xyvind's logg [ADVENTURE]

Din egen Forum-blogg! Om MC-livet ditt og annet du vil dele med andre.
Låst
Brukeravatar
mortenolb
Innlegg: 3615
Registrert: 03 mai 2013, 23:02
Motorsykkelen din: 2020 Ducati Multistrada 950 S
Sted: Siggerud

Re: xyvind's logg [Endelig innkjørt!]

Legg inn av mortenolb »

Haha, og med egenvekt på fører så utgjevnes det jo enda litt mer, men de kan jo ikke sammenlignes i det hele tatt :knegg

Brukeravatar
Bjerknez
Innlegg: 23119
Registrert: 06 aug 2013, 00:59
Motorsykkelen din: Triumph Rocket III GT
Sted: Fredrikstad
Kontakt:

Re: xyvind's logg [Endelig innkjørt!]

Legg inn av Bjerknez »

mortenolb skrev:Haha, og med egenvekt på fører så utgjevnes det jo enda litt mer, men de kan jo ikke sammenlignes i det hele tatt :knegg
For all del, jeg likte cruiseren, på sin måte, men fant vel ut at det ble litt "tungt" i svingene. Selv om jeg hang greit med andre.

xyvind
Innlegg: 1408
Registrert: 26 sep 2013, 09:50
Motorsykkelen din: .

Re: xyvind's logg [Endelig innkjørt!]

Legg inn av xyvind »

Har vaska og gnikka på sykkelen i dag og tenkte å ta meg en kveldstur, men vet ikke helt hvor jeg skal kjøre. Skal teste ut Locatoweb, bare for gøy, og se om jeg får det til å funke :-)

Brukeravatar
Bjerknez
Innlegg: 23119
Registrert: 06 aug 2013, 00:59
Motorsykkelen din: Triumph Rocket III GT
Sted: Fredrikstad
Kontakt:

Re: xyvind's logg [Endelig innkjørt!]

Legg inn av Bjerknez »

xyvind skrev:Har vaska og gnikka på sykkelen i dag og tenkte å ta meg en kveldstur, men vet ikke helt hvor jeg skal kjøre. Skal teste ut Locatoweb, bare for gøy, og se om jeg får det til å funke :-)
Henger med jeg... Hvor skal jeg møte deg? :thumleft

Brukeravatar
Bjerknez
Innlegg: 23119
Registrert: 06 aug 2013, 00:59
Motorsykkelen din: Triumph Rocket III GT
Sted: Fredrikstad
Kontakt:

Re: xyvind's logg [Kjøretur i kveld?]

Legg inn av Bjerknez »

Ahh... Oslo ja... Blir litt for lang kveldstur det :thumleft

xyvind
Innlegg: 1408
Registrert: 26 sep 2013, 09:50
Motorsykkelen din: .

Re: xyvind's logg [Kjøretur i kveld?]

Legg inn av xyvind »

Møter Bjerknez utenfor Sarpsborg straks, hvis noen andre vil hilse på :-)

http://locatoweb.com/map/single/151154269" onclick="window.open(this.href);return false;

Brukeravatar
Bjerknez
Innlegg: 23119
Registrert: 06 aug 2013, 00:59
Motorsykkelen din: Triumph Rocket III GT
Sted: Fredrikstad
Kontakt:

Re: xyvind's logg [Kjøretur i kveld?]

Legg inn av Bjerknez »

Takk for praten og prøveturen xyvind. Dette må gjentas :thumleft
Ble ikke lange turen for min del, men det er jo ikke alltid om å gjøre å kjøre så langt, hehe.

xyvind
Innlegg: 1408
Registrert: 26 sep 2013, 09:50
Motorsykkelen din: .

Re: xyvind's logg [Kjøretur i kveld?]

Legg inn av xyvind »

Bjerknez skrev:Takk for praten og prøveturen xyvind. Dette må gjentas :thumleft
Ble ikke lange turen for min del, men det er jo ikke alltid om å gjøre å kjøre så langt, hehe.
Takk i like måte! Det var j#%$@ gøy å prøve sykkelen din. Dette er en sykkel jeg har hatt lyst til å prøve lenge, og jeg ble ikke skuffet, for å si det sånn. Makan til klin kokos bananas mengder med krefter!

Hadde en veldig fin tur hjem via Son, Vestby, Hvitsten, Drøbak, Ås, Ski, Tyrigrava. Ble 211km på meg i kveld.

Må gjentas snart, ja. Jeg har mye tid de to neste helgene, og om ettermiddagene uken i mellom, altså uke 31.

xyvind
Innlegg: 1408
Registrert: 26 sep 2013, 09:50
Motorsykkelen din: .

Re: xyvind's logg [Kjøretur i kveld?]

Legg inn av xyvind »

Fotograferinga som ble gjort er ikke noe å skryte av. Men jeg tok i hvert fall et bilde!

Bilde

Brukeravatar
Bjerknez
Innlegg: 23119
Registrert: 06 aug 2013, 00:59
Motorsykkelen din: Triumph Rocket III GT
Sted: Fredrikstad
Kontakt:

Re: xyvind's logg [Kjøretur i kveld?]

