Hells Angels-frykt i Kvinesdal - Norway Rock Festival

Generelt om MC, nyheter, hendelser, film & bilder, MC i media, kjøreopplæring osv.
Svar
ATWindsor
Innlegg: 672
Registrert: 06 feb 2015, 17:33
Motorsykkelen din: BMW R1200R

Re: Hells Angels-frykt i Kvinesdal - Norway Rock Festival

Legg inn av ATWindsor »

Ja, det er sant, det kan være vanskelig å skille HA-folk fra andre motorsykler, nettopp derfor er det i mine øyne ganske irriterende med disse folkene som driver å forsvarer HA, og mener de "ikke er så ille", det verste for meg som motorsyklists rykte er andre motorsyklister, det er for mange av de som oppfører seg dårlig mot resten av samfunnet. Jeg ønsker å ta avstand fra det.

Forøvrig, hvem er disse menneskene dere argumenterer imot som påstår HA-folk driver med 100% ondskap døgnet rundt? Virker som en stråmann for meg.

Brukeravatar
Snikkeren
Innlegg: 4964
Registrert: 02 jul 2010, 14:03
Motorsykkelen din: KTM 1290 Super Adventure 2015
Sted: Ørsta

Re: Hells Angels-frykt i Kvinesdal - Norway Rock Festival

Legg inn av Snikkeren »

Jeg må bare si at hele denne diskusjonen blir for dum for min del.

Alle er klar over at prosentandelen tidligere straffedømte er skyhøy sammenlignet med 99% klubber. Alle vet at det flere ganger er funnet våpen og/eller narko ved razzia av 1% klubber. Alle har fått med seg det som skrives i avisene og vises på nyhetene og andre medier om 1% klubbene.
Å komme her å be oss se mer nyansert på det blir rett og slett for dumt. Alle medlemmene av 1% klubbene visste alt dette før de ble medlem. Skal vi da gå rundt å se på de som vanlige MC-entusiaster som er vanlige famielefolk? Hvorfor ble de da med i en 1% klubb i utgangspunktet? Det finnes jo plenty alternativer for vanlige entusiaster og familiefolk.

Nei, dette er et valg de har tatt selv. Da får de jammen tåle det stempelet som følger med.
http://www.snikkeren-mc.no" onclick="window.open(this.href);return false;

KTM 1290 Super Adventure 2015
Yamaha TDM 900 2011 (2008 overligger)
Suzuki GSX 650F 2008
Yamaha XT 600 1985

Brukeravatar
jhn
Innlegg: 3791
Registrert: 11 mai 2009, 03:53
Motorsykkelen din: Suzuki DL 1000 V Str
Sted: Nordkapp

Re: Hells Angels-frykt i Kvinesdal - Norway Rock Festival

Legg inn av jhn »

L-NA skrev:
... Men det jeg har prøvd å få frem, (som Jompa. og jhn ikke forstår) er som Simpson sier NYANSENE. Ikke bare for å forsvare 1% klubbene. Men for meg selv og jhn, som "vanlige" motorsykkellister. Slik media ofte fremstiller (bla. bilder som blir brukt) og skriver, så er det for mange innbyggere i dette landet ingen forskjell på en stor MC med HA på ryggen, eller en stor MC med Kawa ørn på ryggen, eller en Intruder med "ryk og reis" . Hverken den vesle gutten som står å venter på bussen, eller den gamle kona utenfor butikken ser forskjell på 1% klubb medlem, eller jhn, eller for den del - meg selv. Man blir redd en stor MC, i ihvertfall hvis han har sorte klær. Og i tillegg bråker litt (gutten og kona ble brukt som "billedlig" eksempel....ja og forsåvidt deg også jhn)
Kos Dere...
Hvilke nyanser er det du mener? At de bare er deltidskriminelle?
Nå må det sies at alle medlemmene ikke er kriminelle ... i alle fall ikke offisielt. Men man kan jo lure på hvorfor lovlydige vanlige nyanserte hardtarbeidende familiefedre ønsker å være i en klubb med et såpass dårlig rykte.

