KLIM - er det verdt det?

... om deler, tilbehør, utstyr, renhold, MC-forsikring, kjøreklær osv. til MC, fører og passasjer.
Brukeravatar
Busa Trond
Innlegg: 2736
Registrert: 23 sep 2010, 20:58
Motorsykkelen din: BMW R1200GSA 2016

Re: KLIM - er det verdt det?

Legg inn av Busa Trond »

TBI81 skrev:Driver å snuser på et Klim Adventure sett (ser på Revzilla nå), men det koster jo det hvite i øyet, bestemor og den første og andrefødte .. Er det verdt det?
Ja det er verdt det. Ofre a bestemor du :knegg
Har selv Badlands jakka og Rally buksa. Gå for utstyr med GORE-TEX® 3-LAYER PRO SHELL så holder du vann og slipper å bli klam.
Kjøpte mitt utstyr på Hof-Mc-Center AS til en fornuftig pris sett fra utenlanske priser, men usikker på om han har Klim enda.
Etter youtube klipp og reff fra Globe tøyer du jo grenser en sjelden gang :gk så det vil jo bli dyrt med ny jakke hver gang du drar over :blae

TBI81
Innlegg: 1899
Registrert: 01 mai 2010, 14:52
Motorsykkelen din: Ja

Re: KLIM - er det verdt det?

Legg inn av TBI81 »

Må ikke høre på Globe. Eller han Youtube. De må ha forvekslet meg med noen andre :knegg

Har kun vært nedpå en gang i min karriere så langt. Lowslide med bakhjul som glapp på tørr og fin asfalt. Med kneskrap. Berga alt av kjøreutstyr. Kun ei lita bruksskrape på arm og ene benet på skinnbekledningen. God som ny med oppgradert søm nå.

Goretexen hadde kanskje ikke tålt det like bra. Men man har jo forsikring..

Skal definitivt snuse mer på Adventure settet. Noen som vet om norske forhandlere?

Brukeravatar
hakhap
Innlegg: 2598
Registrert: 14 sep 2012, 14:39
Motorsykkelen din: Aprilia Tuono V4 1100 RR
Sted: Buskerud

Re: KLIM - er det verdt det?

Legg inn av hakhap »

Bjerknez skrev:Ojsan... her har det skjedd mye siden sist :prf

Når så mange mener at dongeri (kevlarforsterket eller ikke) er såpass dårlig som det er med tanke på beskyttelse så må det jo så klart ligge noe i dette så da utgår nok dette. Den jakken som Toven linket til så jo veldig tøff ut. Hvordan er denne kontra denne Dongerivarianten jeg linket til lenger opp med tanke på sikkerhet?

At det er vanntett er ikke SÅ nøye denne gangen, da har jeg som sagt Klim dressen :thumleft

http://www.sporthoj.com/forum/showthrea ... sfalt-quot" onclick="window.open(this.href);return false;
" Tuono: Italian for Holy Crap this is Quick" - MCN
Youtube
Flickr
Instagram
Bilde

Brukeravatar
pingvin
Innlegg: 1631
Registrert: 20 okt 2013, 19:25
Motorsykkelen din: Triumph Scrambler 1200 XE

Re: KLIM - er det verdt det?

Legg inn av pingvin »

Flanker skrev:Klim dressen din gjør jobben den skal med å beskytte deg... Men sannsynligvis bare en gang. Skinn tåler normalt mer juling enn tekstil ja.
De dyreste Klim dressene har en del superfabric på utsatte steder (underarn/albu, skuldre, knær...) som visstnok tåler mer en skinn.

Når det sagt så er det noe betryggende med skinn. Stadlerdressen jeg har kommer i identisk utgave men med superfabric istedenfor skinn. Var ikke tilgjengelig når kjøpte dressen men ville fremdeles valgt skinn...

For øvrig crashtestet Stadler dressen i delskinn skikkelig, highsider i 100kmt hvor endte under sykkelen og skled bortover veien. Klarte faktisk å teste absolutt alle deler av dressen (og alt annet, hjelmen sprakk). Buksa er fremdeles i bruk, har ny jakke da goretexen ble skadet (men bruker den gamle til offroadkjøring). Så delskinn er ikke dumt konsept og mange merker har det.

Har Draggin jeans bukser bruker til jobb (10min), de er helt OK å gå med resten av dagen, kjører litt mer defensivt siden ikke knebeskyttere. Uansett mye bedre enn vanlige jeans om uhellet ute.
2019 Triumph Scrambler 1200
2008 KTM 690 Enduro
2017 KTM 450 EXC-F Six days

Brukeravatar
Haymaker
Innlegg: 576
Registrert: 29 jul 2014, 10:21
Motorsykkelen din: Suzuki GSR600 2007

Re: KLIM - er det verdt det?

Legg inn av Haymaker »

Hva finner du ut? Ser selv en del på Rukka og Klim for tiden.

TBI81
Innlegg: 1899
Registrert: 01 mai 2010, 14:52
Motorsykkelen din: Ja

Re: KLIM - er det verdt det?

Legg inn av TBI81 »

Har funnet ut at Ruco er hovedimportør og at dette er svindyrt :knegg

Skulle gjerne testet i butikk (og fått feriepenger og lottogevinst) før jeg bestemmer meg. Men tror dette kan være noe å satse på.

Brukeravatar
Haymaker
Innlegg: 576
Registrert: 29 jul 2014, 10:21
Motorsykkelen din: Suzuki GSR600 2007

Re: KLIM - er det verdt det?

Legg inn av Haymaker »

Noen erfaringer med Rukka Basti?
Jakke + Bukse

Svar