Legg inn av Bjerknez »

Ja det er bra med krefter i den sykkelen altså :-)å

Ble veldig overrasket over at demperene dine var såpass ålreite som dem var, og jeg ble også overrasket over at man satt såpass oppreist på sykkelen din. Noen liker det og andre ikke, men jeg foretrekker nok LITT mer fremoverlent sittestilling for min del. Sykkelen din var jo veldig smooth og fin å kjøre også :thumleft

xyvind
Innlegg: 1408
Registrert: 26 sep 2013, 09:50
Motorsykkelen din: .

Re: xyvind's logg [Kjøretur i kveld?]

Legg inn av xyvind »

Har lyst ut og kjøre, litt sånn spontant, men vet ikke hvor jeg skal kjøre. Er liksom litt dritlei av en del av veiene i og rundt Oslo..

:scratch :sorry

Brukeravatar
Bjerknez
Innlegg: 23119
Registrert: 06 aug 2013, 00:59
Motorsykkelen din: Triumph Rocket III GT
Sted: Fredrikstad
Kontakt:

Re: xyvind's logg [Kjøretur i kveld?]

Legg inn av Bjerknez »

xyvind skrev:Har lyst ut og kjøre, litt sånn spontant, men vet ikke hvor jeg skal kjøre. Er liksom litt dritlei av en del av veiene i og rundt Oslo..

:scratch :sorry
Ta deg gjerne en kveldstur til Fredrikstad så tar vi en kaffe i solnedgangen :thumleft

Brukeravatar
AJ
Administrator
Innlegg: 38031
Registrert: 30 sep 2006, 18:46
Motorsykkelen din: KTM 1290 SA S, ('18), Moto Guzzi v7 850 Special 100 year Anniversary
Sted: Lunner på Hadeland
Kontakt:

Re: xyvind's logg [Kjøretur i kveld?]

Legg inn av AJ »

xyvind skrev:Har lyst ut og kjøre, litt sånn spontant, men vet ikke hvor jeg skal kjøre. Er liksom litt dritlei av en del av veiene i og rundt Oslo..

:scratch :sorry
Kjør til Hellerudsletta og ta fylkesveien mot Slattum. Derfra peiler du deg inn på Nittedal kirke og kjører Rauerskauveien til Gamleveien i Nittedal og følger denne til Hakadal stasjon. Derfra kan du jo kjøre rv 4 til Stryken og ta av mot Harestua (gamle rv. 4) og kjøre denne til Roa og returnere til Oslo derfra.
Artige veier selv om fartsgrensa er 60 på disse sideveiene...
________________________________________________________________________
De som ønsker å bidra økonomisk til driften av forumet kan benytte et av alternativene her.

MC'er:
Suzuki GSX 1100 EF, 1985 (1991), Yamaha TDM 900, 2006 (2006 - 2010), Triumph Tiger 1050 SE, 2010 (2010 - 2012), Moto Guzzi Stelvio 8V, 2012 (2012 - 2015), KTM 1290 Super Adventure, 2015 (2015 - 2018), KTM 1290 Super Adventure S, 2018 (2018 - -->), KTM 390 Duke, 2021 (2021 - 2023), Moto Guzzi V7 850 Special 100 Anniversary (2023 - -->)
KTM 1290 SA S - nok en god grunn til oppmaskinering Bilde

xyvind
Innlegg: 1408
Registrert: 26 sep 2013, 09:50
Motorsykkelen din: .

Re: xyvind's logg [Kjøretur i kveld?]

Legg inn av xyvind »

Bjerknez skrev:
xyvind skrev:Har lyst ut og kjøre, litt sånn spontant, men vet ikke hvor jeg skal kjøre. Er liksom litt dritlei av en del av veiene i og rundt Oslo..

:scratch :sorry
Ta deg gjerne en kveldstur til Fredrikstad så tar vi en kaffe i solnedgangen :thumleft
Det hørtes koslig ut, hehehe, men blir litt langt for i kveld. Det er en litt lang(kjedelig, no offence!) transportetappe nedover. Svinger nedom en annen kveld, da gjerne litt tidligere på kvelden.
AJ skrev: Kjør til Hellerudsletta og ta fylkesveien mot Slattum. Derfra peiler du deg inn på Nittedal kirke og kjører Rauerskauveien til Gamleveien i Nittedal og følger denne til Hakadal stasjon. Derfra kan du jo kjøre rv 4 til Stryken og ta av mot Harestua (gamle rv. 4) og kjøre denne til Roa og returnere til Oslo derfra.
Artige veier selv om fartsgrensa er 60 på disse sideveiene...
Takk for knalltips! Er delvis kjent i området, men skal sjekke kartet :thumleft :thumleft

xyvind
Innlegg: 1408
Registrert: 26 sep 2013, 09:50
Motorsykkelen din: .

Re: xyvind's logg [Kjøretur i kveld?]

Legg inn av xyvind »

Ålreit, da får vi se hvor det bærer...

http://locatoweb.com/map/single/190554369" onclick="window.open(this.href);return false;

Låst