Jeg tror folk flest ser forskjell på en 1% og en gjennomsnitts norsk motorsyklist i Gore Tex ...
Landet flommer over av både norske og utenlandske motorsyklister, som kun ser ut som ferierende motorsyklister.
Jeg føler meg overhodet ikke uglesett eller misforstått på noen måte pga medias omtale av 1%-klubber.

Ikke undervurder folk.

Brukeravatar
Gulars
Innlegg: 51
Registrert: 07 mai 2014, 14:40
Motorsykkelen din: BMW R1200GS
Sted: Bergen

Re: Hells Angels-frykt i Kvinesdal - Norway Rock Festival

Legg inn av Gulars »

Sitat jhn: "Jeg føler meg overhodet ikke uglesett eller misforstått på noen måte pga medias omtale av 1%-klubber.

Ikke undervurder folk."


Ikke jeg heller.
Kjør sikkert!

ATWindsor
Innlegg: 672
Registrert: 06 feb 2015, 17:33
Motorsykkelen din: BMW R1200R

Re: Hells Angels-frykt i Kvinesdal - Norway Rock Festival

Legg inn av ATWindsor »

Ikke jeg heller, men så har jeg ikke for vane å kjøre custom i skinnvest med logo på ryggen, er del de som er mest utsatt for misforståelser?

Brukeravatar
lars_helgek
Innlegg: 234
Registrert: 02 aug 2013, 15:24
Motorsykkelen din: Harley-Davidson 883 sportster 1999

Re: Hells Angels-frykt i Kvinesdal - Norway Rock Festival

Legg inn av lars_helgek »

Jeg klarer ikke forstå de holdningene som folk har til HA

Ok, noen argumenterer med at flere av dem er straffedømte en folk flest.. Hva så egentlig?? Har noen innsyn i disse straffedommene da?? En er jo per definisjon straffedømt om en har en betinget dom for å kjøre for fort.

Og; hvor mange drap her i landet kan dere tilskrive dem da?? Sist jeg sjekket har det ikke vært noen siden krigen på 90 tallet, og dette er 18 år siden..

Jeg er ikke upartisk, jeg har flere gode venner blant dem, men jeg blir forbannet, for jeg har kjent flere av dem i over 15 år, og gjenkjenner ikke disse påstandene som gjentas hele tiden, og jeg har gått blant dem leeeeenge! Jada, det er nok medlemmer en ikke vil ha noe bråk med, men det vil det være i enhver samling av mennesker på den størrelsen.. Prøv litt sprell på den lokale fotballpuben, du treffer sikkert en skumling der også.

Medlemmer i 1% klubbene er, tro det eller ei, individer de også. Mitt ærlige inntrykk er at den store majoriteten er vanlige familiefolk som elsker å være en del av et miljø som muliggjør å reise overalt, og alltid bli ønsket velkommen av sine likesinnede, uansett hvor de er.. Et samhold der det prioriteres mer å stå sammen med sine brødre, en i vanlige mc miljø. Livene deres er bygget rundt dette fellesskapet, og de bruker masse tid på å pleie det.

Folk snakker om 'stillhetskoder', og hvisker om mafiatilstander.. Samfunnet har kanskje noe å lære av det, for om folk hadde brydd seg om seg og sitt, og latt hver mann feie for sin egen dør, hadde vi hatt et langt roligere samfunn en det vi har. Om noen gjør noe du ikke liker, hold deg unna det. La dem stå for sitt, som du står for ditt.

1% miljøet er faktisk blant de mest utsatte der, for alle sitter å vifter fingre mot dem, når mange av dem som gjør det har masse av sine egne svin på skogen selv, bare at de slipper kollektiv forhåndsdømming.

Jeg har erfart masse flotte mennesker i dette miljøet, enkelte har kanskje gjort noen dårlige valg, men det har aldri rammet noen andre enn dem selv.

Og det er ikke sånn at alle medlemmene støtter valgene enkelte gjør, men det overlates til domstolene å være dommere. Jeg har også venner som har gjort dårlige ting.. Men de er vennene mine, og de har aldri gjort meg noe som helst.

