Oppkjøring 2015!

Generelt om MC, nyheter, hendelser, film & bilder, MC i media, kjøreopplæring osv.
Svar
HerligeHarley
Innlegg: 7
Registrert: 10 jun 2015, 14:38
Motorsykkelen din: HD Softail Custom

Oppkjøring 2015!

Legg inn av HerligeHarley »

Hei, folkens! Har oppkjøring i Oslo førstkommende mandag! Kjøregården er et avsluttet og bestått kapittel, så kun denne som gjenstår før jeg kan legge ut på eventyr med HD'n som står og venter på meg!
Har noen kjørt opp i Oslo nylig? Noen tips, eksempel på rute, hvordan blidgjøre sensor litt ekstra etc?
Vet at det ligger litt om dette fra før, men de trådene var noen år gamle, såvidt jeg kunne se!
Ride safe! :prop:

Danske
Innlegg: 39
Registrert: 09 jun 2015, 19:20
Motorsykkelen din: Ingen p.t.

Re: Oppkjøring 2015!

Legg inn av Danske »

Var oppe i Hønefoss idag. Det gik veldig bra. Ingen erfaring med Oslo. Men syntes ikke det var det helt store faktisk ... er jo "bare" å kjøre en tur. Slap av, du kan dette ;-) Prat helt almindeligt med sensor før (hjelper på nervøsiteten). Og kos deg på syklen. Se frem, roligt inn i situasjoner, plasering på kørebanen ... dette fikser du. Lykke til. (har ingen tro på at sensor må blødgjøres, sensor skal sikre du er sikker til å komme på veien, vis ham hvad du kan og få "dommen")

HerligeHarley
Innlegg: 7
Registrert: 10 jun 2015, 14:38
Motorsykkelen din: HD Softail Custom

Re: Oppkjøring 2015!

Legg inn av HerligeHarley »

Først: Grattis med lappen, tipper du er ute på veien!
Ok, da gjør jeg som planlagt, får prøve puste med magen også! :) takk for innspill!

largim
Innlegg: 58
Registrert: 03 apr 2015, 19:26
Motorsykkelen din: Kawasaki ER-6F, 2008.

Re: Oppkjøring 2015!

Legg inn av largim »

HerligeHarley skrev:Hei, folkens! Har oppkjøring i Oslo førstkommende mandag! Kjøregården er et avsluttet og bestått kapittel, så kun denne som gjenstår før jeg kan legge ut på eventyr med HD'n som står og venter på meg!
Har noen kjørt opp i Oslo nylig? Noen tips, eksempel på rute, hvordan blidgjøre sensor litt ekstra etc?
Vet at det ligger litt om dette fra før, men de trådene var noen år gamle, såvidt jeg kunne se!
Ride safe! :prop:
Jeg kjørte opp i år på Risløkka. Tok til venstre ut, og noen småveier rundt i området. Deretter ned på trondheimsveien forbi Sinsen. Deretter ned mot majorstua på ring 2, og småveiene opp torshov tilbake igjen. Jeg stod på første forsøk, men det var litt vått ute og sensor mente jeg kjørte litt for fort (lå aldri over fartsgrensen). Heldigvis ikke altfor fort. De blir glade hvis du har nok innsikt til å se hvor du gjorde feil, så lenge du ikke prøver å bortforklare deg.
Ellers får du ha lykke til!

HerligeHarley
Innlegg: 7
Registrert: 10 jun 2015, 14:38
Motorsykkelen din: HD Softail Custom

Re: Oppkjøring 2015!

Legg inn av HerligeHarley »

largim skrev:
HerligeHarley skrev:Hei, folkens! Har oppkjøring i Oslo førstkommende mandag! Kjøregården er et avsluttet og bestått kapittel, så kun denne som gjenstår før jeg kan legge ut på eventyr med HD'n som står og venter på meg!
Har noen kjørt opp i Oslo nylig? Noen tips, eksempel på rute, hvordan blidgjøre sensor litt ekstra etc?
Vet at det ligger litt om dette fra før, men de trådene var noen år gamle, såvidt jeg kunne se!
Ride safe! :prop:
Jeg kjørte opp i år på Risløkka. Tok til venstre ut, og noen småveier rundt i området. Deretter ned på trondheimsveien forbi Sinsen. Deretter ned mot majorstua på ring 2, og småveiene opp torshov tilbake igjen. Jeg stod på første forsøk, men det var litt vått ute og sensor mente jeg kjørte litt for fort (lå aldri over fartsgrensen). Heldigvis ikke altfor fort. De blir glade hvis du har nok innsikt til å se hvor du gjorde feil, så lenge du ikke prøver å bortforklare deg.
Ellers får du ha lykke til!
Tusen takk for tips og info! Antar at det er umulig å forberede seg på rute, men det er vel de samme elementene uansett, slik at man får vist hva man kan! Jeg får rett og slett bare gjøre som jeg pleier og satse på at det holder! Takk! :)

Duke944
Innlegg: 95
Registrert: 05 nov 2014, 23:15
Motorsykkelen din: Desert Sled, Sherco 5.1, DRZ 400

Re: Oppkjøring 2015!

