xyvind's logg [ADVENTURE]

Din egen Forum-blogg! Om MC-livet ditt og annet du vil dele med andre.
Låst
Brukeravatar
KTM950SMR
Innlegg: 96
Registrert: 15 feb 2013, 23:11
Motorsykkelen din: CBR1000RR Repsol

Re: xyvind's logg [Endelig innkjørt!]

Legg inn av KTM950SMR »

xyvind skrev:
LordShaft skrev:En liten digresjon.

Drømmer er til for å realiseres. Det er viktig å strebe etter nettopp det å oppfylle sine drømmer. Slik blir en sterkere, og beriket med nye drømmer, mål og milepeler. Så drømmer du om en ducati desmosedici til 600.000,- ja så skal du tilstrebe dette :redface (er min mening) hehe
Enig med deg. Men jeg ha'kke råd til å kjøpe eller eie noe dyrere sykkel nå uansett :eh hus, bil, bikkje, unger, motorsykkel og div. andre hobbyer begrenser den muligheten litt, for å si det sånn.. Bedre å ha litt av alt? Så får man opparbeide seg og klatre på stigen med tiden. Jeg blir motivert av å gjøre det på denne måten i hvert fall.
Kos deg på sykkelen din. Den holder i massevis for norske veier og vell så det!
---------------------------------
Honda CBR1000RR Repsol
Yamaha R1 *Stjålet*
KTM 950SMR *Solgt*
Yamaha XT 600 *Solgt*
--------------------------------

Brukeravatar
Bjerknez
Innlegg: 23121
Registrert: 06 aug 2013, 00:59
Motorsykkelen din: Triumph Rocket III GT
Sted: Fredrikstad
Kontakt:

Re: xyvind's logg [Endelig innkjørt!]

Legg inn av Bjerknez »

xyvind skrev:
LordShaft skrev:En liten digresjon.

Drømmer er til for å realiseres. Det er viktig å strebe etter nettopp det å oppfylle sine drømmer. Slik blir en sterkere, og beriket med nye drømmer, mål og milepeler. Så drømmer du om en ducati desmosedici til 600.000,- ja så skal du tilstrebe dette :redface (er min mening) hehe
Enig med deg. Men jeg ha'kke råd til å kjøpe eller eie noe dyrere sykkel nå uansett :eh hus, bil, bikkje, unger, motorsykkel og div. andre hobbyer begrenser den muligheten litt, for å si det sånn.. Bedre å ha litt av alt? Så får man opparbeide seg og klatre på stigen med tiden. Jeg blir motivert av å gjøre det på denne måten i hvert fall.
Driter ikke penger jeg heller, men selv om jeg har råd til dyrere sykkel så har jeg valgt og holde meg på et edruelig nivå denne gangen. Nå er det opplevelsen, mc kjøringen som står i sentrum, og ikke den kortvarige gleden av å ha det "råeste". Jeg har et ganske avslappet forhold til akkurat dette. :thumleft

Jeg driter en lang en i hvilke sykler andre kjører og av hvilke grunner. Ja, jeg har min mening om dem fleste, men andre har også ganske blandede meninger om den sykkelen jeg har. Noen kaller den en skjeløyd mongolid, mens andre mener den er "dævv". Jeg kan ikke bry meg mindre. Jeg kjøper gjerne en Street Triple R igjen, hvis det ikke blir en Tracer. :thumleft

xyvind
Innlegg: 1408
Registrert: 26 sep 2013, 09:50
Motorsykkelen din: .

Re: xyvind's logg [Endelig innkjørt!]

Legg inn av xyvind »

Bjerknez skrev: Motormessig så trenger jeg ikke mer krefter enn jeg har i dag. Det er mye annet som er viktigere enn kreftene isolert sett, vertfall i mitt hode. Jeg vurderer en Tracer, men ikke for motoren i seg selv.

