Shoei Mc-visir, light tint vs rainbow spectra osv....?

... om deler, tilbehør, utstyr, renhold, MC-forsikring, kjøreklær osv. til MC, fører og passasjer.
Brukeravatar
Tobben84
Innlegg: 754
Registrert: 04 feb 2014, 13:01
Motorsykkelen din: 2011 Triumph Scrambler
Sted: Stavanger

Shoei Mc-visir, light tint vs rainbow spectra osv....?

Legg inn av Tobben84 »

Sitter å funderer på hvilket visir jeg skal bestille til min nye Shoei Neotec. Har på andre hjelmer stort sett kjørt med light tint/smoke på sommeren, og det har fungert greit også om kvelden. Er på jakt etter noe som fungerer også når det mørkner litt, og Shoei tilbyr noe som heter silver spectra og rainbow spectra til denne, noen som vet hvordan de er mtp å slippe inn lys om kvelden :scratch ?

Dark tint er tøfft, men blir for mørkt syns jeg, gidder ikke å kjøre rundt med et ekstra hvis jeg jobber seint eller skal kjøre på kvelden......

Del gjerne erfaringer med andre merker også, er vel ikke noen tråd på dette?

Link med alternativene til Neotec:

http://www.racevisors.co.uk/category/sh ... tec-visors" onclick="window.open(this.href);return false;

Brukeravatar
Epylypzon
Innlegg: 1227
Registrert: 22 mar 2012, 06:46
Motorsykkelen din: BMW F800GS Trophy -12, Yamaha WR426F -02
Sted: Stange
Kontakt:

Re: Shoei Mc-visir, light tint vs rainbow spectra osv....?

Legg inn av Epylypzon »

Du har vel solvisir i hjelmen din? ?
Mine mc er:
2016 BMW R1200GSA
2012 BMW F800GS Trophy
2002Yamaha WR426F
2001 BMW R1150GS
x 2002 Yamaha R6
x 2002 Yamaha YZ125

Kjørt 2014: 19000km
Kjørt 2013: GS`n 17300km , WR`n 700km
Kjørt 2012: 16 500km
Kjørt 09,10,11: 20 066km

http://www.ock-racing.com/pa-2-hjul-til ... -med-hjelp

Brukeravatar
Z750Rider
Innlegg: 18
Registrert: 30 mar 2015, 03:03
Motorsykkelen din: Kawasaki Z750
Sted: Drøbak

Re: Shoei Mc-visir, light tint vs rainbow spectra osv....?

Legg inn av Z750Rider »

Tobben84 skrev:Sitter å funderer på hvilket visir jeg skal bestille til min nye Shoei Neotec. Har på andre hjelmer stort sett kjørt med light tint/smoke på sommeren, og det har fungert greit også om kvelden. Er på jakt etter noe som fungerer også når det mørkner litt, og Shoei tilbyr noe som heter silver spectra og rainbow spectra til denne, noen som vet hvordan de er mtp å slippe inn lys om kvelden :scratch ?

Dark tint er tøfft, men blir for mørkt syns jeg, gidder ikke å kjøre rundt med et ekstra hvis jeg jobber seint eller skal kjøre på kvelden......

Del gjerne erfaringer med andre merker også, er vel ikke noen tråd på dette?

Link med alternativene til Neotec:

http://www.racevisors.co.uk/category/sh ... tec-visors" onclick="window.open(this.href);return false;





henger meg på for Jeg tenkte også skaffe meg speil visir eller noe annet en orginalt, men jeg skal følge med på tråden og se hva andre her inne vil anbefale :prf
Live to ride and ride to live… you don’t stop riding because you get old, you get old because you stop riding

Arvid
Innlegg: 29
Registrert: 12 feb 2013, 04:53
Motorsykkelen din: Yamaha MT-09 2014

Re: Shoei Mc-visir, light tint vs rainbow spectra osv....?

Legg inn av Arvid »

Jeg har brukt gullfarget spectra visir både på XR-1000 hjelmen jeg hadde før og NXR hjelmen jeg har nå. Meget fornøyd med dette visiret, sol er aldri noe problem og det blir kun for mørkt i mørke tunneler. Nyere tunneler med god belysning går helt fint.