Den vanlige mann i gata får ikke problemer i disse miljøene. Havner en i bråk der, har en selv på en eller annen måte medvirket for å havne der.

Vil sikkert storme nå, vet at dette ikke er det alle vil høre. Men ikke vær så raske med å dømme folk og hele grupper dere ikke kjenner. Å skjære alle under en kam basert på spekulasjoner er mildt sagt tåpelig.
Første sykkel; Yamaha FJ1100
Andre sykkel ; Honda Shadow vt600
Nåværende sykkel : Harley-Davidson 883 hugger (99)

Orion
Innlegg: 753
Registrert: 14 feb 2014, 18:52
Motorsykkelen din: Aprilia SR50R
Sted: Oslo

Re: Hells Angels-frykt i Kvinesdal - Norway Rock Festival

Legg inn av Orion »

Alt er relativt. Tror frykten for HA er overdrevent større enn den faktiske trusselen.

Hvis du absolutt må være redd for noe, ville jeg heller vært bekymra for gjengen som blir omtalt her:

[video]https://www.youtube.com/watch?v=Ry3NzkAOo3s&sns=fb[/video]

Brukeravatar
lars_helgek
Innlegg: 234
Registrert: 02 aug 2013, 15:24
Motorsykkelen din: Harley-Davidson 883 sportster 1999

Re: Hells Angels-frykt i Kvinesdal - Norway Rock Festival

Legg inn av lars_helgek »

Signeres :/
Første sykkel; Yamaha FJ1100
Andre sykkel ; Honda Shadow vt600
Nåværende sykkel : Harley-Davidson 883 hugger (99)

ATWindsor
Innlegg: 672
Registrert: 06 feb 2015, 17:33
Motorsykkelen din: BMW R1200R

Re: Hells Angels-frykt i Kvinesdal - Norway Rock Festival

Legg inn av ATWindsor »

lars_helgek skrev: Folk snakker om 'stillhetskoder', og hvisker om mafiatilstander.. Samfunnet har kanskje noe å lære av det, for om folk hadde brydd seg om seg og sitt, og latt hver mann feie for sin egen dør, hadde vi hatt et langt roligere samfunn en det vi har. Om noen gjør noe du ikke liker, hold deg unna det. La dem stå for sitt, som du står for ditt.
Dette er den typiske sutre/rasshølholdningen jeg snakket om tidligere. "Jeg vil kunne oppføre meg som jeg selv vil uten at det får noen sosial konsekvenser", det er drømmesituasjonen til egoister som prøver å late som deres handlinger ikke påvirker andre mennesker. Jeg akter ikke å støtte et verdenssyn der folk skal kunne oppføre seg dårlig uten sosial korreks, og om man ikke er enig, så bør man i det minste ha forståelse for hvorfor folk ikke "holder seg unna".

Det er sikkert koselig å bli imøtekommet av sine "likesinnede", men om folk er villig til å henge med en så belastet organisasjon for å kunne passe inn, om de er så lite selvstendige at de er villig til å gjøre det for å være del av et fellesskap, så kanskje de bør vurdere å oppsøke hjelp? Det fører ofte ikke godt med seg.

ATWindsor
Innlegg: 672
Registrert: 06 feb 2015, 17:33
Motorsykkelen din: BMW R1200R

Re: Hells Angels-frykt i Kvinesdal - Norway Rock Festival

Legg inn av ATWindsor »

lars_helgek skrev:Signeres :/
Ja, det tenker jeg nok du gjør, hva hendte med å la folk gjøre som de vil, og bare la de være i fred? Du er vel typen som mener imaner må ta avstand fra terror og terrortrusler fra muslimer også?