Jepp... gi beskjed så tar vi en svingom :thumleft
Jeg skjønner at du liker Tracer'n. Den kunne vært noe for meg også. Jeg er bare ikke helt der enda, at jeg liker sykler med adventure-utseende. Det er noe med høyden, bredden og det estetiske som ikke appellerer 100% - enda. Jeg har så lenge jeg kan huske drømt om R-sykler/gatesykler og gjør fortsatt det. Kommer sikkert aldri til å kjøpe en R-sykkel, men ønsker å holde meg i gate/street-segmentet. Det er umulig for meg å se for meg hva neste sykkel blir akkurat nå, men jeg vet at jeg vil på mange ferieturer nedover Europa, så jeg må nok ha noe med mer kåpe/vindbeskyttelse enn jeg har nå.

LordShaft
Innlegg: 6860
Registrert: 31 aug 2010, 00:17
Motorsykkelen din: KTM 1290 Super Adventure
Sted: Bergen
Kontakt:

Re: xyvind's logg [Endelig innkjørt!]

Legg inn av LordShaft »

Ingen som sier at du skal eie noe dyrere sykkel.

La oss si det slik. Ducati 888 var min guttedrøm. Ducati skulle jeg ha. EN dag. det gikk mange dager. Det gikk mange år. Men en dag, ja en dag, fikk jeg endelig en Ducati. Denne koste jeg meg noe helt enormt på. Det var virkelig en sykkel jeg måtte jobbe for å både ta meg råd til, å få råd til.
Men når den drømmen var realisert, så startet jakten på den nye drømmen. Når den ble realisert, kom det plutselig en unge inn i bildet. Da ble plutselig alle drømmene jeg hadde snudd helt på hodet. Men jeg har fortsatt drømmer.

Den viktigste drømmen er å holde meg på 2 hjul. selv om livet setter kjepper i hjulene, eller andre ting er viktigere å prioritere. Så er det aller viktigste å holde seg på 2 hjul. Selv om drømmen kanskje er en annen 2 hjuling :thumleft

Brukeravatar
Bjerknez
Innlegg: 23121
Registrert: 06 aug 2013, 00:59
Motorsykkelen din: Triumph Rocket III GT
Sted: Fredrikstad
Kontakt:

Re: xyvind's logg [Endelig innkjørt!]

Legg inn av Bjerknez »

xyvind skrev:
Bjerknez skrev: Motormessig så trenger jeg ikke mer krefter enn jeg har i dag. Det er mye annet som er viktigere enn kreftene isolert sett, vertfall i mitt hode. Jeg vurderer en Tracer, men ikke for motoren i seg selv.

Jepp... gi beskjed så tar vi en svingom :thumleft
Jeg skjønner at du liker Tracer'n. Den kunne vært noe for meg også. Jeg er bare ikke helt der enda, at jeg liker sykler med adventure-utseende. Det er noe med høyden, bredden og det estetiske som ikke appellerer 100% - enda. Jeg har så lenge jeg kan huske drømt om R-sykler/gatesykler og gjør fortsatt det. Kommer sikkert aldri til å kjøpe en R-sykkel, men ønsker å holde meg i gate/street-segmentet. Det er umulig for meg å se for meg hva neste sykkel blir akkurat nå, men jeg vet at jeg vil på mange ferieturer nedover Europa, så jeg må nok ha noe med mer kåpe/vindbeskyttelse enn jeg har nå.
Vi har alle forskjellige preferanser og preferansene endrer seg også over tid, så enige blir de fleste av oss aldri. Det er den sykkelen JEG kjøper som er den "beste" i mitt hode, ingen andre. Det finnes mange gode kandidater der ute som kanskje har andre egenskaper etc. men det er ALLTID den siste sykkelen jeg har som er best.

Hvis ikke, så hadde jeg nok kjørt cruiser ennå :lol

xyvind
Innlegg: 1408
Registrert: 26 sep 2013, 09:50
Motorsykkelen din: .

Re: xyvind's logg [Endelig innkjørt!]

Legg inn av xyvind »

Nå fikk jeg kjørt en halvtimes tid i tungt regn. Både køkjøring og litt hurtigere kjøring. Foreløpig er de nye regnklærne 100% vanntette. Tommel opp!

