Når jeg møter folk med ditt syn på enkelte ting, er det ekstra gøy å gasse på litt ekstra.ATWindsor skrev:Du bryr deg ikke om folk "lar deg være i fred ja", dvs om de ikke gjør noe som affiserer deg negativt. Problemet er at det er ikke tilfellet om man bråker mye, man lar ikke folk være i fred, man gjør noe som affiserer andre negativt. Da bør du forvente at noen reagerer på det.
Du vil at ingen skal bry seg med hva du finner på, mens du selv bryr seg om hva andre gjør mot deg. Du kan rett og slett ikke forvente det første, og du bør se at du kjapt er inne på dobbeltmoralens territorium her. Du må forvente at andre mennesker bryr seg når du påvirker de, og du burde også bry deg om at du påvirker andre.
Jeg synes du burde bry deg litt mindre om andre.
Du kan rett og slett ikke forvente at folk skal godta at du legger deg opp i hva de gjør.
Klart jeg bryr meg når folk gjør noe mot meg personlig, men om naboens bil bråker mer enn min er ikke det for å gjøre noe mot meg.
Eller om jeg hører bikkja til naboen bjeffe i timevis. Det er ikke noe han gjør mot meg.
Men når folk rister på hue ved forbikjøri så er det mot meg.
Du er totalt på bærtur om du ikke ser forskjellen på disse tingene.