Noen nær asker bærum som vil køre sammen med fersking :-)

... om sesongstart, tips og råd til turer, treff, og om steder aktive MC-folk møtes.
Svar
Danske
Innlegg: 39
Registrert: 09 jun 2015, 19:20
Motorsykkelen din: Ingen p.t.

Noen nær asker bærum som vil køre sammen med fersking :-)

Legg inn av Danske »

Hei er dansk. 35 år. fersk på sykkel og kører suzuki gsx600f. Kunne tænkt meg noen som har lyst å følges på turer...i utgangspunkt alt fra et par timer. Til dagture. Noen som er friske? Kører veldig pænt(dvs. stort set efter fartgrænser og ingen råkøring. ..) og trener mye på sving...har mye å lære ;-)

Sendt fra min SM-A300FU med Tapatalk

Online
Brukeravatar
Bjerknez
Innlegg: 23357
Registrert: 06 aug 2013, 00:59
Motorsykkelen din: Triumph Rocket III GT
Sted: Fredrikstad
Kontakt:

Re: Noen nær asker bærum som vil køre sammen med fersking :-

Legg inn av Bjerknez »

Hei!

Ser at du ikke har fått svar på denne, så da kan jo JEG svare om ikke annet :thumleft

Snakker vi øvekjøring her eller har du lappen men vil følge etter noen litt mer erfarne?
Jeg kan desverre ikke øvekjøre med deg da jeg kun har hatt lappen i litt over ett år, men jeg kan sikkert ta en tur sammens med deg hvis du allerede har lappen. Å kjøre slavisk i fartsgrenser er noe jeg ikke gjør. Jeg legger meg alltid i overkant hvis forholdene tillsier at det er greit. Fotobokser er ikke et problem når man kjører sykkel i Norge (ennå) så å bråbremse forran disse gjør jeg ikke. Dog kjører jeg heller ikke veldig fort men har generelt en god flyt, tror jeg. I svinger kan jeg dra på litt og ofte holder det og holde fartsgrensen i noen svinger og legger man seg 10-20km/t over i noen svinger så synes jeg det er helt innafor.

Men råkjøring bedriver jeg ikke med, men kan dra på litt ekstra i noen tillfeller, men ikke over lenger tid. Med råkjøring så mener jeg skyhøye hastigheter og sikksakk kjøring mellom biler i høy hastighet etc. Jeg er heller ikke noen fan av wheelies etc. selv om jeg har en sykkel som pent drar fremhjulet opp i flere gir uten anstrengelser.

Jeg har to forskjellige kjørestiler. En når jeg kjører bil og en når jeg kjører sykkel. Å kjøre sykkel for meg er frihetsfølelse og jeg liker litt aktiv kjøring og jeg ligger som oftest 10-30km/t over fartsgrensen avhengig av fartsgrensen på stedet. I 50-sone kjører jeg stort sett i 50-55 og i 60-sone legger jeg meg opp mot 70km/t. I 80-sone så ligger jeg som oftest i rundt 100km/t. På E6 og 80-soner i Sverige etc. så ligger jeg gjerne 30km/t over i noen tillfeller. Men som sagt, det er sjeldent jeg følger fartgrensene slavisk.

Jeg liker ikke å ha biler helt opp i ræva når jeg kjører og eg liker heller ikke å bli forbikjørt av biler som slenger seg inn forran meg. Da drar jeg heller på litt. Jeg liker heller ikke å ha et vogntog bak meg og i det hele tatt så prøver jeg og holde meg vekk fra trafikken der det er mulig.

Men jada, hvis du møter meg på halveien (Bor i Fredrikstad) så kan vi kjøre litt, så tar vi det derfra :thumleft

Danske
Innlegg: 39
Registrert: 09 jun 2015, 19:20
Motorsykkelen din: Ingen p.t.