Brukeravatar
Olav K
Innlegg: 2639
Registrert: 18 mai 2013, 14:07
Motorsykkelen din: Den Beste Sykkel (BMW R1250GSA 2019)
Sted: Odda/Rosendal

Re: xyvind's logg [Endelig innkjørt!]

Legg inn av Olav K »

Det er mange meninger om sykler... jeg tror det er viktig å prøve å være fornøyd med den man har nå. Tidligere kjørte jeg daffe ensylindrede sykler, type offroad. Koste meg med dem, men etter at Jr fikk seg ny 125ccm fikk jeg lyst på noe sprekere. Var fast bestemt på Ducati Streetfighter, men etter å ha prøvd Street Triple'n som dengang hadde forhandler i Bergen, blei jeg kjapt å ombestemme meg, av flere grunner. Tilgang på servicepunkt, pris (mye morro for penga) og omtaler og tester la tinga på vektskåla.
Kos deg med CBen, den er en super sykkel, og la drømmene komme, dersom de gjør det :thumleft
http://www.kant1.no" onclick="window.open(this.href);return false;

Brukeravatar
Tommas
Innlegg: 1251
Registrert: 06 aug 2014, 11:27
Motorsykkelen din: KTM Super Duke 1290 R
Sted: Buskerud

Re: xyvind's logg [RICHA regntøy]

Legg inn av Tommas »

Bjerknez skrev:Jeg fikk også beskjed om at sykkelen min var daff, eller rettere sagt "dævv" fra Tommas her inne som kjører en S1000R. Sykkelen min er sikkert daff i hans øyne i forhold til hva han er vant til, men allikevel synes jeg selv at jeg har krefter nok da jeg kanskje klarer å temme kreftene i sykkelen min bedre enn det Tommas kan da han har litt mer å holde styr på. Uten hjelpesystemer på sykkelen så tipper jeg han hadde fått seg noen overraskelser, i følge hans egne utsagn.
Artig nok så ser det ut som hjelpesystemene kan skrus mer og mer av, etterhvert som man legger på nok kilometer og blir kjente med sykkelen. Skru de helt av er nok noe vågalt for mitt nivå, men "vill okse på rodeo"-følelsen er ikke helt der lenger. De første ukene kjentes det ut som jeg ALDRI ville være i nærheten å skrape på overflaten av ressursene. 5500 km senere så føles det mer "normalt", selv om det fortsatt øker pulsen litt når man klinker til ;-)


Det beste er vel at jeg aldri har kjørt en motorsykkel som IKKE var morsommere enn å ikke kjøre motorsykkel... Tog du han? :prop:

xyvind
Innlegg: 1408
Registrert: 26 sep 2013, 09:50
Motorsykkelen din: .

Re: xyvind's logg [Endelig innkjørt!]

Legg inn av xyvind »

Tommas skrev: Det beste er vel at jeg aldri har kjørt en motorsykkel som IKKE var morsommere enn å ikke kjøre motorsykkel... Tog du han? :prop:
:-D tog'an

Brukeravatar
mortenolb
Innlegg: 3615
Registrert: 03 mai 2013, 23:02
Motorsykkelen din: 2020 Ducati Multistrada 950 S
Sted: Siggerud

Re: xyvind's logg [RICHA regntøy]

Legg inn av mortenolb »

Tommas skrev:Det beste er vel at jeg aldri har kjørt en motorsykkel som IKKE var morsommere enn å ikke kjøre motorsykkel... Tog du han? :prop:
Det har jeg :lol :prop:

Brukeravatar
Bjerknez
Innlegg: 23121
Registrert: 06 aug 2013, 00:59
Motorsykkelen din: Triumph Rocket III GT
Sted: Fredrikstad
Kontakt:

Re: xyvind's logg [RICHA regntøy]

Legg inn av Bjerknez »

