Bjerknez' | Snart sommerferie! :)

Din egen Forum-blogg! Om MC-livet ditt og annet du vil dele med andre.
Svar
laban
Innlegg: 58
Registrert: 03 mai 2015, 21:02
Motorsykkelen din: KTM Adventure 1190

Re: Bjerknez' blogg - BMW S1000R

Legg inn av laban »

Bjerknez skrev:
laban skrev:
Bjerknez skrev:
Kawagutten skrev:Synd med velten. Har du blitt litt for inspirert av traktor folket?
I situasjonen jeg var så hadde jeg nok gått på snørra med en traktor også. Joda, jeg kunne sikkert ungått velten ved å kjørt penere, men uten skilting og at de andre tunellene var helt fine å kjøre i så gikk det galt.

Kan jo ikke skulde på andre enn meg selv egenttlig, selv om jeg nok hadde kjørt noe roligere om det sto et skilt der.

Det kostet egenlig penger å kjøre over der, men jeg dundret rett igjennom uten å betale. Det for være "straff" nok fra min side :lol

Så sant ikke det var omvendt da, at det var velten som var straffen formanglende betaling... :-k
Gratis å kjøre mc på aursjøvegen, er jo laget hull i bommen spesifikt for mc også, så det var nok ikke karma
Hmmm... Javel...?
Mener det sto bilde av en mc på den ene bommen som også hadde egen betalingsmaskin. Mener jeg skimtet priser for mc også på et skilt, men mulig jeg blingset... ?

Er du helt sikker på at det var gratis?
Sist redigert av laban den 09 apr 2017, 14:28, redigert 1 gang totalt.

Brukeravatar
Bjerknez
Innlegg: 23358
Registrert: 06 aug 2013, 00:59
Motorsykkelen din: Triumph Rocket III GT
Sted: Fredrikstad
Kontakt:

Re: Bjerknez' blogg - BMW S1000R

Legg inn av Bjerknez »

Takk :knegg

Når du veltet med en adventure sykkel, så ble stoltheten min straks litt forbedret :lol

laban
Innlegg: 58
Registrert: 03 mai 2015, 21:02
Motorsykkelen din: KTM Adventure 1190

Re: Bjerknez' blogg - BMW S1000R

Legg inn av laban »

.................................
Sist redigert av laban den 09 apr 2017, 14:29, redigert 1 gang totalt.

Brukeravatar
Bjerknez
Innlegg: 23358
Registrert: 06 aug 2013, 00:59
Motorsykkelen din: Triumph Rocket III GT
Sted: Fredrikstad
Kontakt:

Re: Bjerknez' blogg - BMW S1000R

Legg inn av Bjerknez »

Hadde jeg kjørt slavisk på GPS så hadde jeg nok ligget under torva for lengst :lol

ZZR-Erling

Re: Bjerknez' blogg - BMW S1000R

Legg inn av ZZR-Erling »

Delenr: https://www.maxbmwmotorcycles.com/fiche/PartsFiche.aspx" onclick="window.open(this.href);return false;

Brukeravatar
Ashland
Innlegg: 280
Registrert: 03 mar 2015, 14:45
Motorsykkelen din: .

Re: Bjerknez' blogg - BMW S1000R

Legg inn av Ashland »

Auda, det var no skikkelig skitt Hr. B, håper nattesøvnen er intakt!

Selv om det bare ble en liten bulk og noen riper i potta hadde jeg nok tatt det for en gyllen annledning å bytte ut både den og bremsehendel :thumleft
Skadene vil kansje ikke synes stort etter litt rubbing, men du vil legge merke til det hver eneste gang du går mot sykkelen og irritere deg grønn over det og velten din...

Brukeravatar
Bjerknez
Innlegg: 23358
Registrert: 06 aug 2013, 00:59
Motorsykkelen din: Triumph Rocket III GT
Sted: Fredrikstad
Kontakt:

Re: Bjerknez' blogg - BMW S1000R

Legg inn av Bjerknez »

Ble noen pils inkludert overnatting i sag hos Cutless. Det kan lønne seg å gi denne fyren litt alkohol :thumleft
image.jpg
Du har ikke de nødvendige tillatelsene for å vise filene som er tilknyttet dette innlegget.

Brukeravatar
mortenolb
Innlegg: 3615
Registrert: 03 mai 2013, 23:02
Motorsykkelen din: 2020 Ducati Multistrada 950 S
Sted: Siggerud

Re: Bjerknez' blogg - BMW S1000R

Legg inn av mortenolb »

Hva, er du hjemme igjen?