Når det gjelder trådstarter som vil ha noe som passer etter mørkets frembrudd så vil Spectra bli for mørkt etter min erfaring.

Brukeravatar
Snikendeugle
Innlegg: 3617
Registrert: 10 apr 2013, 19:32
Motorsykkelen din: MV Agusta F3 800 RC 2018
Sted: Oslo

Re: Shoei Mc-visir, light tint vs rainbow spectra osv....?

Legg inn av Snikendeugle »

Syns ikke mørkt visir er noen stor utfordring når det er mørkt ute. Det er verre med type Iridiumvisir som ikke gir et veldig klart syn når det er mørkt.
Du burde ihvertfall prøve! :)
MV Agusta F3 800 Reparto Corse 2018
Tidl.: KTM RC 390 2015, KTM Duke 690 2013

Brukeravatar
Tobben84
Innlegg: 754
Registrert: 04 feb 2014, 13:01
Motorsykkelen din: 2011 Triumph Scrambler
Sted: Stavanger

Re: Shoei Mc-visir, light tint vs rainbow spectra osv....?

Legg inn av Tobben84 »

Epylypzon skrev:Du har vel solvisir i hjelmen din? ?
Joda, det har jeg, men det er jo gubbete nok å kjøre med åpningshjelm, så jeg må ha et litt coolere visir :lol
Arvid skrev:Jeg har brukt gullfarget spectra visir både på XR-1000 hjelmen jeg hadde før og NXR hjelmen jeg har nå. Meget fornøyd med dette visiret, sol er aldri noe problem og det blir kun for mørkt i mørke tunneler. Nyere tunneler med god belysning går helt fint.

Når det gjelder trådstarter som vil ha noe som passer etter mørkets frembrudd så vil Spectra bli for mørkt etter min erfaring.
Med gull, tenker du da på det som kalles rainbow spectra? Oppfstter du det som mørkere enn et såkallt light tint?
Snikendeugle skrev:Syns ikke mørkt visir er noen stor utfordring når det er mørkt ute. Det er verre med type Iridiumvisir som ikke gir et veldig klart syn når det er mørkt.
Du burde ihvertfall prøve! :)
Jeg har aldri prøvd iridium/spectra visir, og vil nødig svi av de 1300,- det koster med pinlock hvis det ikke er det jeg trenger. Har som sagt vært fornøyd med light tint visir på andre hjelmer, men tenkte å se hva annen teknologi kunne by på :prf

Takk for tips, noen som har prøvd det silver spectra?

Brukeravatar
Tonys
Innlegg: 317
Registrert: 30 okt 2014, 20:19
Motorsykkelen din: Yamaha mt-10
Sted: Tønsberg

Re: Shoei Mc-visir, light tint vs rainbow spectra osv....?

Legg inn av Tonys »

ring hof mc, jeg kjøpte blue spectra der til gt air, billigere enn de 1300 du nevner.
helt greit i skumring, har vel ikke prøvd de i stummende mørke enda.
Yamaha Mt-10 '17 Ariel Red Hunter 500 37

Brukeravatar
Tobben84
Innlegg: 754
Registrert: 04 feb 2014, 13:01
Motorsykkelen din: 2011 Triumph Scrambler
Sted: Stavanger

Re: Shoei Mc-visir, light tint vs rainbow spectra osv....?

Legg inn av Tobben84 »

Tonys skrev:ring hof mc, jeg kjøpte blue spectra der til gt air, billigere enn de 1300 du nevner.
helt greit i skumring, har vel ikke prøvd de i stummende mørke enda.
Aha, det var et godt tips:)

cannon
Innlegg: 2264
Registrert: 13 feb 2011, 15:43
Motorsykkelen din: Honda cbr929rr 2000, Yamaha YZF R1 2006

Re: Shoei Mc-visir, light tint vs rainbow spectra osv....?

Legg inn av cannon »

På ebay finner du uoriginale shoeivisirer i ulike utgaver. Jeg har god erfaring med disse. Billig og bra.