Tommas skrev:
Bjerknez skrev:Jeg fikk også beskjed om at sykkelen min var daff, eller rettere sagt "dævv" fra Tommas her inne som kjører en S1000R. Sykkelen min er sikkert daff i hans øyne i forhold til hva han er vant til, men allikevel synes jeg selv at jeg har krefter nok da jeg kanskje klarer å temme kreftene i sykkelen min bedre enn det Tommas kan da han har litt mer å holde styr på. Uten hjelpesystemer på sykkelen så tipper jeg han hadde fått seg noen overraskelser, i følge hans egne utsagn.
Artig nok så ser det ut som hjelpesystemene kan skrus mer og mer av, etterhvert som man legger på nok kilometer og blir kjente med sykkelen. Skru de helt av er nok noe vågalt for mitt nivå, men "vill okse på rodeo"-følelsen er ikke helt der lenger. De første ukene kjentes det ut som jeg ALDRI ville være i nærheten å skrape på overflaten av ressursene. 5500 km senere så føles det mer "normalt", selv om det fortsatt øker pulsen litt når man klinker til ;-)


Det beste er vel at jeg aldri har kjørt en motorsykkel som IKKE var morsommere enn å ikke kjøre motorsykkel... Tog du han? :prop:
Jada, jeg tok den Tommas :thumleft

Men jeg må si meg enig med mortenolb her faktisk... så sant Kawasaki J300 kvalifiserer som "motorsykkel" :lol
Jeg vil faen meg heller ta bilen enn å kjøre noe slikt :lol :lol

Ja.. jeg kommer til å gnåle om den Scooteren en stund til! Jeg har til og med hatt mareritt hvor denne scooteren var det eneste og oppdrive som fremkomstmiddel og var noe jeg MÅTTE kjøre. Heldigvis var det bare et mareritt :-)å

Brukeravatar
mortenolb
Innlegg: 3615
Registrert: 03 mai 2013, 23:02
Motorsykkelen din: 2020 Ducati Multistrada 950 S
Sted: Siggerud

Re: xyvind's logg [Endelig innkjørt!]

Legg inn av mortenolb »

Scootern, piaggio mp3 ...oooog gamle cruisern til bjerknez :knegg

Brukeravatar
Bjerknez
Innlegg: 23121
Registrert: 06 aug 2013, 00:59
Motorsykkelen din: Triumph Rocket III GT
Sted: Fredrikstad
Kontakt:

Re: xyvind's logg [Endelig innkjørt!]

Legg inn av Bjerknez »

mortenolb skrev:Scootern, piaggio mp3 ...oooog gamle cruisern til bjerknez :knegg
Haha :lol :lol

Å gå fra den du har til det beistet jeg hadde blir en alt for brå overgang så jeg ser den :lol
Var nok litt morsommere andre veien, selv om jeg følte jeg satt i en strekkbenk. Men det var en vanesak :thumleft

Brukeravatar
mortenolb
Innlegg: 3615
Registrert: 03 mai 2013, 23:02
Motorsykkelen din: 2020 Ducati Multistrada 950 S
Sted: Siggerud

Re: xyvind's logg [Endelig innkjørt!]

Legg inn av mortenolb »

Haha. Det var egentlig en liten overdrivelse, da. Var ganske digg med momentet på den, men var jo som å kjøre et lasteskip på hjul uten mulighet til å svinge i over 30 km/t uten å skrape :prop:

Brukeravatar
Bjerknez
Innlegg: 23121
Registrert: 06 aug 2013, 00:59
Motorsykkelen din: Triumph Rocket III GT
Sted: Fredrikstad
Kontakt:

Re: xyvind's logg [Endelig innkjørt!]

Legg inn av Bjerknez »

mortenolb skrev:Haha. Det var egentlig en liten overdrivelse, da. Var ganske digg med momentet på den, men var jo som å kjøre et lasteskip på hjul uten mulighet til å svinge i over 30 km/t uten å skrape :prop:
Det rare er at den bare veide ca. 50kg. mer enn din :lol
Men den var så klart mye større og mindre håndterlig :thumleft

Låst