Cbr11000xx regulator??

... om verktøy, service, tekniske og mekaniske problemer, reparasjoner og modifiseringer
Svar
nordan
Innlegg: 65
Registrert: 03 des 2009, 11:52
Motorsykkelen din: Honda Cbr 900 RR
Sted: Våler i østfold

Cbr11000xx regulator??

Legg inn av nordan »

Har kjøpt en cbr1100xx 1998 modell den har 5000mil på teller og mitt spørsmål er bør jeg bytte regulator nå? da dette er eller kan være en svakhet på xx ? den er ikke skiftet ennå så lurer på om den kansje snart kan ta kvelden er ikke noe problem med den ennå men bare for å være på den sikre siden så den ikke ryker på en langtur?! er det noen med samme erfaring?eller annet som bør sjekkes er takknemlig for innspill

Brukeravatar
Kawagutten
Innlegg: 2902
Registrert: 04 jul 2011, 01:18
Motorsykkelen din: Ingen ZX12R
Sted: Vestfold

Re: Cbr11000xx regulator??

Legg inn av Kawagutten »

Er nok best å kjøpe en for å ha for sikkerhetsskyld.Finner noe i søkeresultatet her:
http://www.finn.no/finn/torget/resultat ... 0&periode=" onclick="window.open(this.href);return false;
X Gpz1100 X Aprilia Pegaso 650 1999
X-xt350
X-GSX750ES 86
X-Z750R
X-ZX12R 02
+++

Brukeravatar
Flanker
Innlegg: 1530
Registrert: 19 apr 2013, 09:02
Motorsykkelen din: Triumph Tiger Explorer
Sted: Berger, Svelvik
Kontakt:

Re: Cbr11000xx regulator??

Legg inn av Flanker »

Jeg hadde byttet den ut, basert på en lei erfaring med Honda VFR 800 for noen år siden. Sykkelen ble stående i noen uker da gitt! Dette er et kjent problem på eldre Honda. For å skremme deg litt ekstra kan jeg nevne at min sykkel også var en 98 modell ;-)

I og med at din ikke har tatt kvelden ennå ville jeg spart noen kr. ved å bestille fra utlandet. Sjekk eBay og pass på at du får en MOSFET regulator. Det er good shit!

Brukeravatar
Kjellrf
Innlegg: 1606
Registrert: 31 aug 2009, 15:15
Motorsykkelen din: Kawa, Honda og Guzzi
Sted: Sandefjord

Re: Cbr11000xx regulator??

Legg inn av Kjellrf »

Den tar normalt ikke kvelden før du kjører med dårlig batteri. da vil strømmen som batteriet ikke vil ta imot, bli omgjort til varme i regulatoren, og innmaten tar skade/brenner. Kjøp gjerne en for å ha liggende, men ingen vits i å bytte den gamle, da den nye vil ryke på samme tidspunkt som den som står i, nemlig som nevnt ovenfor.

Må du trille igang sykkelen, eller bruke startkabler, er det stor sjans for regulatorhavari.
Medlem av Tønsberg mc klubb
Eier: Z1000A2, CX500, V7 Sport, ZZR600 E6
Har kjørt og eid mc siden 1980.

Svar