!

Selvfølelsen min steg ett par hakk når jeg leste at også du klarte kunnstykke og velte med sykkelen :knegg
Artig at du også forteller om uoverenskommelsen dere hadde, slik at det ikke BARE blir piker, vin og sang. Det gjør historien mer ekte.

Som jeg har nevnt tidligere så skal det litt til for at en gjeng testosteron bomber skal komme overens på en slik tur når så mye skal klaffe. Spesielt når en eller flere blir satt ut av spill på et vis. Slikt kommer man sikkert utenom her hjemme i Norge, men kanskje ikke så lett og ungå dette på større turer...

Har skjønt at du er litt av en råtass Lordy, derfor så er det ekstra gøy og erte deg litt noenganger når jeg sitter på den andre siden av landet :lol :lol
Selv så er jeg nok alt for sær til å bli med på noe slikt når så mange blir med. Greit med 2-3 stykker, men blir det for mange så blir det for mye hensyn og ta for min del. Jeg kunne lett ha funnet på og dratt videre helt for meg selv og truffet dere igjen her hjemme i Norge. Ikke fordi jeg er sur og grinete, men for at jeg plutselig fant ut at jeg hadde lyst til det. :lol

Men nok om det...

Igjen må jeg si at dette er det absolutt beste turrefferatet jeg har lest i moderne tid :thumleft

Brukeravatar
Tommas
Innlegg: 1251
Registrert: 06 aug 2014, 11:27
Motorsykkelen din: KTM Super Duke 1290 R
Sted: Buskerud

Re: LordShaft - *Alpetur s.175 to be continued*

Legg inn av Tommas »

Episk!

ZZR-Erling

Re: LordShaft - *Alpetur s.175 to be continued*

Legg inn av ZZR-Erling »

Del 4: flotte bilder! :thumleft

Svar