Brukeravatar
lars_helgek
Innlegg: 234
Registrert: 02 aug 2013, 15:24
Motorsykkelen din: Harley-Davidson 883 sportster 1999

Re: Hells Angels-frykt i Kvinesdal - Norway Rock Festival

Legg inn av lars_helgek »

ATWindsor skrev:
lars_helgek skrev: Folk snakker om 'stillhetskoder', og hvisker om mafiatilstander.. Samfunnet har kanskje noe å lære av det, for om folk hadde brydd seg om seg og sitt, og latt hver mann feie for sin egen dør, hadde vi hatt et langt roligere samfunn en det vi har. Om noen gjør noe du ikke liker, hold deg unna det. La dem stå for sitt, som du står for ditt.
Dette er den typiske sutre/rasshølholdningen jeg snakket om tidligere. "Jeg vil kunne oppføre meg som jeg selv vil uten at det får noen sosial konsekvenser", det er drømmesituasjonen til egoister som prøver å late som deres handlinger ikke påvirker andre mennesker. Jeg akter ikke å støtte et verdenssyn der folk skal kunne oppføre seg dårlig uten sosial korreks, og om man ikke er enig, så bør man i det minste ha forståelse for hvorfor folk ikke "holder seg unna".

Det er sikkert koselig å bli imøtekommet av sine "likesinnede", men om folk er villig til å henge med en så belastet organisasjon for å kunne passe inn, om de er så lite selvstendige at de er villig til å gjøre det for å være del av et fellesskap, så kanskje de bør vurdere å oppsøke hjelp? Det fører ofte ikke godt med seg.
Hvem utnevnte deg til dommer? Sosial korreks er politiets jobb, ikke din.

Er du lite selvstendig om du trives i et miljø uten sosiale forskjeller?

Belastet organisasjon, eller en del belastede medlemmer? Det er en forskjell..

Men for all del, er du perfekt, og aldri har gjort noe som helst galt, så har du vel retten til å rakke med på alle andre, om du kjenner dem eller ikke... Eller?

Hva gjør DEG bedre enn disse menneskene? Uenighet er ikke et argument.
Første sykkel; Yamaha FJ1100
Andre sykkel ; Honda Shadow vt600
Nåværende sykkel : Harley-Davidson 883 hugger (99)

Brukeravatar
lars_helgek
Innlegg: 234
Registrert: 02 aug 2013, 15:24
Motorsykkelen din: Harley-Davidson 883 sportster 1999

Re: Hells Angels-frykt i Kvinesdal - Norway Rock Festival

Legg inn av lars_helgek »

ATWindsor skrev:
lars_helgek skrev:Signeres :/
Ja, det tenker jeg nok du gjør, hva hendte med å la folk gjøre som de vil, og bare la de være i fred? Du er vel typen som mener imaner må ta avstand fra terror og terrortrusler fra muslimer også?
Det er du som sitter å generaliserer mennesker, ikke jeg.. Så alle 1%ere er fæle folk.. Noen andre når du først er i gang? Muslimer, alle er terrorister eller? Innvandrere, alle er kriminelle eller?? Homofile, syndere kanskje? Kom igjen, du som er bedre en alle andre, fyr løs.

Blir kvalm av bedrevitere som sitter å rakker ned med sterke ord om folk som er annerledes en dem selv. En tanke er ; ikke alle har samme mening som du, bli vant til det.

Om 1% er så ille, hvorfor er de ikke kriminaliserte, og alle i fengsel da?? Eller mener du politiet er udugelige også??
Første sykkel; Yamaha FJ1100
Andre sykkel ; Honda Shadow vt600
Nåværende sykkel : Harley-Davidson 883 hugger (99)

Brukeravatar
KawaJens
Innlegg: 489
Registrert: 25 nov 2014, 20:50
Motorsykkelen din: ?

