Haymaker

Din egen Forum-blogg! Om MC-livet ditt og annet du vil dele med andre.
Svar
Brukeravatar
Haymaker
Innlegg: 576
Registrert: 29 jul 2014, 10:21
Motorsykkelen din: Suzuki GSR600 2007

Re: Haymaker - Share your BMW knowledge!

Legg inn av Haymaker »

Da var nye simmeringer installert og gafler montert på sykkelen igjen.

Jeg leverte kun gaflene hos forhandler og gjorde demontering/montering på sykkel selv.
Neste gang skifter jeg simmerringene selv. En de mange erfaringene jeg gjorde meg omhandler biltemas depostøtte i styrelager foran. Det stemte ikke med min sykkel... dersom noe er interessert i denne selges den for kr 50,- (+ frakt).

Jeg brukte flerfoldige timer, men nå er alt på plass der det skal være. Ble svært overrasket over momentforskjellene!
100 nm føltes alvorlig stramt, og 23 nm føltes ikke stramt nok :knegg
Det jeg brukte lengst tid på var nok å sørge for at hvert ben var plassert i lik høyde :twisted
Calipere fikk seg en overhaling, og nå er det heller ingen oljelekkasje fra det ene gaffelbenet.

Ettersom jeg fikk utlevert en eksamensoppgave i dag, var dette selvfølgelig første prioritet :scratch
Du har ikke de nødvendige tillatelsene for å vise filene som er tilknyttet dette innlegget.

Toven

Re: Haymaker - Share your BMW knowledge!

Legg inn av Toven »

EDIT: Glem det, haha. Jeg ser du har sykkelen på en depotstøtte på bilde over :redface

Skifta du til tykkere olje eller standard?

Brukeravatar
Haymaker
Innlegg: 576
Registrert: 29 jul 2014, 10:21
Motorsykkelen din: Suzuki GSR600 2007

Re: Haymaker - Share your BMW knowledge!

Legg inn av Haymaker »

Toven skrev:EDIT: Glem det, haha. Jeg ser du har sykkelen på en depotstøtte på bilde over :redface

Skifta du til tykkere olje eller standard?
Gikk for samme olje.
Har ikke noe problem med viskositeten og feelingen på fordemper, den kjennes tight og fin ut.

De er justerbare dersom det skulle trenges :thumleft

Enn du? Gikk du for tykkere olje?

Toven

Re: Haymaker - Share your BMW knowledge!

Legg inn av Toven »

Skjønner!

Har ikke tatt steget enda :knegg Må få noen mil i salen før jeg gidder skruinga :P :p

Brukeravatar
Haymaker
Innlegg: 576
Registrert: 29 jul 2014, 10:21
Motorsykkelen din: Suzuki GSR600 2007

Re: Haymaker - Share your BMW knowledge!

Legg inn av Haymaker »

Haha. Kjenner følelsen!

Men du kan jo vaske og skrubbe på så mange fine plasser du vanligvis ikke når! :bananas

Brukeravatar
Haymaker
Innlegg: 576
Registrert: 29 jul 2014, 10:21
Motorsykkelen din: Suzuki GSR600 2007

Re: Haymaker

Legg inn av Haymaker »

Blir litt mer skruing ila morgendagen.
Dagens fangst:
Du har ikke de nødvendige tillatelsene for å vise filene som er tilknyttet dette innlegget.

Brukeravatar
Haymaker
Innlegg: 576
Registrert: 29 jul 2014, 10:21
Motorsykkelen din: Suzuki GSR600 2007

Re: Haymaker

Legg inn av Haymaker »

Da har jeg endelig fått de nye kjøreklærne fra Rukka, samt visiret :D

Jakke: Rukka Basti: Black/Yellow
Bukse: Rukka Basti: Black
Visir: Agv Skyline Iridium

Kjøreklærne skal få gjennomgå grundige tester før jeg kommer med en endelig dom. Det jeg kan si umiddelbart, er at jeg er veldig førnøyd med utseendet og kvalitetsfølelsen! Etter anbefaling fra RevZilla, gikk jeg ned en størrelse da jeg bestilte utstyret. Jeg er ca. 180 høy, og veier mellom 82-90 kg. Vanligvis bruker jeg størrelse 52, men gikk ned til 50.

Dersom noen skal bestille fra Rukka, så leverer de altså klær i "Size Large". :-)
For å feire nyanskaffelsen, kjørte jeg en midnattstur med en kompis og fikk tatt noen bilder. Slenger ut et i dag og kommer med fler etterhvert.
De siste dagene og ukene har vært flotte her oppe, og det har blitt mye kjøring med sykkelen!
Kommer med et lite referat fra demodagene på Zigo snart.

Nord-Norsk sommer...

Bilde
Sist redigert av Haymaker den 01 jun 2015, 02:03, redigert 1 gang totalt.

LordShaft
Innlegg: 6860
Registrert: 31 aug 2010, 00:17
Motorsykkelen din: KTM 1290 Super Adventure
Sted: Bergen
Kontakt:

Re: Haymaker

Legg inn av LordShaft »

Dette så ikke dumt ut i det hele tatt...

Gleder meg til å høre hvordan klærne holder mål... Er nok slik at jeg må kjøpe meg fult tekstil tøy jeg også. Skal finne meg en 125 eller noe slikt som jeg kan bruke til og fra jobb hele året. Da blir det tekstildress som er tingen :redface

Har du sett nye AGV rossi hjelmen :-)å

TBI81
Innlegg: 1899
Registrert: 01 mai 2010, 14:52
Motorsykkelen din: Ja

Re: Haymaker

Legg inn av TBI81 »

Spent på den endelige dommen! Grubler fortsatt på Kilm/Rukka selv og HVOR jeg skal kjøpe det (evt prøvd). Klim i min størrelse er jo utsolgt både på Revzilla og FC-Moto..
Av Klim vurderes Badlands pro/Adventure og Rukka Arma/Armaxis. Relativt heftig priset men det tror jeg må stå sin prøve ..