Re: Noen nær asker bærum som vil køre sammen med fersking :-

Legg inn av Danske »

Takker for svar. Kørestil som du beskriver er helt ok. Det er råkøring som du beskriver den. Som ikke er meg :-) haft mc og lap i et par uker og kører så mye det lad seg passe inn i familien. Målet er å bli litt mere trygg i sving specielt. Så øvekjører. Tenkte det var hyggeligere og være et par stykker på tur. Også for å få litt tilbakemelding på Eks. sving. Bjerknez skal si fra neste gang jeg kommer den vej. Er vel et stykke til Frederiksstad

Sendt fra min SM-A300FU med Tapatalk

Online
Brukeravatar
Bjerknez
Innlegg: 23357
Registrert: 06 aug 2013, 00:59
Motorsykkelen din: Triumph Rocket III GT
Sted: Fredrikstad
Kontakt:

Re: Noen nær asker bærum som vil køre sammen med fersking :-

Legg inn av Bjerknez »

Bor du i Oslo og vi møtes på halveien så snakker vi jo ikke mer enn 5 mil. Det er jo ingenting. :thumleft

TOH
Innlegg: 186
Registrert: 24 mar 2014, 23:10
Motorsykkelen din: Yamaha MT-09

Re: Noen nær asker bærum som vil køre sammen med fersking :-

Legg inn av TOH »

Hei,
jeg blir gjerne med på en tur. Er selv en relativt fersk sjåfør som har godt av å bli tryggere på svinger.
Jeg har tenkt å ta en tur rundt Tyrifjorden eller rundt Øyeren til uka (bare det ikke blir regn).
Hyggelig om noen har lyst til å bli med.
Tenkte i utgangspunktet på mandag eller tirsdag.
"Only boring People are brilliant during breakfest"

Online
Brukeravatar
Bjerknez
Innlegg: 23357
Registrert: 06 aug 2013, 00:59
Motorsykkelen din: Triumph Rocket III GT
Sted: Fredrikstad
Kontakt:

Re: Noen nær asker bærum som vil køre sammen med fersking :-

Legg inn av Bjerknez »

Rundt Øyeren er jeg med på hvis været blir bra, men passer best på mandag for min del.

TOH
Innlegg: 186
Registrert: 24 mar 2014, 23:10
Motorsykkelen din: Yamaha MT-09

Re: Noen nær asker bærum som vil køre sammen med fersking :-

Legg inn av TOH »

Det passer fint for meg med Øyeren rundt på mandag.
Noen flere som vil ut og kjøre?
Må ta et lite forbehold hvis det regner. Går jo greit å kjøre i regn,
men mister litt av sjarmen på en liten kveldstur.
"Only boring People are brilliant during breakfest"

Online
Brukeravatar
Bjerknez
Innlegg: 23357
Registrert: 06 aug 2013, 00:59
Motorsykkelen din: Triumph Rocket III GT
Sted: Fredrikstad
Kontakt:

Re: Noen nær asker bærum som vil køre sammen med fersking :-

Legg inn av Bjerknez »

Kjørte delvis rundt Øyern i dag, så det utgår nok for meg i morgen. Men blir gjerne med på en litt kortere tur hvis det kommer noen forslag. Det er også meldt litt regn i morgen formiddag.

gbruaset
Innlegg: 471
Registrert: 01 nov 2009, 16:10
Motorsykkelen din: 2011 Bmw F 800 GS
Sted: Oslo

Re: Noen nær asker bærum som vil køre sammen med fersking :-

Legg inn av gbruaset »

Si i fra om dere har tenkt dere rundt Tyrifjorden denne uke også :-)

Danske
Innlegg: 39
Registrert: 09 jun 2015, 19:20
Motorsykkelen din: Ingen p.t.

Re: Noen nær asker bærum som vil køre sammen med fersking :-

Legg inn av Danske »

Har veldig lyst på tur i dag :-) noen som vil med?

Sendt fra min SM-A300FU med Tapatalk

Danske
Innlegg: 39
Registrert: 09 jun 2015, 19:20
Motorsykkelen din: Ingen p.t.

Re: Noen nær asker bærum som vil køre sammen med fersking :-

Legg inn av Danske »

Om ikke der kommer regn de neste dage er jeg med på tyrilfjorden rundt. (Gider ikke kjøre i regn)

Sendt fra min SM-A300FU med Tapatalk

Svar