Kameraholder, noe spesielt å tenke på?

... om deler, tilbehør, utstyr, renhold, MC-forsikring, kjøreklær osv. til MC, fører og passasjer.
Svar
ATWindsor
Innlegg: 672
Registrert: 06 feb 2015, 17:33
Motorsykkelen din: BMW R1200R

Kameraholder, noe spesielt å tenke på?

Legg inn av ATWindsor »

Jeg tenkte å filme litt kjøring fra motorsykkelen (ikke permanent, men en gang i blant), og tenke å bare kjøpe en billig kameraholder fra ebay. Er det noe spesielt å tenke på her, feks mto vibrasjoner, eller hvor det skal festes, eller funker alt omtrent like bra?

LordShaft
Innlegg: 6860
Registrert: 31 aug 2010, 00:17
Motorsykkelen din: KTM 1290 Super Adventure
Sted: Bergen
Kontakt:

Re: Kameraholder, noe spesielt å tenke på?

Legg inn av LordShaft »

Hvilket kamera har du? Ram Mount vet jeg er veldig populært, og gir mye muligheter i forhold til bevegelse. Vibrasjon opplever jeg sjeldent som noe problem...

Note 4

LordShaft
Innlegg: 6860
Registrert: 31 aug 2010, 00:17
Motorsykkelen din: KTM 1290 Super Adventure
Sted: Bergen
Kontakt:

Re: Kameraholder, noe spesielt å tenke på?

Legg inn av LordShaft »

det som er filmet foran og bak på sykkelen i denne filmen er med det originale sugekoppfestet som gopro leverer. Kan du bedømme selv om du føler det er for mye vibrasjon

[video]https://www.youtube.com/watch?v=dNmVCgjw3_4[/video]

ATWindsor
Innlegg: 672
Registrert: 06 feb 2015, 17:33
Motorsykkelen din: BMW R1200R

Re: Kameraholder, noe spesielt å tenke på?

Legg inn av ATWindsor »

LordShaft skrev:Hvilket kamera har du? Ram Mount vet jeg er veldig populært, og gir mye muligheter i forhold til bevegelse. Vibrasjon opplever jeg sjeldent som noe problem...

Note 4
Takk for tips, er litt over min prisklasse dog, tror jeg går for noe billig ebay-skvip :) Har et vanlig kompaktkamera fra panasonic. (med skruefeste)

Toven

Re: Kameraholder, noe spesielt å tenke på?

Legg inn av Toven »

Kjøpte et billig feste fra ebay med skrue til å feste på mitt digitalkamera Panasonic. Monterte det på styret og det ble veldig mye vibrasjoner. Koster ikke stort så er vel bare å kjøpe og se om det funker for deg

Svar