Brukeravatar
Epylypzon
Innlegg: 1227
Registrert: 22 mar 2012, 06:46
Motorsykkelen din: BMW F800GS Trophy -12, Yamaha WR426F -02
Sted: Stange
Kontakt:

Re: Bjerknez' blogg - BMW S1000R

Legg inn av Epylypzon »

Kjedelig med slik type sykkel. De bør helst være strøkne :)
Bikka også etter 2-3 dager med gs en. Heldigvis skal de syklene være ripete.

Tror det skal mye til om det har skjedd noe med ramme/gaffel etter 1 velt i gangfart. Min har sikkert bikka 10 ganger og kjørt av et par ganger i 10-15 km/t i skogen uten at det har skjedd noe

Sent fra min D5803 via Tapatalk
Mine mc er:
2016 BMW R1200GSA
2012 BMW F800GS Trophy
2002Yamaha WR426F
2001 BMW R1150GS
x 2002 Yamaha R6
x 2002 Yamaha YZ125

Kjørt 2014: 19000km
Kjørt 2013: GS`n 17300km , WR`n 700km
Kjørt 2012: 16 500km
Kjørt 09,10,11: 20 066km

http://www.ock-racing.com/pa-2-hjul-til ... -med-hjelp

Brukeravatar
Bjerknez
Innlegg: 23358
Registrert: 06 aug 2013, 00:59
Motorsykkelen din: Triumph Rocket III GT
Sted: Fredrikstad
Kontakt:

Re: Bjerknez' blogg - BMW S1000R

Legg inn av Bjerknez »

Ble litt pussing og gnikking av sykkel i går og jeg ser jo nå at skadene er ganske ubetydelige. Potten ble like god som ny (nesten) i går etter en runde med sandpapir og diverse midler som Cutless fant i garasjen. Den ytterste styrevekten fikk litt sort hammerlakk så den er også bra nok til at jeg ikke gidder å prioritere bytte av denne ennå. Beelypan har noen småriper, men disse synes nesten ikke uansett og disse klarer jeg nok å polere bort selv. Men sidekåpen og den plastdelen under må byttes for dem er ikek veldig pene. I tillegg må motordekselet byttes. Deler for ca. 3.000,- til sammen. Sidekåpen og den plastdelen bytter jeg selv, men det motordekselet tar jeg på verksted for å være sikker.

Så jeg kom godt ut av denne velten rent økonomisk :-)å

Men du store så kjipt det var å ligge i gjørma med en helt klin ny sykkel. Må si jeg fikk litt innovertiss akkurat da altså... :sorry

Men nå har jeg fått det litt på avstand og når jeg ser at det bare er kosmetiske skader som er forholdsvis rimelig å fikse, så er alt bra igjen, selv om stoltheten har fått seg et aldri så lite støkk. Litt ironisk at min første velt skulle skje i en av de laveste hastighetene jeg har kjørt i :lol

Jeg tok turen hjemmover igjen fra Molde i går da det bare hadde meldt drittvær der oppe (mer eller mindre) og kaldt var det også. Nå kan jeg nyte resten av ferien i heimen og kanskje er det lettere å treffe andre MC folk her nede, for det var jaggu ikke lett der oppe :-)

Edit:
Rakk dog og ta dette bilde fra Aursjøveg turen. En halvtime etter dette bilde ble tatt lå jeg i gjørma :-)å
IMG_1559.jpg
Du har ikke de nødvendige tillatelsene for å vise filene som er tilknyttet dette innlegget.

Brukeravatar
Bjerknez
Innlegg: 23358
Registrert: 06 aug 2013, 00:59
Motorsykkelen din: Triumph Rocket III GT
Sted: Fredrikstad
Kontakt:

Re: Bjerknez' blogg - BMW S1000R

Legg inn av Bjerknez »

Mine nye hansker ankom også posten i dag da jeg reklamerte på de gamle Alpinestars hanskene som ikke holdt vannet ute :thumleft

Hanskene heter "Richa Extreme Gore Tex". Nå gjenstår det bare å se om disse klarer og holde lenger enn en halv sesong før innerforet løsner og eller vannet siver inn :thumleft
IMG_1582.jpg
Du har ikke de nødvendige tillatelsene for å vise filene som er tilknyttet dette innlegget.