Re: Hells Angels-frykt i Kvinesdal - Norway Rock Festival

Legg inn av KawaJens »

http://fox59.com/2015/04/14/ex-hells-an ... e-streets/" onclick="window.open(this.href);return false;

ATWindsor
Innlegg: 672
Registrert: 06 feb 2015, 17:33
Motorsykkelen din: BMW R1200R

Re: Hells Angels-frykt i Kvinesdal - Norway Rock Festival

Legg inn av ATWindsor »

lars_helgek skrev:
ATWindsor skrev:
lars_helgek skrev:Signeres :/
Ja, det tenker jeg nok du gjør, hva hendte med å la folk gjøre som de vil, og bare la de være i fred? Du er vel typen som mener imaner må ta avstand fra terror og terrortrusler fra muslimer også?
Det er du som sitter å generaliserer mennesker, ikke jeg.. Så alle 1%ere er fæle folk.. Noen andre når du først er i gang? Muslimer, alle er terrorister eller? Innvandrere, alle er kriminelle eller?? Homofile, syndere kanskje? Kom igjen, du som er bedre en alle andre, fyr løs.

Blir kvalm av bedrevitere som sitter å rakker ned med sterke ord om folk som er annerledes en dem selv. En tanke er ; ikke alle har samme mening som du, bli vant til det.

Om 1% er så ille, hvorfor er de ikke kriminaliserte, og alle i fengsel da?? Eller mener du politiet er udugelige også??
Du signerte posten og den vedlagte videoen, hvorfor gjorde du det om du er totalt uenig i innholdet? Hvorfor er du bekymret for "gjengen" som er omtalt i videoen? Eller er det bare slik at du har valgt å skrive "signeres" på noe du ikke er enig i?

Ellers virker det på generell basis som du må ta innover deg at det finnes mellomting mellom "alle" og "ingen", og ikke alt som er imellom er det samme.

ATWindsor
Innlegg: 672
Registrert: 06 feb 2015, 17:33
Motorsykkelen din: BMW R1200R

Re: Hells Angels-frykt i Kvinesdal - Norway Rock Festival

Legg inn av ATWindsor »

lars_helgek skrev:
ATWindsor skrev:
lars_helgek skrev: Folk snakker om 'stillhetskoder', og hvisker om mafiatilstander.. Samfunnet har kanskje noe å lære av det, for om folk hadde brydd seg om seg og sitt, og latt hver mann feie for sin egen dør, hadde vi hatt et langt roligere samfunn en det vi har. Om noen gjør noe du ikke liker, hold deg unna det. La dem stå for sitt, som du står for ditt.
Dette er den typiske sutre/rasshølholdningen jeg snakket om tidligere. "Jeg vil kunne oppføre meg som jeg selv vil uten at det får noen sosial konsekvenser", det er drømmesituasjonen til egoister som prøver å late som deres handlinger ikke påvirker andre mennesker. Jeg akter ikke å støtte et verdenssyn der folk skal kunne oppføre seg dårlig uten sosial korreks, og om man ikke er enig, så bør man i det minste ha forståelse for hvorfor folk ikke "holder seg unna".

Det er sikkert koselig å bli imøtekommet av sine "likesinnede", men om folk er villig til å henge med en så belastet organisasjon for å kunne passe inn, om de er så lite selvstendige at de er villig til å gjøre det for å være del av et fellesskap, så kanskje de bør vurdere å oppsøke hjelp? Det fører ofte ikke godt med seg.
Hvem utnevnte deg til dommer? Sosial korreks er politiets jobb, ikke din.

Er du lite selvstendig om du trives i et miljø uten sosiale forskjeller?

Belastet organisasjon, eller en del belastede medlemmer? Det er en forskjell..

Men for all del, er du perfekt, og aldri har gjort noe som helst galt, så har du vel retten til å rakke med på alle andre, om du kjenner dem eller ikke... Eller?

Hva gjør DEG bedre enn disse menneskene? Uenighet er ikke et argument.
Nei, sosial korreks er ikke kun politiets jobb, sikkert en behagelig tanke for egoister, men slik er det ikke, og slik bør det ikke være.

Ja, om du er så desperat etter å komme i et sånn miljø at man velger å se bort ifra at det er et miljø med dårlige holdninger.

Spar meg for "du må være perfekt for å kritisere andre"-tøvet, det er et meningsløst krav, jeg regner med du heller aldri kritiserer andre? Og er du ikke vant til at folk ikke har samme mening som deg?

Svar