Brukeravatar
Haymaker
Innlegg: 576
Registrert: 29 jul 2014, 10:21
Motorsykkelen din: Suzuki GSR600 2007

Re: Haymaker

Legg inn av Haymaker »

Elolz skrev:Tøft bilde, digger hjelmen! Er noe spesielt med AGV. :yeyeye
Takk for det! Enig med deg. Det er noe med det spisse hakepartiet som gir hjelmen en mer aggressiv look :twisted
LordShaft skrev:Dette så ikke dumt ut i det hele tatt...

Gleder meg til å høre hvordan klærne holder mål... Er nok slik at jeg må kjøpe meg fult tekstil tøy jeg også. Skal finne meg en 125 eller noe slikt som jeg kan bruke til og fra jobb hele året. Da blir det tekstildress som er tingen :redface

Har du sett nye AGV rossi hjelmen :-)å
Jeg må bare takke for gode tilbakemeldinger angående kjøreklær :)
Jeg gikk mange runder med meg selv før jeg landet på Rukka.

Det jeg kan si er at disse sitter veldig bra på alle sårbare områder, noe som gir økt trygghetsfølelse i forhold til Halvarssons jeg hadde fra før. Buksa er langt mer tettsittende enn de andre fra Rukka, og den har en sånn "Blåkläder-look" (som en arbeidsbukse) hvis du skjønner hva jeg mener. Har prøvd den i 4 grader ute, i en times tid med kun bokser under. Gikk helt fint :-)

Blir det kjøring året rundt, så ville nok jeg også lent mot tekstil ja!
Vet ikke om jeg har sett den siste hjelmen? Bilde? :-)

Brukeravatar
Haymaker
Innlegg: 576
Registrert: 29 jul 2014, 10:21
Motorsykkelen din: Suzuki GSR600 2007

Re: Haymaker

Legg inn av Haymaker »

TBI81 skrev:Spent på den endelige dommen! Grubler fortsatt på Kilm/Rukka selv og HVOR jeg skal kjøpe det (evt prøvd). Klim i min størrelse er jo utsolgt både på Revzilla og FC-Moto..
Av Klim vurderes Badlands pro/Adventure og Rukka Arma/Armaxis. Relativt heftig priset men det tror jeg må stå sin prøve ..
Det kommer om ikke lenge! Tenker jeg må gjennom skikkelig regnvær, varme og kulde før dommen foreligger.
Jeg endte opp med å bestille dette på FC-Moto. De var utsolgte da jeg bestilte, men fikk det inn etter 1 mnd. Ettersom jeg hadde fult kjøreutstyr fra før var det null stress å vente.

Denne Rukka Basti jakken koster kr 8200,- hos en forhandler jeg var i kontakt med her i Norge...
Da jeg opererer med studentbudsjett for tiden måtte det bli bestilling fra FC-moto denne gang.
Kan vel trygt si at jeg nesten halverte totalkostnaden :-)å

Hvilken størrelse er du?

TBI81
Innlegg: 1899
Registrert: 01 mai 2010, 14:52
Motorsykkelen din: Ja

Re: Haymaker

Legg inn av TBI81 »

Neimen ikke helt sikker på størrelsen jeg bør bestille, men går normalt i "M". 170 på strømpelesten, noen under 80 på vekta.
Hører Rukka er store i størrelsene.

Kanskje jeg må legge meg til sånn email notification ..
Men skulle gjerne prøvd klærne før jeg kjøper. Har litt problemer med å legge ut 15k+ for noe jeg ikke har prøvd :-k

Brukeravatar
Haymaker
Innlegg: 576
Registrert: 29 jul 2014, 10:21
Motorsykkelen din: Suzuki GSR600 2007

Re: Haymaker

Legg inn av Haymaker »

Det skjønner jeg absolutt.
Heldigvis fikk jeg prøvd lignende modeller tidligere i vår (dog ikke samme som jeg endte opp med).

Ingen dum idé å skrive seg opp på epostlista.
Det jeg kan si er at Rukka Arma/Armaxis er rå jakker. De veier litt på grunn av alle karbon-områder, beskyttere lommer m.m, men ikke så mye at det er plagsomt. Vet at Flanker kjører med Klim Overland. Du kan nok ikke gå feil med noen av de to merkene.

Det er ikke en forhandler i området som har disse? :-k

Brukeravatar
cosmogs
Innlegg: 306
Registrert: 05 jul 2014, 22:09
Motorsykkelen din: Speed Triple RS
Sted: Drammen

Re: Haymaker

Legg inn av cosmogs »

Ser veldig bra ut de klærne! Gore tex membran laminert med ytterstoff?
kjøpte du direkte fra rukka.com?
2018 Triumph Speed Triple RS (2018 -->)
2014 Triumph Street Triple (2014 - 2018)
1976 Kawasaki Z650 (1987 - 1989)

TBI81
Innlegg: 1899
Registrert: 01 mai 2010, 14:52
Motorsykkelen din: Ja

Re: Haymaker

Legg inn av TBI81 »

Er forhandler på Stord og i Bergen, så får ta en ringerunde. Hadde vært fint å prøve, men regner ikke helt med at de har inne rett modell og størrelse.. men kan jo være.

Svar