Brukeravatar
kjellv
Moderator
Innlegg: 6983
Registrert: 14 aug 2012, 23:16
Motorsykkelen din: Yamaha XT1200ZE Super Ténéré
Sted: Molde
Kontakt:

Re: Bjerknez' blogg - BMW S1000R

Legg inn av kjellv »

Bjerknez skrev:Ble litt pussing og gnikking av sykkel i går og jeg ser jo nå at skadene er ganske ubetydelige. Potten ble like god som ny (nesten) i går etter en runde med sandpapir og diverse midler som Cutless fant i garasjen. Den ytterste styrevekten fikk litt sort hammerlakk så den er også bra nok til at jeg ikke gidder å prioritere bytte av denne ennå. Beelypan har noen småriper, men disse synes nesten ikke uansett og disse klarer jeg nok å polere bort selv. Men sidekåpen og den plastdelen under må byttes for dem er ikek veldig pene. I tillegg må motordekselet byttes. Deler for ca. 3.000,- til sammen. Sidekåpen og den plastdelen bytter jeg selv, men det motordekselet tar jeg på verksted for å være sikker.

Så jeg kom godt ut av denne velten rent økonomisk :-)å

Men du store så kjipt det var å ligge i gjørma med en helt klin ny sykkel. Må si jeg fikk litt innovertiss akkurat da altså... :sorry

Men nå har jeg fått det litt på avstand og når jeg ser at det bare er kosmetiske skader som er forholdsvis rimelig å fikse, så er alt bra igjen, selv om stoltheten har fått seg et aldri så lite støkk. Litt ironisk at min første velt skulle skje i en av de laveste hastighetene jeg har kjørt i :lol

Jeg tok turen hjemmover igjen fra Molde i går da det bare hadde meldt drittvær der oppe (mer eller mindre) og kaldt var det også. Nå kan jeg nyte resten av ferien i heimen og kanskje er det lettere å treffe andre MC folk her nede, for det var jaggu ikke lett der oppe :-)

Edit:
Rakk dog og ta dette bilde fra Aursjøveg turen. En halvtime etter dette bilde ble tatt lå jeg i gjørma :-)å
IMG_1559.jpg
Du traff da meg Ove :roll
Men jeg er både sykkellaus og fotlaus, og kan vel knapt regnes for mc-folk.
Men vi tar igjen planene neste år. Satser på bedre vær og føre da...
Sist redigert av kjellv den 15 jul 2015, 17:11, redigert 1 gang totalt.

Brukeravatar
Bjerknez
Innlegg: 23358
Registrert: 06 aug 2013, 00:59
Motorsykkelen din: Triumph Rocket III GT
Sted: Fredrikstad
Kontakt:

Re: Bjerknez' blogg - BMW S1000R

Legg inn av Bjerknez »

Joda, men tilstanden din tatt i betrakning så er du vel neppe et mc menneske i mitt hode. :lol
Men vi tar det igjen neste år kjellv :thumleft

xyvind
Innlegg: 1408
Registrert: 26 sep 2013, 09:50
Motorsykkelen din: .

Bjerknez' blogg - BMW S1000R

Legg inn av xyvind »

Bjerknez skrev: Jeg tok turen hjemmover igjen fra Molde i går da det bare hadde meldt drittvær der oppe (mer eller mindre) og kaldt var det også. Nå kan jeg nyte resten av ferien i heimen og kanskje er det lettere å treffe andre MC folk her nede, for det var jaggu ikke lett der oppe :-)
Det har regna uten opphold hele uka. Det er meldt finere utover dagen i dag, men vi har foreløpig lett regn og 10 grader her nå. Har vært sånn de siste 5 somrene jeg har vært hjemme noen dager. Deprimerende greier!

Jeg blir nok å ta noen dagsturer på Honda'n når jeg kommer ned igjen til det glade østland. Mulig det blir noe Østfold-kjøring, da jeg liker meg i det fylket.

Brukeravatar
Bjerknez
Innlegg: 23358
Registrert: 06 aug 2013, 00:59
Motorsykkelen din: Triumph Rocket III GT
Sted: Fredrikstad
Kontakt:

Re: Bjerknez' blogg - BMW S1000R

Legg inn av Bjerknez »

xyvind skrev:
Bjerknez skrev: Jeg tok turen hjemmover igjen fra Molde i går da det bare hadde meldt drittvær der oppe (mer eller mindre) og kaldt var det også. Nå kan jeg nyte resten av ferien i heimen og kanskje er det lettere å treffe andre MC folk her nede, for det var jaggu ikke lett der oppe :-)
Det har regna uten opphold hele uka. Det er meldt finere utover dagen i dag, men vi har foreløpig lett regn og 10 grader her nå. Har vært sånn de siste 5 somrene jeg har vært hjemme noen dager. Deprimerende greier!

Jeg blir nok å ta noen dagsturer på Honda'n når jeg kommer ned igjen til det glade østland. Mulig det blir noe Østfold-kjøring, da jeg liker meg i det fylket.
Ja, vestlandet kan skryte på seg flotte veier og fin natur, men været derimot... :knegg

Svar