Legg inn av Duke944 »

Først og fremst: Kjør sjølstendig, vis hva du kan, ikke legg inn noe som helst for å blidgjøre sensor. De er proffer og leser deg godt. Altså - ikke kjør for sakte fordi du tror sensor liker det ( og ikke for fort!). Kjør etter forholda og bruk blikket langt fram, dvs vise gode analyser/ fornuftige avgørelser. Og kjør MC! Alt for mange tenker "bil" på praktisk prøve for MC. Lykke til!
Hilsen en MC-sensor
:thumleft

HerligeHarley
Innlegg: 7
Registrert: 10 jun 2015, 14:38
Motorsykkelen din: HD Softail Custom

Re: Oppkjøring 2015!

Legg inn av HerligeHarley »

Duke944 skrev:Først og fremst: Kjør sjølstendig, vis hva du kan, ikke legg inn noe som helst for å blidgjøre sensor. De er proffer og leser deg godt. Altså - ikke kjør for sakte fordi du tror sensor liker det ( og ikke for fort!). Kjør etter forholda og bruk blikket langt fram, dvs vise gode analyser/ fornuftige avgørelser. Og kjør MC! Alt for mange tenker "bil" på praktisk prøve for MC. Lykke til!
Hilsen en MC-sensor
:thumleft
Tusen takk for innspill, godt å få tips fra den kanten også! Jeg tar med meg alle råd og satser på at det går veien (hæhæ) på mandag!
Takk for lykkeønskninger! :-)

HerligeHarley
Innlegg: 7
Registrert: 10 jun 2015, 14:38
Motorsykkelen din: HD Softail Custom

Re: Oppkjøring 2015!

Legg inn av HerligeHarley »

Da var lappen i boks, og det har allerede blitt litt cruising! :-) Deilig følelse, og fin start på sommer'n! Takk for innspill og tips, vi sees på veien! :vs

LordShaft
Innlegg: 6860
Registrert: 31 aug 2010, 00:17
Motorsykkelen din: KTM 1290 Super Adventure
Sted: Bergen
Kontakt:

Re: Oppkjøring 2015!

Legg inn av LordShaft »

Høres veldig bra ut.... Gratulere så mye!! :prf

Brukeravatar
norse900
Innlegg: 984
Registrert: 18 sep 2013, 15:25
Motorsykkelen din: BMW R1100RT
Sted: Stavanger

Re: Oppkjøring 2015!

Legg inn av norse900 »

Gratulerer :thumleft
BMW R1200GS -19
Honda TransAlp -97
BMW F650 Strada (solgt)
BMW R1100RT -98 (solgt)
Suzuki GSX750E -80 (solgt)
Yamaha XJ900S Diversion -97 (solgt)

Brukeravatar
Tommas
Innlegg: 1251
Registrert: 06 aug 2014, 11:27
Motorsykkelen din: KTM Super Duke 1290 R
Sted: Buskerud

Re: Oppkjøring 2015!

Legg inn av Tommas »

Gratulerer!

Måtte du og sykkelen få mange trivelige mil i sommer ;-)

Brukeravatar
Bjerknez
Innlegg: 23137
Registrert: 06 aug 2013, 00:59
Motorsykkelen din: Triumph Rocket III GT
Sted: Fredrikstad
Kontakt:

Re: Oppkjøring 2015!

Legg inn av Bjerknez »

Gratulerer så mye! :thumleft

Brukeravatar
poulet_cavalier
Innlegg: 1272
Registrert: 25 feb 2012, 21:55
Motorsykkelen din: R1200GS
Sted: Asker

Re: Oppkjøring 2015!

Legg inn av poulet_cavalier »

+1 !

:thumleft
FLICKR: https://www.flickr.com/photos/132823894@N04/
Be silent, or say something better than silence
-Pythagoras

HerligeHarley
Innlegg: 7
Registrert: 10 jun 2015, 14:38
Motorsykkelen din: HD Softail Custom

Re: Oppkjøring 2015!

Legg inn av HerligeHarley »

Tusen takk for gratulasjoner, alle mann! Veldig hyggelig! :D Jeg storkoser meg i finværet! :D Ha en strålende helg på biken når den tid kommer!

Svar