Arvid
Innlegg: 29
Registrert: 12 feb 2013, 04:53
Motorsykkelen din: Yamaha MT-09 2014

Re: Shoei Mc-visir, light tint vs rainbow spectra osv....?

Legg inn av Arvid »

Tobben84 skrev: Med gull, tenker du da på det som kalles rainbow spectra? Oppfstter du det som mørkere enn et såkallt light tint?
Det jeg tenker på heter gold spectra, du kan se hvordan det ser ut nederst på denne siden, en som har lagt til noen bilder i sin omtale:
http://reviews.revzilla.com/8506-en_us/ ... me&dir=asc" onclick="window.open(this.href);return false;

Vet ikke hvordan en light tint er, men vil tro Gold spectra er vesentlig mørkere.

Brukeravatar
mortenolb
Innlegg: 3615
Registrert: 03 mai 2013, 23:02
Motorsykkelen din: 2020 Ducati Multistrada 950 S
Sted: Siggerud

Re: Shoei Mc-visir, light tint vs rainbow spectra osv....?

Legg inn av mortenolb »

Men trenger du noe mer enn light tint når du kan doble med solvisiret? :P

Brukeravatar
Tobben84
Innlegg: 754
Registrert: 04 feb 2014, 13:01
Motorsykkelen din: 2011 Triumph Scrambler
Sted: Stavanger

Re: Shoei Mc-visir, light tint vs rainbow spectra osv....?

Legg inn av Tobben84 »

cannon skrev:På ebay finner du uoriginale shoeivisirer i ulike utgaver. Jeg har god erfaring med disse. Billig og bra.
Ja, men jeg finner lite til Neotec altså, og prisene blir fort ganske stive med frakt :-k
Arvid skrev:
Tobben84 skrev: Med gull, tenker du da på det som kalles rainbow spectra? Oppfstter du det som mørkere enn et såkallt light tint?
Det jeg tenker på heter gold spectra, du kan se hvordan det ser ut nederst på denne siden, en som har lagt til noen bilder i sin omtale:
http://reviews.revzilla.com/8506-en_us/ ... me&dir=asc" onclick="window.open(this.href);return false;

Vet ikke hvordan en light tint er, men vil tro Gold spectra er vesentlig mørkere.
Takk for tips, jeg likte det der guld spectra visiret altså, selv om det var rimelig høy blingfaktor :yeyeye har du et bilde av din hjelm?
mortenolb skrev:Men trenger du noe mer enn light tint når du kan doble med solvisiret? :P
Its all about the looks vet du vel :lol

Arvid
Innlegg: 29
Registrert: 12 feb 2013, 04:53
Motorsykkelen din: Yamaha MT-09 2014

Re: Shoei Mc-visir, light tint vs rainbow spectra osv....?

Legg inn av Arvid »

Tobben84 skrev:Takk for tips, jeg likte det der guld spectra visiret altså, selv om det var rimelig høy blingfaktor :yeyeye har du et bilde av din hjelm?
Bling er bra, så lenge det er smakfullt :lol

Har lagt ved noen bilder av hvordan min hjelm ser ut :-)
Du har ikke de nødvendige tillatelsene for å vise filene som er tilknyttet dette innlegget.

Brukeravatar
cosmogs
Innlegg: 306
Registrert: 05 jul 2014, 22:09
Motorsykkelen din: Speed Triple RS
Sted: Drammen

Re: Shoei Mc-visir, light tint vs rainbow spectra osv....?

Legg inn av cosmogs »

Lekkert med det spectra gold visiret! :thumleft
2018 Triumph Speed Triple RS (2018 -->)
2014 Triumph Street Triple (2014 - 2018)
1976 Kawasaki Z650 (1987 - 1989)

TBI81
Innlegg: 1899
Registrert: 01 mai 2010, 14:52
Motorsykkelen din: Ja

Re: Shoei Mc-visir, light tint vs rainbow spectra osv....?

Legg inn av TBI81 »

Snikendeugle skrev:Syns ikke mørkt visir er noen stor utfordring når det er mørkt ute. Det er verre med type Iridiumvisir som ikke gir et veldig klart syn når det er mørkt.
Du burde ihvertfall prøve! :)
Blir det uklart i mørket med iridium?

Svar